Renault Megane GT Line 1.6 dCi 130 cp 6MT

"O combinatie destul de pretentioasa: sasiu sport, motor economic"
PUNCTAJ
4TUNING
91
PRIZA LA PUBLIC
57
NOTA CITITORULUI
83
DESPRE TEST SI SUMAR PUNCTAJ
Testat de: Valentin Mănuș
  • Km. la bord: 4200
  • Km. efectuati: 850
  • Tipul drumului: asfalt
  • Mediul de condus: extraurban
  • Conditii meteo: uscat
  • Traseu: Bucuresti - Tulcea - Constanta - retur
  • Numar de pasageri: 2
  • Bagaje: DA
  • Stil de condus: legal
Numai francezii de la Renault puteau sa faca o asemenea masina: un Megane cu sasiu sport si kit aerodinamic GT Line, dar care sub capota are un motor diesel foarte educat. De ce ai face un astfel de mix, de motor economic cu o caroserie care se simte sport si care iti arata viteza maxima 270 km/h pe ceasurile de bord?

Specificatii tehnice

TINERI Cel mai probabil sa o conduca:
TINERI
URBAN / EXTRAURBAN Conceputa sa fie condusa:
URBAN / EXTRAURBAN
INVIZIBILA Sex-Appeal:
INVIZIBILA
  • Carburant motorina
  • Cilindree 1598 cmc
  • Putere 130 cp
  • Cuplu 320 Nm
  • 0 - 100 km/h 9.8 s
  • Viteza maxima 200 km/h
  • Tractiune FWD
  • Greutate 1395 kg
  • Consum mixt 5,2l/100 km
  • Nr. locuri 5
  • Nr. usi 5
  • Volum portbagaj 405 l
  • Euro NCAP 3*
  • Pret de pornire 14.200 Euro
  • Pret model testat 22.550 Eur
  • Impozit anual 60 lei

Exterior

PUNCTAJ 4TUNING
8 /10

Renault Megane facelift nu este deloc o masina urata. Dar nici una dupa care sa intorci privirea pe strada. Este de fapt genul de masina clasica, fara sare si piper, facuta pentru scopuri practice, nicidecum sa epateze pe strada si sa faca furori precum un supercar tipator. Insa versiunea GT Line are cateva elemente care o fac mai atragatoare, cum ar fi pachetul exterior aerodinamic, format din ornamente gri la grila din fata, oglinzi si manerele usilor, difuzor de aer pentru spoilerul spate, un eleron subtil pentru luneta si jante din aliaj usor pe 17 toli.

Test Drive Renault Megane GT Line 2015Test Drive Renault Megane GT Line 2015Test Drive Renault Megane GT Line 2015

E clar ca nu avem de-a face cu un Megane obisnuit, insa nici cu vreun RS care striga din toate incheieturile "Performanta!" si "Viteza maxima!". Insa daca mai adaugam farurile cu LED, trapa panoramica si vopseaua speciala Bleu Malte, peisajul iese cat de cat din normalitatea cu care ne-a obisnuit Megane si reuseste sa starneasca un oarecare interes.

Test Drive Renault Megane GT Line 2015

Interior

PUNCTAJ 4TUNING
9 /10

Interiorul acestui model seamana foarte bine cu cel de la Megane RS. Adica "atingerile" GT Line se regasesc si aici din plin, oriunde privesti. De la ceasurile de bord ce poarta semnatura Renault Sport si ne arata un top speed de 270 km/h, pana la bordul care imita fibra de carbon cu insertii rosii, volanul sport imbracat in piele, schimbatorul care are si el cusaturi rosii si scaunele sport, totul ne transmite ca ne regasim la bordul unui automobil sportiv.

Test Drive Renault Megane GT Line 2015

Ne-a placut mult interiorul masinii, cu multe elemente calitative, dar si mai multe elemente ce isi propuneau sa transmita sportivitate. Daca la exterior dorinta de a demonstra spiritul performant era destul de restransa, la interior totul parca era imprumutat direct de pe Megane RS: volan, pedalele de aluminiu, schimbatorul, ceasurile... tot! Asadar daca iti place sa conduci intr-un habitaclu de acest gen, ce emite performanta prin orice por, cu siguranta te-ai simti bine in aceasta masina.

Spatiu

PUNCTAJ 4TUNING
9 /10

Spatiul in acest Megane facelift este destul de generos pentru 5 persoane. Inclusiv pentru pasagerii care ocupa bancheta din spate - acestia nu vor avea probleme cu locul pentru genunchi sau cap. Din pacate, problemele apar cu spatiile suplimentare de care sa se bucure ocupantii masinii. De exemplu, cei doi pasageri din fata trebuie sa imparta un singur suport de pahar, in timp ce ocupantii din spate au la dispozitie doua suporturi - dar numai cand este lasata cotiera!

Portbagajul are un volum de 405 litri, destul de spatios pentru segmentul compact, acesta putandu-se mari odata cu lasarea spatarului banchetei, pentru situatiile in care doresti sa transporti obiecte voluminoase.

Test Drive Renault Megane GT Line 2015Test Drive Renault Megane GT Line 2015

Motor

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

Nu este prima oara cand am condus un Renault cu motorul 1.6 dCi de 130 cp. De altfel, cel mai puternic motor oferit pe un Megane obisnuit, exceptand versiunea RS. Un propulsor cu destula putere, dar cu foarte mult cuplu care iti lasa impresia ca esti la volanul unei masini mai puternice. Rafinat, silentios si economic, un motor extraordinar pe care ni l-am dori si pe o masina romaneasca, de exemplu Duster...

Nici cand avem pornit sistemul Start/Stop nu avem ce sa-i reprosam acestui propulsor silentios care nu trepideaza excesiv, in ciuda faptului ca este un turbo-diesel, iar la turatie mare mai degraba te va deranja zgomotul facut de anvelope decat cel pe care il emite turatia motorului.

Test Drive Renault Megane GT Line 2015

Transmisie

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

Nimic de obiectat nici la transmisie, o clasica cu 6 viteze manuala, care ofera schimbari line si precise indiferent de situatie. Cu o a 6-a viteza destul de lunga, orice sofer reuseste sa se asterne la drum intins intr-un mod foarte economic, turatia fiind redusa chiar si la viteze de peste 120 km/h.

Test Drive Renault Megane GT Line 2015

Performante

PUNCTAJ 4TUNING
8 /10

Acceleratie: 9.8 secunde ii trebuie acestui model sa atinga 100 km/h, in timp ce sprinteaza pana la o viteza maxima de 200 km/h;

Franare: acest model este dotat cu frane pe disc pe toate puntile, franare care este asistata de ESP, ABS, AFU si EBV;

Suspensii: trebuie retinut ca sasiul acestui model este sport, asemanator cu cel de la RS. Iar suspensiile sunt si ele destul de rigide, dificil de mers zilnic in oras, dar foarte eficiente in viraje.

Test Drive Renault Megane GT Line 2015

Tinuta de drum

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

Pe partea de "placere a condusului", Megane GT Line poate fi depasit doar de versiunea de top numita RS. Datorita sasiului sport, a suspensiilor destul de rigide si a directiei standard, dar foarte precisa, masina are un comportament sportiv. Poate ca 130 cp nu sunt destui ca sa te duci la curse, dar cu siguranta sunt destui ca sa te aventurezi pe un drum virajat si sa te bucuri de banii pe care i-ai dat in plus pe acest model fata de unul obisnuit. Anvelopele performante Continental contribuie si ele la tinuta de drum impecabila, iar intregul pachet ce poarta numele de GT Line merita toti banii, mai ales daca esti pasionat si iubitor de un mers mai sportiv, pastrand in acelasi timp consumul redus multumita motorizarii pe motorina.

Test Drive Renault Megane GT Line 2015

Probleme vor aparea insa la mersul urban zilnic, in zone cu piatra cubica, sine de tramvai si asa mai departe. Sau pe autostrada A2, cea plina de santuri si gropi: DA, le vei simti pe fiecare in parte direct in plamani, via rinichi. Nu la fel de tare ca intr-un RS veritabil, dar cu siguranta mai zdravan decat intr-un Megane entry-level.

Vizibilitate

PUNCTAJ 4TUNING
9 /10

Cum spuneam la inceput, Megane este o masina obisnuita, pentru masa mare. Si vizibilitatea este pe masura. Normala, fara pretentii, dar fara sa puna probleme unui sofer obisnuit. Suprafata vitrata destul de intinsa, stalpii plafonului destul de ingusti incat sa nu ai dificultati la trecerile de pietoni si o luneta generoasa, care iti permite sa te asiguri fara probleme. Nu avem camera de marsarier pentru cei cu probleme la parcare, dar avem senzori: doar pentru mersul cu spatele.

Test Drive Renault Megane GT Line 2015

Siguranta

PUNCTAJ 4TUNING
9 /10

Cei de la Euro NCAP au testat Megane facelift in 2014 si i-au acordat numai 3 stele la siguranta. Francezii nu s-au aratat multumiti si au cerut o noua testare finalizata insa cu 4 stele. Cu alte cuvinte, din cauza noilor norme tot mai drastice de siguranta, noul Megane 2015 care este de fapt un facelift, adica a ramas aceeasi masina pe dedesubt, a avut de suferit la punctare... Chiar daca masina se bucura de 6 airbaguri, senzori de ploaie si lumina, dar si un pachet optional de securitate, care este compus din VISIO SYSTEM, care te avertizeaza ca depasesti banda, faza lunga automata, asistenta la urcarea in rampa, spalator faruri si frana de mana automata.

Test Drive Renault Megane GT Line 2015Test Drive Renault Megane GT Line 2015Test Drive Renault Megane GT Line 2015Test Drive Renault Megane GT Line 2015

Dotari

PUNCTAJ 4TUNING
8 /10

In varianta standard, un Megane GT Line vine echipat cu ESP, ABS, EBV, AFU, 6 airbaguri, aer conditionat cu reglare automata, card "maini libere", pack exterior / interior GT Line (spoiler, masca, pedalier, scaunde sport), 4 Jante aluminiu 17", oglinzi retrovizoare reglaj/rabatabile electric, radio CD 4X20W cu MP3,USB, Bluetooth, sistem asistenta la parcarea spate, senzor lumina si ploaie, sasiu tip Sport, tapiterie mixta piele/textil de culoare gri carbon, GT Line.

Test Drive Renault Megane GT Line 2015

Modelul testat de noi mai avea in plus Pack Securitate 1: VISIO SYSTEM (sistem avertizare depasire linie continua, schimbare automata a luminii blocurilor optice faza scurta/lunga) + HSA (Hill Start Assist) + Frana de parcare asistata + Sistem de spalare faruri, pachet care costa 500 Euro suplimentar, tableta multimedia R-Link (navigatie inclusa) in valoare de 600 Euro, trapa pavilion electrica vitrata panoramica, optiune care costa 600 de Euro, roata de rezerva dimensiuni normale care costa 100 Euro, culoare metalizata  (Bleu Malte) de 400 de Euro si tapiterie din piele, gri carbon, perforata, scaune fata incalzite, reglaj inaltime scaun pasager, dotare optionala care costa 750 de Euro.

Test Drive Renault Megane GT Line 2015Test Drive Renault Megane GT Line 2015

Test Drive Renault Megane GT Line 2015Test Drive Renault Megane GT Line 2015Test Drive Renault Megane GT Line 2015

Consum

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

Am mers ceva distante cu masina asta, asa ca putem spune cat consuma destul de precis. Am mers si in oras, dar si la drum intins, atat pe drumuri nationale, cat si pe autostrada. Cu masina destul de incarcata, ce-i drept, insa nici nu am depasit limitele legale. Asa ca ne-a bucurat consumul mediu de 5.3 l/100 km. Un consum destul de bun pentru o masina nici prea usoara si nici cu o motorizare slaba. Pesemne ca in oras, intr-un Bucuresti aglomerat, ai putea obtine un consum de 7,5 l/100, ceea ce nu este deloc rau. Oricum, cu mult sub proprulsorul 1.2 TCe tot de 130 cp pe care francezii incearca sa-l promoveze... Dar care nu are nicio treaba cu acest dCi in materie de consum.

Test Drive Renault Megane GT Line 2015

Pret

PUNCTAJ 4TUNING
8 /10

Un Megane GT Line incepe de la 19.300 de Euro cu motorizare de 1.2 TCe pe benzina si 130 cp putere. Un motor pe care nu il recomandam. Iar versiunea GT Line diesel, la fel ca cea pe care am testat-o noi, incepe de la 21.600 de Euro, un pret deloc mic pentru o masina compacta obisnuita. Versiunea cu care ne-am plimbat noi era si mai scumpa: 22.550 Euro cu TVA inclus, datorita celor cateva optionale ce se regaseau pe lista de dotari. Insa oricum am incerca noi sa gasim pretul bun, nu prea reusim...

Dar au reusit altii. Cu Programul Rabla si cu ajutorul unor reduceri de dealer, un prieten si-a luat un GT Line identic cu cel din acest test-drive la pretul de 16.000 de Euro. Parca asa mai vii de acasa, nu?

Test Drive Renault Megane GT Line 2015

Special

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

ECONOMIE PENTRU PASIONATI. Daca iti place sa te arunci mai tare in viraje, daca iubesti viteza, dar si economia de carburant in egala masura, acum poti sa optezi pentru masina ideala. La drum intins si in viraje se aseaza excelent, directia este precisa, interiorul sport cu scaunele care iti ofera sustinere laterala din plin iti ofera incredere, iar micile detalii de la interior, cum ar fi pedalele de aluminiu, ceasurile de bord, volanul sport si cusaturile rosii te vor face mereu sa traiesti cu impresia ca te afli intr-o masina mult mai puternica decat este de fapt... Si chiar daca nu vei prinde in viata asta 270 km/h, acele ceasuri Sport sunt acolo pentru placerea ta vizuala. Cu alte cuvinte, te poti bucura de un intreg meniu suprasaturat de performanta si pasiune fara sa sacrifici bugetul familiei pe carburant.

Test Drive Renault Megane GT Line 2015

Concluzii

PUNCTAJ TOTAL
91 / 100

Renault Megane GT Line a fost si inca este o masina interesanta. Pentru ca reuseste ceva ce doar unele versiuni de hot-hatch-uri diesel, care costa multi bani, mai reuseau sa ofere. Adica performanta si o placere uriasa de condus cu un consum minim. Insa masina nu e perfecta si are cateva probleme: daca ai copil mic, masina asta nu e buna, ca doar nu vrei sa-ti sara in toate partile scaunul de copil. La fel si daca faci drumuri exclusiv urbane, loc in care sasiul sport nu este foarte prietenos. Cat despre pret... La prima strigare, acesta este mare. Insa daca vei gasi ofertele potrivite, la care sa mai poti adauga un tichet Remat, acest GT Line devine o afacere buna.

 
  • pretul piperat
  • interior nu foarte ergonomic
  • cutia de viteze
  • design exterior
  • scaunele sport
  • consum
  • motorizare
  • elementele sport din interior
  • tinuta de drum

SPUNE-TI PAREREA!

NOTA CITITORULUI
83 / 100
Browser-ul tau nu suporta javascript. Te rugam sa-l actualizezi.
Acordă o notă maşinii
Salvează
Punctajul dat de 4Tuning este cat se poate de obiectiv, fiind rezultatul propriei experiente acumulata conducand mai multe masini similare. Punctajul 4Tuning al fiecarei masini este si ca urmare a comparatiei cu alte modele din acelasi segment, niciodata cu masini din alte categorii. Popularitatea unei masini este calculata in functie de numarul de citiri ale articolului, impactul in mediul social online si comentarii. Nota cititorului este media notelor date de vizitatori, in functie de propriile preferinte. Spune-ti si tu parerea despre aceasta masina mai jos.
Da o nota masinii testate

Distribuie pe Facebook


Vezi toate pozele (31) Poze Test Drive Renault Megane GT Line 2015
[+] mai multe