Mazda 2 G90 Hazumi 1.5 90cp

"Probabil cea mai buna subcompacta de pe piata in ziua de azi"
PUNCTAJ
4TUNING
88
PRIZA LA PUBLIC
54
NOTA CITITORULUI
73
DESPRE TEST SI SUMAR PUNCTAJ
Testat de: Valentin Mănuș
  • Km. la bord: 4847
  • Km. efectuati: 400
  • Tipul drumului: asfalt
  • Mediul de condus: extraurban
  • Conditii meteo: ploaie
  • Traseu: Bucuresti - Brasov
  • Numar de pasageri: 2
  • Bagaje: NU
  • Stil de condus: legal
Nu sunt un mare fan al masinilor subcompacte, chiar daca la mine in garaj zace un Polo de generatie noua. Insa Mazda a reusit sa ma uimeasca cu acest model pe care l-as adopta oricand in locul masinii germane.

Specificatii tehnice

FEMEI Cel mai probabil sa o conduca:
FEMEI
IN ORAS Conceputa sa fie condusa:
IN ORAS
RIDICA O SPRANCEANA Sex-Appeal:
RIDICA O SPRANCEANA
  • Carburant benzina
  • Cilindree 1496 cmc
  • Putere 90 cp
  • Cuplu 148 Nm
  • 0 - 100 km/h 9.4 s
  • Viteza maxima 183 km/h
  • Tractiune FWD
  • Greutate 975 kg
  • Consum mixt 5.5 l/100km
  • Nr. locuri 5
  • Nr. usi 5
  • Volum portbagaj 280 l
  • Euro NCAP 4*
  • Pret de pornire 10.990 Euro
  • Pret model testat 15.590 Euro
  • Impozit anual 60 lei

Exterior

PUNCTAJ 4TUNING
8 /10

Daca despre Mazda 6 poti spune ca este cu adevarat o masina atragatoare si eleganta, despre Mazda 2 nu poti sa te afirmi asa de repede. De fapt, in segmentul subcompact, e greu sa scoti o masina noua cu un design care sa te lase cu gura cascata. Mai ales la japonezi, acolo unde se pune mai mult accentul pe functionalitate decat pe "aspectul fizic". Dar chiar si asa, Mazda 2 nu sta rau in comparatie cu rivalii europeni, si asta datorita unor linii noi ale capotei fata, a unor faruri mici si alungite care te duc cu gandul la o asiatica naravasa si a unor stopuri foarte atragatoare. Dar in linii mari, masina nu iese cu nimic in evidenta. Asa ca pot spune destul de sincer ca, dintre masinile ce formeaza anostul segment subcompact, Mazda 2 se tine destul de bine.

Mazda 2Foto: Mazda

Mazda 2Foto: Mazda

Interior

PUNCTAJ 4TUNING
9 /10

Spre deosebire de Toyota si Nissan, care au pus accentul zdravan la interior pe traditionalism si sobrietate, Mazda a ales calea distractiei si a culorii. Modelul testat de noi avea tapiterie rosie, bord cu insertii rosii si o combinatie foarte reusita de argintiu, negru si rosu in habitaclu. Pe ici, pe colo, mai gasesti cateva butoane cromate, gasesti un finisaj pe volan si consola care te duce cu gandul la carbon, gasesti forme rotunde si dreptunghiulare, finisaje de plastic moale, tare sau piele naturala, te lovesti de tare, lucios, mat sau polisat... Cu alte cuvinte, interiorul masinii nu respecta nicio regula, nicio linie clara ca restul masinilor. Ceea ce nu e deloc rau! Cert este ca interiorul e unul primitor pe care tinerii si in speciale doamnele il vor aprecia la maximum.

Mazda 2Mazda 2

Mazda 2Foto: Mazda

Spatiu

PUNCTAJ 4TUNING
8 /10

Daca portbagajul are doar 280 de litri, departe de a fi liderul din segment, spatiul pentru pasageri este destul de generos. In fata nu exista probleme, dar asta era de asteptat. Surpriza a venit insa pentru pasagerii de pe bancheta, care au avut destul loc pentru genunchi si cap. La fel si micile spatii pentru depozitare, prezente peste tot, care se dovedesc a fi utile, mai ales in cazul unui autoturism de dimensiuni reduse.

Mazda 2Foto: Mazda

Motor

PUNCTAJ 4TUNING
9 /10

Daca incepand de anul asta am pierdut marca Toyota in curentul downsize, japonezii incepand sa produce motoare mici supra-alimentate, Mazda inca se tine puternic pe metereze si refuza sa arunce sub capota masinilor mici motoare de 1.0 litru dotate cu o turbina. Mazda 2 are un singur motor pe benzina si unul diesel, toate de 1.5 litri. Motoarele pe benzina sunt aspirate si se vand in 3 variante de putere. Noi am testat modelul mediu cu 90 cp, nici prea multi, dar nici prea putini. Si cum discutam de o masina urbana, cei 90 cp sunt suficienti pentru orice nevoie, mai ales daca ne gandim ca in total, masina cantareste sub o tona. Este un motor silentios si deloc gurmand, iar faptul ca este aspirat ne spune un singur lucru: fiabilitate din belsug. E genul acela de motor de care uiti ca-l ai sub capota.

Mazda 2Foto: Mazda

Transmisie

PUNCTAJ 4TUNING
9 /10

Cutia manuala cu 5 rapoarte bine etajate este foarte corecta. Nu avem de-a face cu o masina de performanta, asa ca nu avem ce pretentii sa cerem de la o transmisie cu 5 viteze special gandita pentru... orice. Se descurca bine si in oras, dar si la drum intins, timoneria este precisa, cursa levierului destul de scurta, iar ambreiajul extrem de usor poate fi utilizat si de cele mai firave domnisoare dotate cu tocuri inalte.

Performante

PUNCTAJ 4TUNING
8 /10

Acceleratie: masina are nevoie de 9.2 secunde ca sa atinga 100 km/h si ajunge pana la o viteza maxima de 183 km/h

Franare: desi nu are discuri pe puntea spate, Mazda 2 franeaza excelent, fiind usoara, iar soferul este asistat de ABS, DSC si TCS

Suspensii: foarte potrivite pentru conditiile din Romania, excelente pe piatra cubica sau la trecerea peste sinele de tramvai. Nota 10 aici!

Mazda 2Foto: Mazda

Tinuta de drum

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

Poate ca masina nu are cel mai performant motor din gama, poate ca nu e nici cea mai rafinata sau eleganta, dar stie sa faca un lucru foarte bine: sa-i ofere placere soferului. Fara indoiala, succesul in crestere de care se bucura marca Mazda, inclusiv in Romania, se datoreaza modului in care masinile marcii se conduc. Si mezina familiei ce poarta numarul 2 nu face exceptie: este o mica nazdravana dinamica ce se comporta minunat in viraje, cu care te poti aventura fara emotii pe Transalpina si cu care te vei descurca de minune in cele mai aglomerate orase urbane fara sa obosesti.

Vizibilitate

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

La acest capitol nu exista dificultati. Stalpii plafonului sunt destul de subtiri incat sa vezi pietonii la trecere, luneta este destul de generoasa incat sa observi tot cand parchezi sau vrei sa te asiguri, iar oglinzile laterale isi fac treaba cu prisosinta. Chiar daca nu exista o camera video de marsarier, Mazda a pus pe echiparea Hazumi senzori de parcare in spate, asa ca orice sofer cu probleme la parcare se va descurca de minune.

Mazda 2Foto: Mazda

Siguranta

PUNCTAJ 4TUNING
7 /10

Euro NCAP a testat masina anul acesta, dupa ce a inasprit normele de testare. Insa Mazda 2 nu a obtinut punctaj maxim, reusind doar 4 stele din 5. Chiar daca mezina japoneza vine destul de bine dotata la acest capitol: ABS, DSC, TCS, senzori presiune, 6 airbaguri inclusiv cortina, limitator acustic ajustabil de viteza, proiectoare ceata si sistemul LDWS (Lane Departure Warning System) pe versiunea Hazumi, sistem ce te avertizeaza cand schimbi banda fara semnalizare.

Dotari

PUNCTAJ 4TUNING
9 /10

Pe langa dotarile de siguranta, Mazda 2 mai vine cu sistem Start/Stop, i-STOP, inchidere centralizata, geamuri electrice fata-spate, computer de bord, comenzi audio pe volan, oglinzi vopsite in culoarea caroseriei, oglinzi electrice si incalzite, aer conditionat manual, volan si maner frana de mana imbracate in piele, bancheta rabatabila, pilot automat, sistem multimedia cu Bluetooth si CD Player, 6 difuzoare si 2 porturi USB + AUX, geamuri fumurii spate si luneta, jante din aliaj pe 15 toli, ecran tactil de 7 inch si centru de comanda HMI, adica un joystick cu cateva butoane pozitionate intre scaunele din fata.

Mazda 2

Consum

PUNCTAJ 4TUNING
9 /10

Ai crede ca un motor aspirat este insetat. Dar nu e deloc asa. Am mers cu masina destul de mult, pana cand s-a aprins becul. Si la final am avut un consum mixt de 5.5 litri, ceea ce nu e deloc rau. Semn ca inginerii japonezi au rafinat pana in cel mai mic detaliu acest propulsor si l-au facut extrem de eficient. Daca la drum intins poti sa scoti in jur de 4.8 litri, in oras ai de-a face cam cu 6.5-7 litri pentru fiecare 100 de kilometri parcursi. Dar aceste cifre sunt cat se poate de bune in conditiile de trafic din Bucuresti. Consumul insa ar putea creste pe timp de canicula, atunci cand nu vrei sa pornesti sistem i-STOP, din cauza ca odata ce motorul e oprit la semafor, nu mai ai nici aer conditionat...

Mazda 2

Pret

PUNCTAJ 4TUNING
9 /10

Sunt destui jurnalisti auto in Romania care spun ca Mazda este o masina excelenta, dar are un singur defect: pretul destul de mare. Dar nu e chiar asa. Desi Mazda 2 incepe de la 11.000 de Euro, modelul Hazumi testat de noi costa 15.590 de Euro cu TVA inclus. Un pret care, in opinia mea, nu este deloc mare, daca ne gandim prin... comparatie. Iar motivul e simplu: la aceiasi bani poti cumpara Polo, Fiesta, Corsa sau Clio. Dar ghici care este cea mai buna?

Special

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

ZI DE ZI. Altii fac filme cu teste prin care incearca sa-ti transmita mesajul si vor sa-ti prezinte o masina. Cu siguranta, o metoda mult mai buna decat scrisul in cuvinte. Dar chiar si asa, desi este destul de greu, incerc sa-ti transmit ceva despre masina asta, o stare, o emotie, o parere. Iar in cazul Mazdei 2 este foarte simplu. Pentru ca incerc sa-ti arat ca, desi nu e perfecta si are destule defecte, dintre toate masinile normale de care sa te folosesti zi de zi si in orice conditii, Mazda 2 e cea mai buna. Stiu ca toata lumea vrea un diesel in zilele noastre, lucru care la Mazda se gaseste totusi, in varianta de 1.5 litri si 105 cp. Dar si motoarele pe benzina au ajuns sa fie atat de bine dezvoltate si reglate incat consumul nu mai reprezinta o problema majora. Poate ca nu strica sa ne uitam dincolo de consum, oricat de romani constransi la buzunar am fi si sa vedem alte aspecte mai importante. Precum placerea de a fi la volan si starea pe care ne-o transmite masina.

Mazda 2

Concluzii

PUNCTAJ TOTAL
88 / 100

Nu e deloc usor sa-i intelegi pe japonezi. Mai ales daca traiesti in Romania si tot ce vrem este sa avem un consum redus. Insa Mazda nu a fost niciodata pentru oricine. De fapt, daca tot ce te intereseaza este sa ai un consum cat mai mic, masina asta nu e pentru tine.

Eu ma gandeam pana nu demult ca o masina de oras trebuie sa fie economica, sigura si spatioasa, pentru ca o vor conduce mai mult femeile. Ma gandeam ca aceste vehicule sunt mai mult utilitare decat frumoase, pentru ca sunt facute sa-ti faci treaba, nu sa te distrezi in ele. Si mereu catalogam la gramada aceste masini mici, lipsite de personalitate. Dar am simtit pe pielea mea: nu ai crede ca te poti indragosti de o masina atat de mica si de banala cum sunt cele din segmentul subcompact, nu? Ei bine, Mazda 2 reuseste sa-ti ia mintile.

 
  • spatiu portbagaj
  • design exterior
  • dotari
  • siguranta
  • consum
  • design interior
  • confort
  • tinuta de drum

SPUNE-TI PAREREA!

NOTA CITITORULUI
73 / 100
Browser-ul tau nu suporta javascript. Te rugam sa-l actualizezi.
Acordă o notă maşinii
Salvează
Punctajul dat de 4Tuning este cat se poate de obiectiv, fiind rezultatul propriei experiente acumulata conducand mai multe masini similare. Punctajul 4Tuning al fiecarei masini este si ca urmare a comparatiei cu alte modele din acelasi segment, niciodata cu masini din alte categorii. Popularitatea unei masini este calculata in functie de numarul de citiri ale articolului, impactul in mediul social online si comentarii. Nota cititorului este media notelor date de vizitatori, in functie de propriile preferinte. Spune-ti si tu parerea despre aceasta masina mai jos.
Da o nota masinii testate

Distribuie pe Facebook


Vezi toate pozele (16) Poze Mazda 2
[+] mai multe