Nu e prima oara cand conducem noul Opel Astra. Insa avem in test pentru prima oara varianta sedan de la Opel GTT. Despre caroseria in 5 usi hatchback am spus si atunci, acum vreo 2 ani, ca arata extrem de bine. Un autoturism bine desenat de inginerii germani, bine echilibrat si foarte placut in privirea oricarui trecator. Lucrurile stau cam la fel si cu sedanul. Se pare ca cei de la Opel au reusit sa transforme masina compacta intr-un sedan elegant, cu proportii bune si forme placute.
Inspirat parca de Insignia, spatele cu eleron incastrat este dominat de stopuri mari, cu o forma asemanatoare cu cea a farurilor in oglinda. In partea din fata despre care am mai discutat in trecut se remarca ornamentele cromate, iar in laterale simplitatea designului care defineste o masina de familie spatioasa si robusta.
Desi a trecut ceva vreme de cand a aparut noul Astra pe piata, interiorul ramane la fel de bine facut si primitor. Forma bordului inedita, centrata de consola mijlocie gri, cu ornamente cromate, ceasurile mari si volanul mic, imbracat in piele, toate exprima sportivitate si echilibru. Imi plac scaunele cu sustinere laterala, dar si cum se simte volanul datorita materialului de calitate in care este finisat. Singurul lucru care trage in jos acest interior excelent este aglomeratia de butoane de pe consola centrala, o problema intalnita la toate modelele Opel de acum.
In Astra Sedan nu doar incap 5 pasageri fara probleme, dar incap cu tot cu multe bagaje. Persoane de orice inaltime si gabarit intra fara probleme in Astra, avand loc suficient pentru genunchi si cap pe bancheta din spate. Locurile de depozitare a diverselor obiecte, precum sticle, telefoane, chei si asa mai departe sunt numeroase, in portiere, pe consola din mijloc, in cotiera si in torpedou. Cat despre bagaje, acestea se vor simti in largul lor odata introduse in portbagajul voluminos de 460 de litri. Nu este cel mai incapator portbagaj din segment, insa va face fara probleme fata oricarei provocari. Iar daca nu este loc destul pentru transportul unor obiecte mai mari, cum ar fi ceva piese de mobilier sau materiale de constructii, bancheta se poate rabata.
Cred ca am testat cam toate motorizarile pe benzina de la Astra. Insa acest 1.6 Turbo de 180 cp ne place foarte mult, asa cum era si de asteptat. Un propulsor puternic, care se simte cel mai bine in turatie mare, si care accelereaza masina in orice treapta de viteza, inca de la o turatie mica. Chiar daca puterea maxima vine abia la 5500 rpm, cuplul de 230 Nm intra jos, undeva pe la 2000 de turatii, fapt care se simte si iti da impresia de putere indiferent de turatie. In plus, motorul este extrem de silentios, chiar cand este condus mai sportiv, schimband treptele in turatii inalte.
Modelul testat de noi a fost cu transmisie manuala in 6 trepte, o cutie echilibrata si bine etajata, cu ultima treapta lunga pentru mersul in ritm de croaziera pe autostrada. Insa Astra Sedan vine si cu o cutie automata, daca doresti sa scapi de probleme in trafic aglomerat. Nu avem ce sa-i reprosam cutiei manuale, pentru ca este silentioasa, cu o timonerie precisa si treptele bine impartite.
Accelerare: Astra Sedan cu motorul 1.6 Turbo prinde 100 km/h in 8.7 secunde si atinge 223 km/h, desi noi am baga mana in foc ca trece de aceasta cifra.
Franare: sistem cu discuri pe toate cele 4 roti, asistat de ABS, EBD, ESP si CBC (controlul franarii in curbe). Franeaza fara probleme chiar si de la viteza mare.
Suspensii: Opel este renumit pentru confortul pe care il ofera pasagerilor. Astra Sedan are suspensii permisive, confortabile in oras chiar si peste obstacole cum ar fi piatra cubica sau sinele de tramvai, dar rigide in virajele luate cu viteza mare.
Nu este o masina sport, nici macar una extrem de performanta, destinata celor care iubesc adrenalina. Insa are o tinuta de drum exemplara daca mergem cu ea pe un drum virajat ceva mai sportiv. Directia este precisa, cat de precisa poate fi la o masina de familie, iar suspensia isi face treaba perfect, chiar si in conditii ceva mai dure de condus. Astra Sedan nu are tendinta de ruliu la viteza mare, nici daca tragem de volan mai agresiv, in depasiri pe autostrada. Iar in oras, la viteze mici, este o placere sa o conduci, fiind usor de condus atat de catre femei, cat si de barbati deopotriva.
Suprafata vitrata mare isi spune cuvantul. Si asta pentru ca spre deosebire de alte modele actuale in 4 usi care care incearca sa dea impresia de un coupe, Astra nu are linii oblice agresive care sa micsoreze geamurile laterale spate. Acelasi lucru se intampla si cu luneta. Nu a fost deloc compromisa vizibilitatea in spate, atunci cand soferul priveste in oglinda retrovizoare. Insa modelul condus de noi cu echipare Enjoy nu a avut nici senzori de parcare si nici camera de marsarier, lucru care poate pune ceva dificultati la parcare.
Opel Astra in 5 usi a fost testata de Euro NCAP in 2009, cand a obtinut punctaj maxim de siguranta. Varianta sedan inca nu a fost data pe mana autoritatii in materie de siguranta rutiera, insa Opel pune mare accent pe siguranta. Asa ca nu exista dubii ca si aceasta varianta de caroserie se bucura de aceleasi norme de siguranta. Printre dotarile care te tin in siguranta la volan se numara 6 airbaguri, inclusiv cortina, sisteme electronice ABS cu EBD (distributia electronica a fortei de franare), CBC (controlul franarii in curbe), sistem ESP, lumini de zi, tetiere active fata, sistem Isofix si faruri bi-xenon adaptive.
Printre cele enumerate mai sus, Opel Astra Sedan cu echipare Enjoy vine cu volan si schimbator imbracate in piele, comenzi pe volan, pilot automat, 4 geamuri electrice, oglinzi electrice, radio CD cu 7 difuzoare si mufa USB, inchidere centralizata cu telecomanda, cotiera fata piele, clima automata cu 2 zone, computer de bord, proiectoare de ceata, sistem spalare faruri cu presiune, lumini de zi cu LED, scaune fata sport cu reglaj lombar electric, jante de aliaj de 17 inch, vopsea metalizata Noblesse, pachet fumatori, bancheta rabatabila 60/40.
E clar ca cine isi cauta o masina pe benzina nu este preocupat in primul rand de consum. Mai ales o masina turbo de 180 cp, cum este acest Opel. In mersul urban, masina consuma in jur de 10,5 litri la fiecare 100 km, iar in afara orasului, la mers constant, masina ajunge chiar si la 7,5 litri. Consumul nu este mic in comparatie cu un diesel, dar este unul decent pentru aglomeratia de cai putere care se regaseste sub capota. Daca insa cineva doreste un consum extrem de scazut, se poate indrepta spre o motorizare diesel de la Opel, care ofera performanta si consum scazut in acelasi timp.
Opel Astra Sedan incepe de la 15.950 de Euro in Romania. La acesti bani primesti o motorizare de 1.4 benzina de 100 cp. Modelul de 180 cp cu echipare Enjoy costa 18.940 de Euro cu TVA inclus. Un pret care reflecta calitatea masinii, dar si o motorizare de top, eficienta si puternica in acelasi timp.
MOTORIZARE TURBO. Cam toti producatorii apeleaza la motoare de capacitate mica, supraalimentate. Acesta este trendul viitor, fara indoiala. Opel a inceput asta acum multa vreme, dar continua si azi cu propulsoare imbunatatite. Am condus si motorul de 1.4 si 140 cp, si cel de 1.6 SIDI de 170. Insa trebuie sa fim sinceri: niciodata nu strica mai multa putere. Cand ai cai multi sub capota, ii poti struni dupa cum vrei. Dar cand ai prea putini, nu ai cum sa ii inmultesti peste noapte. Si puterea mare te ajuta in multe situatii, de la depasiri de TIR-uri pe Valea Oltului, pana la traversarea Transfagarasanului fara sa simti ca masina se chinuie. Si cu acest model de 180 cp, in afara unui consum putin mai mare decat al unei masini mai "cuminti", vei avea parte doar de satisfactii si avantaje.
Daca toate masinile din lume ar fi ca Opel Astra Sedan (de 180 cp!), am trai intr-o lume mai buna. Sunt multi care gandesc gresit si spun ca o masina puternica este mai periculoasa. Nimic mai eronat. Este mai periculos sa ai o masina slaba, cu care sa te angrenezi intr-o depasire si sa nu ai timp sa o finalizezi ca vine o alta masina pe contra-sens. Cu o masina puternica poti conduce si economic, si incet, si in siguranta. Cu una sub-motorizata, conduci doar incet. Si nu inseamna ca un motor mai mic va consuma mai putin. Pentru ca un propulsor aspirat mai slab te va surprinde fiind mai insetat decat unul turbo de putere mai mare. Si e normal, pentru ca motorul trebuie sa fie echilibrat cu gabaritul masinii: un motor mic se va chinuii, in timp ce unul puternic va impinge masina relaxat.
Opel Astra Sedan este o masina spatioasa, eleganta si performanta. Reuseste sa ofere tot si chiar mai mult. Siguranta si fiabilitatea sunt principalele atuu-uri ale masinii. Lumea o va cumpara pentru ca este un nume cu un trecut bogat, pentru ca este o masina sigura si care nu te lasa in drum. Pentru ca este loc destul pentru o familie numeroasa. Iar faptul ca ai la dispozitie si o varianta turbo de 180 cp... este cireasa de pe tort. Pe care nu o va refuza nimeni.
Date contact Opel GTT - German Top Trading SRL - Importator autorizat Opel si Chevrolet
Adresa: Bulevardul Theodor Pallady nr. 42B, Sector 3, Bucuresti, ROMANIA
Tel: 021-3456 131, 021-3456 141;
Fax: 021-3450 812
Program de lucru:
Showroom: Luni-Vineri: 9:00 - 18:00, Sâmbătă: 9:00 - 13:00
Service:Luni - Vineri: 8:30 - 17:00; Sâmbătă: 8:30 - 13:00
Piese auto: Luni-Vineri: 9:00 - 17:00, Sâmbătă: 9:00 - 13:00