Toyota Auris hibrid 1.8 VVT-i E-CVT

"Cu sau fara facelift, acest hibrid pare ca stie ce ne rezerva viitorul"
PUNCTAJ
4TUNING
89
PRIZA LA PUBLIC
78
NOTA CITITORULUI
66
DESPRE TEST SI SUMAR PUNCTAJ
Testat de: Valentin Mănuș
  • Km. efectuati: 450
  • Tipul drumului: asfalt
  • Mediul de condus: urban / extraurban
  • Conditii meteo: uscat
  • Traseu: Bruxelles
  • Numar de pasageri: 2
  • Bagaje: NU
  • Stil de condus: legal
Am participat la sfarsitul saptamanii trecute la lansarea internationala a noului Auris facelift. O masina compacta care are ceva de furca, mai ales in Romania, pentru a trece de concurenta europeana. Oare are ceva sanse sa fie remarcata din multime?

Specificatii tehnice

FAMILISTI Cel mai probabil sa o conduca:
FAMILISTI
IN ORAS Conceputa sa fie condusa:
IN ORAS
RIDICA O SPRANCEANA Sex-Appeal:
RIDICA O SPRANCEANA
  • Carburant benzina
  • Cilindree 1798 cms
  • Putere 135 cp (cu tot cu motor electric)
  • Cuplu 142 benzina + 207 electric
  • 0 - 100 km/h 10.9 s
  • Viteza maxima 180 km/h
  • Tractiune FWD
  • Greutate 1430 kg
  • Consum mixt 5,2l/100 km
  • Nr. locuri 5
  • Nr. usi 5
  • Volum portbagaj 360 l
  • Euro NCAP 5*
  • Pret de pornire -
  • Pret model testat -
  • Impozit anual 161 lei

Exterior

PUNCTAJ 4TUNING
8 /10

Toyota Auris a fost si a ramas o masina cu design conventional, destul de cuminte si lipsit de arogante. De fapt, cam asa sunt toate modelele, inclusiv rivalul sau direct, Nissan Pulsar. Dar imaginea globala nu este deloc una gresita. Pentru ca Auris facelift este o masina atragatoare, dar care nu iese din multime cu nimic. Poate chiar asta isi doresc si designerii de la Toyota, care nu au vrut sa realizeze un automobil de familie futurist sau tipator, ci unul elegant si echilibrat.

Faceliftul vine cu o fata noua, cu spate redesenat, faruri si stopuri mai ascutite si o parte laterala... deja cunoscuta. De fapt, asta inseamna facelift: sa modifici putin spoilerele, sa aduci seturi noi de jante, culori noi, faruri si stopuri modificate fata de generatia lansata in 2012 si cateva mici elemente estetice care sa faca diferenta. Si asa cum spuneam si mai sus, chiar daca masina nu este una dupa care sa intoarca multa lume privirea, are un design tipic japonez, neutru, pe care toata lumea il apreciaza, dar putini il iubesc cu adevarat.

Toyota Auris 2016 facelift

Toyota Auris 2016 faceliftToyota Auris 2016 faceliftToyota Auris 2016 facelift

Interior

PUNCTAJ 4TUNING
8 /10

Si la interior lucrurile s-au schimbat. Dar la fel ca la exterior: mici modificari mai mult sau mai putin semnificative. Cert este ca mai toate imbunatatirile de la interior se refera la partea din fata, in special la plansa de bord. Care acum are finisaje mai calitative, ceasuri de bord mai vizibile, intre care se afla un ecran LCD color pe care apar tot felul de informatii, consola centrala cu ecran tactil mai mare si mai vizibil si rearanjarea butoanelor. Scaunele au fost si ele modificate pentru a oferi un plus de confort pasagerilor iar volanul are cam aceleasi butoane prin care se controleaza computerul de bord, pilotul automat si sistemul audio.

Doua lucruri le-am fi vazut altfel: pentru volumul audio ai la dispozitie doua butoane pe ecranul tactil foarte greu de accesat sau butoanele de pe volan. Am fi preferat rotita clasica, pentru a nu apasa pe ecran asa des ca sa modificam volumul. Iar pozitia celor doua butoane pentru incalzirea in scaun este cel putin ciudata: langa priza de curent si mufa USB. De ce nu or fi incluse in panoul dedicat climatizarii... nu stim.

Toyota Auris 2016 facelift

Spatiu

PUNCTAJ 4TUNING
9 /10

Toyota Auris facelift este o masina destul de spatioasa. Nu este cea mai generoasa in materie de spatiu din segment, dar pasagerii din spate au destul loc pentru picioare si cap, atata timp cat sunt doar doi. Sunt destule locuri pentru depozitarea obiectelor, inclusiv suporturi pentru pahare, telefon si alte cele trebuincioase in trafic, iar portbagajul care iti ofera acelasi volum de 360 de litri ca si in trecut e suficient pentru cateva bagaje necesare unui sejur la mare.

Toyota Auris 2016 facelift

Motor

PUNCTAJ 4TUNING
9 /10

Toyota Auris 2016 este singurul model care se vinde si cu o motorizare hibrida. E vorba de acelasi motor 1.8 VVT-i pe benzina care ofera 99 cp la care se adauga si un motor electric de 60 kW. In total, puterea este de 135 cp iar cuplul maxim este de 142 Nm de la motorul termic caruia i se adauga cei 207 Nm cuplu de la propulsorul electric, destul incat sa te misti binisor cu acest hatchback prin oras, chiar daca performantele nu sunt iesite din comun. Chiar si asa, in mod 100% electric vei merge destul de putin, dar suficient incat consumul sa fie mai mic decat la o motorizare diesel.

Motorizarea hibrida vine la pachet cu 3 moduri de condus: EV, ECO sau Power. Fiecare facand exact ceea ce credeti...

Toyota Auris 2016 facelift

Compartimentul motor este izolat fonic foarte bine si chiar daca functioneaza si motorul termic te vei bucura de liniste totala. Iar daca te invarti prin oras, la viteze mici, motorul termic va porni destul de tarziu, cand bateriile vor ramane fara curent. Cert este ca in anumite situatii ai sansa unui consum extrem de mic, in timp ce doar 79 g de CO2 se vor elibera in atmosfera la fiecare kilometru.

Motorul hibrid a ramas acelasi, insa Toyota a echipat faceliftul cu doua motoare noi: un propulsor 1.2 Turbo de 116 cp si un motor diesel 1.6 D-4D de 112 cp, ambele cu norme Euro 6 si cu promisiunea unor consumuri reduse de carburant. Aceste motorizari sunt disponibile si pe verisiunea break, Touring Sports.

Transmisie

PUNCTAJ 4TUNING
8 /10

Cutia automata de tip E-CVT, adica o cutie cu transmisie variabila continuu, a ramas cam la fel. Nu foarte silentioasa, mai ales pe versiunea hibrida, reusind sa scoata un suierat continuu, dar si destul de... gurmanda. Si asta pentru ca acceleratia masinii se face cu pretul unei turatii destul de ridicate, ceea ce duce la cresterea consumului. Am preferat insa cutia manuala de la motorizarea diesel, dar tinand cont ca doar cutia automata este disponibila pe versiunea hibrida, trebuie sa o luam ca atare...

Toyota Auris 2016 facelift

Performante

PUNCTAJ 4TUNING
8 /10

Acceleratie: viteza maxima la Auris hibrid este de 180 km/h, aproape cea mai mica dintre toate celelalte modele. Acceleratia pana la 100 km/h se face in 10,9 secunde pentru versiunea hatchback si in 11,2 secunde pentru Touring Sports;

Franare: Auris este dotata cu frane pe disc pe toate discurile la orice versiune, frane asistate de ABS, ESP si in unele cazuri chiar de franare automata oferita de pachetul Safety Sense;

Suspensii: fata de generatia precedenta, noul Auris facelift are suspensiile ceva mai rigide. Poate pentru ca in strainatate, in orice tara civilizata, conteaza mai mult precizia condusului pe asfalt, in conditiile in care soselele sunt impecabile. Din pacate, pentru Romania, acest lucru este un dezavantaj...

Toyota Auris 2016 faceliftToyota Auris Touring Sports 2016

Tinuta de drum

PUNCTAJ 4TUNING
9 /10

La Auris, tinuta de drum a fost imbunatatita fata de modelul anterior, inainte de facelift. Si asta pentru ca, asa cum va spuneam mai sus, japonezii au umblat la suspensii. Ei s-au gandit ca omul din ziua de azi circula in proportie de 99% pe asfalt, pe sosele drepte, fara gropi si fara denivelari. Adica in tari civilizate, asa cum nu prea se intampla in cazul nostru... Motiv pentru care au spus ca soferul trebuie sa se bucure de o precizie mai buna a volanului, dar si de o aderenta crescuta in viraje, drept urmare suspensiile au fost rigidizate. Dar confortul, in asemenea tari cu drumuri bune, nu a avut de suferit deloc. Din pacate insa, in tari precum Romania, cu asfalt nu foarte calitativ, cu sine de tramvai nu foarte nivelate si cu inca destule drumuri cu piatra cubica, Auris iti va parea o masina rigida, ba chiar destul de sportiva. Din fericire, tinuta de drum este impecabila in viraje, pe autostrada si oriunde soferul nu trebuie sa dea peste gropi. Din nefericire, daca masina asta este prefecta in Belgia, acolo unde am testat-o noi, in Romania... clientul ar trebui sa se obisnuiasca sa simta mai puternic gropile.

Toyota Auris 2016 facelift

Vizibilitate

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

Daca la ceva sta foarte bine Auris, aceea este vizibilitatea. Ma rog, si siguranta, de care discutam mai jos... Si asta pentru ca din pozitia soferului, totul in jurul tau se vede perfect, indiferent ca esti in hatchback sau in break. O suprafata vitrata destul de mare, oglinzi laterale mari si retrovizoare bine pozitionata, iar pentru cei care parcheaza mai anevoios este disponibila si o camera video la pachet cu senzorii de parcare.

Toyota Auris 2016 facelift

Siguranta

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

Toyota Auris a primit in trecut din partea Euro NCAP punctaj maxim la testele de siguranta. Si acest facelift nu face decat sa duca totul la un nou nivel, mai ales pachetului Safety Sense. Care, in premiera, vine cu asistenta la franarea automata in caz de impact iminent. Adica un sistem cu radar care simte cand te apropii de un obstacol, te avertizeaza prima oara sonor, dupa care franeaza masina brusc. Daca viteza este mai mica de 30 km/h obstacolul este evitat, dar daca viteza este mai mica acest sistem va micsora daunele si iti va putea salva chiar viata. In plus, in pachet mai intra si asistenta la depasirea benzilor de rulare, faza lunga automata si recunoasterea semnelor de circulatie. Asadar, daca tragem linie, chiar si dupa noile standarde ale Euro NCAP, Auris obtine cu siguranta punctaj maxim. Bravo!

Toyota Auris 2016 facelift

Dotari

PUNCTAJ 4TUNING
9 /10

Pe langa pachetul Safety Sense, mandria japonezilor de la Toyota, noul Auris facelift vine cam cu aceleasi dotari: tapiterie de piele optionala, clima digitala dubla sau simpla, geamuri electrice, volan imbracat in piele, comenzi pe volan, sistem multimedia cu Bluetooth, navigatie, scaune incalzite, mufa USB, Isofix, jante de aliaj, proiectoare de ceata, plafon panoramic si alte dotari optionale. Oricum, tinand cont ca discutam de o masina din segmentul compact, lista de dotari nu este deloc scurta, iar pachetele Terra, Luna si Sol vin din fabrica destul de echipate.

Toyota Auris 2016 faceliftToyota Auris 2016 faceliftToyota Auris 2016 facelift

Toyota Auris 2016 facelift

Consum

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

Consumul este un alt atuu al versiunii Auris Hibrid. Si asta pentru ca noi am reusit in regim ideal de trafic lipsit de aglomeratie, un consum de circa 4 litri la 100 km parcursi. Deloc rau daca ne gandim ca avem sub capota un motor de 1.8 litri aspirat, pe benzina, nu? Dar trebuie sa fim realisti si sa spunem ca in Romania, acolo unde bateria motorului electric se va goli mai repede si va avea nevoie de ceva timp mai indelungat sa se reincarce, consumul poate creste pe la 6 litri. Iar la drum intins, cand calci acceleratia, s-ar putea sa ai surpriza ca masina sa nu fie mai economica, ba dimpotriva. Cert este ca un consum mediu realist pentru Romania, in cazul versiunii hibride, de 5.5-6.0 litri la fiecare 100 de kilometri parcursi este mai apropiat de realitate. Chiar si asa, nu prea sunt masini nici pe motorina care sa se mandreasca cu aceste cifre reale, in traficul din tara noastra...

Toyota Auris 2016 facelift

Pret

PUNCTAJ 4TUNING
8 /10

Toyota Auris hibrid inainte de facelift costa putin peste 23.000 de Euro cu toate taxele incluse. Un pret deloc rau daca ne gandim ca avem la dispozitie tehnologia viitorului, lucru pe care alti producatori consacrati, precum Volkswagen sau Ford, nu ni-l pot oferi (momentan). Mai adaugam si faptul ca nu platesti timbru de mediu, iar prin anumite programe mai poti obtine cateva mii de Euro reducere de la stat, si Auris pare o afacere buna. Nu stim insa pretul oficial al noului Auris facelift, proaspat lansat pe piata. Dar, conform oficialilor, acesta va fi usor mai ridicat...

Toyota Auris 2016 facelift

Special

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

Fiabilitate. Asa cum ati observat, Toyota nu se arunca la motorizari puternice. Noul motor 1.2 litri turbo, o noutate pentru marca, nu este nici el foarte puternic. Iar daca ne gandim ca marca este printre putinele care mai ofera propulsoare aspirate, avem tendinta sa credem ca japonezii de la Toyota au ramas in urma. Dar nu e chiar asa. Pentru ca Toyota nu cauta performanta si nici nu vrea sa iasa in evidenta cu ceva anume in afara de fiabilitate. Toate lumea stie ca aceasta marca si-a facut renumele tocmai multumita faptului ca masinile produse se bucura de o longevitate uriasa, iar cei care au probleme cu unele modele ale marcii sunt extrem de putini. De ce sa complice lucrurile daca nu este nevoie? Asa ca oamenii astia au facut totul cat mai sigur: putere exact cat este nevoie, astfel incat motorul sa nu fie suprasolicitat si sa se uzeze prematur. Este si cazul motorizarii hibride, care este una foarte "relaxata" ce nu ridica probleme in timp. Asadar, daca va intrebati unde este fiabilitatea ce definea candva Toyota, va asiguram ca a ramas la locul ei!

Toyota Auris 2016 facelift

Concluzii

PUNCTAJ TOTAL
89 / 100

Nu, Auris nu este un model extravagant. Si nici performant. Pentru ca oamenii care vor masina asta nu sunt in cautare de asa ceva. Desi Toyota a facut performanta in motorsport, atat in WRC cat si in Formula 1, iar pe strada a pus modele precum Supra, GT86 sau Celica, in cazul lui Auris lucrurile stau putin diferit. Este o masina bine gandita, bine facuta, realizata cu scopul de a oferi fiabilitate totala clientului. Este acea masina pentru toti oamenii satui de marcile germane sau pentru acei cativa care s-au obisnuit deja cu marca Toyota si ii cunosc calitatile. Daca ar fi sa concluzionam, Auris este masina omului care nu vrea batai de cap. Este masina care te face sa uiti ca ai masina.

Toyota Auris 2016 facelift

 
  • performante
  • design interior
  • design exterior
  • spatiu
  • transmisie manuala
  • siguranta
  • consum

SPUNE-TI PAREREA!

NOTA CITITORULUI
66 / 100
Browser-ul tau nu suporta javascript. Te rugam sa-l actualizezi.
Acordă o notă maşinii
Salvează
Punctajul dat de 4Tuning este cat se poate de obiectiv, fiind rezultatul propriei experiente acumulata conducand mai multe masini similare. Punctajul 4Tuning al fiecarei masini este si ca urmare a comparatiei cu alte modele din acelasi segment, niciodata cu masini din alte categorii. Popularitatea unei masini este calculata in functie de numarul de citiri ale articolului, impactul in mediul social online si comentarii. Nota cititorului este media notelor date de vizitatori, in functie de propriile preferinte. Spune-ti si tu parerea despre aceasta masina mai jos.
Da o nota masinii testate

Distribuie pe Facebook


Vezi toate pozele (138) Poze Toyota Auris 2016 facelift
[+] mai multe