Renault Megane GT Line 1.6 dCi Energy 130 cp

"Un motor incredibil de bun, pe o masina... nu tocmai"
PUNCTAJ
4TUNING
87
PRIZA LA PUBLIC
70
NOTA CITITORULUI
92
DESPRE TEST SI SUMAR PUNCTAJ
Testat de: Valentin Mănuș
  • Km. la bord: 11480
  • Km. efectuati: 380
  • Tipul drumului: asfalt
  • Mediul de condus: extraurban
  • Conditii meteo: uscat
  • Traseu: Bucuresti - Brasov - retur
  • Numar de pasageri: 2
  • Bagaje: nu
  • Stil de condus: legal
Nu demult am condus Renault Megane RS, masina cu 265 cp care intr-adevar m-a uimit si mi-a placut peste masura. Iata acum ca am testat si o varianta diesel de Megane, cu un motor nou si cu destule "mosteniri" de la RS. Cam asa se si defineste modelul GT Line: un Megane cu aroma de RS, dar cu o motorizare economica si dotari de top.

Specificatii tehnice

TINERI Cel mai probabil sa o conduca:
TINERI
URBAN / EXTRAURBAN Conceputa sa fie condusa:
URBAN / EXTRAURBAN
INVIZIBILA Sex-Appeal:
INVIZIBILA
  • Carburant
    motorina
  • Cilindree
    1598 cmc
  • Putere
    130 cp
  • Cuplu
    320 Nm
  • 0 - 100 km/h
    9,8 s
  • Viteza maxima
    205 km/h
  • Tractiune
    fata
  • Greutate
    1320 kg
  • Consum mixt
    6l/100km
  • Nr. locuri
    5
  • Nr. usi
    5
  • Volum portbagaj
    368 l
  • Euro NCAP
    5*
  • Pret de pornire
    21.700 Euro
  • Pret model testat
    25.900 Euro
  • Impozit anual
    64 lei

Exterior

PUNCTAJ 4TUNING
8 /10

Renault Megane GT Line

Modelul GT Line este bazat pe un caracter dinamic. Cam asta doresc sa transmita francezii cu elementele de exterior putin diferite fata de un Megane clasic. Si aici intra jantele de 17 inch, scuturile de protectie fata si spate cu un aspect mai sportiv (in special, datorita difuzorului din spate), oglinzile retrovizoare si suportii proiectoarelor vopsiti in nuanta Dark Metal, la fel ca si manerele portierelor si difuzorul spate. Oricum, imaginea globala a unui Megane GT Line este aceeasi: sport, performanta si alura moderna. Chiar si asa, cu acest pachet cu nume sonor, Megane nu este o masina deosebit de atragatoare, cel putin nu la exterior. Nu este insa nici una banala si privirile celor din jur nu vor ezita sa se intoarca, chiar daca vorbim de aceeasi caroserie care deja a implinit 5 ani.

Renault Megane GT LineRenault Megane GT Line

Interior

PUNCTAJ 4TUNING
9 /10

In ceea ce priveste aranjarea interiorului, Megane sta foarte bine. Odata ce te asezi pe un scaun in habitaclu, incepi sa ai un feeling de confort si chiar lux. Scaunele cu sustinere laterala sunt foarte bune si confortabile, dar mai mult de atat, arata extraordinar de bine. Si sunt facute bine, lucru important pentru Renault. Piele in aceeasi combinatie de gri inchis cu gri deschis gasim si pe volan, un volan sport si numai bun de strans in maini. Consola centrala este asa cum ne-a obisnuit Renault, "scurta si la obiect". Adica practica, avand doar controlul climei si al sistemului audio. Intre scaune gasim si butoanele cu joystick ale sistemului de navigatie, despre care vom reveni ceva mai jos. Per total, un interior bine realizat, cu tenta sportiva, dar care exprima mai degraba confort si calitate.

Renault Megane GT Line

Spatiu

PUNCTAJ 4TUNING
9 /10

Daca ne gandim la spatiu, Megane sta decent. Portbagajul are un volum de 368 de litri, adica o capacitate destul de generoasa pentru un hatchback. Si in ceea ce priveste pasagerii, pot fi transportati cu usurinta 5 persoane, desi 4 s-ar simti mai confortabil, pentru ca nu este o masina foarte lata. Modelul testat sta bine si la capitolul spatii de depozitare, ceea ce a dus la un punctaj mare din partea noastra.

Motor

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

Noi am testat varianta de top de Megane din gama GT Line. E vorba de un model cu motorizare noua, de 1.6 litri dCI, Energy, de 130 cp si 320 Nm cuplu. De ce i-am dat nota 10? Pentru ca este un motor excelent, care este unul dintre putinele exemple care se simt mai puternice decat sunt. Cand te urci in aceasta masina, cei 130 de cp par mult mai numerosi. Poate si datorita cuplului, dar cert este ca impresia aceasta a fost. Si cand conduci o masina al carui motor se simte excelent, nu ai cum sa nu apreciezi acest lucru. Deci, felicitari Renault pentru aceasta motorizare!

Renault Megane GT Line

Transmisie

PUNCTAJ 4TUNING
9 /10

Cutia manuala in 6 trepte de pe Megane GT Line este precisa si echilibrata. Partea cu adevarat buna incepe atunci cand te uiti la consum si vezi ca in ultima treapta de viteza, una lunga si special realizata pentru drum intins, masina nu vrea sa fie deloc gurmanda.

Renault Megane GT LineRenault Megane GT LineRenault Megane GT Line

Performante

PUNCTAJ 4TUNING
7 /10

Accelerare - daca ne uitam pe hartie, masina aceasta cu motorizarea dCi de 130 cp ajunge la 100 de km/h de pe loc in 9,8 secunde. O cifra destul de mare, daca ne gandim ca totusi vorbim de un Megane pe care si-au pus semnatura cei de la Renault Sport, odata cu folosirea unui sasiu de pe vechiul model RS. Adica toti cei 130 cp ar trebui sa ajunga pe asfalt curati si precis. Oricum, fara sa te uiti pe datele oficiale, aceasta masina pare rapida si se simte asa, mai ales in reprizele din mers, cand vrei sa depasesti.

Franare - la capitolul frane, masina sta foarte bine. Evident, asa cum te astepti de la o masina fabricata in 2012, vorbim de frane cu disc pe toate rotile, sistem ABS si asistenta la franare, dar si ESP.

Suspensii - daca exista ceva ce nu am apreciat la Megane GT Line, este suspensia spate. Este destul de zgomotoasa si rigida, iar in mers nu se simte precisa si legata strans de masina. Poate de vina este sasiul sport, caruia i s-au montat suspensii normale, in loc de cele performante, nu stiu pe cine sa dau vina, dar suspensia spate nu a fost pe placul meu.

Renault Megane GT Line

Tinuta de drum

PUNCTAJ 4TUNING
9 /10

Masina se simte bine in mers, atat la viteze mici cat si la cele mai mari. Directia este buna si precisa, iar zgomotul pe care il fac anvelopele de 17 inch este insesizabil. Si tot aici as trece si izolarea fonica, aspect care este bine pus la punct de Renault. Motorul este silentios si nici la turatie mare nu prea iti dai din prima seama ca ai sub capota un diesel.

Renault Megane GT LineRenault Megane GT LineRenault Megane GT LineRenault Megane GT Line

Vizibilitate

PUNCTAJ 4TUNING
8 /10

La acest capitol, nici modelul RS Coupe nu statea bine. Si asta pentru ca stalpii din spate ai plafonului sunt foarte mari si te impiedica sa ai o vedere buna. Nici luneta nu este cea mai mare, dar aici te ajuta camera de marsarier. In rest, in fata si in laterale, Megane sta bine si nu ii face probleme nici macar unui sofer care poarte ochelari.

Renault Megane GT Line

Siguranta

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

Pentru ca vorbim de un model aparut pe piata acum ceva ani, acesta a fost testat odata cu aparitia sa de catre cei de la Euro NCAP. Acestia i-au acordat punctaj maxim lui Megane, in anul 2008. Asadar vorbim fara indoiala de o masina sigura, in care toti pasagerii sunt bine protejati. Masina este dotata cu 8 airbaguri, sistem Isofix, sistem ABS si ESP, centuri in 3 puncte, sistem de asistenta la parcare fata si spate, VISIO SYSTEM - sistem avertizare depasire linie continua si de schimbare automata a luminii blocurilor optice faza scurta/lunga.

Dotari

PUNCTAJ 4TUNING
9 /10

Renault Megane GT Line

Megane GT Line sta foarte bine la acest capitol. In versiunea standard cu motorizare dCi Energy 130, masina vine cu aer conditionat cu reglare automata bi-zona, pack exterior GT LINE :spoiler fata/spate, contur proiectoare ceata "dark metal", masca blocuri optice de culoare neagra, oglinzi retrovizoare exterioare "dark metal", badge GT LINE, pack interior GT LINE : afisaj analogic, pedalier aluminiu, scaune SPORT tip RS, senzor de lumina si de ploaie, sistem asistenta la parcarea spate, tapiterie specifica mixta material textil/inlocuitor piele de culoare gri carbon, broderie tetiere fata "GT LINE", VISIO SYSTEM, sistem avertizare depasire linie continua, schimbare automata a luminii blocurilor optice faza scurta/lunga, jante de aluminiu 17" design CELSIUM. Optional, masina are si o lista destul de lunga de dotari. Modelul testat de noi mai avea in plus frana de parcare asistata + Functia HSA (asistenta urcare panta), radio CD MP3 "Bose" 8 boxe, subwoofer, amplificator digital, Bluetooth si Audio Connexion-Box, sistem de asistenta la parcarea fata si spate si camera video pentru parcarea spate, pack Confort:Tapiterie din piele bi-ton (gri deschis/gri inchis) scaune fata cu incalzire, trapa pavilion vitrata panoramica cu actionare electrica, sistem de navigatie "Carminat TomTom" cu ecran color 5.8" integrat in bord si joystick de comanda Cartografia Full Europe, vopsea metalizata. Referitor la sistemul de navigatie, interfata acesteia este una foarte complicata si greu de inteles. Si acest lucru trage in jos toata calitatea masina din pacate, pentru ca francezii nu au ales sa faca un sistem intuitiv si usor de folosit.

Renault Megane GT LineRenault Megane GT Line

Renault Megane GT LineUn amanunt interesant: iti poti alege simbolul navigatiei din toata gama auto Renault

Consum

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

Megane cu motorul Energy pe motorina este cu adevarat o masina economica. La drum intins, masina consuma in jur de 5,5 litri la 100 km. In mediul urban insa, consumul creste, dar foarte putin. In oras, masina reuseste sa scoata un cosum de putin peste 7 litri, ceea ce este excelent tinand cont ca testarea a avut loc intr-un Bucuresti aglomerat.

Renault Megane GT Line

Pret

PUNCTAJ 4TUNING
7 /10

Modeul GT Line cu motorizarea mentionata mai sus, acea motorizare pe care am tot laudat-o, incepe de la 21.700 Euro cu TVA. Modelul testat de noi, care avea in plus cateva dotari, costa 25.900 Euro cu TVA. Insa cei de la Renault tot fac reduceri lunare, asa ca aceasta masina, testata aici, poate fi cumparata chiar si cu 23.900 de Euro, cu tot cu TVA. Este insa un pret destul de mare pentru o masina hatchback cu un design destul de invechit. Competitorii lui Megane au ceva oferte mai bune, insa niciunul nu vine cu o combinatie de motorizare si dotari de lux precum GT Line.

Renault Megane GT Line

Special

PUNCTAJ 4TUNING
8 /10

SPORTIVITATE. Megane GT Line s-a vrut un model care sa mai scoata la iveala celebrul hatchback al celor de la Renault, pana la aparitia unei noi generatii. Un fel de Editie Speciala. Si dupa nume, GT Line, te-ai astepta ca sa ai parte de o masina sportiva. Dar de fapt este la fel cum fac si alti producatori, chiar si germani, cand folosesc cuvantul "Line". Cateva elemente sportive, combinate cu dotari de confort si siguranta. Dupa ce tragi linie, vei vedea ca principalul atuu al unei masini GT Line este de fapt confortul, mai presus de sportivitate.

Renault Megane GT Line

Concluzii

PUNCTAJ TOTAL
87 / 100

Renault Megane Collection 2012 GT Line este o masina interesanta. Daca esti in cautare de o masina 'cool', dar care sa nu te usture la buzunar si in care sa te simti foarte bine, aceasta poate fi o optiune. Daca insa vrei o masina performanta, iti recomand sa citesti testul cu modelul Megane RS de acum ceva vreme. Daca nu vrei doar performanta, tine minte doar atat: Megane GT Line este o masina 3 in 1: confortabila, economica si sportiva.

 
  • suspensia spate
  • pret
  • interior
  • siguranta
  • spatiu
  • confort
  • motor
  • transmisie
  • consum

SPUNE-TI PAREREA!

NOTA CITITORULUI
92 / 100
Browser-ul tau nu suporta javascript. Te rugam sa-l actualizezi.
Acordă o notă maşinii
Salvează
Punctajul dat de 4Tuning este cat se poate de obiectiv, fiind rezultatul propriei experiente acumulata conducand mai multe masini similare. Punctajul 4Tuning al fiecarei masini este si ca urmare a comparatiei cu alte modele din acelasi segment, niciodata cu masini din alte categorii. Popularitatea unei masini este calculata in functie de numarul de citiri ale articolului, impactul in mediul social online si comentarii. Nota cititorului este media notelor date de vizitatori, in functie de propriile preferinte. Spune-ti si tu parerea despre aceasta masina mai jos.
Da o nota masinii testate

Distribuie pe Facebook


Vezi toate pozele (33) Poze Renault Megane GT Line
[+] mai multe