Skoda Karoq Style 1.5 TSI DSG

"Un crossover CORECT din toate punctele de vedere"
PUNCTAJ
4TUNING
92
PRIZA LA PUBLIC
64
NOTA CITITORULUI
95
DESPRE TEST SI SUMAR PUNCTAJ
Testat de: Alexandru Monenciu
  • Km. la bord: 5.800
  • Km. efectuati: 650
  • Tipul drumului: Asfalt
  • Mediul de condus: Urban / Extraurban
  • Conditii meteo: Uscat
  • Traseu: Bucuresti - Sighisoara - Retur
  • Numar de pasageri: 4
  • Bagaje: NU
  • Stil de condus: Legal
Vazand succesul de care se bucura primul SUV din istoria lor, cehii de la Skoda au revenit anul trecut cu un crossover numai bun pentru oras sau pentru escapada aceea pe care ai vrea sa o faci in fiecare weekend.

Specificatii tehnice

FAMILISTI Cel mai probabil sa o conduca:
FAMILISTI
URBAN / EXTRAURBAN Conceputa sa fie condusa:
URBAN / EXTRAURBAN
RIDICA O SPRANCEANA Sex-Appeal:
RIDICA O SPRANCEANA
  • Carburant
    Benzina
  • Cilindree
    1.500
  • Putere
    150 CP
  • Cuplu
    250 NM
  • 0 - 100 km/h
    8.6 s
  • Viteza maxima
    203 Km/h
  • Tractiune
    FWD
  • Greutate
    1393 kg
  • Consum mixt
    5,4l/100 de km
  • Nr. locuri
    5
  • Nr. usi
    5
  • Volum portbagaj
    521
  • Euro NCAP
    5*
  • Pret de pornire
    25.758 euro
  • Pret model testat
    33.398 euro
  • Impozit anual
    64 lei

Exterior

PUNCTAJ 4TUNING
8 /10

Daca mi-ai cere sa descriu noua Skoda Karoq in doar cateva cuvinte, as spune fara sa ma gandesc prea mult ca este un mini Kodiaq. Si asta pentru ca seamana izbitor cu primul SUV din istoria brandului din Mlada Boleslav, pe care l-am testat cu cateva luni in urma. Sa se inteleaga din capul locului ca nu spun asta ca fiind un lucru rau. Nu. 

Test Drive Skoda Karoq

Micutul Karoq are aceeasi grila frontala, aceleasi faruri cu lumini de zi incorporate si in general acelasi design exterior. Difera ce-i drept stopurile, care au o forma usor ciudata, dar interesanta in acelasi timp, pe care am observat ca o adopta tot mai multi constructori auto. Cu alte cuvinte, nu atrage chiar toate privirile, insa nici nu ii face pe ceilalti sa se uite in alta parte.

Ridica o spranceana sau doua, mai ales daca bifezi jantele cu diametrul de 17 inch sau ornamentele cromate de la nivelul geamurilor. 

Test Drive Skoda Karoq

 

Interior

PUNCTAJ 4TUNING
8 /10

Chiar daca nu vorbim despre un model premium, habitaclul lui Karoq ar putea oricand rivaliza cu modele de la BMW, Mercedes sau Audi. Nu ma refer aici la planul general, care este din nou identic cu cel al lui Kodiaq, ci la calitatea materialelor si a finisajelor. Desigur, regasesti aici destul de mult plastic, insa nu face zgomote si nici nu se simte foarte ieftin la atingere. 

Test Drive Skoda Karoq

In plus, lumina ambientala ii da un aer modern. Din pacate, in cazul masinii testate de noi, aceasta era disponibila numai pe fata, astfel ca pasagerii din spate stau in continuare in "intuneric" (sper ca ai gustat gluma). Volanul are exact dimensiunea potrivita, iar faptul ca este multifunctional este un mare plus.

Test Drive Skoda Karoq

Butoanele din partea inferioara a consolei centrale si din jurul schimbatorului de viteze sunt usor de folosit, nu sunt deloc inghesuite, astfel ca nu iti distrag foarte tare atentia de la condus.

Test Drive Skoda Karoq

Sistemul de infotainment are un display generos si se comporta bine, insa are tendinta sa se miste uneori in reluare, mai ales atunci cand folosesti navigatia. Un lucru oarecum neasteptat este ca poti controla sistemul de climatizare (cu functie AirCare) fie din butoanele aferente, fie din meniul sistemului multimedia. Era sa uit de controlul prin gesturi, o functie la care chiar nu ma asteptam. 

Un alt plus sunt scaunele foarte confortabile, care desi nu sunt sport, scoica sau cum mai vrei tu sa le spui, iti ofera tot suportul de care ai nevoie

Test Drive Skoda Karoq

Am fost oarecum dezamagit (din nou) de ceasurile de bord, care in cazul masinii testate de mine au fost unele analogice, traditionale. Partea buna este ca Karoq poate fi comandat si cu instrumentar de bord complet digital. O premiera pentru Skoda, care se va regasi pe mai toate modelele din gama de-acum incolo. 

Test Drive Skoda Karoq

 

 

Spatiu

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

In ciuda dimensiunilor putin mai reduse, comparativ cu Kodiaq desigur, spatiul interior este mai mult decat generos. Fie ca vorbim de spatiu pentru picioare, cap, genunchi, coate, pasageri din fata sau pasageri din spate, Karoq exceleaza la toate capitolele. Chiar si atunci cand vine vorba de spatii de stocare. 

Test Drive Skoda Karoq

Ai o gramada de compartimente in care sa-ti pui lucrurile, loc special pentru ochelari sau pentru pahare, sticle si asa mai departe, dar si masute rabatabile pentru pasagerii din spate. Cea mai mare surpriza au fost suporturile speciale pentru smartphone, montate pe spatarul scaunelor fata.

Skoda Karoq ofera cel mai mare portbagaj din segmentul sau. Cu bancheta din spate in pozitie normala, volumul de incarcare este de 521 de litri, insa daca rabatezi bancheta obtii 1.630 de litri. Daca nici asta nu-ti ajunge, atunci poti scoate scaunele cu totul si vei avea 1.810 litri

Test Drive Skoda Karoq

Motor

PUNCTAJ 4TUNING
9 /10

Noul Karoq are motorizari pentru toate gusturile, in limita bunului simt desigur. Masina testata de noi a avut un propulsor TSI pe benzina, de 1.5 litri, care dezvolta 150 de cai putere si 250 Nm cuplu. Nu sunt valori care sa te dea pe spate, insa sunt suficiente pentru un crossover care cantareste 1.393 de kilograme. 

Test Drive Skoda Karoq

Motorul este silentios, raspunde bine la comenzi indiferent de modul de condus selectat (Eco, Normal, Sport sau Individual), urca liniar in ture si este mai presus de toate eficient. Inginerii de la Skoda au avut grija sa-i instaleze toate functiile posibile pentru a consuma cat mai putin combustibil si mai ales pentru a avea emisii cat mai reduse. Ma refer aici la functia de dezactivare a cilindrilor (din patru raman doi), sistemul Start/Stop sau functia de coasting care se activeaza in modul Eco atunci cand iei piciorul de pe acceleratie la viteze de croaziera. 

 

Transmisie

PUNCTAJ 4TUNING
9 /10

Transmisia DSG (Direct Shift Gearbox) ramane una dintre cele mai bune de pe piata, lucru de care mi-am reamintit in cei 600+ kilometri petrecuti in spatele volanului noului Karoq. Am avut la dispozitie o cutie de viteze cu sapte rapoarte care s-a comportat exemplar, atat in trafic cat si la drum lung, si care functioneaza foarte bine impreuna cu unitatea TSI. 

Test Drive Skoda Karoq

Nu pot sa ii dau punctaj maxim pentru ca la viteze mici, tinde sa fie putin cam inceata, chiar si in cazul unui kickdown. Partea buna este ca pe masura ce cresc turatiile, transmisia incepe sa fie mai vioaie, iar daca o pui in modul Sport, se va transforma complet. Plaja de turatii creste, motorul lucreaza la mai multe rotatii pe minut, iar schimbarile treptelor se face putin mai tarziu. 

Test Drive Skoda Karoq

In plus, ca sa nu ti se para ca nu faci altceva decat sa tii de volan, poti sa o treci in modul "manual" si sa schimbi tu treptele cu ajutorul padelelor montate in spate volanului. Poti si de la schimbator, insa cu siguranta alegi prima varianta.

Test Drive Skoda Karoq

 

 

Performante

PUNCTAJ 4TUNING
9 /10

Cei 150 de cai putere si 250 Nm cuplu iti permit sa ajungi, teoretic, la 100 de km/h in 8.6 secunde. Nu este foarte putin, insa se poate si mai rau. Adevarul este ca la volanul unui Karoq cu motor de 1.5 litri si tractiune fata nu te gandesti mai deloc la timpi sau liniute, desi se infige destul de bine atunci cand calci pedala de acceleratie la podea. Daca uiti sa mai ridici piciorul si ai destul drum liber in fata, acul vitezometrului se va opri la 203 km/h.

Test Drive Skoda Karoq

Suspensia este confortabila, numai buna pentru drumurile lungi. Nu simti toate denivelarile, iar pe teren putin mai accidentat preia destul de bine toate socurile. 

Franele sunt pe disc, pentru toate patru rotile, astfel ca masina franeaza foarte bine indiferent de viteza sau de suprafata de rulare. In plus, pedala este exact cat trebuie de ferma. 

Test Drive Skoda Karoq

Tinuta de drum

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

La tinuta de drum, noua Skoda Karoq primeste punctaj maxim cu felicitari. Se simte foarte compacta, bine inchegata, iar in trafic nici n-ai zice ca te afli la volanul unui crossover de peste 4 metri lungime. In ceea ce priveste parcarile, acestea sunt floare la ureche, iar la o adica ai senzorii de parcare si camera de marsarier care te ajuta sa nu te faci de rusine in fata prietenilor sau a celorlalti participanti la trafic. 

Daca nici asa nu te descurci, la apasarea unui buton, masina face parcarea laterala de una singura. Tot ce trebuie tu sa faci este sa manevrezi schimbatorul de viteze, acceleratia si frana. 

Test Drive Skoda Karoq

Directia este foarte usoara la viteze mici, ideala pentru trafic si oras, iar imediat cum te intinzi la drum si cresti viteza, aceasta incepe sa devina putin greoaie, insa exact cat trebuie. Asta mi-a placut la Karoq: ca nu vrea sa para sportiva sau ceva, ci pur si simplu vrea sa fie buna in orice situatie fara ca soferul sa faca zeci de setari. Si pentru soferii care prefera un stil de condus mai sportiv, si pentru cei mai cuminti in spatele volanului. 

Sta foarte bine in viraje, iar ruliul chiar si in modul Normal este aproape insesizabil. Daca vrei ca totul sa fie mai ascutit, directia mai precisa sau motorul sa raspunda si mai prompt la comenzi, activezi modul Sport si te bucuri de plimbare. 

Test Drive Skoda Karoq

O singura precizare mai am de facut aici. Pozitia pedalelor mi s-a parut putin ciudata, in sensul ca piciorul iti sta foarte incordat mai ales pe frana. La drum lung este insesizabil, insa in trafic cand tii mai tot timpul piciorul pe frana tinde sa devina deranjant. 

Vizibilitate

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

Pozitia de condus este potrivita, adica nici foarte joasa dar nici foarte inalta, lucru care iti permite sa ai o vizibilitate excelenta. Oglinzile laterale sunt destul de mari, iar prin luneta vezi mai mult decat decent. In plus, asa cum spuneam mai sus, ai senzori de parcare fata-spate si camera de marsarier pentru a te ajuta la parcari. 

Test Drive Skoda Karoq

Siguranta

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

Specialistii EuroNCAP au testat Skoda Karoq, iar concluzia lor a fost ca cel de-al doilea SUV din istoria cehilor merita 5 stele. Acesta a fost punctat cu 93% protectie pentru pasagerii adulti, 79% pentru copii, 73% pentru pietoni si cu 58% pentru sistemele de asistenta. 

Test Drive Skoda Karoq

Asadar, noul Karoq este o masina sigura, care ofera foarte multe sisteme de siguranta si de asistenta inca din standard. Pe langa clasicele airbag-uri frontale, pentru genunchi, piept si asa mai departe, amintesc aici sistemul ISOFIX pentru scaunele spate, detectare oboseala, Lane si Front Assistant, asistent pentru unghiul mort, avertizor centuri de siguranta pentru toti pasagerii sau functie de recunoastere a pietonilor. 

Test Drive Skoda Karoq

Dotari

PUNCTAJ 4TUNING
9 /10

Masina testata de noi a venit in nivelul de echipare Style, ceea ce inseamna ca inca din standard ofera faruri cu tehnologie LED si functie AFS (Adaptive Frontlight System), imobilizator electronic, Light Assistant si senzor de ploaie, afisaj Maxi-DOT color, climatronic automat, geamuri electrice fata/spate, iluminare ambientala cu banda LED pentru partea din fata, instalatie spalare faruri, sistem de acces in masina si pornire/oprire fara cheie, servodirectie electromecanica, hayon cu deschidere electrica si fara maini, jante cu diametrul de 17 inch si multe altele. 

Test Drive Skoda Karoq

Pe langa toate acestea, lista cu dotari optionale a inclus printre altele culoarea Moon White pentru caroserie, camera video spate, receptie audio digitala, detectare oboseala, duze stropitoare parbriz incalzite, pachetul Family, incalzire stationara cu telecomanda, masute rabatabile, oglinzi exterioare pliabile, Parking Assistant, scaune fata/spate incalzite, sistemul de navigatie Columbus, Skoda Connect, volan incalzit si imbracat in piele sau suportul pentru smartphone de care iti spuneam mai sus.

Test Drive Skoda Karoq

Consum

PUNCTAJ 4TUNING
8 /10

Pentru modelul Karoq Style, cu motor de 1.5 litri TSI, transmisie automata DSG si tractiune fata, producatorul declara un consum urban de 6.5 litri/100 de kilometri, extra-urban de 4.8 litri/100 de km si unul mixt de 5.5 l/100 de km

Asa cum era de asteptat, aceste valori sunt departe de a fi reale, in contextul in care in oras nu am reusit sa scad sub 8 litri/100 de km. Si tine minte ca in acest weekend, Bucurestiul a fost relativ liber, astfel ca s-a circulat mult mai lejer decat in alte zile. Extra-urban, cel mai mic consum pe care l-am reusit cu modul Eco activat a fost 6.6 l/100 de km. 

Test Drive Skoda Karoq

Probabil ca ar mai fi scazut putin, insa nu am vrut sa circul chiar cu 80 de km/h inafara localitatii, iar drumul a fost destul de virajat si cu diferente de nivel. Oricum ar fi fost, mi-e greu sa cred ca m-as fi putut apropia de valoarea declarata de Skoda. Daramite sa o ating. 

Pret

PUNCTAJ 4TUNING
9 /10

Masina testata de noi pleaca de la 25.758 de euro cu TVA inclus, insa cu dotarile optionale pe care ti le-am enumerat mai sus, ajungi sa dai pe ea 33.398 de euro cu toate taxele incluse, garantie 4 ani in limita a 120.000 de kilometri, 12 ani la perforarea caroseriei prin coroziune si trei ani garantie pentru defecte de vopsea.  

Test Drive Skoda Karoq

Cum sta Karoq-ul fata de rivalii din segment in ceea ce priveste pretul? Ei bine, un Volkswagen Tiguan cu motor pe benzina, transmisie automata si tractiune integrala de aceasta data costa de la 30.003 euro in sus, un Nissan Qashqai in aceeasi configuratie are un pret de pornire de 21.830 de euro, iar pentru un Renault Kadjar va trebui sa scoti din buzunare cel putin 24.400 de euro. 

 

Special

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

Skoda a incetat sa mai fie doar un brand obisnuit de sub cupola gigantului german Volkswagen, iar in ultimii ani a crescut enorm. Chiar pana in punctul in care sa fie o amenintare pentru insusi Volkswagen. Cehii au devenit asadar mai curajosi, au adoptat un design atractiv pentru masinile lor, s-au aruncat cu capul inainte in segmentul SUV-urilor (si bine au facut), si desigur, ofera in premiera un instrumentar de bord complet digital.

Acesta a debutat odata cu noul Karoq, insa din pacate masina testata de noi nu avea aceasta tehnologie. Asadar, daca nu am interactionat cu ea nu pot intra in detalii, insa asa ca informatii generale, ceasurile de bord digitale sunt imprumutate de la Volkswagen, display-ul este destul de generos, complet configurabil si poate fi sincronizat cu sistemul de infotainment.

Test Drive Skoda Karoq

Partea buna este ca aceste ceasuri digitale sunt disponibile si pe Octavia, si mai mult de atat, se vor regasi pe tot mai multe modele din gama brandului din Mlada Boleslav. 

Concluzii

PUNCTAJ TOTAL
92 / 100

Noua Skoda Karoq este o masina pe care as recomanda-o fara sa stau prea mult pe ganduri, si pe care sa fiu sincer...as da banii. Are si cateva chichite, dar hai sa fim seriosi, toate au. In cazul ei insa, acestea sunt umbrite de foarte multe avantaje, printre care reamintesc tinuta de drum, utilitatea, calitatea materialelor, spatiul interior mai mult decat generos, si lista poate continua. 

In ceea ce priveste pretul, da, Karoq este mai scump decat un Qashqai, despre care stim ca este regele crossoverelor urbane. Insa acesta din urma nu ofera transmisie automata pentru nicio motorizare pe benzina, si nici instrumentar de bord digital.  

 
  • asemanarea cu Kodiaq
  • pozitia pedalelor
  • ceasurile de bord
  • pozitia la volan
  • sistemul audio
  • tinuta de drum
  • calitatea materialelor

 

  • spatiu interior
  • transmisia DSG
  • utilitatea

SPUNE-TI PAREREA!

NOTA CITITORULUI
95 / 100
Browser-ul tau nu suporta javascript. Te rugam sa-l actualizezi.
Acordă o notă maşinii
Salvează
Punctajul dat de 4Tuning este cat se poate de obiectiv, fiind rezultatul propriei experiente acumulata conducand mai multe masini similare. Punctajul 4Tuning al fiecarei masini este si ca urmare a comparatiei cu alte modele din acelasi segment, niciodata cu masini din alte categorii. Popularitatea unei masini este calculata in functie de numarul de citiri ale articolului, impactul in mediul social online si comentarii. Nota cititorului este media notelor date de vizitatori, in functie de propriile preferinte. Spune-ti si tu parerea despre aceasta masina mai jos.
Da o nota masinii testate



Vezi toate pozele (33) Poze Test Drive Skoda Karoq
[+] mai multe