Peugeot 208 GTI 208 cp 6MT

"Putine sunt masinile mai distractive ca 208 GTI. Foarte putine..."
PUNCTAJ
4TUNING
91
PRIZA LA PUBLIC
63
NOTA CITITORULUI
99
DESPRE TEST SI SUMAR PUNCTAJ
Testat de: Valentin Mănuș
  • Km. la bord: 10.000
  • Km. efectuati: 600
  • Tipul drumului: asfalt
  • Mediul de condus: urban / extraurban
  • Conditii meteo: uscat
  • Traseu: Bucuresti - Vama Veche - retur
  • Numar de pasageri: 3
  • Bagaje: DA
  • Stil de condus: sportiv
A trecut ceva vreme de cand nu am mai condus o masina pe cat de obraznica, pe atat de salbatica. Genul acela de masina care iti arunca zambete pe fata unul dupa altul si te face sa simti ca viata merita traita. O masina mica, dar capabila de emotii atat de mari.

Specificatii tehnice

BURLACI Cel mai probabil sa o conduca:
BURLACI
PE AUTOSTRADA Conceputa sa fie condusa:
PE AUTOSTRADA
MAGNET ABSOLUT Sex-Appeal:
MAGNET ABSOLUT
  • Carburant
    benzina
  • Cilindree
    1598 cmc
  • Putere
    208 cp
  • Cuplu
    300 Nm
  • 0 - 100 km/h
    6.5 s
  • Viteza maxima
    230 km/h
  • Tractiune
    FWD
  • Greutate
    1160 kg
  • Consum mixt
    8 l/100 km
  • Nr. locuri
    5
  • Nr. usi
    3
  • Volum portbagaj
    285 l
  • Euro NCAP
    5*
  • Pret de pornire
    22.968 Euro
  • Pret model testat
    -
  • Impozit anual
    64 lei

Exterior

PUNCTAJ 4TUNING
9 /10

Am mai condus in trecut cateva modele de Peugeot 208. Sunt niste autoturisme absolut superbe, insa nu ies cu nimic in evidenta in toata aceasta inundatie de masini subcompacte. Daca insa pui sigla GTI pe un 208, stii ca lucrurile se schimba. In bine! Pentru ca un GTI vine cu un pachet de elemente care schimba masina in totalitate. La exterior avem jante negre pe 18 inch cu anvelope de performanta Michelin Pilot Super Sport, jante care tradeaza imediat pedigree-ul sportiv al masinii.

Peugeot 208 GTI

Insa cea mai interesana trasatura este vopseaua optionala bi-ton, negru mat cu rosu. Desi la prima vedere pare ca masina e colantata, nu este. E doar o vopsea speciala care arata si se simte bine la atingere, se simte rezistenta. Mai avem si o prelungire de bara fata, o evacuare dubla cromata in spate si un eleron mare care contribuie la stabilitatea in virajele abordate cu viteza mare.

Per total, toate aceste elemente, impreuna cu mici detalii si sigle "Peugeot Sport" pe etriere si pe aripile spate iti dau de inteles ca masina are ceva special. Practic, iti spune foarte elegant: "Sunt mica, dar periculoasa!"

Peugeot 208 GTI

Peugeot 208 GTIPeugeot 208 GTI

Peugeot 208 GTI

Interior

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

Volanul si scaunul fac toti banii si te arunca direct intr-un peisaj de WRCNiciodata nu m-am suit intr-o masina care sa aiba volanul asa de mic cum il are 208 GTI. Cand te urci pe scaunul-scoica si tii in mana volanul minuscul te gandesti imediat la un kart. Apropo de scaune, au suport lateral serios, tetiera incorporata in spatar si o gaura mare pentru doritorii de centuri in 4 sau 5 puncte. Da, volanul si scaunul fac toti banii si te arunca direct intr-un peisaj de WRC.

Pedalele sunt din aluminiu, ca la oricare alta masina sport care se respecta, schimbatorul este dintr-o bucata masiva de aluminiu si se simte minunat, iar tot bordul si fetele de usi sunt in aceleasi culori ca exteriorul, rosu cu negru.

Nu exista cotiera, dar pentru un motiv serios: masina asta se conduce cu ambele maini pe volan. Cine simte nevoia de cotiera, sa-si cumpere un 208 HDi. In rest, ceasurile de bord, consola, sunt la fel ca la masina standard: ergonomie totala, putine butoane, totul la vedere. Bravo!

Peugeot 208 GTI

Spatiu

PUNCTAJ 4TUNING
8 /10

Poate ca portbagajul nu este cel mai mare din lume la 208, fiind mai mic decat al lui Clio cu doar 15 litri. Dar tinand cont ca cei 285 de litri vor fi de cele mai multe ori ocupati numai cu bagajele a doi pasageri, e suficient. La interior, desi bancheta are 3 locuri, ideal este sa circule maxim 2 persoane. De dimensiuni mai... reduse. Eventual copii. Daca treci de 1,80 atingi plafonul, iar la genunchi trebuie sa fii atent. Deh, astea sunt dezavantajele unei masini coupe care are in fata scaune sport. Insa pentru doua persoane, spatiul este ideal.

Peugeot 208 GTI

Peugeot 208 GTIPeugeot 208 GTI

Motor

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

"Nu se mai fac motoare ca pe vremuri" spunem noi acum, necajiti ca unii producatori fac motoare nu tocmai fiabile. Dar nu se mai fac motoare ca pe vremuri nici din punctul de vedere al puterii. Unde vedeai tu acum 20 de ani motor de 1.6 litri si 208 cp? Motorul de pe 208 GTI este un THP de 1.6 litri turbo, al carui nume inseamna Turbo Haute Pression.

Peugeot 208 GTI

Tot motor de 1.6 litri este si pe fratele mai mare 308 GTI, dar care ofera 270 cp. Oricum, micul motor are avantajul si calitatea de a se comporta inca de la turatie mica in mod egal. Adica nu exista celebrul lag pe care il aveau motoarele turbo vechi, puterea vine liniar si acceleratia este constanta. Indiferent de turatie, de viteza, de treapta de viteza, masina accelereaza imediat.

Transmisie

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

La micul dar potentul motor de 1.6 litri este cuplata o cutie manuala cu 6 rapoarte. O transmisie cu rapoarte scurte, ce pare a fi gandita mai mult pentru oras sau circuit, nicidecum pentru autostrada. Nu de alta, dar la 135 km/h deja ai 3000+ de RPM. Este o cutie usor de folosit, cu o cursa scurta, al carei ambreiaj este extrem de moale, putand fi apasat chiar si de o domnisoara cu tocuri.

Peugeot 208 GTI

Performante

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

Acceleratie: 6.5 secunde face Peugeot 208 GTI de la 0 la 100 km/h si are o viteza maxima de 230 km/h, exact cat arata bordul;

Franare: francezii nu s-au incurcat si au pus pe GTI niste frane absolut fenomenale, cu discuri de mari dimensiuni pe fata, etriere cu doua pistonase, asistate de ESP, ABS si EBD;

Suspensii: asa cum era de asteptat, suspensiile sunt foate rigide si orice trecere peste sina de tramvai iti reorganizeaza pietrele de la rinichi.

Peugeot 208 GTI

Tinuta de drum

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

O masina mica si usoara, plina de elemente sportive, suspensii tari, jante mari cu anvelope cu talon mic, motor puternic si o directie de invidiat nu are cum sa fie decat perfecta in ceea ce priveste tinuta de drum. Daca vorbim de un drum virajat, nu vrei sa conduci alta masina. Cum atingi volanul, directia raspunde. Ideal este sa traversezi Transfagarasanul sau Transalpina ca sa vezi ce stie 208 GTI.

In oras insa, nu e cea mai confortabila masina... Dar, cu siguranta, poti sa pleci primul de la semafor fara sa ai grija ca te ajunge cineva din spate. Iar daca iti aduci aminte prea tarziu sa iei o curba spre casa pe o strada secundara, nu trebuie sa stai pe ganduri, sa te gandesti ca masina pierde controlul: aderenta e uriasa si orice viraj este posibil.

Peugeot 208 GTIPeugeot 208 GTIPeugeot 208 GTI

Vizibilitate

PUNCTAJ 4TUNING
9 /10

Nu prea sunt multe de zis la acest capitol. Poate doar ca masina fiind scurta, luneta e suficient de aproape incat sa vezi bine in oglinda retrovizoare. Pozitia la volan e destul de joasa, pentru ca te afunzi in scaunele-scoica, asadar in fata trebuie sa privesti mai cu gatul intins la trecerile de pietoni. Iar pentru parcare, ai la dispozitie senzori doar pentru spate si o camera de marsarier.

Peugeot 208 GTI

Siguranta

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

In 2012, Euro NCAP a testat modelul 208 si l-a considerat foarte sigur, oferindu-i punctaj maxim de 5 stele. De ce ar face varianta GTI exceptie? Oricum, masina are parte de 6 airbaguri, sistem ESP si ABS, Isofix pentru bancheta spate, senzori de presiune in roti, centuri pretensionate cu alerta sonora.

Peugeot 208 GTI

Dotari

PUNCTAJ 4TUNING
8 /10

De obicei, masinile sport extreme, facute pentru adrenalina, nu pentru confort, iti ofera ca dotare o sarma cu care deschizi portiera, un volan si 3 pedale. Fara clima, fara mocheta si fara sistem audio. Micul Peugeot nu este chiar asa de "rau" cu soferii lui si are un pachet destul de generos de echipamente. Cum ar fi clima dubla automata, sistem multimedia cu navigatie, pilot automat si limitator de viteza, volan imbracat in piele, senzori de parcare si camera de marsarier, oglinzi electrice, incalzite si rabatabile, sistem Start/Stop, geamuri electrice, tapiterie din piele, textil si Alcantara, jante din aliaj pe 18 inch, faruri cu functie cornering si lumini de zi cu LED, bancheta rabatabila.

Peugeot 208 GTI

Peugeot 208 GTIPeugeot 208 GTI

Peugeot 208 GTIPeugeot 208 GTI

Consum

PUNCTAJ 4TUNING
7 /10

Chiar daca nu intereseaza pe cineva consumul unei masini sport, trebuie sa o spunem. Asa cum era de asteptat, micul 208 GTI nu e cel mai economic. Adica in oras isi va lua cam 10-11 litri la 100 de kilometri parcursi, daca mergi normal si temperat. La drum intins, poate sa consume in jur de 6 daca mergi frumos si elegant cu 90 km/h, dar pe autostrada, la 140, deja sare de 8 consumul. Per total, o medie realista a lui 208 GTI ar fi cam de 9 litri. Ceea ce, daca ne gandim ca avem totusi 208 cp si niciodata nu ne putem stapani sa NU ciupim acceleratia mai tare, este chiar decent.

Peugeot 208 GTI

Pret

PUNCTAJ 4TUNING
9 /10

Un Peugeot 208 GTI incepe de la 22.968 Euro cu TVA. Insa pretul creste cand mai adaugi vopseaua bi-ton si jantele pe 18 inch. Vestea buna este ca in Romania primesti un discount de 1400 de Euro, asa ca pretul de pornire real este de 21.568 Euro cu TVA. Un pret foarte bun in compartie cu Renault Clio RS sau Ford Fiesta ST200, ambele fiind mai scumpe si ceva mai putin puternice.

Peugeot 208 GTI

Special

PUNCTAJ 4TUNING
8 /10

Ne-ar fi bucurat ca butonul ECO, sa fie cu adevarat ECO.Butonul ECO. Acest GTI are un buton pe care scrie ECO-off, adica atunci cand il apesi, nu mai conduci... ECO. Insa nu inseamna nimic altceva decat pornirea sau oprirea sistemului Start/Stop. Dupa parerea noastra, acest sistem Start/Stop nu are ce sa caute pe o masina de performanta. Din simplul motiv ca-i scurteaza viata motorului. De exemplu, alergi mai tare cu masina, turatie mare, incingi turbo-compresorul zdravan, dar atunci cand opresti la semafor, motorul se opreste. Asta inseamna ca nu mai circula uleiul prin turbina ca sa o raceasca si apar diferente mari de temperatura, metalele se dilata, dupa care se contracta. Si, in timp, o sa ne trezim cu turbina stricata, din cauza ca rulmentii incep sa aiba jocuri. Asta e valabil pentru orice masina, nu doar pentru acest GTI.

In schimb, ar fi fost util un buton cu adevarat ECO, ce, odata apasat, atunci cand circuli in oras, sa tempereze putin acceleratia si sa-ti dea impresia ca masina functioneaza doar cu jumatate din putere. Asta inseamna un consum redus. Mai pe romaneste, ne-ar fi bucurat ca butonul ECO, sa fie cu adevarat ECO.

Peugeot 208 GTI

Concluzii

PUNCTAJ TOTAL
91 / 100

Poti numara pe degetele de la o mana masinile mai distractive ca acest 208 GTI. Stii ca te asteapta o plimbare lipsita de confort, in care cea mai mica groapa se va dovedi o lovitura de ciomag direct in plamani. Dar, in acelasi timp, asta iti si place si te atrage ca un magnet.

Ca urmeaza sa te urci intr-o masina sportiva, care iti transmite de la roti in volan prin coloana de directie chiar si atunci cand ai calcat pe o buburuza. O masina care te imbie sa iei virajele cu ambele maini pe volan si care parca te roaga sa calci mai tare pedala de acceleratie, avand resurse nelimitate ca sa te impinga spre viteze din ce in ce mai mari. Adica este ca un drog ce te alimenteaza de fiecare data cand pui cheia in contact cu adrenalina. Un drog ce provoaca dependenta, dar extrem de sanatos.

Peugeot 208 GTI

Peugeot 208 GTIPeugeot 208 GTIPeugeot 208 GTI

Peugeot 208 GTI

Peugeot 208 GTI

Peugeot 208 GTI

Peugeot 208 GTI

 
  • functia ECO
  • cutia de viteze
  • designul exterior
  • pretul de achizitie
  • franele
  • motorul
  • tinuta de drum
  • scaunele fata

SPUNE-TI PAREREA!

NOTA CITITORULUI
99 / 100
Browser-ul tau nu suporta javascript. Te rugam sa-l actualizezi.
Acordă o notă maşinii
Salvează
Punctajul dat de 4Tuning este cat se poate de obiectiv, fiind rezultatul propriei experiente acumulata conducand mai multe masini similare. Punctajul 4Tuning al fiecarei masini este si ca urmare a comparatiei cu alte modele din acelasi segment, niciodata cu masini din alte categorii. Popularitatea unei masini este calculata in functie de numarul de citiri ale articolului, impactul in mediul social online si comentarii. Nota cititorului este media notelor date de vizitatori, in functie de propriile preferinte. Spune-ti si tu parerea despre aceasta masina mai jos.
Da o nota masinii testate

Distribuie pe Facebook


Vezi toate pozele (36) Poze Peugeot 208 GTI
[+] mai multe