Nissan Pathfinder 3.0 dCi 231 cp

"O masina care nu cunoaste limite. De niciun fel."
PUNCTAJ
4TUNING
90
PRIZA LA PUBLIC
84
NOTA CITITORULUI
78
DESPRE TEST SI SUMAR PUNCTAJ
Testat de: Valentin Mănuș
  • Km. la bord: 14000
  • Km. efectuati: 600
  • Tipul drumului: asfalt / pamant
  • Mediul de condus: extraurban
  • Conditii meteo: uscat
  • Traseu: Bucuresti - Tulcea - retur
  • Numar de pasageri: 3
  • Bagaje: da
  • Stil de condus: legal
Masinile de teren au ceva aparte. Poate ca nu sunt cele mai economice, si nici cele mai frumoase. Poate nu sunt nici cele mai confortabile sau rapide. Insa atunci cand e vorba de aventura fara limite, nu poti apela decat la o masina de teren. Cei de la Nissan nici ca puteau gasi un nume mai inspirat pentru Pathfinder. Masina este cu adevarat un descoperitor de carari imposibile. Un test fara masini curate, sclipicioase si ca scoase din showroom!

Specificatii tehnice

AFACERISTI Cel mai probabil sa o conduca:
AFACERISTI
PE TEREN ACCIDENTAT Conceputa sa fie condusa:
PE TEREN ACCIDENTAT
RIDICA O SPRANCEANA Sex-Appeal:
RIDICA O SPRANCEANA
  • Carburant
    motorina
  • Cilindree
    2993 cmc
  • Putere
    231 cp
  • Cuplu
    550 Nm
  • 0 - 100 km/h
    8,9 s
  • Viteza maxima
    200 km/h
  • Tractiune
    AWD
  • Greutate
    2260 kg
  • Consum mixt
    8,5 l/100km
  • Nr. locuri
    7
  • Nr. usi
    5
  • Volum portbagaj
    515 l
  • Euro NCAP
    -
  • Pret de pornire
    38.190 Euro
  • Pret model testat
    56.190 Euro
  • Impozit anual
    2154 lei

Exterior

PUNCTAJ 4TUNING
8 /10

Test Drive Nissan Pathfinder: fauritorul de poteci

Nissan Pathfinder model 2010. Asta am testat acum 2 saptamani pe drumurile neamenajate din Delta Dunarii. Si nici ca puteam alege o masina mai buna. In ceea ce priveste aspectul exterior, nu voi detalia foarte mult. Si asta pentru ca o masina veritabila de teren nu a excelat niciodata la capitolul design. Pentru ca nu are nevoie. Pathfinder nu este o masina urata, dar nici una dupa care vei intoarce privirea. Iti transmite o atitudine impunatoare, prin dimensiunile sale generoase, dar si un sentiment de siguranta. Partea frontala este chiar atragatoare, cu farurile mari si grila uriasa. Liniile frontale se continua elegant pe laterale si arcadele rotilor. Din lateral si din spate insa Pathfinder exprima banalitate. Mai precis, exprima functionalitate: garda la sol mare, un haion gigantic care isi tradeaza spatiul mare din interior si o luneta la fel de extinsa. Pathfinder este o masina atragatoare prin dimensiuni, nu neaparat prin aspectul sau senzual.

Test Drive Nissan Pathfinder: fauritorul de poteciTest Drive Nissan Pathfinder: fauritorul de poteciTest Drive Nissan Pathfinder: fauritorul de poteci

Interior

PUNCTAJ 4TUNING
8 /10

Modelul testat de noi este cel de top, cu echipare completa. Chiar daca la interior nu am gasit ceva care sa ne lipseasca, am observat cateva minusuri. In primul rand, consola centrala are foarte multe butoane. Trebuie sa opresti masina ca sa faci anumite setari, fara sa fi nevoit sa iti iei privirea de la condus. In afara de butoanele numeroase, nici ornamentele de lemn inchis la culoare nu sunt cele mai potrivite cu restul habitaclului. Insa la orice alt capitol, Pathfinder sta foarte bine. Calitatea materialelor de la interior este una buna, iar aranjamentul instrumentelor de bord este special gandit pentru a facilita citirea lor in timpul unui mers pe teren accidentat. Am apreciat si functionalitatea ecranului LCD central, dar si mesajele primite pe bord, unul simplu si eficient de altfel. Volanul este cam subtire si contrasteaza cu restul masinii, dandu-ti impresia ca detii controlul unei masini de oras, nicidecum al unei masini de mari dimensiuni.

Test Drive Nissan Pathfinder: fauritorul de poteci

Spatiu

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

Pathfinder in versiunea testata de noi, adica cea de top cu motorizare 3.0 V6 de 231 cp vine cu 7 locuri. Toti cei 7 pasageri se bucura de mult spatiu. Dar asta era de asteptat de la o masina care masoare 4,8 metri in lungime. Si daca pasagerii sunt cu adevarat rasfatati de spatiul oferit, nu a fost trecut cu vederea nici portbagajul. Acesta are un volum de 515 litri cu bancheta in pozitie normala, dar daca aceasta se culca, volumul creste la un urias 2091 litri. Mai adaugam si faptul ca in Pathfinder sunt o multime de spatii pentru depozitare si gata: e normal ca masina sa primeasca punctaj maxim.

Test Drive Nissan Pathfinder: fauritorul de poteciTest Drive Nissan Pathfinder: fauritorul de poteci

Motor

PUNCTAJ 4TUNING
9 /10

Versiunea testata de noi este cea mai puternica. Mai exista un model cu motorizarea de 2.5 litri pe motorina, cu o putere de 190 cp. Insa masina la bordul careia ne-am plimbat noi avea un V6 de 3.0 litri dCi si 231 cp. Insa impresionant este cuplul de 550 Nm ce vine la o turatie de numai 1750 rpm. Si asta se simte, mai ales pe drum accidentat sau atunci cand trebuie sa urci o panta abrupta. La drum intins insa, nu te poti astepta la performante sportive, mai ales ca discutam despre o masina ce cantareste 2260 kg.

Test Drive Nissan Pathfinder: fauritorul de poteci

Transmisie

PUNCTAJ 4TUNING
9 /10

Masina vine cu o cutie automata in 7 trepte. Este o cutie excelenta, care tine cu casa. Mai precis, este o cutie scurta acolo unde ai nevoie, adica in primele trepte de viteza, dar lunga in ultimele, pentru mers la drum intins. Tractiunea pe acest model de top este 4x4 permanenta, fara a avea optiunea de a selecta numai 2WD ca la versiunea de 2.5 litri. Modurile de mers sunt Auto (adica 4x4 permanent automat), 4H si 4L. Noi nu am apelat niciodata la un mod 4x4 mai agresiv decat cel normal, pentru ca nu a fost nevoie. Dar cu siguranta, in caz ca intram in bucluc, modul 4x4 cu autoblocant central si pe puntea spate ar fi facut minuni si am fi iesit din orice incurcatura.

Test Drive Nissan Pathfinder: fauritorul de poteci

Performante

PUNCTAJ 4TUNING
9 /10

Accelerare: conform datelor oficiale, "bestia" de peste 2 tone ajunge de la 0 la 100 km/h in 8,9 secunde. Viteza maxima este de 200 km/h. Masina intr-adevar se simte puternica, mai ales multumita cuplului urias oferit de motorul V6.

Franare: la acest capitol Nissan sta bine, dar nu excelent. Chiar daca avem discuri pe toate rotile, asistate de sisteme ABS, ESP si EBD, iti dai seama cand franezi ca trebuie sa opresti o masina grea si voluminoasa care are multa inertie.

Suspensii: asa cum la masinile sport apreciem duritatea si precizia, la o masina de teren trebuie sa apreciem garda la sol si comportamentul suspensiei in off-road. La drum de zi cu zi masina este extrem de confortabila, iar orice bordura, drum pietruit sau gropi in asfalt par o joaca de copil. In teren accidentat, garda la sol mare te ajuta sa treci peste orice diferenta de nivel. Noi am mers prin niste gropi uriase, diguri rupte si chiar cursuri de rauri secate. Niciodata nu am atins pamantul cu altceva decat cele 4 roti.

Test Drive Nissan Pathfinder: fauritorul de poteci

Test Drive Nissan Pathfinder: fauritorul de poteciTest Drive Nissan Pathfinder: fauritorul de poteciTest Drive Nissan Pathfinder: fauritorul de poteci

Tinuta de drum

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

De ce am dat punctaj maxim? Pentru ca in cazul acestei masini vreau sa ma refer la tinuta de drum dincolo de asfalt. Da, pe asfalt se comporta asa cum te-ai astepta, ba chiar mai bine. O masina mare, inalta si grea, care atinge chiar si 200 de km/h, dar cum e normal, cu tendinte spre balans la viraje bruste. Insa masina se asterne bine la drum intins si este mai docila decat orice alt 4x4 de teren pe care l-am condus. Dincolo de asfalt insa, lucrurile sunt din alta lume. Daca ai impresia ca nu poti trece peste un obstacol, e doar o iluzie. Pathfinder trece peste orice si o face in stil. Carei tinute de drum i-am acordat punctaj maxim? Pe diguri, carari de praf abia umblate, drum pietruit sau noroaie adanci, acest Nissan s-a descurcat de minune. Dar nu oricum, ci la viteze mari. Daca intr-o masina normala iti clantane dintii in gura si alergi cu teama ca o vei rupe, Pathfinder parca o cere, parca se simte cel mai bine atunci cand alearga departe de asfalt.

Test Drive Nissan Pathfinder: fauritorul de poteci

Vizibilitate

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

Cand ma urc intr-o masina de teren, primul lucru pe care il admir este pozitia la volan. Deasupra tuturor, peste alti soferi, bucurandu-ma de o vizibilitate incredibila. Unul dintre marile avantaje ale masinilor de teren este faptul ca esti mai sus decat oricine si vezi mai mult. Si asta te ajuta. Parbrizul mare, geamurile laterale mari si drepte, o luneta lunga si profunda care te lasa sa vezi orice. Adaugam si camera de marsarier si gata: Pathfinder este un as al vizibilitatii!

Test Drive Nissan Pathfinder: fauritorul de poteci

Siguranta

PUNCTAJ 4TUNING
8 /10

Cei de la EuroNCAP nu au testat aceasta varianta cu facelift de Pathfinder. Au testat insa modelul precedent in 2007, dar atunci nu i-au acordat punctaj maxim. Masina vine cu 6 airbaguri, tetiere active, sistem Isofix si o sumedenie de sisteme electronice care te vor tine pe drum indiferent de conditiile de mers. Insa dincolo de aceste mijloace oferite de Nissan, conteaza mai mult ce senzatie iti transmite masina. Si prin dimensiunile sale impunatoare, nu doar te vei simti in deplina siguranta la bordul acestei masini, ci vei fi cu adevarat in siguranta.

Test Drive Nissan Pathfinder: fauritorul de poteciTest Drive Nissan Pathfinder: fauritorul de poteci

Dotari

PUNCTAJ 4TUNING
9 /10

Test Drive Nissan Pathfinder: fauritorul de poteci

Pentru ca este vorba de o versiune de top, care nu costa tocmai putin, e normal sa avem o lista lunga de dotari. In primul rand, pentru ca Nissan Pathfinder este o masina premium, destinata unui public anume. Modelul testat de noi, de altfel si cel mai scump din oferta, vine cu bara protectie fata in culoarea caroseriei, bara spate in culoarea caroseriei, cu treapta, manere portiere in culoarea caroseriei, oglinzi laterale in culoarea caroseriei, oglinzi laterale actionate electric, incalzite, cu semnalizator, schimbare directie+ lampa iluminare sol integrate, oglinzi laterale pliabile electric, cu memorie, luneta cu deschidere separata, geamuri laterale spate negre, bare longitudinale de plafon, trepte laterale, protectii laterale cromate, jante aliaj 18", proiectoare ceata, consola centrala cu finisaje cu aspect lemn, oglinda interioara cu efect antiorbire automat, iluminare interioara podea, placa acoperire portbagaj, praguri usi din aluminiu, bancheta rabatabila 40 / 20 / 40, al 3-lea rand de scaune 50/50, volan reglabil pe inaltime, prize 12V x3 (1x plansa de bord, 1x consola centrala, 1x portbagaj), inchidere centralizata si telecomanda, indicator temperatura exterioara, geamuri actionate electric fata-spate, aer conditionat automat cu reglaj dual, aer conditionat reglabil separat pentru locurile din spate, computer de bord, cheie inteligenta, Nissan Connect Premium BOSE: ecran 7" cu camera color pentru marsarier, sistem navigatie cu 40GB HDD, 9.3GB Music server, sistem audio BOSE AM/FM/LW + 1CD/1DVD+MP3+RDS+9 boxe (8 boxe + 1 subwoofer), conexiune Bluetooth pentru telefon mobil, Cruise control + limitator de viteza, comenzi audio + cruise control pe volan, reglaj scaun sofer in inaltime si zona lombara, buzunar pe spatarul scaunului soferului, volan si schimbator de viteze imbracate in piele, levier frana de mana imbracat in piele, tapiterie piele (exceptie partea din spatele scaunelor), scaune fata reglabile elctric, incalzite, scaun sofer cu memorie pentru pozitie, trapa electrica, stergatoare cu senzor de ploaie, faruri cu senzor pentru autoaprindere, faruri cu Xenon + spalator telescopic.

Test Drive Nissan Pathfinder: fauritorul de poteciTest Drive Nissan Pathfinder: fauritorul de poteciTest Drive Nissan Pathfinder: fauritorul de poteciTest Drive Nissan Pathfinder: fauritorul de poteci

Consum

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

Da, avem un motor V6 pe motorina. Da, avem si o masina de peste 2 tone in greutate. Si cutie automata, dar si tractiune 4x4 permanenta. Cu toate astea, te-ai astepta la un consum urias. Insa Pathfinder consuma 7,5 litri la drum intins si doar 12 in mediul urban. Ceea ce nu este rau deloc daca recitim cele de mai sus.

Test Drive Nissan Pathfinder: fauritorul de poteci

Pret

PUNCTAJ 4TUNING
7 /10

Modelul testat de noi costa 56.190 Euro cu TVA. Versiunea cu motorizare de 2.5 litri si transmisie manuala incepe de la 38.190 Euro cu TVA. Insa diferenta de pret se reflecta in motorizare si transmisie, dar si in dotari. Nu este un pret mic, dar cand te uiti la ce poate face masina, la dotari si la consum, iti dai seama ca este un pret cinstit. Daca nu ai nevoie de piele, sisteme audio performante, ultimul rand de scaune si alte cateva accesorii, poti sa scazi mult din pretul enuntat mai sus. Cei de la Nissan ne-au oferit in test, ca de obicei, un model scump cu toate dotarile, ca sa le putem enumera pe toate.

Test Drive Nissan Pathfinder: fauritorul de poteci

Special

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

OFF-ROAD. Am tot laudat aceasta masina cum ca stie sa mearga pe teren accidentat. Si asta pentru ca stie cu adevarat. Este izolata fonic bine, are garda la sol mare, este spatioasa si economica la condus. Cu Pathfinder poti sa mergi practic oriunde: pe plaja, cu doua roti in mare, prin noroaie profunde, pe drumuri forestiere, pe drumurile crunte din Pipera pline de balti si gropi, pe munte, pe dealuri, pe camp sau pur si simplu prin Bucuresti. Daca iti cumperi un Pathfinder, iti cumperi automat si o libertate absoluta. Cand toata lumea va face gratar de 1 Mai la padure, in aglomeratie si gunoaie, tu te vei duce in varf de munte, acolo unde nu mai ajunge nicio masina. Sau daca te duci la mare, treci de Mamaia si Navodari, si aventureaza-te dincolo de Corbu, pana la Periboina, unde vei fi doar tu cu delfinii. Cam asta iti ofera Pathfinder. Exact cum ii zice numele.

Test Drive Nissan Pathfinder: fauritorul de poteci

Concluzii

PUNCTAJ TOTAL
90 / 100

Sa va spun ceva: multe din masinile de la SMURD sunt modele Pathfinder. Oare de ce? Ca sa fie folosite in orice anotimp, pentru ca sunt fiabile si ajung acolo unde trebuie. Nu, nu este masina perfecta. Pentru ca nu exista asa ceva. Nu exista o masina care sa si alerge pe asfalt, sa fie rapida in viraje, sa consume 5 litri la 100km, sa fie spatioasa, sa fie sexy, sa mearga in off-road si sa coste putin. Insa pentru cei care iubesc aventura si timpul petrecut in aer liber, Pathfinder este o solutie perfecta.

 
  • pret mare
  • confort
  • motor
  • transmisie
  • spatiu
  • off-road
  • dotari

SPUNE-TI PAREREA!

NOTA CITITORULUI
78 / 100
Browser-ul tau nu suporta javascript. Te rugam sa-l actualizezi.
Acordă o notă maşinii
Salvează
Punctajul dat de 4Tuning este cat se poate de obiectiv, fiind rezultatul propriei experiente acumulata conducand mai multe masini similare. Punctajul 4Tuning al fiecarei masini este si ca urmare a comparatiei cu alte modele din acelasi segment, niciodata cu masini din alte categorii. Popularitatea unei masini este calculata in functie de numarul de citiri ale articolului, impactul in mediul social online si comentarii. Nota cititorului este media notelor date de vizitatori, in functie de propriile preferinte. Spune-ti si tu parerea despre aceasta masina mai jos.
Da o nota masinii testate

Distribuie pe Facebook


Vezi toate pozele (42) Poze Test Drive Nissan Pathfinder: fauritorul de poteci
[+] mai multe