Renault Clio 0.9 TCe 90 cp

"Noul Clio este o masina pentru tineri. Sau pentru cei care vor sa intinereasca."
PUNCTAJ
4TUNING
88
PRIZA LA PUBLIC
77
NOTA CITITORULUI
72
DESPRE TEST SI SUMAR PUNCTAJ
Testat de: Valentin Mănuș
  • Km. la bord: 2800
  • Km. efectuati: 250
  • Tipul drumului: asfalt
  • Mediul de condus: urban
  • Conditii meteo: uscat
  • Traseu: Bucuresti
  • Numar de pasageri: 2
  • Bagaje: nu
  • Stil de condus: legal
Dupa ce am testat noul Renault Clio in varianta motorizata cu un propulsor diesel, cel de 1.5 si 90 cp, acum am avum la dispozitie si echivalentul pe benzina. E vorba de motorul in 3 cilindri pe benzina, supraalimentat, care produce tot 90 cp.

Specificatii tehnice

TINERI Cel mai probabil sa o conduca:
TINERI
URBAN / EXTRAURBAN Conceputa sa fie condusa:
URBAN / EXTRAURBAN
CHIAR TARE Sex-Appeal:
CHIAR TARE
  • Carburant
    benzina
  • Cilindree
    898 cmc
  • Putere
    90 cp
  • Cuplu
    135 Nm
  • 0 - 100 km/h
    12,2 s
  • Viteza maxima
    183 km/h
  • Tractiune
    fata
  • Greutate
    1009 kg
  • Consum mixt
    7,3l/100km
  • Nr. locuri
    5
  • Nr. usi
    5
  • Volum portbagaj
    300 l
  • Euro NCAP
    5*
  • Pret de pornire
    10.200 Euro
  • Pret model testat
    14.130 Euro
  • Impozit anual
    36 lei

Exterior

PUNCTAJ 4TUNING
9 /10

Test Drive Renault Clip 0.9 TCe

Acest Renault are un kit exterior Sport. Dar optiunea asta vine cu bune si cu rele. Asa cum am spus si la testul precedent cu noua generatie de Renault Clio, masina este una cu adevarat reusita. Nu gasesc cusur la exterior, pentru ca pasul facut de designerul cu nume greu de pronuntat, Laurens van den Acker, este atat de radical si de nou, incat nu au ramas deloc asemanari cu generatia anterioara. Si, cum spuneam si data trecuta, daca nu ar purta sigla marcii franceze, cu greu te-ai putea obisnui ca ai in fata ochilor un Clio. Referitor la designul exterior, apreciez din nou fata indrazneata, liniile laterale si manerele usilor spate ascunse de dau impresia unei masini coupe, la fel si partea din spate care este bine echilibrata si placuta la vedere. Insa dincolo de toate astea, acest Clio pe care noi l-am testat avea ceva nou. E vorba de un pachet sport exterior. Acesta era format din prelungiri de spoilere fata si spate, dar si niste praguri laterale timide.

Test Drive Renault Clip 0.9 TCe

Test Drive Renault Clip 0.9 TCeTest Drive Renault Clip 0.9 TCeTest Drive Renault Clip 0.9 TCe

Toate bune si frumoase la prima vedere, insa acest kit exterior format din prelungiri vine cu ceva probleme: garda la sol a scazut incredibil de mult. De exemplu, am fost in noua parcare de la Universitate, o parcare destul de blamata pentru conformatia gandita prost si intrarile abrupte. Si cu greu am putut intra si iesi cu frecarea minima a buzei de pe spoilerul fata. Si asta pentru ca, odata ce incarci masina cu 3-4 persoane, garda la sol scade pana la vreo 7 centimetri. Adica o distanta mult prea mica pentru un Bucuresti atat de agresiv. Nu ai nicio sansa sa te duci pe un drum neasfaltat si plin de gropi, din vreun cartier marginas. La fel cum nu prea iti vine sa-ti iei inima in dinti pentru escaladarea unei borduri. Asa ca din pacate, acest Clio cu echipare Dynamique si kit exterior sport are numai o clientele limitata: cei care vor un tuning din fabrica si se stiu a merge cu mare grija. Insa dincolo de acest aspect, trebuie sa spunem ca ne place tare mult cum arata acest Clio, despre care multi ar putea jura ca este vreun RS veritabil.

Test Drive Renault Clip 0.9 TCe

Interior

PUNCTAJ 4TUNING
8 /10

Data trecuta am laudat ceva mai mult interiorul noului Clio. Nu era perfect, dar era tare bine facut si placut. Acum insa, cu echiparea Sport si la interior, lucrurile stau putin altfel. Avem ornamente vopsite in 3 culori: galben, gri si negru. Plus numarul 7. Plus diverse elemente in negru lucios. Lucruri care daca te uiti mai bine, cam aglomereaza aspectul vizual. Motiv pentru care eu nu as bifa de pe lista de optiuni acest pachet sport pentru interior. Este clar gandit pentru un public tanar, insa as prefera o culoare uniforma si ceva mai linistita. Sau, daca doresti cu adevarat o pata de culoare, poti apela la acel rosu destul de interesant de pe modelul testat de noi in trecut.

Test Drive Renault Clip 0.9 TCe

Mai pot spune despre interior ca este practic si bine gandit. Consola centrala este simpla si usor de folosit, butoanele sunt putine la numar si nu te lasa sa te incurci in ele, iar ceasurile de bord si volanul sunt ciresele de pe tort care mi-au placut cel mai mult.

Spatiu

PUNCTAJ 4TUNING
9 /10

Generatia noua de Clio ofera mai mult spatiu interior decat precedenta. Si asta se vede. Atat in fata, unde cei doi pasageri sunt rasfatati cu loc destul pentru corp in lateral dar si pentru picioare si cap, iar cei din spate se lovesc de probleme numai daca sunt cu adevarat inalti. Portbagajul are o capacitate de 300 de litri, destul de mult pentru o masina din clasa sub-compacta, capacitate ce se poate mari la nevoie prin rabatarea banchetei. Exista si spatii de depozitare suficiente pentru diverse obiecte si accesorii, dar si un torpedou exterior si unul cu capac, gata sa faca fata la orice cerinta.

Test Drive Renault Clip 0.9 TCe

Motor

PUNCTAJ 4TUNING
9 /10

Am mai avut sa testez motorizarea de "aproape" 1 litru pe modelele autohtone. Si ma bucur ca l-am intalnit si pe acest Clio. Motorul pe benzina de 0.9 cmc produce 90 cp la 5250 rpm si un cuplu de 135 Nm la 2500 rpm. Avem la pachet cu acest motor si un buton ECO. Adica odata apasat, masina consuma mai putin multumita unei scaderi de putere, a unui raspuns in acceleratie scazut si a unei cresteri in turatie mult diminuata. Pe scurt, sa zicem ca in modul normal masina se bucura de toti cei 90 cp, in modul ECO poti jura ca esti la volanul unei masini de 75 cp sau chiar mai putin. Dar pentru ca avem de-a face cu o masina usoara de numai 1 tona in greutate, motorul turbo cu al sau cuplu destul de generos se simte puternic si are reprize bune in turatii mari, dar e departe de a fi un propulsor sportiv. La turatie mica este silentios, dar odata ce trece pragul celor 3000 de ture pe minut cele 3 pistoane incep sa cante cam tare, iar acest lucru se vede si daca mergi la drum intins cu o viteza mare.

Test Drive Renault Clip 0.9 TCe

Transmisie

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

Clio este disponibil pentru motorizarile pe benzina doar cu o cutie manuala in 5 trepte. Nimic spectaculos sau de criticat aici. Este etajata bine pentru oras, fiind de altfel o masina cu care vei merge preponderent in mediul urban, iar la drum intins va tine motorul ceva mai turat. Dar nu e problema mare, pentru ca masina consuma oricum putin.

Performante

PUNCTAJ 4TUNING
8 /10

Accelerare: lui Clio TCe ii trebuie 12,2 secunde ca sa atinga 100 km/h, sub Clio dCi, si poate merge chiar si cu 183 km/h viteza maxima.

Franare: desi pe puntea spate are tamburi in loc de discuri, micul Clio franeaza eficient datorita sistemelor ESP, ABS, AFU si EBD.

Suspensii: din fericire, pachetul sport se limiteaza numai la aspecte estetice, suspensiile ramanand la fel ca cele de pe un Clio normal. Nici prea sportive, nici prea confortabile.

Test Drive Renault Clip 0.9 TCe

Tinuta de drum

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

Si data trecuta am dat nota maxima tinutei de drum a lui Clio. Pentru ca daca francezii se pricep la ceva, acest lucru il reprezinta caroseriile. Si Clio, chiar daca nu are o masina ce poarta semnatura diviziei Sport, are fara indoiala ceva influente sportive. Masina sta foarte bine in curbe, in viraje la orice viteza si directia este foarte precisa. Masina este usor de condus si iti da impresia de incredere maxima si iti ofera o reala placere de condus. Tare asteptam sa testam si varianta RS a acestui Clio, pentru a ne satisface curiozitatea: ce artificii mai nascocesc cei de la Renault Sport sa imbunatateasca ceva ce este deja excelent?

Test Drive Renault Clip 0.9 TCe

Vizibilitate

PUNCTAJ 4TUNING
7 /10

In fata si in laterale, soferul are o vizibilitate buna. Insa luneta acestei masini este destul de mica, poate printre cele mai mici din acest segment al sub-compactelor. Din pacate, designul nou si placut al lui Clio a compromis partea de vizibilitate in spate. Inca un minus la acest capitol il reprezinta stalpii plafonului din spate, care sunt destul de grosi si te vor incomoda cand vrei sa te asiguri la iesirea dintr-o parcare in spic. Optional, Clio dispune de senzori de parcare, ceea ce ajuta soferul cand vrea sa parcheze, dar si de o camera video de marsarier.

Test Drive Renault Clip 0.9 TCe

Siguranta

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

Euro NCAP, a testat in acest an modelul prezentat aici. Clio a primit punctaj maxim de 5 stele, masina oferind cu precadere un plus de siguranta copiilor, dar si pasagerilor din fata. Surprinzator este faptul ca obtinut un punctaj aproape perfect, de 99% pe partea de sisteme de siguranta pasive si active. Si asta pentru ca orice Clio are in varianta standard sistemele ABS si ESP, Isofix, avertizare sonora si vizuala de centuri, 4 airbaguri frontale si laterale, dar si un limitator de viteza.

Dotari

PUNCTAJ 4TUNING
9 /10

Cele 3 variante de echipare oferite de Renault pentru Clio se numesc Authentique, Expression si Dynamique. Cea mai dotata este cea din urma, avand geamuri electrice, clima automata, volan si schimbator imbracate in piele, faruri de zi cu LED, senzori de parcare spate, sistem Media Nav cu mufa USB si ecran tactil, navigatie, limitator de viteza si pilot automat, sistem HSA de asistenta la urcarea in panta, ESP, ABS, AFU si EBD, 4 airbaguri, card de acces cu pornire Hands-Free, oglinzi electrice, proiectoare de ceata si senzori de lumini si ploaie.

Test Drive Renault Clip 0.9 TCeTest Drive Renault Clip 0.9 TCeTest Drive Renault Clip 0.9 TCe

Consum

PUNCTAJ 4TUNING
9 /10

Cu motorizarea pe benzina de 0.9 TCe, am reusit sa obtinem un consum mediu in oras de 7,1 litri/100 km. Insa acest consum a fost realizat numai in modul ECO. Daca vrem sa ne bucuram de ceva mai multa dinamicitate si sa mergem in modul normal, Clio va consuma cu 1 litru mai mult. Si, fiind un motor mic, vom avea surpriza ca la drum intins sa vedem aceleasi valori. Pentru ca, desi mergem constant, motorul va ramane ceva mai turat pe autostrada, lucru care ne va "costa" tot cam 7 litri la fiecare suta de kilometri.

Test Drive Renault Clip 0.9 TCe

Pret

PUNCTAJ 4TUNING
8 /10

O masina din clasa sub-compacta care are ca pret de pornire 10.200 de Euro nu poate fi considerata cea mai ieftina din segment. Insa partea buna este ca la acesti bani masina vine destul de dotata. Modelul testat de noi costa in total 14.130 de Euro cu tot cu TVA. Ce-i drept, o motorizare pe motorina la fel de dotata te va costa mai mult, insa acolo se vad niste avantaje legate de consum. Cat despre performante, acestea sunt cam la fel, motiv pentru care numai tu poti alege optiunea mai buna pentru tine.

Special

PUNCTAJ 4TUNING
8 /10

Motorul TCe. Este bine ca si Renault s-a aliniat la aceasta tendinta de "downsize" al motoarelor si de supraalimentarea acestora. Partea cea mai buna insa este pretul de achizitie al masinilor cu astfel de motoare. Cel putin la Renault, diferenta de pret dintre un motor dCi de 90 cp si cel TCe de 90 cp este destul de mare, in favoarea benzinarului. Insa chiar daca faci economie la bani in prima faza, chiar daca te bucuri de performante decente, te vei gandi intotdeauna ca un diesel este mai bun, mai puternic de la turatie mica, cu un cuplu mai mare si mult mai economic. Iar aceste lucruri motorul TCe inca nu le poate face.

Test Drive Renault Clip 0.9 TCe

Concluzii

PUNCTAJ TOTAL
88 / 100

De fiecare data cand imbunatatesti ceva, trebuie sa compromiti ceva. Asa este si cu acest Clio TCe cu echipare sport. Ne place foarte mult cum arata la exterior, insa aspectul practic a scazut simtitor din cauza ca masina are acum o garda la sol mai mica decat un pachet de tigari. Aceeasi poveste este si cu motorul turbo pe benzina. Un motor mic, pentru care platesti taxe insesizabile, cu pret mic de achizitie, dar nici pe departe la fel de economic si performant ca dCi-ul. Si ca sa incheiem, trebuie sa spunem ca un Clio cu motorizarea diesel este in continuare preferatul nostru.

 
  • motor zgomotos la turatie mare
  • sistem audio slab
  • vizibilitate in spate
  • consum
  • spatiu
  • design exterior
  • confort
  • siguranta
  • tinuta de drum

SPUNE-TI PAREREA!

NOTA CITITORULUI
72 / 100
Browser-ul tau nu suporta javascript. Te rugam sa-l actualizezi.
Acordă o notă maşinii
Salvează
Punctajul dat de 4Tuning este cat se poate de obiectiv, fiind rezultatul propriei experiente acumulata conducand mai multe masini similare. Punctajul 4Tuning al fiecarei masini este si ca urmare a comparatiei cu alte modele din acelasi segment, niciodata cu masini din alte categorii. Popularitatea unei masini este calculata in functie de numarul de citiri ale articolului, impactul in mediul social online si comentarii. Nota cititorului este media notelor date de vizitatori, in functie de propriile preferinte. Spune-ti si tu parerea despre aceasta masina mai jos.
Da o nota masinii testate

Distribuie pe Facebook


Vezi toate pozele (28) Poze Test Drive Renault Clip 0.9 TCe
[+] mai multe