Test Drive cu BMW Seria 7 Individual si doi invitati speciali
- Motor de 3.0 litri, diesel, cu 320 CP
- Elemente Individual, inclusiv nuanta British Racing Green
- Pret de lista: 151.467 de euro
Chiar daca 2020 a fost pana acum un an atipic – stim noi cui sa-i multumim – ziua de nastere a mamei mele a fost cu adevarat memorabila. 1: pentru ca am petrecut-o impreuna si 2: pentru ca partener de drum ne-a fost un BMW Seria 7 Individual.
Stiu ca ti-am promis un test drive in care sa iti vorbesc numai despre acest 740Ld Individual, cum se conduce, cat costa, ce consum am scos si asa mai departe dar cum s-au aliniat perfect planetele si am luat masina fix de ziua mamei mele, m-am gandit sa combin cele doua evenimente intr-un material aparte. Unul care, sper eu, sa-ti placa.
Pandemia ne-a stricat planurile de mai multe ori anul acesta dar intr-un final am reusit sa facem in asa fel incat sa ne reunim la Bucuresti. Si nu oricum, ci cu aceasta ocazie speciala.
Mini vacanta alaturi de cei dragi mie a inceput vinerea dupa amiaza, atunci cand am ajuns in parcarea BMW Romania si am preluat masina asta atat de speciala.
Iti zic cu mana pe inima ca nu sunt fanul masinilor verzi dar imediat cum am iesit afara din parcarea subterana si razele soarelui au mangaiat celebrul British Racing Green, pe mine unul m-a cucerit numaidecat.
Si pachetul M Sport combinat cu ornamentele cromate si jantele cu diametrul de 20 de inch, bicolore, ii dau un...aer superior.
“N-am fost pana acum cu o masina mai luxoasa decat asta.” Asta a fost prima reactie a mamei si, sincer sa-ti spun, si a mea. Da, am mai testat un Seria 7, chiar un 750Li, insa diferenta dintre unul “obisnuit” si unul care a trecut pe la atelierul BMW Individual este ca si atunci cand iti cumperi un costum scump direct din magazin versus atunci cand mergi la croitor pentru a-ti face propriul tau costum.
Pentru ca, practic, asta se intampla cu orice BMW Individual. Dupa ce paraseste linia de asamblare pleaca spre sediul BMW Individual Manufaktur din Garching si acolo se intampla toata magia.
Catalogul de zeci de pagini ii satisface chiar si pe cei mai pretentiosi clienti, punandu-le la dispozitie o gramada de dotari exclusiviste, de la nuante exterioare speciale (daca nu gasesti una care sa iti placa in paleta bavarezilor, poti sa vii tu cu o culoare proprie) pana la tapiterii, broderii, insertii si detalii care le permit acestora sa isi personalizeze masina dupa bunul lor plac.
Aceasta operatiune intarzie putin termenul de livrare, toate fiind aplicate/cusute manual, insa eu zic ca merita fiecare zi de asteptare pentru ca la final ai o masina fix asa cum ti-ai imaginat.
Pe langa nuanta British Racing Green, care apropo costa 6.831 de euro, acest 740Ld pe care il poti admira in imaginile alaturate a mai primit in Garching o tapiterie BMW Individual Merino in combinatia de culori Tartufo/Negru. O fi exteriorul primul care atrage atentia insa piesa de rezistenta a unui BMW Individual este interiorul.
Ne-a luat minute bune sa admiram toate finisajele, cusaturile si impletiturile din piele alba, cotiera centrala acoperita cu piele Merino, cu acelasi model pe care il intalnesti pe portiere si pe scaune, ornamentele din lemn de eucalipt sau covorasele pufoase.
Artizanii BMW Individual nu au lasat nimic la voia intamplarii, astfel ca gasesti piele si materiale premium chiar si in locurile care nu sunt neaparat la vedere. Inclusiv in buzunarele portierilor.
Toate acestea costa, lucru care s-a reflectat si in pretul de lista al masinii: 151.467 de euro.
Confortul este la el acasa in habitaclul limuzinei bavareze dar pasagerii din spate sunt ceva mai rasfatati decat cei din fata. Lipsa de spatiu este ultimul lucru de care te poti plange intr-o masina cu ampatament lung. Daca intra in ecuatie si o bancheta cu reglare electrica, stii ca te asteapta o calatorie extrem de comoda. Tocmai de aceea am profitat de ocazie si pana la Constanta am decis sa nu-mi bat capul cu traficul de pe autostrada si sa ma relaxez, in schimb, in spate.
De aici trebuie sa experimentezi un BMW Seria 7 iar prin intermediul tabletei incorporate in cotiera poti sa creezi exact atmosfera pe care o doresti: schimbi postul de radio, cresti sau scazi temperatura, schimbi culoarea luminilor ambientale, urmaresti in timp real diverse informatii de condus – viteza de deplasare, consum instant si asa mai departe – si pentru intimitate totala poti sa inchizi parasolarele prin simpla apasare a unui buton.
Din fata, tata venea cu feedback-ul unui sofer care se afla pentru prima data la volanul unei masini de ultima generatie si, mai ales, la volanul unui BMW Seria 7.
Limuzina bavareza este destul de prietenoasa asa ca nu i-a fost prea greu sa se obisnuiasca cu toata tehnologia care il inconjura. I-au placut in special scaunele Confort, ventilate, incalzite si cu functie de masaj, farurile BMW Laserlight sau ceasurile de bord complet digitale dar cel mai mult a fost impresionat de modul in care se conduce acest 740Ld.
In oras, prin traficul sufocant si pe stradute, senzorii si camerele video ale limuzinei bavareze i-au usurat munca si s-au asigurat ca nu i se intampla nimic pretioasei vopsele. Manevrarea unei masini cu o lungime de 5260 milimetri si o latime de 1902 milimetri nu este treaba usoara dar un ajutor in plus vine de la sistemul de directie integrala. La viteze mici, rotile din spate vireaza in directia opusa celor din fata - pentru a reduce raza de bracare - iar la viteze mari acestea vireaza in aceeasi directie pentru un plus de manevrabiliate pe viraje.
Dupa ce am lasat Bucurestiul in spate, am urcat pe autostrada, acolo unde a venit randul sistemelor de asistenta din pachetul Driving Assistant Professional sa arate ce pot. Mentinerea distantei fata de masina din fata si mentinerea benzii de circulatie, impreuna cu celelalte, permit un condus semi-autonom pe autostrada sau in situatiile de condus monoton, cum ar fi in traficul bara la bara. Nu este o dotare optionala tocmai accesibila, dar este exact ce ii trebuie unei limuzine premium.
Cei 200 si ceva de kilometri au trecut, parca, mult prea repede iar la final tata a facut rezumatul zilei petrecute la volanul lui 740Ld Individual: "Cu masina asta nu simti ca ai condus 2-3 ore. Ai putea sa faci asta o zi intreaga si tot ai zice ca te-ai suit la volan in urma cu putin timp. Practic, nu obosesti atat de repede iar scaunele iti ofera tot confortul de care ai nevoie. Ca sa nu mai zic ca functia de masaj este exact ce-ti trebuie la drum lung. A, si sa nu uit de directie, poate cea mai usoara pe care am experimentat-o vreodata."
A doua zi a fost randul meu sa urc la volan si sa-mi aduc aminte cum e sa conduci un Seria 7. Daca 750Li a avut sub capota un motor V8 de 4.4 litri, si 530 CP, 740Ld Individual vine echipat cu un motor diesel de 3.0 litri. Asa cum spuneam mai sus, timpul de livrare al unui BMW Individual este putin mai lung, din acest motiv, plus o intarziere cauzata de pandemie, masina din imagini nu are versiunea imbunatatita a acestei motorizari (340 CP si un sistem mild-hybrid). Asta inseamna ca am avut la dispozitie "numai" 320 de cai putere, dezvoltati la 4.400 de rotatii pe minut, si 680 Nm cuplu disponibil intre 1.750 si 2.250 de rotatii pe minut.
Propulsorul cu sase cilindri in linie trage tare, si de la turatii joase, astfel ca demarajul este de-a dreptul impresionant. Dupa 4.000 de rotatii resursele nu mai sunt livrate cu aceeasi intensitate insa cifrele din bord continua sa creasca destul de rapid. Seria 7 este calibrat pentru confort, inclusiv transmisia Steptronic Sport cu opt rapoarte, astfel ca livrarea puterii este liniara, fara ruperi de ritm care sa-i faca pe cei din spate sa-si verse sampania sau cafeaua, dupa caz.
Suspensia Executive Drive Pro face parte din pachetul Innovation si este una dintre cele mai confortabile si moi suspensii pe care am experimentat-o pana acum.
Drumul de intoarcere nu l-am mai facut pe autostrada, asa ca a fost un prilej bun sa o vad in actiune. Spre deosebire de celelalte modele BMW, Seria 7 are un mod de condus special si anume Comfort Pro. O data activat, suspensia trece in cel mai "soft" mod posibil, directia devine si mai usoara iar transmisia ridica mai mult turatiile pentru ca pornirea de pe loc sa fie cat se poate de lina. Un fel de pornire cu ambreiajul patinat.
In oras este exact ce-ti trebuie dar la drum lung, unde mai ai si viraje, modurile Comfort, Sport sau Adaptive sunt cele mai potrivite. Asta pentru ca in Comfort Plus, cele doua tone si peste cinci metri ai masinii incep sa se cam resimta in virajele luate cu viteza mare.
In cei peste 700 de kilometri facuti cu BMW 740Ld Individual nu am facut nici o oprire la benzinarie. Capacitatea rezervorului este de aproximativ 78 de litri si cu un plin de carburant bordul iti indica o autonomie de peste 900 de kilometri. In ceea ce priveste consumul, BMW declara un consum mediu de 6.8 litri/100 de kilometri. Eu am reusit, daca imi amintesc bine, un decent 8.4 litri/100 de km. Patru pasageri si bagaje indeajuns incat sa umple portbagajul cu un volum de 515 litri.
De fiecare data cand conduci un BMW Seria 7 este o experienta de neuitat - mai ales cand acel 7 este si Individual - insa eu ma bucur si, in acelasi timp, sunt recunoscator ca am putut sa impartasesc acest 740Ld cu persoanele cele mai dragi mie. Pentru ca altfel ar fi fost doar un test obisnuit, cu o masina speciala.
Autor: Alex Monenciu
- Mercedes a 160 a160cdi 2010 2900 € Skoda yeti 2.0 tdi 2010 6890 € Mercedes sprinter 163 cp euro 5, stare tehnica perfecta 2012 15800 €
- Mini cooper s countryman all4,j.c.works 194cp 2014 12500 € Volvo v50 2.0d 2008 100 Lei Ford s-max 2.0 2011 6200 €
- Vw golf 1.6 tdi 2010 3900 € Set 4 anvelope vara 17 inch michelin primacy hp 225/50 r17 750 Lei Nissan leaf tekna special 2019 21150 €
- Vw passat gmo 2017 11900 € Prelungire bara spate spoiler difuzor vw passat cc 2008-2012... 783 Lei Mitsubishi asx 150 cp 2012 7950 €
- Audi q5 quatro 2017 23800 € Bmw 520 diesel 2009 8200 € Bmw 730 diesel euro 5 / 258 cp 2014 24000 €
- Nissan qashqai 1,2 benzina turbo 2017 11750 € Vw golf 2.0 tdi 2017 10500 € Mitsubishi asx euro 5 2012 7950 €
- Peugeot 307 sw 1.6 hdi 110 cp panoramica climatronic an fab. 2004 11500 Lei Vw golf 7 facelift 1.4 tsi 150 cp (distributie curea) rulaj... 12500 € Peugeot 407 1.6diesel distributie+revizie noi 2006 2500 €
- Vw touran diesel 2011 5790 € Kia carens euro 5b 2015 7950 € Bmw x5 3.0d 2011 12900 €
- Opel zafira 1.9 cdti 2005 1999 € Bmw 118 n47 2008 4500 € Dacia sandero 1200 benzina euro 5 2016 4500 €
- Fiat 500 motor 1200-12v benzina +gpl din fabrica 2013 5890 € Dacia duster 4x4 , 1,5 dci 2016 7990 € Vw amarok 2.0 tdi 2011 10999 €
- Skoda yeti 2.0 diesel 2012 6790 € Kia sportage 1.6 crdi active smartdrive 2012 498 € Polita tavita capac portbagaj land rover freelander 1 3 usi... 349.99 Lei
- Citroen c3 1.4diesel euro 5 automat panoramic 2012 6700 € Opel antara 2.0 cdti 2007 4290 € Peugeot 206 1.4gpl a/c electroce 123000km 2007 1899 €