Renault ZOE R110 cp Life 400

"Liber la masini electrice pentru toata lumea"
PUNCTAJ
4TUNING
91
PRIZA LA PUBLIC
52
NOTA CITITORULUI
51
DESPRE TEST SI SUMAR PUNCTAJ
Testat de: Valentin Mănuș
  • Km. la bord: 4200
  • Km. efectuati: 150
  • Tipul drumului: asfalt
  • Mediul de condus: urban
  • Conditii meteo: uscat
  • Traseu: Bucuresti
  • Numar de pasageri: 2
  • Bagaje: Nu
  • Stil de condus: legal
Romania e pe ultimul loc in Europa la tot ce inseamna mobilitate electrica. Statul nu este interesat sa promoveze acest fenomen, nu face nicio statie de incarcare, subventiile exista dar inca sunt mici iar pretul energiei electrice este in continua crestere. Cu toate astea, exista o masina care face trecerea spre viitor un pic mai usoara.

Specificatii tehnice

TINERI Cel mai probabil sa o conduca:
TINERI
IN ORAS Conceputa sa fie condusa:
IN ORAS
RIDICA O SPRANCEANA Sex-Appeal:
RIDICA O SPRANCEANA
  • Carburant
    electric
  • Cilindree
    -
  • Putere
    110 cp
  • Cuplu
    225 Nm
  • 0 - 100 km/h
    11,4 s
  • Viteza maxima
    135 km/h
  • Tractiune
    FWD
  • Greutate
    1480 kg
  • Consum mixt
    -
  • Nr. locuri
    5
  • Nr. usi
    5
  • Volum portbagaj
    338 l
  • Euro NCAP
    5*
  • Pret de pornire
    31.250 Euro
  • Pret model testat
    35.150 Euro
  • Impozit anual
    -

Exterior

PUNCTAJ 4TUNING
8 /10

Renault ZOE pare a fi clasica citadina europeana: foarte compacta, de forma unui ou, cu jante mici, portbagaj cat sa bagi o geanta de mana si spatiu modest. La aspect, ZOE are ceva special, care iti da de inteles ca nu este masina obisnuita pe care o parchezi in Piata Obor sau la parterul blocului. Farurile si stopurile albastre transmit ca e vorba de o masina SF, care nu scoate niciun sunet. Iar din fata, cand iti dai seama ca nu exista nicio grila care sa raceasca un radiator, te convingi singur ca acest vehicul mic este electric.

Renault ZOE 2019

Renault ZOE 2019Renault ZOE 2019

Gusturile nu se discuta. ZOE nu arata nici exceptional, dar nici urat. Daca ne gandim ca pana acum mai toate vehiculele electrice erau extrem de neplacute, cu forme disproportionate, de parca erau niste masinute care se conduc fara permis, putem spune ca acest model e chiar reusit. Cu ai sai "ochi" albastri ca de japoneza, cu stopurile si ele micute, laterale cu 4 portiere din care doua ascunse, fara maner la vedere, ZOE este o prezenta... interesanta. Nu intoarce capete, dar nici nu le indeparteaza privirile.

Renault ZOE 2019

Interior

PUNCTAJ 4TUNING
9 /10

O masina electrice de oras nu poate fi luxoasa, ci mai degraba practica. Iar interiorul este pe masura. Materialele sunt medii din punct de vedere al calitatii, avem plastic destul de mult, insa totul pare extrem de rezistent, facut parca pentru o familie cu multi copii gata sa murdareasca in toate partile. Bordul are pe mijloc consola centrala cu ecranul tactil al sistemului multimedia care domina tot interiorul. Iar in locul ceasurilor clasice de bord este un display care isi schimba aspectul in functie de cheful soferului. In rest, o masina absolut normala, dar careia ii lipsesc cotierele fata si spate.

Renault ZOE 2019

Spatiu

PUNCTAJ 4TUNING
9 /10

Nici nu stii cum sa calculezi spatiul in aceasta masina. Deoarece nu e o masina care trebuie sa aiba mult loc, ci destul pentru plimbarile din mediul urban. Fata de alte vehicule 100% electrice de oras, ZOE se pare ca este considerata a avea spatiu generos. Portbagajul are o capacitate de 338 de litri care se poate mari odata cu lasarea spatarului banchetei. Sunt spatii pentru depozitare in bord, in usi, dar si intre scaunele fata. Pasagerii nu se vor plange de spatiu, dar daca incerci sa inghesui 3 flacai pe bancheta, s-ar putea sa nu ajungi cu ei intregi daca vrei sa pleci la Ploiesti.

Renault ZOE 2019Renault ZOE 2019

Motor

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

Motorul lui ZOE este unul electric de 80 kW si produce echivalentul a 110 cp. Este o evolutie a motorului pe care il avea ZOE in celalalt test-drive facut de noi acum un an, cand puterea era de 90 cp. Iar acest lucru se vede, atata timp cat nu apesi butonul ECO. Demarajul este violent, peste asteptari, deoarece cuplul de 225 Nm apare instantaneu si impinge masina liniar si repede pana la 80 km/h, dupa care se mai domoleste. Este o reala placere sa conduci masina asta sportiv, in oras, pe reprize scurte, pana la 60-90 km/h, deoarece ti se pare ca esti la volanul unei masini mult mai puternice, nu de numai 110 cp.

Renault ZOE 2019

Transmisie

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

Tinand cont ca modelul electric ZOE nu prea are o transmisie reala, ci doar un levier din care poti comuta din Drive in Park sau Neutral, nu stim cum sa punctam aici. Motorul electric nu are transmisie ci un variator care asigura cresterea turatiei motorului si, automat, a vitezei. Este extrem de simplu, ca o plimbare in parc: muti levierul in P si apesi pedala de acceleratie. Si un copil ar putea conduce masina asta, desi nu e tocmai indicat...

Renault ZOE 2019

Performante

PUNCTAJ 4TUNING
9 /10

Acceleratie: 11,4 secunde face masina pana la 100 km/h si atinge o viteza maxima de 135 km/h (neoficial, trece de 140);

Franare: frane cu disc pe fata si tamburi pe spate, asistate de ESP, ABS, EBD, BA;

Suspensii: orientate spre confort, putin galagioase la trecerea peste obstacole.

Renault ZOE 2019

Tinuta de drum

PUNCTAJ 4TUNING
8 /10

Pentru un vehicul mini de oras, ZOE are cam multe kilograme, adica aproape 1,5 tone. Evident, din cauza bateriilor. Insa are si niste anvelope destul de mici si inguste care nu o ajuta deloc. De exemplu, daca franezi in viraj pe asfalt umed, masina tinde sa o ia inainte, in loc sa abordeze virajul. Pur si simplu este prea grea pentru acele pneuri, cel putin cand este ud pe jos. In rest, dimensiunile mici o ajuta in oras sa faca orice manevre de parcare, iar atunci cand vrei sa iesi din oras si sa "alergi" cu viteza maxima, centrul de greutate jos ii confera o stabilitate buna. Daca nu ar fi atat de grea s-ar conduce perfect, dar asa, se conduce doar... decent.

Renault ZOE 2019

Vizibilitate

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

Oglinzi laterale mari, luneta generoasa, camera video de marsarier plus senzori de parcare, mai pe scurt, super vizibilitate pentru sofer in orice directie. Pozitia la volan e destul de inalta pentru dimensiunile masinii, adica nu te "afunzi" in scaun, ci stai sus, ajutand privirea la trecerile de pietoni. Chiar si pentru soferii inruditi cu Adrian Copilul Minune.

Renault ZOE 2019

Siguranta

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

Euro NCAP a testat Renault ZOE si i-a acordat punctaj maxim la testele de siguranta. Asadar, masina este una foarte sigura. A primit punctaj bun la protejarea pasagerilor adulti, dar si a copiilor, cat si pentru sistemele de siguranta auxiliare care vin in standard.

Renault ZOE 2019

Dotari

PUNCTAJ 4TUNING
8 /10

Varianta testata de noi se cheama Life, fiind una de mijloc. Vine cu jante de aliaj, clima automata, sistem R-Link cu navigatie, pilot automat, limitator viteza, mufa USB, faruri cu LED, geamuri electrice, inchidere centralizata, oglinzi electrice, functie ECO, lumini de zi cu LED si... cam atat. Plus elementele clasice de siguranta, precum sistemele electronice de tip ESP si ABS, plus 6 airbaguri, tetiere active sau centuri cu avertizare sonora.

Renault ZOE 2019

Renault ZOE 2019Renault ZOE 2019

Consum

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

Autonomia lui ZOE dupa normele vechi de testare era de 400 km. Acum, dupa implementarea noului sistem WLTP, autonomia reala este de 300 km in mod mixt de rulare, urban si extra-urban. Iarna trebuie sa te astepti la scaderi semnificative ale autonomiei din pricina acumulatorilor care sunt influentati de ger. Oricum, e suficienta autonomie cu un singur "plin" de curent incat sa circuli in oras o saptamana intreaga.

Renault ZOE 2019

Pret

PUNCTAJ 4TUNING
9 /10

Modelul testat costa putin peste 35.000 de Euro. Cu 10.000 de Euro subventie de la Stat, pretul scade simtitor. Dar chiar si asa, masinile electrice sunt destul de inaccesibile publicului larg. Din multe motive, iar pretul este unul din ele. Pentru ca romanii se gandesc ca si-ar putea cumpara o masina mult mai mare, mai buna, mai sigura, mai luxoasa si mai performanta de aceiasi bani. Nu prea ii intereseaza de fapt scopul real al acestui vehicul electric.

Renault ZOE 2019

Special

PUNCTAJ 4TUNING
8 /10

IARNA. Cand am mers cu ZOE de 90 cp pana la Oltenita si inapoi in Bucuresti, plus o groaza de kilometri prin capitala cu un singur plin de curent, era vara. Si am trecut de cei 300 de kilometri promisi de producator. Acum, lucrurile au stat putin diferit. Mai precis, cu bateria incarcata, indicatorul arata un range de 280 de kilometri. Am facut in oras vreo 16 kilometri pana la birou, dar autonomia a scazut cu 28. Peste noapte, doar ca a fost frig si temperatura chiar negativa, au mai scazut 10 kilometri din autonomie. Dai drumul la caldura, mai scad cativa, aprinzi luminile noaptea, mai scad cativa si tot asa. Problema cea mai mare pe timp de noapte este ca trebuie sa imparti acea autonomie in doua ca sa dai de distanta reala pe care o poti parcurge. Evident, daca nu iesi la drum intins, moment in care lucrurile o iau razna. In oras, frana cu sistem de regenerare mai incarca acumulatorul. Dar daca pleci la drum intins si nu ai trafic mult, adica nu franezi mai deloc, iar viteza si turatia motorului sunt ridicate, autonomia scade. Si scade. Spre deosebire de o masina cu motor termic, autonomia scade la drum intins in cazul electricelor.

Renault ZOE 2019

Concluzii

PUNCTAJ TOTAL
91 / 100

In concluzie, ZOE este masina ideala de mers in oras. Daca ti-o permiti si daca ai unde sa o incarci. Si daca reusesti sa o incarci gratis, astfel incat sa zici ca faci economie macar pe partea de alimentare fata de o masina conventionala. Dar mai e ceva: este masina ideala de mers in oras vara. Daca vrei sa circuli cu ea iarna, trebuie sa o incarci mult mai des si nu prea ai cum sa parasesti orasul, decat pe distante scurte. Va trebui sa astepti vara ca sa pleci undeva mai departe, iar la munte sau la mare vei apela tot la a doua ta masina cu 2.0 diesel clasic. Din pacate, este destul de limitata utilizarea unei asemenea masini in Romania. Nu ne ajuta nici infrastructura, dar nici statul. Si pana cand o sa vedem schimbari, mai avem de asteptat.

Renault ZOE 2019

 
  • comportament in viraje
  • pret achizitie
  • spatiu interior
  • design exterior
  • dotari
  • demaraj
  • consum
  • siguranta

SPUNE-TI PAREREA!

NOTA CITITORULUI
51 / 100
Browser-ul tau nu suporta javascript. Te rugam sa-l actualizezi.
Acordă o notă maşinii
Salvează
Punctajul dat de 4Tuning este cat se poate de obiectiv, fiind rezultatul propriei experiente acumulata conducand mai multe masini similare. Punctajul 4Tuning al fiecarei masini este si ca urmare a comparatiei cu alte modele din acelasi segment, niciodata cu masini din alte categorii. Popularitatea unei masini este calculata in functie de numarul de citiri ale articolului, impactul in mediul social online si comentarii. Nota cititorului este media notelor date de vizitatori, in functie de propriile preferinte. Spune-ti si tu parerea despre aceasta masina mai jos.
Da o nota masinii testate

Distribuie pe Facebook


Vezi toate pozele (28) Poze Renault ZOE 2019
[+] mai multe