Renault Clio RS 1.6T 200 cp 6EDC

"Exemplul clar de automobil sport compromis de o transmisie gresita"
PUNCTAJ
4TUNING
88
PRIZA LA PUBLIC
66
NOTA CITITORULUI
77
DESPRE TEST SI SUMAR PUNCTAJ
Testat de: Valentin Mănuș
  • Km. la bord: 5500
  • Km. efectuati: 480
  • Tipul drumului: asfalt
  • Mediul de condus: extraurban
  • Conditii meteo: uscat
  • Traseu: Bucuresti - Alexandria - Zimnicea - retur
  • Numar de pasageri: 2
  • Bagaje: nu
  • Stil de condus: sportiv
Am asteptat ceva sosirea noului Clio RS in Romania. Si chiar daca anul trecut am mai avut ocazia sa ne dam cu aceasta masina pe circuit, iata ca testul pe sosea abia acum a venit. Un pocket-rocket clasic ce isi propune sa detina suprematia in clasa sub-compacta. Si ar putea sa o faca, daca ar avea un singur element schimbat.

Specificatii tehnice

TINERI Cel mai probabil sa o conduca:
TINERI
PE AUTOSTRADA Conceputa sa fie condusa:
PE AUTOSTRADA
CHIAR TARE Sex-Appeal:
CHIAR TARE
  • Carburant benzina
  • Cilindree 1618 cmc
  • Putere 200 cp la 6000 RPM
  • Cuplu 240 Nm la 1750 RPM
  • 0 - 100 km/h 6.7 s
  • Viteza maxima 230 km/h
  • Tractiune f
  • Greutate 1279 kg
  • Consum mixt 8,2 l/100km
  • Nr. locuri 5
  • Nr. usi 5
  • Volum portbagaj 300
  • Euro NCAP 5*
  • Pret de pornire 22.000 Euro
  • Pret model testat 24.130 Euro
  • Impozit anual 145 lei

Exterior

PUNCTAJ 4TUNING
8 /10

Renault Clio RS a fost intotdeauna varianta cea mai performanta a micului hatchback frantuzesc. Si mereu s-a remarcat spre deosebire de un Clio obisnuit printr-o serie de elemente aerodinamice si vizuale care nu te lasau sa confunzi cele doua variante. Noul Clio insa iti da ceva mai mult de furca si te face sa privesti de doua ori, ca sa-ti dai seama ca ai in fata ochilor varianta realizata de divizia Renault Sport. Cel putin din fata si din laterale, acolo unde designerii si-au lasat destul de putin amprenta. Spoilerul fata si grila frontala sunt specifice variantei RS, cu un element aerodinamic gri sub luminile de zi si sigla RS direct sub logo-ul Renault. Dar atat. Din partile laterale, numai jantele pe 18 inch cu vedere la discuri si etriere te lasa sa intelegi ca e vorba de o versiune sport. Lucrurile se schimba atunci cand esti in spatele masinii: evacuare dubla, difuzor la spoiler si mici proeminente in spatele rotilor, pesemne cu scopul de a largi putin toata masina. In rest, aceeasi masina, acelasi Clio cu 4 portiere, care pana acum era numai in doua pentru RS, ce oricum arata destul de bine si sportiv.

Test Drive Renault Clio 2014 EDCClio RS nu are nimic special in laterale. Desenul este legat de un eveniment, fara legatura cu masina.

Test Drive Renault Clio 2014 EDCEvacuarea dubla face toti banii. Arata bine, dar se aude si mai bine.

Interior

PUNCTAJ 4TUNING
9 /10

Sportiv. Cu scaune imbracate in piele artificiala perforata, care arata excelent, cu sustinere laterala buna, centuri de siguranta rosii, volan cu padele si sigle RS mai peste tot. Inginerii diviziei Sport au avut grija sa puna elementele cele mai importante acolo unde trebuie. Dar nu au facut lucrul perfect de la cap la coada. Adica in timp ce strangi in maini un volan minunat, cu linie centrala rosie cusuta in piele, in fata ochilor turometrul are linia rosie de la 5.500 RPM. Cam ca un diesel. Si in timp ce privesti centurile rosii, parca scoase dintr-o masina de WRC, scaunele sport si padelele din metal, nu ai cum sa nu observi plasticul de pe portiere si bord care te duce cu gandul la modelele marcii romanesti. Adica sportivitatea se imbina cu trasaturi pe care de obicei le intalnesti la masini mai ieftine. Asta ca sa fim eleganti.

Test Drive Renault Clio 2014 EDCInterior in care te simti confortabil. Sportivitate combinata cu eleganta, chiar daca materialele nu sunt dintre cele mai calitative. Dar macar arata peste medie!

Spatiu

PUNCTAJ 4TUNING
9 /10

Spatiul intr-un Clio RS este la fel ca in oricare alt Clio hatchback. Atat pentru pasageri, cat si pentru bagaje. Cei 5 pasageri vor circula la bordul masinii destul de relaxati, dar daca sunt in numar de 4, cu atat mai bine. Bancheta spate ofera loc suficient pentru cap si genunchi, iar cei 300 de litri ai portbagajului sunt suficienti pentru un cuplu care vrea sa plece in vacanta cu tot cu bagaje. Pe locurile din fata, confortul pentru cei mai "rotofei" a fost insa compromis de sustinerea laterala a scaunelor, lucru necesar pentru acest Clio pe un traseu virajat. Spatiile de depozitare sunt numeroase, in portiere, pe consola centrala si in torpedou. Concluzia? Acest Clio este ideal pentru un cuplu. La nevoie, poti transporta si neamul, dar daca vrei sa te bucuri de relaxare, cu tot cu bagaje, e bine sa te limitezi la doua persoane.

Test Drive Renault Clio 2014 EDC

Motor

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

Cea mai noua generatie de Clio RS are ceva in premiera pentru acest model. E vorba de motorul supraalimentat cu un turbocompresor. Pana acum, variantele Sport erau dotate cu propulsoare aspirate de 2 litri care ofereau tot un numar mare de cai putere, ultimele generatii avand tot 200 de cp. In prezent, Clio RS este dotat cu un motor turbo de 1.6 litri care ofera 200 cp. Un motor excelent, care se simte puternic inca de la o turatie mica, ce nu da semne de lag in presiunea turbinei si care se simte excelent daca este tinut undeva la peste 4500 rpm. Motorul este unul extrem de silentios, dar la fel de bine putea fi zgomotos. Deoarece sunetul evacuarii, in special atunci cand apesi butonul magic RS Drive, acopera orice alta "muzica" din jurul tau. Asadar, Renault Sport a facut o treaba excelenta cu acest propulsor, care se simte puternic, elastic si extrem de echilibrat la turatii mari. Dar are o problema...

Test Drive Renault Clio 2014 EDCPremium este motorul, ca la fel cum nu mai exista benzina cu 0,3 lei cat ne arata pompa, nici carburant premium nu mai avem...

Transmisie

PUNCTAJ 4TUNING
5 /10

Cutia EDC pur si simplu nu te lasa sa-ti faci de cap si mereu ai impresia ca se poate si mai mult, dar nu ai cu ce. ... transmisia. Da, cutia de viteze este marea problema a lui Clio RS. Marea problema devine insa una grava, atunci cand te uiti pe oferta celor de la Renault si vezi ca pentru aceasta versiune sport nu exista DECAT aceasta cutie. Transmisia manuala este cu totul absenta de pe un Clio RS. In schimb, francezii s-au gandit ca este bine sa puna pe cea mai puternica realizare a lor din segment o cutie EDC. E vorba de o cutie automata cu dublu ambreiaj ce poarta numele de Efficient Dual-Clutch.

Am mai testat un Renault Clio 1.2 TCe si un Captur cu aceeasti transmisie automata numita EDC. Si pe acele automobile fara pretentii era perfecta, mai ales ca nu te puteai astepta de la masini de oras si familie la performante exceptionale. Din pacate insa, noua nu ni s-a parut ca exceleaza aceasta cutie pe Clio RS. Deloc chiar. Avem convingerea ca este o cutie EDC in care si-au bagat nasul cei de la departamentul Sport. Dar chiar si asa, nu este ce trebuie.

La mers normal, in mod automat sau manual, de la padelele de pe volan, schimbarea treptelor se face greoi. Este valabil si in cazul in care vrei sa te joci cu acceleratia si o calci mai tare, dar progresiv. Cand dai de padele ca sa schimbi treapta cu una superioada, schimbarea se face destul de incet. Singura situatie in care viteza de schimbare a treptelor scade este atunci cand esti in modul RS Drive si schimbarea se face la turatia maxima, inainte de limitare. Adica poti sa te bucuri de cutia de viteze numai pe circuit, acolo unde pastrezi motorul turat aproape de linia rosie. In schimb, ai impresia ca ai dat banii pe o cutie lenesa, asa cum intalnesti pe anumite automobile gandite pentru cumparaturi sau luat copilul de la gradinita. Si daca ne uitam la sigla RS... nu se potriveste.

La schimbarea treptelor te ajuta si un martor sonor care iti spune momentul optim pentru schimbarea vitezelor in modul manual. Un lucru interesant daca te duci cu masina pe circuit sau la cursele de drag-racing.

Test Drive Renault Clio 2014 EDC

Intreaga masina este trasa in jos de aceasta cutie. Daca ar fi ramas transmisia manuala, fara indoiala ca acest vehicul ar fi devenit din nou, preferatul iubitorilor de viteza si adrenalina. Dar cutia EDC pur si simplu nu te lasa sa-ti faci de cap si mereu ai impresia ca se poate si mai mult, dar nu ai cu ce.

Clio RS are si un diferential electronic ce te ajuta in mai multe situatii. RS Diff contribuie la aderenta crescuta in viraje si te scoate din bucluc in cazul in care ai ramas impotmolit in zapada sau noroi. Problema este ca versiunea testata de noi nu era dotata cu asa ceva, motiv pentru care fenomenul de "torque-steer" aparea la acceleratie puternica: masina o lua in partea in care roata punea cuplul pe carosabil mai eficient.

Performante

PUNCTAJ 4TUNING
9 /10

Acceleratie: 6,7 secunde ii trebuie lui Clio RS ca sa atinga 100 km/h. Dar numai in situatia in care stii sa pornesti sistemul Launch Control. Si atinge 230 km/h, destul de bine pentru un sub-compact cu tractiune fata;

Franare: franele sunt fara indoiala unul din punctele forte ale masinii. Discuri mari pe fata cu etriere serioase franeaza bine in orice conditii. Sistemul de franare este dotat cu discuri pe toate rotile si este sustinut de ABS, ESP, EBD si AFU.

Suspensii: nimic nou la acest capitol. E normal ca un Clio RS sa aiba suspensii rigide, pentru ca nu este facut sa mearga in off-road sau in mediul urban zi de zi. Asadar, daca la trecerea peste niste sine de tramvai lucrate "romaneste" vei avea impresia ca puntea fata este rupta si ca joaca toti pivotii, in viraje iti dai seama ca suspensia sport rigida este menita sa te tina acolo unde pui masina, raspunzand imediat la comenzile tale.

Test Drive Renault Clio 2014 EDC

Tinuta de drum

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

Pe langa sistemul de franare care merita nota 10, tinuta de drum este un alt avantaj al lui Clio RS. Si asta pentru ca directia este incredibil de precisa. Soferul simte in palmele sale orice denivelare, poate pune perfect anvelopele pe asfalt acolo unde vrea, controleaza fara emotii masina care va raspunde instant la orice miscare a volanului. Este o placere sa mergi cu aceasta masina pe un traseu virajat, cum ar fi pe drumul spre Cheia, pe vreun Trans, oricare dintre ele, sau acolo unde numarul masinilor este mic si numarul acelor de par este mare. Poate ca dansezi putin pe scaun daca dai de ceva gropi, piatra cubica sau vreo cale ferata, dar nu te intereseaza. Pentru ca ti-ai luat aceasta masina ca sa te distrezi pe circuit sau acolo unde poti sa te bucuri de curbe ondulate care nu se mai termina... Bravo Renault, pentru felul in care se simte la volan Clio RS!

Test Drive Renault Clio 2014 EDCTest Drive Renault Clio 2014 EDC

Vizibilitate

PUNCTAJ 4TUNING
9 /10

Vizibilitatea intr-un Clio RS este la fel ca in oricare alt Clio. Adica destul de buna. Ai la dispozitie o suprafata vitrata destul de mare, oglinzi laterale sanatoase in care te poti asigura in voie, o luneta decenta prin care vezi mai tot ce te intereseaza. Si ca sa iti vina si mai mult in ajutor, atunci cand parchezi, masina este dotata cu senzori de parcare si camera de marsarier. Asadar, sansele ca sa ratezi vreun obstacol atunci cand garezi intr-un loc nou, sunt destul de minime...

Siguranta

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

Autoritatea Europeana in domeniul sigurantei auto, Euro NCAP, a testat acum doi ani modelul prezentat aici, dar intr-o versiune standard. Clio a primit punctaj maxim de 5 stele, masina oferind cu precadere un plus de siguranta copiilor, dar si pasagerilor din fata. Surprinzator este faptul ca obtinut un punctaj aproape perfect, de 99% pe partea de sisteme de siguranta pasive si active. Si asta pentru ca orice Clio are in varianta standard sistem ESP, avertizare sonora si vizuala de centuri, 4 airbaguri frontale si laterale, dar si un limitator de viteza.

Test Drive Renault Clio 2014 EDC

Dotari

PUNCTAJ 4TUNING
9 /10

O dotare interesanta la Clio RS este sistemul multimedia R-Link ce contine si RS Monitor, o aplicatie ce iti permite sa vezi diversi parametri ai masinii, dar si fortele G, cum se invart rotile procentual, cronometru, cuplul si puterea si asa mai departe. Adica ceva strict pentru iubitorii de viteza, adica pentru clientii acestui model. In rest, aceleasi aplicatii si trasaturi ca la oricare sistem Renault cu ecran tactil.

Clio RS mai are si interior din piele artificiala de calitate, scaune sport, incalzire in scaune, clima digitala, sistem audio cu difuzoare Bass Reflex, pilot automat si limitator de viteza, computer de bord, comenzi pe volan, volan, schimbator si maneta frana de mana imbracate in piele, ornamente de aluminiu (pedalier, ornamente praguri), jante aliaj de 18 inch cu pneuri destul de inguste 205 40 R18, lumini de zi cu LED, mod RS Drive.

Test Drive Renault Clio 2014 EDCTest Drive Renault Clio 2014 EDCTest Drive Renault Clio 2014 EDC

Consum

PUNCTAJ 4TUNING
9 /10

Consumul este o alta supriza placuta la acest model. In timp ce vechea generatie cu motor aspirat era destul de gurmanda, noul Clio cu motor mai mic turbo consuma destul de putin. Mai precis, in oras, la aglomeratie excesiva, dar mers incet, consumul este de 11 litri. Daca mergi frumos la drum intins, fara sa faci abuz de rezerva mare de putere, poti sa scoti un consum mai mic si de 6 litri/100 km. Dar nu degeaba ti-ai cumparat un Clio RS, nu? In conditii de mers sportiv acolo unde drumul permite, un Clio va consum aproximativ 8,6 litri, ceea ce nu este deloc rau. Mai mult consuma masina in oras, in aglomeratie, cand viteza nu depaseste mai deloc 40 km/h. Dar daca scoti micul hatchback pe un drum virajat si te bucuri de puterea lui, nu vei ajunge sa depasesti peste 10 litri. Asadar, un consum mediu pentru orice conditii de numai 8,6 este chiar decent, dupa parerea noastra.

Test Drive Renault Clio 2014 EDCClio RS consuma ceva mai putin decat fosta generatie. Motiv pentru care iti permiti sa opresti chiar si in benzinariile parasite, doar de dragul pozelor.

Pret

PUNCTAJ 4TUNING
7 /10

Un Renault Clio RS EDC costa de la 22.000 Euro cu TVA inclus. Varianta testata de noi si prezentata aici costa putin peste 24.000 de Euro. Insa pretul poate fi si mai mare de atat, daca bifezi un sasiu CUP, un diferential electronic si alte bunatati mai agresive. Un pret destul de mare pentru o masina atat de mica. Insa Clio RS este mai ieftin decat competitia de la Citroen, Opel si MINI cu modelele DS3, Corsa OPC sau JCW.

Test Drive Renault Clio 2014 EDC

Special

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

DIRECTIA. Dupa ce conduci un Clio RS, orice alta masina ti se va parea un rinocer incaltat cu patine. Si as spune ca responsabila pentru tinuta de drum perfecta pe care o demonstreaza masina este directia. Evident, inginerii au dotat-o si cu suspensii performante, motor si electronica desteapta. Insa directia face toti banii. Este la polul opus fata de transmisie: una iti ofera senzatii extraordinare si o precizie de ceasornicar, in timp ce cealalta te dezamageste si te pacaleste ca esti la volanul unui troleu. Daca Renault ar fi facut la fel de bine toata masina cum a facut directia, ar fi realizat masina perfecta.

Test Drive Renault Clio 2014 EDCLa viteza, micul RS castiga detasat. Dar parca mai bine am circula prin Bucuresti cu monstrul din dreapta...

Concluzii

PUNCTAJ TOTAL
88 / 100

Titlul "murdarit" de metafora este usor de explicat. Clio RS este o masina rapida, echilibrata, gandita sa mearga pe un traseu virajat, pe circuit. Dar ar putea fi si mai rapida daca nu ar avea cutia EDC care lasa de dorit. Este pacat ca o singura piesa poate strica intregul ansamblu. Si chiar daca acum Renault a venit cu tehnologia la zi, punand pe aceasta versiune sport un motor turbo si o mecanica inspirata din lumea curselor, Clio RS va fi mereu un maratonist schiop. Deoarece nu va fi niciodata pe primul loc din cauza transmisiei.

 
  • cutia automata EDC
  • inutilitatea padelelor de la volan
  • unele materiale de la interior
  • sistem audio
  • design exterior
  • motorul turbo
  • spatiu
  • sistemul R-Link
  • sunetul evacuarii
  • scaunele sport
  • directia
  • suspensia

SPUNE-TI PAREREA!

NOTA CITITORULUI
77 / 100
Browser-ul tau nu suporta javascript. Te rugam sa-l actualizezi.
Acordă o notă maşinii
Salvează
Punctajul dat de 4Tuning este cat se poate de obiectiv, fiind rezultatul propriei experiente acumulata conducand mai multe masini similare. Punctajul 4Tuning al fiecarei masini este si ca urmare a comparatiei cu alte modele din acelasi segment, niciodata cu masini din alte categorii. Popularitatea unei masini este calculata in functie de numarul de citiri ale articolului, impactul in mediul social online si comentarii. Nota cititorului este media notelor date de vizitatori, in functie de propriile preferinte. Spune-ti si tu parerea despre aceasta masina mai jos.
Da o nota masinii testate

Distribuie pe Facebook


Vezi toate pozele (20) Poze Test Drive Renault Clio 2014 EDC
[+] mai multe