Citroen C4 Cactus 1.2 PureTech 110 cp EAT6 Shine

"Masina sau accesoriu vestimentar? Cam asta e Cactus."
PUNCTAJ
4TUNING
90
PRIZA LA PUBLIC
50
NOTA CITITORULUI
81
DESPRE TEST SI SUMAR PUNCTAJ
Testat de: Valentin Mănuș
  • Km. la bord: 16.400
  • Km. efectuati: 836
  • Tipul drumului: asfalt
  • Mediul de condus: urban / extraurban
  • Conditii meteo: uscat
  • Traseu: Bucuresti - Targu Mures - retur
  • Numar de pasageri: 2
  • Bagaje: da
  • Stil de condus: legal
Mai toate masinile din ziua de azi sunt la fel. Pline de tehnologie, ecrane cu touchscreen, lipsite de butoane, cu forme ciudate si design agresiv. Nu si Citroen C4 Cactus, o masina interesanta la exterior, dar cu un interior complet iesit din tipare. Pare sa fie mai degraba o poseta extrem de scumpa, nu chiar un automobil...

Specificatii tehnice

FEMEI Cel mai probabil sa o conduca:
FEMEI
IN ORAS Conceputa sa fie condusa:
IN ORAS
MAGNET ABSOLUT Sex-Appeal:
MAGNET ABSOLUT
  • Carburant
    benzina
  • Cilindree
    1199 cmc
  • Putere
    110 cp
  • Cuplu
    205 Nm
  • 0 - 100 km/h
    10,9 s
  • Viteza maxima
    188 km/h
  • Tractiune
    FWD
  • Greutate
    1070 kg
  • Consum mixt
    5.8 l/100 km
  • Nr. locuri
    5
  • Nr. usi
    5
  • Volum portbagaj
    348 l
  • Euro NCAP
    -
  • Pret de pornire
    15.100 Euro
  • Pret model testat
    17.600 Euro
  • Impozit anual
    47 lei

Exterior

PUNCTAJ 4TUNING
9 /10

Cactus a fost inca de la prima generatie un model controversat: unii il adorau, altora li se parea ciudat. Cam asa este si cu noul model, dar care, cu siguranta, are de aceasta data mai multi fani decat hateri. Pentru ca acum Citroen a renuntat la acel AirBump lateral, un fel de perna menita sa te protejeze in cazul impactului lateral. Mie, personal, imi placea acea trasatura deoarece nu mai era nicio alta masina similara. La noul model, acel AirBump este mult mai mic, practic invizibil, ca un ornament de design in partea de jos a lateralelor.

Citroen 2019 CactusCitroen 2019 Cactus

Unii numesc noul model un facelift, dar modificarile sunt atat de multe, inca poate fi usor considerat o generatie noua. De exemplu, partea din fata avea si inainte cate 3 blocuri optice pe fiecare parte. Si acum are la fel, insa vorbim de un design complet nou. Luminile superioare care sunt lumini de zi sunt unite de grila si fac un corp comun, dandu-i masinii un aer proaspat. Iar in spate, stopurile de odinioara au devenit mai mici si mai elegante. De remarcat este faptul ca noul Cactus poarta aceleasi jante ca si vechea generatie.

Citroen 2019 Cactus

Citroen 2019 CactusCitroen 2019 Cactus

Interior

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

Francezii de la Citroen stiu sa faca cateva lucruri bune, cum ar fi motoare diesel nemuritoare. Dar stiu sa faca ceva excelent, mai exact, interioare auto. Din nou, interiorul lui Cactus pare mai degraba o geanta Louis Vuitton, un fel de pardesiu Burberry, nicidecum un habitaclu de masina. Deoarece e plin de detalii care te duc cu gandul la un podium din Saptamana Modei de la Paris. De exemplu, portierele din fata au manere interioare identice cu cele ale unei valize de voiaj. Usa torpedoului seamana cu o caseta pentru farduri, tapiteria in doua tonuri si cusaturi patrate te duce cu gandul la o mobila stil din anii 1800. Nu am niciu dubiu ca interiorul acestei masini a fost dezvoltat cu foarte mult ajutor venit din partea femeilor si a unor creatori de moda.

In rest, totul e minimalist, fara butoane, un ecran central de la care controlezi clima si sistemul multimedia si inca un ecran in fata soferului, fara turometru, dar cu informatii despre viteza, navigatie si semne de circulatie. Totul este digital, nimic analogic, dar macar de aceasta data avem un levier pentru cutia de viteze, nu 3 butoane ca la vechiul model. Este un interior reusit, apreciat de cei care vor ceva diferit.

Citroen 2019 Cactus

Spatiu

PUNCTAJ 4TUNING
9 /10

SUV compact sau doar un hatchback, ramane la latitudinea fiecaruia unde vrea sa incadreze aceasta masina. Cert este ca e o masina de familie... mica. Adica portbagajul de 348 litri e suficient daca vorbim de un cuplu sau de maximum 3 persoane care vor sa plece in excursie. Bancheta din spate ofera spatiu suficient, dar nu foarte generos, in schimb Cactus sta bine la capitolul spatii de depozitare: buzunare portiere, torpedou superior mare, torpedou inferior, buzunare scaune, etc. La cap au loc toti pasagerii, asa cum aveau si la modelul precedent, dimensiunile fiind neschimbate.

Citroen 2019 Cactus

Motor

PUNCTAJ 4TUNING
9 /10

Motorul de 1.2 litri PureTech supra-alimentat cu un turbo-compresor produce 110 cp. Este un motor silentios, care trage de la o turatie mica, dar nu trebuie sa avem asteptari foarte mari. Chiar daca propulsorul este unul cu potential urias, mai ales ca are de tras o caroserie de numai 1070 kg, il limiteaza foarte mult transmisia automata. Pe langa acest motor de 1.2 litri mai este disponibil un motor pe motorina de 1.6 litri si 100 cp cu care vei avea un consum ceva mai mic, dar... cam atat. Avantajele unui motor diesel mai scump la achizitie incep sa dispara, motiv pentru care versiunile pe benzina se vand din ce in ce mai bine.

Citroen 2019 Cactus

Transmisie

PUNCTAJ 4TUNING
7 /10

Citroen foloseste o cutie automata EAT6 (Efficient Automatic Transmission) pentru C4 Cactus cu 6 rapoarte. Imediat cum m-am urcat la volan, am avut impresia ca e vorba de o cutie robotizata, asa cum este Easy-R de la Dacia. Dar se pare ca nu este, ci e o cutie automata traditionala, cu un convertizor de cuplu. Si la vechiul test cu Cactus am spus acelasi lucru: schimbarea treptelor este lenta si lipsita de dinamica. Citroen spune ca noua transmisie este mai rapida si face schimbarea mult mai fluent. Ceea ce poate fi adevarat, daca nu ai mai condus masini automate de ultima generatie. Nu bruscheaza, nu scoate zgomote, dar pur si simplu este lenta cand schimba vitezele. Poate ca nici nu este nevoie de o transmisie performanta la un asemenea model care nu se doreste a fi posesor de viteze excesive, nu?

Citroen 2019 CactusTransmisia are si un mod S care ii permite schimbarea vitezelor la o turatie ridicata

Performante

PUNCTAJ 4TUNING
8 /10

Acceleratie: masina are nevoie de 10.9 secunde sa atinga 100 km/h si poate prinde un top speed de 188 km/h;

Franare: frane cu disc pe puntea fata si tamburi pe spate, asistate de ESP, ABS si EBD;

Suspensii: numite Progressive Hydraulic Cushions – PHC, sunt silentioase, confortabile, orientate spre mersul pe asfalt drept, nu teren accidentat.

Citroen 2019 Cactus

Tinuta de drum

PUNCTAJ 4TUNING
9 /10

Cineva acuza noul Cactus de subvirare accentuata. Poate ca asa o fi, dar subvirarea intervine atunci cand conduci o masina ceva mai tare si violent. Or, o masina de familie cum e asta, daca incerci sa o duci la limita aderentei in viraje cand tragi brusc de volan, e normal sa subvireze, ca nu e facuta pentru asa ceva. Eu nu am avut asemenea probleme. Se conduce asa cum trebuie sa se conduca o masina obisnuita de familie, fara suspensii sport si directie precisa. Este destul de mica incat sa te descurci bine in oras si la parcare, iar la drum intins si viteza mare nu da semne de ruliu. Singurul minus este directia destul de moale, adica nu prea simti ce fac rotile - din nou, datorita tipului de masina care se vrea a fi.

Citroen 2019 Cactus

Vizibilitate

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

La fel ca si data trecuta, Cactus primeste punctaj maxim la vizibilitate. Pentru ca are oglinzi laterale mari, pozitie buna a soferului destul de inalta, stalpi subtiri la parbriz, senzori de parcare fata-spate si camera de marsarier pentru parcari. Nimic de zis mai mult aici.

Citroen 2019 Cactus

Siguranta

PUNCTAJ 4TUNING
9 /10

EuroNCAP nu a testat noul model de Cactus. Poate pentru ca il considera un facelift al modelului precedent care a primit numai 4 din 5 stele la testele de impact. Dar acum trebuie retinut ca noua masina vine cu un pachet impresionant de sisteme de siguranta. Pe langa airbaguri, ESP, ABS, Isofix, proiectoare ceata, masina mai vine si cu Active Safety Brake, Speed Sign Recognition, Lane Departure Warning System, Blind Spot Monitoring System si Park Assist. Suficient incat sa castige puncte serioase la capitolul Sisteme de Siguranta din cadrul punctarii EuroNCAP.

Citroen 2019 Cactus

Dotari

PUNCTAJ 4TUNING
8 /10

Noi am testat versiunea de varf numita Shine care vine cu cele mai multe dotari in varianta standard. Modelul condus de noi avea geamuri electrice fata (pe spate sunt batante manual), clima digitala, comenzi pe volan, pilot automat, sistem multimedia cu ecran LCD 7 inch si functie touch, volan imbracat in piele, pachet Glossy Black interior-exterior, jante aliaj pe 16 inch model Square Grey, senzori de lumina si ploaie, proiectore ceata, pilot automat, limitator de viteza, lumini de zi cu LED, oglinzi electrice si rabatabile, inchidere centralizata, handsfree, sistem de navigatie.

Citroen 2019 Cactus

Citroen 2019 CactusCitroen 2019 Cactus

Consum

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

Producatorul spune ca varianta pe benzina de Cactus trebuie sa consume 5.8 litri in regim mixt. Poate intr-o capitala normala, nu in Bucuresti, cel mai aglomerat oras din Europa. In realitate, am reusit un consum mixt de 6.1 litri dupa ce am circulat mai mult in afara orasului. Cat am mers prin Bucuresti, am ajuns sa avem un consum de 7.1 litri, ceea ce este exceptional pentru o benzinara. Oricum, mult mai bine ca alti producatori care spun ca masina lor consuma 4.8 pe hartie, dar in realitate consuma 7.5... Deci la Citroen cifrele sunt pe acolo.

Citroen 2019 Cactus

Pret

PUNCTAJ 4TUNING
9 /10

15.100 de Euro cu TVA este pretul de pornire al unui Cactus in Romania. Versiunea testata de noi costa 17.600 de Euro. Pana nu demult, pretul de pornire era ceva mai mic, undeva la sub 14.000 de Euro, dar costa exact ca fratele mai mic C3 Aircross. Insa ai sansa sa obtii de la diversi dealeri niste reduceri substantiale si sa iei masina chiar mai ieftin, ceea ce o face sa fie printre cele mai accesibile SUV-uri urbane din segmentul B.

Citroen 2019 Cactus

Special

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

Masina pentru ele. Da, Cactus este o masina mult prea "fashion" ca sa fie cumparata de barbati. Este si prietenoasa cu femeile, se conduce usor, se parcheaza usor, iar interiorul pare cel mai cool spatiu in care sa te intalnesti cu fetele. E atat de atragator interiorul de Cactus incat iti vine, pur si simplu, sa-l imbraci. De afara mai e cum mai e masina, formele si liniile sunt discutabile. Dar dupa ce intri in ea, te trezesti intr-o masina care nu e masina, ci un dressing elegant.

Citroen 2019 CactusCitroen 2019 Cactus

Concluzii

PUNCTAJ TOTAL
90 / 100

Noul Citroen C4 Cactus a pastrat mai multe lucruri de la vechiul model. Dar a venit si cu multe noutati. Parca e prea mult sa-l numesti SUV, ci mai degraba un hatchback compact elegant. Nu exista tractiunea 4x4 nici macar optional, garda la sol nu e ridicata, asa ca de ce sa-l numim SUV? Este o masina de familie in care cel mai bine s-ar simti la volan femeile. Nu este perfecta, dar calitatile sale sunt mai numeroase decat defectele. Iar felul in care francezii au facut acel interior o face unica in segmentul sau. Cine o va cumpara transmite un mesaj simplu: nu vrea sa faca parte din multime, ci vrea sa fie special si sa se simta ca acasa atunci cand conduce.

Citroen 2019 Cactus

 
  • cutia de viteze automata
  • fetele de portiere spate
  • lipsa oglinda la parasolarul pasagerului
  • design exterior
  • motorizare
  • sistem audio
  • design interior
  • confort
  • consum
  • sistemul multimedia cu touch

SPUNE-TI PAREREA!

NOTA CITITORULUI
81 / 100
Browser-ul tau nu suporta javascript. Te rugam sa-l actualizezi.
Acordă o notă maşinii
Salvează
Punctajul dat de 4Tuning este cat se poate de obiectiv, fiind rezultatul propriei experiente acumulata conducand mai multe masini similare. Punctajul 4Tuning al fiecarei masini este si ca urmare a comparatiei cu alte modele din acelasi segment, niciodata cu masini din alte categorii. Popularitatea unei masini este calculata in functie de numarul de citiri ale articolului, impactul in mediul social online si comentarii. Nota cititorului este media notelor date de vizitatori, in functie de propriile preferinte. Spune-ti si tu parerea despre aceasta masina mai jos.
Da o nota masinii testate

Distribuie pe Facebook


Vezi toate pozele (27) Poze Citroen 2019 Cactus
[+] mai multe