Cum sa te bucuri de frumusetile Romaniei la volanul unui 4x4: Nissan X-Trail

  • Nissan X-Trail incepe de la 26.990 Euro cu TVA
  • Consumul mixt al masinii este de 6.2 litri/100 km
  • Designul exterior, destul de asemanator cu Qashqai
Distribuie pe Facebook

Mereu am spus ca Romania este cea mai frumoasa tara din lume. Si, din fericire, nimeni nu ma poate contrazice. Da la o parte coruptia, politicienii si caracterul infect al oamenilor si vei descoperi cea mai bogata tara din Europa. Nu, nu este o gluma: Romania este chiar frumoasa! Si daca reusesti sa ii descoperi calitatile, vei realiza ca nicaieri nu-i mai bine ca acasa...

Si ce mijloc mai bun de a descoperi Romania poti avea decat un automobil? Dar cu unul traditional nu prea ai sanse de a parasi asfaltul si de a intra in locuri virgine, putin umblate, acolo unde pamantul nostru este inca salbatic si natura detine controlul suprem. Asa ca un automobil 4x4 reprezinta libertatea suprema. Si m-am convins, inca o data, de asta, la volanul unui Nissan X-Trail.

Sunt un fan urias al masinilor de teren. Si daca intr-un Pathfinder sau Navara am regasit masina fara limite, capabila sa traseze drumuri noi pe harta acolo unde nu a calcat picior de om, in SUV-urile de dimensiuni mai reduse am reusit sa gasesc ceva la fel de bun. Poate cel mai echilibrat compromis intre capacitatile de mers in off-road si viata alaturi de un autoturism urban cu care sa mergi zi de zi. Iar acest X-Trail, un nou model cu care Nissan se mandreste de anul trecut, reuseste sa imbine placutul cu utilul intr-un mod foarte eficient.

Cateva cuvinte despre noul X-Trail

Masina este una destul de obisnuita, pentru ca are sub capota motorul 1.6 dCi de 130 cp, care, pe caroseria de 1610 kg e clar ca nu exceleaza in sportivitate. Insa performantele sunt decente pentru un SUV deloc mic, adica o acceleratie pana la 100 km/h in 11 secunde si o viteza maxima de 186 km/h, adica exact cat trebuie. Tractiunea 4x4 este la fel ca si la alte modele din grup, cu selector manual de la tractiune fata, pana la modul AUTO sau modul Lock. Dar, spre deosebire de segmentul mai mare, nu avem la dispozitie diferentiale blocante la nicio punte. Chiar si asa, garda la sol crescuta, cuplul motorului de 320 Nm si unghiurile de atac si degajare te lasa sa te distrezi cam in orice fel de teren dincolo de asfalt.

As mai spune despre Nissan X-Trail ca este un automobil spatios, care iti pune la dispozitie un portbagaj de 550 de litri care se poate mari usor, iar cei 5 pasageri cat poate gazdui in habitaclu se vor simti relaxati, spatiu pentru cap si genunchi fiind din plin. Trebuie retinut ca X-Trail este disponibil si in varianta cu 7 locuri, asadar chiar si cele mai numeroase familii se vor putea duce in vacanta fara probleme. Si daca tot vorbim de pasageri, trebuie stiut ca, desi Euro NCAP nu a testat acest nou model, Qashqai, masina cu care imparte platforma, se bucura de siguranta maxima. Asadar e lesne de inteles ca pasagerii au la dispozitie ultimele tehnologii in materie de siguranta menite sa-i pastreze in siguranta, inclusiv sistemul Nissan Safety Shield cu ale sale sisteme de avertizare la unghiul mort, la obstacole frontale sau la trecerea de pe o banda pe alta fara semnalizare...

Nissan X-Trail 2015

Despre interior o sa va spun doar ca este unul bine organizat, cu materiale calitative si cu destula tehnologie pentru cei mai pretentiosi. Adica ai la dispozitie sistemul R-Link cu ecran tactil, navigatie, geamuri electrice, clima automata, aplicatii direct pe ecran (inclusiv Facebook) prin Nissan Connect, trapa panoramica si multe alte dotari de confort si multimedia. Mai adaugam tapiteria din piele, volanul cu comenzi, pilotul automat si asistenta la coborare in panta si avem tabloul complet. Nu degeaba Nissan X-Trail este un SUV care se anunta de succes, al carui pret incepe de la 26.990 de Euro cu TVA.

Dar in continuare va voi spune de ce merita fiecare banut un automobil 4x4. Si pentru ca in ultima calatorie de la munte la mare am fost cu acest X-Trail, e clar ca va pot spune concret despre acest model.

Nu stiu altii cum sunt, dar eu sunt un mare iubitor de natura. Genul care pleaca cu saci de gunoi dupa el ca sa stranga dupa mitocania altora. Genul care nu suporta sa vada aglomeratia din paduri de 1 mai, personajele topless cu burta la soare care asculta manele sau nesimtitii care isi arunca tigarile in iarba. Motiv pentru care prefer sa caut locuri cat mai izolate, ascunse, inaccesibile acestor specimene care confunda natura cu maidanul din spatele blocului... Si tare ma bucur atunci cand conduc un SUV 4x4, pentru ca stiu ca voi ajunge cu el in locuri in care alti indieni raman blocati. Pentru ca stiu ca am cu ce sa ma despart de multime si sa ma afund in mijlocul naturii.

Nissan X-Trail 2015

Cu Nissan X-Trail la munte

In ciuda spagilor marca PSD care se discuta in sute de mii de hectare de padure, suprafete mai mari decat unele tari europene, chiar daca se fura lemne si strainii ne iau toti copacii facuti cherestea, chiar daca nimeni nu ii pedepseste pe hotii de lemne, ma bucur sa vad ca inca mai avem paduri intinse si neatinse in Romania. Si imi place sa le descopar cu ajutorul drumurilor forestiere. Ma duc pe ele pana cand masina nu mai poate urca din cauza sleaurilor facute de utilajele mari, dar ma intorc si intru pe cateva carari uitate de lume, ma strecor printre copaci si urc pana in varful dealurilor. De multe ori abordez un traseu mai greu, care ajunge pana la altitudini uriase si ma trezesc intr-o campie alpina, sau pastrez ulita paralela cu un curs de apa ce ma duce dincolo de munte...

Indiferent de drum, e clar ca sunt in cautarea pustietatii. Sunt dornic sa gasesc locuri fara PET-uri aruncate pe jos, fara miros de gratar si in care unica muzica este orchestrata de fosnetul molizilor loviti de vant. Iar in aceste locuri poti ajunge doar cu ajutorul unui 4x4...

Si daca iti place si tie salbaticia, iti recomand sa urmezi cateva sfaturi de bun simt, menite sa protejeze natura. Eu unul nu distrug niciodata arbusti, puieti sau copaci verzi. Niciodata nu intru cu masina acolo unde sunt plante verzi ci pastrez doar cararea sau drumul batut sau pietruit. Nu traversez cu masina cursuri de apa adanci, in care apa sa depaseasca inaltimea rotilor, pentru ca murdaria de pe etrierele franelor si eventualele scurgeri de ulei de pe blocul motor pot polua apa si, automat, pot dauna pastravilor care locuiesc in ea. De fapt, nu imi place sa traversez niciun curs de apa decat daca sunt nevoit si daca apa se intersecteaza cu drumul pe care merg. Cat despre orice gunoi lasat in urma, chiar si cele mai mici chistoace de tigari... De fapt, daca iti trece prin minte sa arunci asa ceva in padure, nu ai ce sa citesti mai departe.

Nissan X-Trail 2015

Cu Nissan X-Trail la mare

Chiar daca japonezii au gandit noua generatie de X-Trail ca sa fie mai confortabila la drum intins pe asfalt, pesemne convinsi ca oricum cei care cumpara masina vor circula extrem de rar cu ea in off-road, acest SUV inca stie sa se desparta de suprafata carosabila si sa intre pe teren necunoscut. Dupa ce am traversat campia de la munte la mare, am intrat in partea de nord a statiunii Mamaia, catre plaja Vadu. Dar nu m-am oprit acolo ci am mers pana cand drumul se opreste, undeva la capatul lumii.

De fapt, pana la Periboina, acolo unde apa dulce din Delta Dunarii se uneste cu apa Marii Negre. O zona inchisa circulatiei, dar in care poti intra cu autorizatie obtinuta de la RBDD, adica Rezervatia Biosferei Delta Dunarii. Costa 100 de lei pe an, si daca pentru mine, ca turist, merita fiecare banut, sper sa merite si pentru Delta Dunarii sau aceasta zona care este considerata strict protejata. Adica din acesti bani incasati, cei care se ocupa de zona sa faca ceva: ori populari cu peste ale apelor, ori sa igienizeze plajele, ori sa reabiliteze foisoarele pentru bird-watching sau macar sa angajeze paznici noi care sa fie atenti la braconieri si la cei care arunca gunoialele unde au chef...

Nissan X-Trail 2015

In aceasta zona poti intra pe un drum de nisip destul de bun, pe care insa trebuie sa ai grija sa nu dai peste fazani, vulpi, sacali sau serpi. Dar daca ai masina capabila, poti intra si pe plaja. Deoarece aici vei gasi plaje neatinse, vizitate pe timp de vara doar de cativa nudisti care vin cu rulotele, dornici de liniste si izolare. Este o parte din Romanie incredibil de frumoasa, in care te poti aventura cu incredere cu o masina 4x4, cu foarte multe lucruri interesante care asteapta sa fie descoperite si chiar cu un strop de istorie. Nu trebuie sa te mire daca, din cand in cand, gasesti in mare, la cativa metri de uscat, cladiri din beton ciudate, foste bunkere construite in timpul celui de-Al Doilea Razboi Mondial...

Despre aceasta zona ti-as spune doar atat: nu intra fara autorizatie ca primesti amenda de la ecologisti sau de la Politia de Frontiera. Daca te duci pe plaja, asigura-te ca nu mergi destul de incet incat sa te afunzi in zone cu nisip afanat. Si daca ramai peste noapte, te rog sa nu faci scandal, foc sau galagie, pentru ca acest grind care desparte apa sarata de apa dulce este un sanctuar pentru pasari si animale. Daca vrei galagie, intoarce-te cativa kilometri si bea-ti mintile intr-un club din Mamaia...

Nissan X-Trail 2015

Liber

Ca am fost eu de aceasta data cu Nissan X-Trail, a fost o intamplare. Una fericita chiar. Dar trebuie sa retii ca orice automobil 4x4 ai avea, poti sa te aventurezi in zone izolate ale Romaniei. Nu conteaza daca iti place muntele sau marea, pentru ca vei gasi zone interesante ce merita sa fie descoperite oriunde. Si, atata timp cat tu respecti natura si ai grija sa ramana neatinsa, si ea va avea grija de tine si de generatiile urmatoare. Adica vor trece anii si te vei putea intoarce la aceleasi frumuseti de care nu stiai ca exista, dar pe care le-ai mai vazut. Si mereu aceste zone te vor surprinde placut. Totul, datorita dorintei nemarginite a omului de a descoperi lucruri noi. Din fericire, masinile 4x4 de teren ne fac implinirea acestor dorinte mult mai usoara.

Nissan X-Trail 2015Nissan X-Trail 2015

Nissan X-Trail 2015

Distribuie pe Facebook
Vezi toate pozele (8) Poze Nissan X-Trail 2015
mai multe