Renault Megane 1.3 TCe 140 cp, EDC

"Inca un motor mic pe benzina, dar foarte puternic"
PUNCTAJ
4TUNING
92
PRIZA LA PUBLIC
55
NOTA CITITORULUI
89
DESPRE TEST SI SUMAR PUNCTAJ
Testat de: Valentin Mănuș
  • Km. la bord: 2600
  • Km. efectuati: 300
  • Tipul drumului: asfalt
  • Mediul de condus: urban / extraurban
  • Conditii meteo: uscat
  • Traseu: Bucuresti - Buzau - retur
  • Numar de pasageri: 3
  • Bagaje: nu
  • Stil de condus: legal
Devine din ce in ce mai greu pentru producatori sa faca autoturisme care sa respecte normele impuse de Uniunea Europeana, care sa polueze putin si care sa aiba performante crescute. Renault reuseste sa faca asta cu succes, inclusiv datorita noului motor de 1.3 pe benzina, un motor care ne arata viitorul vehiculelor in Europa.

Specificatii tehnice

FAMILISTI Cel mai probabil sa o conduca:
FAMILISTI
URBAN / EXTRAURBAN Conceputa sa fie condusa:
URBAN / EXTRAURBAN
RIDICA O SPRANCEANA Sex-Appeal:
RIDICA O SPRANCEANA
  • Carburant
    benzina
  • Cilindree
    1332 cmc
  • Putere
    140 cp
  • Cuplu
    240 Nm
  • 0 - 100 km/h
    9 s
  • Viteza maxima
    205 km/h
  • Tractiune
    FWD
  • Greutate
    1396 kg
  • Consum mixt
    5.7 l/100km
  • Nr. locuri
    5
  • Nr. usi
    4
  • Volum portbagaj
    500 l
  • Euro NCAP
    5*
  • Pret de pornire
    15.700 Euro
  • Pret model testat
    20.900 Euro
  • Impozit anual
    54 lei

Exterior

PUNCTAJ 4TUNING
9 /10

Nu poti spune despre multe modele din zilele noastre ca au un design nereusit. Armate de designeri reusesc sa faca automobile atragatoare indiferent de pe ce continent vin, iar francezii sunt campioni. Poate nu ca cei de la Citroen, dar si Renault stie cu aspectul exterior. Noua generatie de modele, de la Clio la Koleos, se bucura de un succes urias, inclusiv datorita identitatii vizuale intalnita la toata gama. Cu acele faruri in forma cifrei 9, cu grila mica dominata de logo-ul urias, micile proeminente de pe portierele laterale, stopurile lungi si inguste, Megane se alatura grupului cu elemente exterioare comune care fac din Renault o marca ce beneficiaza de propriul caracter.

Daca vrei un Megane hatchback, unul Estate sau unul sedan, depinde de gusturi si nevoi. Dupa parerea noastra, varianta break arata demential. Dar sunt destui carora nu le place imaginea de familist, asa ca prefera sedanul cu al sau aer ceva mai sportiv, ca masina prezentata aici.

Renault Megane 1.3 TCe 140 cp, EDC

Renault Megane 1.3 TCe 140 cp, EDCRenault Megane 1.3 TCe 140 cp, EDC

Renault Megane 1.3 TCe 140 cp, EDCRenault Megane 1.3 TCe 140 cp, EDCRenault Megane 1.3 TCe 140 cp, EDC

Interior

PUNCTAJ 4TUNING
9 /10

Am mai intalnit acelasi interior de Megane si la hatchback, fiind identic. Calitatea materialelor este buna, mai ales ca versiunea testata de noi era una de varf, cu piele si multe finisaje calitative. Avem piele si pe volan, dar si pe schimbator, iar cotiera si fetele de usi au si ele piele neagra si cusaturi albe. Imaginea globala a interiorului este una sumbra, nuantele dominante fiind cele de negru si gri, dar asta inseamna ca avem un interior neutru care place tuturor. Ne plac ceasurile de bord, jumatate digitale, jumatate clasice, consola centrala cu tableta uriasa R-Link, dar si faptul ca numarul butoanelor este minim. Dar cel mai mult ne place ca Renault a renuntat la ornamentele lucioase care se murdareau imediat si care iti luau ochii, dar nu erau deloc practice: acum nu mai este nimic glossy, iar asta este un mare plus.

Renault Megane 1.3 TCe 140 cp, EDC

Spatiu

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

Megane nu iese din tiparele segmentului compact, oferind loc decent pentru 5 persoane. Pasagerii au loc la picioare pe bancheta spate, scaunul cu baza Isofix pentru copil incape fara probleme, iar la cap vei atinge plafonul doar daca ai 2 metri. Sunt suficiente spatiile de depozitare, in portiere, cotiera, torpedou, iar portbagajul cu o capacitate de 503 litri iti pune la dispozitie suficient spatiu ca sa transporti bagaje pentru o vacanta lunga. Interesant este ca acest model vine si cu o roata de rezerva full-size pusa sub podeaua portbagajului. Noi stim mai bine, ca am avut nevoie de ea...

Renault Megane 1.3 TCe 140 cp, EDCRenault Megane 1.3 TCe 140 cp, EDC

Motor

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

Vechiul motor Renault 1.2 TCe nu prea s-a bucurat de recenzii bune. Speram ca noua generatie de 1.33 cmc se va descurca mai bine. Din primul contact avut cu masina asta, trebuie spus ca am fost placut surprinsi. E ceva sa faci un motor de 1.3 litri cu o turbina, care sa produca 140 sau 160 cp. Modelul testat de noi avea 140 cp dar se simtea mult mai puternic. Trage de la turatie mica, imediat cum bagi piciorul in acceleratie se duce, de parca ai avea aproape 200 de cp. Este deci un motor modern, subdimensionat din motive de poluare si limitari, insa se simte mult mai potent. Acceleratia este constanta, liniara, un lucru pe care il vor aprecia cu siguranta cei care au condus pana acum diesel. Nota zece pentru felul in care se simte acest motor mic, dar cu senzatii mari.

Renault Megane 1.3 TCe 140 cp, EDC

Transmisie

PUNCTAJ 4TUNING
9 /10

Am testat varianta cu transmisie EDC in 6 trepte, dar este disponibila cu motorizarea 1.33 si o cutie manuala cu 6 rapoarte. La fel ca si pana acum, aceasta cutie cu dublu ambreiaj se comporta decent la mersul in oras, cu viteza redusa, cand nu depasesti prea des 50 km/h. Schimbarea se face la o turatie mai mare decat as fi dorit, iar asta duce la un consum mai mare. Insa cand vine vorba de comportamentul cutiei la mers ceva mai sportiv, schimbarea treptelor se face rapid in mod automat. Nu este cutia automata perfecta, dar este una normala.

Renault Megane 1.3 TCe 140 cp, EDC

Performante

PUNCTAJ 4TUNING
9 /10

Acceleratie: pe hartie masina face in 9 secunde 0-100 km/h si atinge o viteza maxima de 205 km/h;

Franare: franele sunt cu discuri pe toate rotile, asistate de ABS, ESP, EBD si AFU;

Suspensii: confortabile, silentioase, fara posibilitate de reglaj.

Renault Megane 1.3 TCe 140 cp, EDC

Tinuta de drum

PUNCTAJ 4TUNING
9 /10

Vorbim de un autoturism care trebuie sa ofere mai mult confort decat performante si stabilitate in viraje. Este un vehicul cu care iti duci familia in vacante, cu care te plimbi toata ziua, asa ca partea sportiva conteaza prea putin, altfel cu siguranta ti-ai lua un RS. Tinuta de drum este obisnuita pentru o asemenea masina, stabilitatea este buna la schimbarea brusca a directiei chiar si la viteza mare, apare la un moment dat senzatia de ruliu, dar mult prea putin si mult prea rar. Daca vrei confort, este ce trebuie, daca vrei sa stea lipita de asfalt pe acele de par, iti cauti altceva.

Renault Megane 1.3 TCe 140 cp, EDC

Vizibilitate

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

Pe scurt, oglinzi laterale mari, luneta generoasa care te lasa sa te asiguri excelent in spate, sistem automat de parcare "fara maini", camera video de marsarier, senzori parcare fata si spate. Vezi bine totul in jur, te poti asigura fara probleme si cand vine vorba de parcare poti lasa masina sa intre singura in locul lateral, in rand sau in spic.

Renault Megane 1.3 TCe 140 cp, EDC

Siguranta

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

Renault Megane a fost testat de Euro NCAP in 2015 si a primit punctaj maxim la testele de impact. A fost testata varianta hatchback, dar si sedanul fiind apropiat ca dimensiuni si dotari putem spune ca ofera aceeasi siguranta. Modelele din 2019 sunt si mai bine echipate cu sisteme de siguranta, franare automata in caz de urgenta, avertizare la unghi mort si parasire banda, dar si altele. Evident, masina vine si cu 6 airbaguri, senzori presiune roti, sistem Isofix, avertizare de centura, plus o serie de sisteme active electronice. Varianta Intens testata de noi mai avea si un pachet optional "Drive Safely" in valoare de 450 de Euro (Franare activa de urgenta + Alerta pentru pastrarea distantei de siguranta + Cruise Control Adaptiv).

Renault Megane 1.3 TCe 140 cp, EDCRenault Megane 1.3 TCe 140 cp, EDC

Dotari

PUNCTAJ 4TUNING
9 /10

Clima automata cu doua zone, volan imbracat in piele, sistem R-Link 2 cu ecran tactil de 8,7 inch, 4 geamuri electrice, Renault multi-sense, pachet confort plus cu tapiterie piele, scaune incalzite, faruri cu LED, jante de aliaj pe 17 inch cu anvelope MICHELIN Primacy 3, pachet Easy Parking cu parcare automata si senzori fata-spate, head-up display, trapa panoramica, senzor ploaie, senzor de lumina, keyless-go. Unele dotari sunt suplimentare fata de ceea ce include varianta standard de echipare Intens.

Renault Megane 1.3 TCe 140 cp, EDC

Renault Megane 1.3 TCe 140 cp, EDCRenault Megane 1.3 TCe 140 cp, EDC

Renault Megane 1.3 TCe 140 cp, EDCRenault Megane 1.3 TCe 140 cp, EDCRenault Megane 1.3 TCe 140 cp, EDC

Consum

PUNCTAJ 4TUNING
7 /10

Micul motor, pe cat este de puternic, pe atat este de gurmand. Mai ales in oras, unde, cu tot cu sistemul Start/Stop activat, dar si conducand numai in modul ECO, iti va lua circa 11 litri/100km. La drum intins, daca circuli cu 90 km/h, o sa scada pe la 6 litri, iar daca ajungi pe autostrada, o sa creasca din nou. Noi am condus foarte incet, inclusiv din cauza faptului ca aveam o roata din spate inlocuita cu rezerva, asa ca am obtinut un consum mediu de 5.4 litri. Pana sa avem problema, in oras am scos putin peste 11, iar daca circulam cu viteza maxima legala, cu siguranta saream de 6 in afara. Oricat de puternic este motorul, trebuie retinut ca benzina ramane benzina si nu va bate niciodata la economie un motor diesel. De asta ai optiunea sa iei un Megane 1.5 dCi.

Renault Megane 1.3 TCe 140 cp, EDC

Pret

PUNCTAJ 4TUNING
9 /10

Noul Megane incepe de la 15.700 de Euro cu TVA. Varianta cu motorizarea 140 TCe testata de noi incepe de la 16.350 Euro, iar cand vrei varful, adica echiparea Intens, pretul ajunge la 20.900 Euro. Modelul testat mai avea si o sumedenie de dotari optionale care au crescut pretul final cu inca vreo 4000 de Euro, deci vorbim de aproape 25.000 de Euro. Cam acesta este pretul pentru o compacta bine echipata cu de toate. Dar este sub concurenta formata din Ford Focus, Mazda 3, Skoda Octavia sau Hyundai Elantra.

Renault Megane 1.3 TCe 140 cp, EDC

Special

PUNCTAJ 4TUNING
9 /10

DOWNSIZE. Candva, Megane avea motoare de 2.0 litri, iar cel mai mic era de 1.6. Mai-puternicul RS avea exclusiv motor de 2 litri turbo. Acum avem Megane cu 1.2 sau 1.3 si RS-ul a scazut si el la 1.8. Totul, pentru a respecta normele de poluare impuse producatorilor de catre UE. Nici dieselul nu mai e ce a fost candva, cand toate masinile europene aveau doar 2.0 si 1.9 diesel. Acum avem 1.5. Totul se micsoreaza. Mai putin puterea, care creste, datorita tehnologiilor turbo, a electronicii si a distributiei variabile. Insa trebuie sa retinem ca aceast downsize in capacitate care aduce dupa sine un upsize in putere, va veni cu niste minusuri. Mai precis, consum crescut si fiabilitate redusa. Cel putin asta ne-au demonstrat pana acum motoarele de capacitate mica de la unii producatori. Speram ca acest 1.3 sa fie revolutia de care toata lumea avea nevoie.

Concluzii

PUNCTAJ TOTAL
92 / 100

Renault a fost mereu o marca iubita de romani. Nu doar pentru ca a salvat brandul autohton Dacia, ci si pentru ca a facut autoturisme corecte pentru toata lumea. Chiar daca si-a extins acum gama cu SUV-uri premium cum este Koleos si chiar cu limuzina Talisman, Renault vinde foarte bine compactul Megane in toate formele sale de caroserie. Deoarece Megane este sinonim cu masina poporului, genul acela de masina pe care o cumperi sa uiti ca ai masina. Fara pretentii sportive, dar cu siguranta din plin si dotari numeroase, totul la bani decenti. Motorul nou sosit in familie, cel de 1.3 pe care vi l-am prezentat aici, mai aduce un plus de valoare, punand la dispozitia tuturor performante neasteptate. Cam asta e reteta unei povesti de succes.

Renault Megane 1.3 TCe 140 cp, EDC

 
  • consumul in mediul urban
  • raspunsul sistemului R-Link 2
  • design interior
  • dotari
  • tinuta de drum
  • spatiu interior
  • siguranta
  • feeling motor 140 TCe

SPUNE-TI PAREREA!

NOTA CITITORULUI
89 / 100
Browser-ul tau nu suporta javascript. Te rugam sa-l actualizezi.
Acordă o notă maşinii
Salvează
Punctajul dat de 4Tuning este cat se poate de obiectiv, fiind rezultatul propriei experiente acumulata conducand mai multe masini similare. Punctajul 4Tuning al fiecarei masini este si ca urmare a comparatiei cu alte modele din acelasi segment, niciodata cu masini din alte categorii. Popularitatea unei masini este calculata in functie de numarul de citiri ale articolului, impactul in mediul social online si comentarii. Nota cititorului este media notelor date de vizitatori, in functie de propriile preferinte. Spune-ti si tu parerea despre aceasta masina mai jos.
Da o nota masinii testate

Distribuie pe Facebook


Vezi toate pozele (33) Poze Renault Megane 1.3 TCe 140 cp, EDC
[+] mai multe