Mitsubishi Eclipse Cross 1.5 CVT 163 cp 4WD

"Un SUV complet nou care pune accentul pe spatiu si design exterior"
PUNCTAJ
4TUNING
86
PRIZA LA PUBLIC
54
NOTA CITITORULUI
90
DESPRE TEST SI SUMAR PUNCTAJ
Testat de: Valentin Mănuș
  • Km. la bord: 10.800
  • Km. efectuati: 750
  • Tipul drumului: asfalt
  • Mediul de condus: urban / extraurban
  • Conditii meteo: uscat
  • Traseu: Bucuresti - Severin - retur
  • Numar de pasageri: 2
  • Bagaje: DA
  • Stil de condus: legal
  • Exterior
    10 / 10 »
  • Interior
    9 / 10 »
  • Spatiu
    8 / 10 »
  • Motor
    9 / 10 »
  • Transmisie
    7 / 10 »
  • Performante
    8 / 10 »
  • Tinuta de drum
    9 / 10 »
  • Vizibilitate
    8 / 10 »
  • Siguranta
    10 / 10 »
  • Dotari
    10 / 10 »
  • Consum
    8 / 10 »
  • Pret
    8 / 10 »
Nu am mai condus un Mitsubishi de ceva vreme. Uitasem ca mai fac masini... Insa am reusit sa petrecem cateva zile cu ultimul model de SUV produs de japonezi, numit Eclipse Cross. Si a fost o experienta interesanta, la sfarsitul careia am tras o concluzie neasteptata.

Specificatii tehnice

FAMILISTI Cel mai probabil sa o conduca:
FAMILISTI
PE TEREN ACCIDENTAT Conceputa sa fie condusa:
PE TEREN ACCIDENTAT
CHIAR TARE Sex-Appeal:
CHIAR TARE
  • Carburant
    benzina
  • Cilindree
    1499 cmc
  • Putere
    163 cp
  • Cuplu
    250 Nm
  • 0 - 100 km/h
    9.8 s
  • Viteza maxima
    200 km/h
  • Tractiune
    4WD
  • Greutate
    1520 kg
  • Consum mixt
    7.0 l/100km
  • Nr. locuri
    5
  • Nr. usi
    5
  • Volum portbagaj
    485
  • Euro NCAP
    5*
  • Pret de pornire
    23.788 Euro
  • Pret model testat
    31.523 Euro
  • Impozit anual
    60 lei

Rezumat test

PUNCTAJ TOTAL
86 / 100

Cand eram mic, visam uneori sa conduc un Eclipse. Iar dupa ce am vazut Fast and Furious, visam in fiecare zi ca ma aflu la volanul sport-coupeului japonez care fuge ca vantul. Vreo 17 ani mai tarziu, am reusit sa conduc, in sfarsit, un Eclipse. Dar vremurile s-au schimbat, la fel si masinile. Iar Eclipse-ul din 2018 e putin... diferit fata de cel din 2001 pe care il vedeam la cinema.

Noul Eclipse este, de fapt, un SUV. Si se numeste Eclipse Cross, mai exact, dorind, cel mai sigur, sa semnaleze faptul ca vrea sa fie un SUV sportiv si chiar cu aspect coupe. Dar aici se termina asemanarile cu vechea masina. O masina care putea sa aiba orice alt nume, pentru ca tot i se potrivea, fiind o "chestie" complet noua, cum nu s-a mai vazut, mai ales la Mitsubishi.

Mitsubishi Eclipse Cross

Mitsubishi Eclipse CrossMitsubishi Eclipse Cross

Mitsubishi Eclipse CrossFoto: Mitsubishi

Pe partea de design exterior, parerile sunt impartite. Pentru ca japonezii au ales un design extrem, care te face sa-l iubesti sau sa-l urasti. Mai ales partea din spate care este radicala si care nu seamana cu nicio alta masina, cu luneta impartita in doua, ducandu-ne cu gandul la deja clasicul CRX facut de Honda. In laterale ne sare in ochi linia foarte agresiva a geamurilor care urca mult spre spate, de unde si impresia de SUV coupe. Iar in fata, lucrurile sunt ceva mai asezate: faruri ascutite, mult crom si o grila uriasa care seamana cu o gura, dar nimic de speriat. Asadar, la designul exterior e vorba de gust. Daca vrei sa fii mai special si sa iesi din anonimat, sigur vei iubi masina asta.

Mitsubishi Eclipse Cross

La interior, lucrurile sunt chiar surprinzator de reusite. Spatiul este absolut urias pentru pasageri. Bancheta din spate culiseaza: daca vrei sa transporti bagaje mari, dai bancheta mai in fata si ramane mai putin loc la picioare. Daca nu ai bagaje, dai bancheta mai in spate si stai ca intr-o limuzina, aproape ca poti sa intinzi picioarele. Spatii pentru depozitare sunt peste tot unde te uiti, iar portbagajul, atunci cand bancheta este data cat mai in fata, are un volum de 485 litri care se poate dubla daca rabatezi spatarul.

Mitsubishi Eclipse Cross

Mitsubishi Eclipse CrossMitsubishi Eclipse CrossMitsubishi Eclipse Cross

Mitsubishi Eclipse CrossMitsubishi Eclipse Cross

Soferul o sa primeasca ergonomie din plin, controalele sunt la indemana, vizibilitatea este optima, pe consola nu gasim nimic care sa deranjeze si pozitia la volan este excelenta. Avem un ecran tactil SDA, adica Smartphone Display Audio, cu o multime de functii ce pot fi controlate si de pe suprafata tactila patrata de pe consola, cu o grafica buna de calitate.

Noi am testat varianta numita Intense+ care venea dotata cu un sistem audio Rockford Fosgate, head-up display color, doua trape pe plafon dintre care una actionata electric, faruri cu LED, clima dubla automata, bolan si schimbator imbracate in piele, senzori de ploaie si lumina, camere video 360 de grade, keyless go, scaune incalzite, bancheta incalzita, cruise control adaptiv, parbriz incalzit si multe altele.

Mitsubishi Eclipse Cross

Mitsubishi Eclipse CrossMitsubishi Eclipse Cross

Mitsubishi Eclipse Cross

Nici pe partea de siguranta nu sta rau noul Eclipse Cross. Nici nu aveam dubii, daca a luat punctaj maxim de la Euro NCAP... Insa mentionam cele 7 airbaguri, incluzandu-l si pe cel de genunchi al soferului, sisteme ABS, EBD, BA, ASC, TCL, HSA, semnalizarea la franarea de urgenta, sistem de avertizare la parasirea benzii, monitorizare unghi mort, senzori de presiune roti si sistem de avertizare si franare automata in caz de impact iminent.

In ceea ce priveste motorizarea si transmisia, Eclipse Cross are un singur motor disponibil: un propulsor cu 4 pistoane pe benzina, turbo, de 1.5 litri si 163 cp. Un motor deloc rau, cu un cuplu generos, dar care nu se simte puternic pe aceasta caroserie si cuplat la transmisia automata CVT. Este silentios indiferent de turatie, dar pur si simplu te astepti la mai mult din partea celor 163 de cai putere. Cutia CVT care simuleaza 8 trepte are pana si padele la volan, insa liniaritatea din timpul mersului o tradeaza. Iar acceleratia, cand vrei sa demarezi in tromba, parca este infranata. Nu degeaba, varianta cu transmisia manuala este mai rapida ca cea dotata cu CVT... Insa automata are si ea avantajele sale, totul tine de ce vrei.

Mitsubishi Eclipse Cross

Tinuta de drum a lui Eclipse Cross este surprinzator de buna. Se conduce mai degraba ca o masina mica, nu ca un SUV. Ruliul nu prea exista, nici la viteze mari, probabil pentru ca japonezii au reusit sa coboare foarte mult centrul de greutate. Iar suspensiile sunt confortabile chiar si la obstacole, dar putin cam zgomotoase.

Am ajuns si la cele doua aspecte care il intereseaza cel mai mult pe soferul roman: consumul si pretul. Oficial, masina are un consum mixt de 7 litri, insa in realitate este ceva mai mare. Mai precis, in jur de 9 litri este consumul mixt, deoarece consuma cam 10-11 litri in oras si cam 7 la drum intins. Oricat de incet ai merge cu masina asta, nu vei obtine consumul dat de producator, nici macar cu modul ECO activat. Cel putin, nu in conditiile de trafic din Romania...

Mitsubishi Eclipse Cross

Pretul pentru o versiune 4x4 incepe de la 26.763 Euro, ceea ce face ca SUV-ul lui Mitsubishi sa fie incadrat in mijlocul segmentului de SUV-uri compacte. Si umar la umar cu Kia Sportage si Ford Kuga, dar mai ieftina ca Honda CR-V si Hyundai Tucson.

In concluzie, Mitsubishi Eclipse Cross este o propunere interesanta. Nu datorita motorului, tractiunii, cutiei de viteze sau a spatiului. Si nici multumita dotarilor, a sigurantei sau a felului in care se conduce. Ci pentru ca are un design ciudat si atragator in acelasi timp, cu niste detalii pe care nu le mai intalnesti la alti producatori. Acesta este criteriul care face diferenta. Te uiti la cum arata celelalte masini, dupa care te uiti la Eclipse Cross si iti dai seama cat de nebuna este masina asta. Daca vrei sa conduci o masina cuminte, care sa transmita plictiseala si monotonie, ai de unde sa alegi. Dar daca vrei o nebunie pe 4 roti, o sa iei jucaria asta.

Mitsubishi Eclipse Cross

 
  • raspunsul cutiei CVT
  • design interior
  • spatiu pasageri spate
  • tractiunea 4x4
  • design exterior
  • sistemul audio
  • tinuta de drum

SPUNE-TI PAREREA!

NOTA CITITORULUI
90 / 100
Browser-ul tau nu suporta javascript. Te rugam sa-l actualizezi.
Acordă o notă maşinii
Salvează
Punctajul dat de 4Tuning este cat se poate de obiectiv, fiind rezultatul propriei experiente acumulata conducand mai multe masini similare. Punctajul 4Tuning al fiecarei masini este si ca urmare a comparatiei cu alte modele din acelasi segment, niciodata cu masini din alte categorii. Popularitatea unei masini este calculata in functie de numarul de citiri ale articolului, impactul in mediul social online si comentarii. Nota cititorului este media notelor date de vizitatori, in functie de propriile preferinte. Spune-ti si tu parerea despre aceasta masina mai jos.
Da o nota masinii testate

Distribuie pe Facebook


Vezi toate pozele (28) Poze Mitsubishi Eclipse Cross
[+] mai multe