Dacia Sandero Stepway 1.5 dCi 90 cp

"Un altfel de Sandero, mai dotat, mai inalt si mai scump."
PUNCTAJ
4TUNING
92
PRIZA LA PUBLIC
96
NOTA CITITORULUI
85
DESPRE TEST SI SUMAR PUNCTAJ
Testat de: Valentin Mănuș
  • Km. la bord: 12300
  • Km. efectuati: 540
  • Tipul drumului: asfalt
  • Mediul de condus: extraurban
  • Conditii meteo: uscat
  • Traseu: Bucuresti - Constanta - retur
  • Numar de pasageri: 4
  • Bagaje: nu
  • Stil de condus: legal
Gama Dacia ofera masini pentru toate gusturile si buzunarele. Dar mai mult, reuseste sa ofere autoturisme din toate gamele: de oras, de familie, de teren sau de cargo. Si, asa cum era normal, trebuia sa existe si o oferta ceva mai exotica. E vorba de noul Sandero Stepway, un model special si imbunatatit de Sandero obisnuit. Dar spre deosebire de fratele sau geaman si cu garda la sol mai mica, Stepway incepe de la 10.950 de Euro. Merita?

Specificatii tehnice

TINERI Cel mai probabil sa o conduca:
TINERI
IN ORAS Conceputa sa fie condusa:
IN ORAS
CHIAR TARE Sex-Appeal:
CHIAR TARE
  • Carburant
    motorina
  • Cilindree
    1461 cmc
  • Putere
    90 cp
  • Cuplu
    220 Nm
  • 0 - 100 km/h
    11,8 s
  • Viteza maxima
    167 km/h
  • Tractiune
    fata
  • Greutate
    1158 kg
  • Consum mixt
    5,8 l/100km
  • Nr. locuri
    5
  • Nr. usi
    5
  • Volum portbagaj
    320 l
  • Euro NCAP
    4*
  • Pret de pornire
    10.950 Euro
  • Pret model testat
    12.350 Euro
  • Impozit anual
    58 lei

Exterior

PUNCTAJ 4TUNING
9 /10

Poate prima Dacie fabricata in Romania cu exces de personalitate si atitudine. E Stepway. Daca noul Sandero arata foarte bine, atunci varianta Stepway este ceva mai presus. Iti dai seama de la prima vedere ca e vorba de o masina ceva mai accesorizata si mai dotata, de cum vezi ornamentele gri de pe spoilere, barele de pe plafon si jantele specifice. Ba chiar ai putea spune ca este un Sandero cu styling exterior, ceea ce si este, dar de fabrica. Cu doar 5 elemente noi exterioare, Dacia a reusit sa transforme Sandero intr-un mic crossover urban, ce-i drept, numai cu tractiune fata. Si aici ma refer la protectia gri a barii fata si spate, ornamentele proiectoarelor, jante de tabla cu capace dedicate, arcadele rotilor si barele de portbagaj de pe plafon. Iar rezultatul final este unul care intoarce capete multe. Nu trebuie sa fii expert sau pasionat numai de masini extravagante ca sa recunosti o masina care il are pe "vino'ncoa" multumita unor elemente marunte puse acolo unde trebuie.

Test Drive Dacia Sandero Stepway

Ca si aspect exterior, echilibru vizual si proportii bine stabilite, eu cred ca Dacia Sandero Stepway este masina cea mai atragatoare a producatorului romanesc. Nu ma refer la capacitatea de incarcare, acolo unde exceleaza Dokker. Nu ma refer nici la aptitudinile in soft-road, unde se descurca bine Duster. Si nici de spatiu mult si tinuta de drum impecabila, acolo unde Lodgy este lider. Sau de toate aceste calitati inglobate intr-o singura masina, cum este noul Logan. Ci de design exterior si numarul capetelor pe care le intoarce pe strada. Aici Stepway exceleaza.

Test Drive Dacia Sandero StepwayTest Drive Dacia Sandero Stepway

Interior

PUNCTAJ 4TUNING
8 /10

Din pacate, Dacia nu a reusit sa personalizeze interiorul lui Stepway la fel cum a facut cu exteriorul. Mai precis, interiorul este exact acelasi ca si la Sandero simplu sau Logan. Singura diferenta este tapiteria dedicata modelului prezentat aici, care are brodat numele pe scaunele din fata. Un amanunt simplu dar de efect, pe care il vezi din momentul in care te urci in masina. Mai mult, tapiteria se asorteaza foarte bine cu ornamentele de plastic gri pe care le regasesti in jurul prizelor de aer, pe portiere, pe volan si pe consola centrala. Ca si la Logan si Sandero, interiorul lui Stepway este unul foarte placut si surprinzator de bine facut pentru un model autohton. Materiale de calitate si imbinari foarte bune, semn ca departamentul insarcinat cu controlul calitatii de la Mioveni isi face treaba cu prisosinta. Per total, interiorul este un spatiu in care nu-ti displace sa te aflii, dar cu prea putine diferente fata de un Sandero standard.

Test Drive Dacia Sandero Stepway

Spatiu

PUNCTAJ 4TUNING
9 /10

Trecand peste portbagajul de 320 de litri al lui Stepway, capacitate identica cu cea a unui Sandero normal, masina ofera loc indestulator pentru 5 persoane cu tot cu bagaje. Partea buna este ca bancheta spate este rabatabila fractionat, lucru foarte util pentru cei care au nevoie de o masina modulara. In rest, noul Sandero, cu sigla Stepway sau nu, ofera multe spatii pentru depozitare la interior, in portiere, in consola, pe capacul portbagajului, ceea ce se dovedeste a fi mereu util.

Motor

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

Daca noul Sandero ne-a cazut in brate cu micul motor TCe sub capota, iata ca Stepway a fost condus de noi in varianta diesel. Dacia ofera doar 2 motorizari pentru Stepway, unul pe benzina 0.9 TCe de 90 cp si unul diesel de 1.5 litri dCi de 90 cp. Propulsorul diesel este excelent, din punctul meu de vedere. Ofera cuplu zdravan la turatie mica, putere destula pentru orice situatie si un consum foarte mic. In plus, poate este "de vina" izolarea fonica facuta mai cu simt de raspundere sau pur si simplu imbunatatirea motorului dCi clasic, dar indiferent de viteza masina este silentioasa. Nu am nimic ce sa-i reprosez motorului dCi care este fara indoiala printre primele 5 motoare diesel de pe piata din punct de vedere al economiei.

Test Drive Dacia Sandero Stepway

Transmisie

PUNCTAJ 4TUNING
9 /10

Dacia pune la dispozitie clientilor de Sandero si Logan numai cutii manuale in 5 trepte, pastrand transmisiile cu 6 viteze pentru modelele Duster si Lodgy. Cutia in 5 viteze este bine etajata si usor de folosit, singura problema avand-o timoneria in momentul in care bagi in marsarier. Dar aceasta problema este tipica la modelele Dacia, care parca vor sa te chinuie putin mai mult la mersul cu spatele.

Performante

PUNCTAJ 4TUNING
9 /10

Acceleratie: Sandero Stepway are nevoie de 11,8 secunde ca sa atinga 100 km/h si poate merge chiar si cu 167 km/h. Sau chiar mai mult, daca ai rabdare sa bata vantul din spate.

Franare: la fel ca orice model din gama Dacia, si acest mini-crossover urban are discuri pe fata si tamburi pe spate. Insa franarea este eficienta datorita faptului ca este asistata de AFU, ABS si ESP. Toate sistemele fiind oferite in varianta standard.

Suspensii: garda la sol a lui Stepway este mai mare cu cativa centimetri fata de un Sandero normal. Evident, avem sub caroserie suspensii diferite, orientate mai mult catre un drum accidentat. Si acest lucru face bine cand mergi prin oras si dai de borduri, gropi sau alte obstacole cotidiene.

Test Drive Dacia Sandero Stepway

Tinuta de drum

PUNCTAJ 4TUNING
8 /10

In momentul in care cei de la Dacia au vrut sa faca o masina mai inalta cu 20 mm decat varianta standard, s-au asteptat la un compromis. Au castigat ceva pe partea de off-road, ridicand garda la sol pentru depasirea unor obstacole sau borduri, dar au pierdut putin pe tot ce inseamna directia la viteza mare. Partea buna este ca au pierdut extrem de putin, pentru ca Stepway se comporta bine chiar si la viteza mare pe autostrada. Directia este ceva mai moale ca la un Sandero standard, insa nu cu mult. Si daca tinem cont ca drumurile urbane sunt cele mai dese si uzuale, nu avem de ce sa ne legam de felul in care se manifesta Stepway daca vrei sa tragi de volan cand depasesti un TIR pe autostrada catre mare.

Test Drive Dacia Sandero Stepway

Tot aici as mai povesti putin despre impresia pe care ti-o transmite masina in teren accidentat. Evident, aici vorbim de un soft-road, eventual un macadam in drum spre pensiunea de la munte sau vreun drum forestier bine batatorit. Garda la sol ceva mai mare, dar si constient fiind ca inginerii de la Dacia ti-au dotat masina cu protectii pentru spoilere, iti dau increderea ca poti trece peste orice obstacol ca si cum te-ai afla intr-un Duster. Si cam asa si este, insa nu trebuie nicio clipa sa uiti ca singura ta limitare este tractiunea care este doar pe fata. Si degeaba ai o garda la sol mai mare, daca nu te ajuta tractiunea. Asadar, Stepway exceleaza si la tinuta de drum pe teren accidentat, atata timp cat esti constient de limitele sale.

Vizibilitate

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

Chiar daca nu am avut parte de senzori de parcare, optiune care nici nu este disponibila pentru Stepway, ne-am descurcat atat la parcare cat si in trafic. Suprafata vitrata este destul de generoasa la Stepway, asa ca nu vei intampina probleme cand vrei sa te asiguri de pe loc sau in mers. La fel si oglinzile laterale si cea retrovizoare, care sunt mari si iti permit sa vezi tot ce trebuie. Luneta, care de obicei la noile masini hatchback din clasa compacta sunt destul de mici, datorita designului, in acest caz, ca si la Sandero, este foarte mare. Mai adaugam cativa centimetri la garda de la sol si pozitia soferului este una destul de inalta, care ii permite sa vada tot ce se intampla in trafic.

Test Drive Dacia Sandero StepwayTest Drive Dacia Sandero Stepway

Siguranta

PUNCTAJ 4TUNING
9 /10

De curand, cei de la EuroNCAP au testat modelul Sandero si i-au acordat cel mai mare punctaj obtinut vreodata de un model Dacia: 4 stele. Si pentru ca a primit multe puncte in ceea ce priveste protectia pasagerilor adulti si pentru siguranta copiilor, avem certitudinea ca si Stepway se incadreaza tot in cele 4 stele de siguranta. Masinile romanesti insa sunt depunctate de catre autoritatea europeana in materie de siguranta rutiera pentru ca nu sunt conforme cu normele de siguranta ale pietonilor si pentru ca nu au destule sisteme electronice de prevenire a accidentelor. Lucru extrem de greu de facut de catre o marca de buget redus cum este Dacia, chiar imposibil, daca doreste sa pastreze preturile autoturismelor sale jos.

Oricum, noul Stepway are 4 airbaguri, sistem Isofix si avertizare sonora pentru centura de siguranta, sistem ESP, ABS si AFU in varianta standard.

Dotari

PUNCTAJ 4TUNING
9 /10

Un element foarte ciudat la Sandero Stepway, sau poate chiar util, este faptul ca nu ai decat 2 variante din care poti alege, cu doar doua dotari optionale care costa 100 sau 600 de Euro (harta Europei pentru sistemul Media Nav si tapiteria piele). Mai precis, in loc sa stai si sa bifezi sau sa alegi variante de echipare, Stepway ti se arata astfel, scurt si la obiect: vrei un Stepway pe benzina, costa 10.950 de Euro. Vrei unul diesel, costa 12.350 de Euro. Vrei si harta Europei? Mai dai 100 de Euro. Vrei piele? Sari cu 600 de Euro. Punct.

Test Drive Dacia Sandero StepwayTest Drive Dacia Sandero Stepway

Poate ca este un lucru bun faptul ca Stepway vine deja ca si o masina dotata cu tot ce trebuie, fara sa-ti mai dea posibilitatea sa mai adaugi cate ceva. Si in acesti bani din care nu mai poti sa scazi sau sa adaugi bifand alte optiuni sau renuntand la altele, primesti cam tot ce se poate de la Dacia, mai putin tapiteria din piele, pentru care trebuie sa scoti din buzunar 600 de Euro. Si aici ma refer la aer conditionat, geamuri electrice, sistem ABS, ESP si AFU, pilot automat si limitator de viteza, functia ECO, sistem multimedia Media Nav cu touchscreen, comenzi pe volan, volan si schimbator imbracate in piele, inchidere centralizata cu telecomanda, computer de bord, proiectoare de ceata, jante de tabla cu capace gri care imita aliajul, pachet fumatori si 4 airbaguri.

Din pacate insa, nu putem opta pentru senzori de parcare sau un set de jante din aliaj, asa cum se intampla la Sandero obisnuit.

Test Drive Dacia Sandero StepwayAi putea sa juri ca e aliaj, dar ai gresit. Jantele sunt din tabla si au capace gri.

Consum

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

Puncte foarte multe primeste Stepway la capitolul consum. Masina nu vrea sa traga mai mult de 7 litri din rezervor la fiecare 100 de kilometri parcursi in oras. La fel cum nu vrea sa consume peste 5,2 litri cand merge pe autostrada cu 130 km/h sau chiar 4,2 litri cand merge linistit cu 90 km/h pe drumurile nationale. Nu trebuie sa te miri ca aceasta masina te poate duce cam 1000 de kilometri cu un singur plin de motorina, lucru incredibil si foarte placut din partea producatorului roman. Fara indoiala ca acest aspect este poate cel mai important in alegerea unei masini romanesti. Deci daca pana acum aveati dubii in ceea ce priveste consumul extrem de redus, acum puteti fi siguri: la fel ca oricare alta Dacie cu motorul dCi, si Stepway consuma extrem de putin.

Pret

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

Desi un pret de pornire de 10.950 de Euro poate parea mult la Dacia, trebuie sa ne gandim ca la acesti bani nu prea mai ai ce pune pe masina. Adica este o masina la cheie, dotata cu tot ce ofera Dacia, cu un aspect special si o atitudine unicat in gama romaneasca. La acesti bani primesti o masina care atrage priviri si care transmite ca iti place libertatea si aventura. Dacia Sandero Stepway costa 10.950 de Euro pentru varianta pe benzina cu motorul TCe si 12.350 de Euro pentru varianta diesel de 90 cp cu motorul dCi. Daca iti configurezi un Sandero obisnuit cu absolut tot ce iti poate oferi Dacia, poti depasi pragul celor 13.000 de Euro pentru versiunea diesel. Asadar, deodata, pretul lui Stepway nu mai pare asa mare...

Test Drive Dacia Sandero StepwayTest Drive Dacia Sandero StepwayTest Drive Dacia Sandero Stepway

Special

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

AVENTURIER. Nu off-road. Cam acesta este cuvantul care il descrie cel mai bine pe Stepway. Cine vrea sa mearga doar in oras isi va cumpara un Sandero normal. Dar cine vrea sa puna pe plafon doua biciclete mountainbike sau doua caiace ca sa se bucure de aventura la sfarsit de saptamana, isi va alege un Sandero Stepway. Soferul acestei masini este pasionat de aventura si iesiri in aer liber, asa ca doreste o masina care sa nu "se sperie" de putin noroi sau un drum fara asfalt. Parca si vad un fotograf de natura cu un Stepway pe camp sau undeva la munte, cum isi scoate obiectivul de 500mm pe geam ca sa fotografieze vreo acvila. Si toate aceste lucruri fac diferenta. Stepway este poate singura masina care are un target destul de restrans, dar bine definit si destul de numeros in Romania: cei care iubesc iesirile in aer liber, natura si aventura.

Test Drive Dacia Sandero Stepway

Concluzii

PUNCTAJ TOTAL
92 / 100

Dacia Sandero Stepway duce mai departe filosofia marcii romanesti de masina ieftina, spatioasa, fiabila si economica. Dar o duce intr-un stil diferit. Masina reuseste sa atinga un target special, care nu era pana acum impresionat de toate aceste calitati ale marcii Dacia. Nu conta ca este poate cea mai buna si mai avantajoasa masina de pe piata la ora actuala, odata ce tragi linie. In sfarsit, Dacia a facut o masina la care sa conteze foarte mult factorul estetic, cel de sex-appeall. Stepway asta face in continuare, asa cum a facut si cu vechea generatie. Demonstreaza ca marca noastra romaneasca poate, usor dar sigur, sa depaseasca barierele impuse de un pret mic si sa se prezinte ca fiind prima Dacie cu exces de personalitate si atitudine.

 
  • lipsa jantelor de aliaj
  • lipsa senzorilor de parcare
  • spatiu
  • confort
  • design interior
  • dotari
  • consum
  • motorizare
  • design exterior

SPUNE-TI PAREREA!

NOTA CITITORULUI
85 / 100
Browser-ul tau nu suporta javascript. Te rugam sa-l actualizezi.
Acordă o notă maşinii
Salvează
Punctajul dat de 4Tuning este cat se poate de obiectiv, fiind rezultatul propriei experiente acumulata conducand mai multe masini similare. Punctajul 4Tuning al fiecarei masini este si ca urmare a comparatiei cu alte modele din acelasi segment, niciodata cu masini din alte categorii. Popularitatea unei masini este calculata in functie de numarul de citiri ale articolului, impactul in mediul social online si comentarii. Nota cititorului este media notelor date de vizitatori, in functie de propriile preferinte. Spune-ti si tu parerea despre aceasta masina mai jos.
Da o nota masinii testate

Distribuie pe Facebook


Vezi toate pozele (24) Poze Test Drive Dacia Sandero Stepway
[+] mai multe