Toyota Auris TS 1.8 VVT-i HYBRID

"Cu noul Auris TS, Toyota demonstreaza inca o data ca a ales un alt drum"
PUNCTAJ
4TUNING
92
PRIZA LA PUBLIC
74
NOTA CITITORULUI
83
DESPRE TEST SI SUMAR PUNCTAJ
Testat de: Valentin Mănuș
  • Km. efectuati: 640
  • Tipul drumului: asfalt
  • Mediul de condus: extraurban
  • Conditii meteo: uscat
  • Traseu: Palma de Mallorca
  • Numar de pasageri: 2
  • Bagaje: nu
  • Stil de condus: legal
Am testat nu demult noul Auris in varianta hatchback. Si ne-a placut datorita suflului nou pe care il aduce in industria auto, cu un design radical si o gandire conservatoare in ceea ce priveste motoarele. Acum am reusit sa testam si varianta break, numita Touring Sports, in cadrul unui eveniment international de lansare.

Specificatii tehnice

TINERI Cel mai probabil sa o conduca:
TINERI
URBAN / EXTRAURBAN Conceputa sa fie condusa:
URBAN / EXTRAURBAN
RIDICA O SPRANCEANA Sex-Appeal:
RIDICA O SPRANCEANA
  • Carburant benzina
  • Cilindree 1798 cmc
  • Putere 136 cp
  • Cuplu 142 Nm
  • 0 - 100 km/h 11,2 s
  • Viteza maxima 175 km/h
  • Tractiune fata
  • Greutate 1335 kg
  • Consum mixt 4,6l/100km
  • Nr. locuri 5
  • Nr. usi 5
  • Volum portbagaj 530 l
  • Euro NCAP 5*
  • Pret de pornire -
  • Pret model testat -
  • Impozit anual 161 lei

Exterior

PUNCTAJ 4TUNING
9 /10

Fara indoiala, unul dintre cele mai reusite break-uri din segment. Noul Auris este fara indoiala o masina reusita si foarte echilibrata din punct de vedere vizual. Noua identitate Toyota aduce in aceeasi masura sportivitate si noutate in segmentul mediu. Partea frontala, cea mai radicala si mai agresiva este cea mai reusita trasatura exterioara de la Auris: cu farurile subtiri ce se continua cu grila in forma de V si grila inferioara flancata de proiectoare. Imaginea pe care ti-o transmite masina este de robustete si dinamism bine calculat in cele mai mici detalii. Iar elementele cromate, destul de numeroase in fata, contribuie cu succes la acest aspect.

Surprinzatoare la varianta Touring Sports este insa si partea laterala. Spre deosebire de alte masini de tip variant, japonezii de la Toyota chiar au reusit-o. Nu este deloc usor sa faci un break din gama medie sa aiba un design echilibrat si care sa placa privirii. E mult mai usor sa "te joci" cu varianta break pe o caroserie din clasa mare, care, prin dimensiunile generoase permite o adaptare mai facila a acestui tip de plafon lung. Insa japonezii s-au descurcat. Mai ales pentru ca au ales liniile geamurilor laterale sa fie curbate: cea inferioara urca spre spate, iar cea superioara coboara spre spate. A rezultat un break cu aspect sportiv si curbe echilibrate, fara sa mai fie nevoie de adoptarea unor bandouri cromate sau de a apela la alte "artificii" de design.

Toyota Auris HYBRID

Toyota Auris HYBRIDToyota Auris HYBRIDToyota Auris HYBRID

Spatele este si el definit de echilibru si sportivitate, mai ales datorita stopurilor interesante, facute parca dupa o matrita ce reprezinta o litera din alfabetul japonez, stopuri care domina tot peisajul posterior. Un difuzor de aer subtil si pozitionarea a doi "ochi de pisica" in laterale, pentru a se echilibra cu partea din fata, completeaza spatele.

Un aspect nou, atat practic cat si estetic, este reprezentat de cele doua suporturi longitudinale pentru accesorii de plafon. Fiind vorba de o caroserie break, noul Auris Sports Tourer vine deja pregatit sa transporte pe plafon atat un portbagaj exterior, dar si diferite suporturi de schiuri sau biciclete. Practicalitate prin design. Tipic Toyota.

Toyota Auris HYBRIDToyota Auris HYBRID

Toyota Auris HYBRIDToyota Auris HYBRID

Interior

PUNCTAJ 4TUNING
9 /10

Am detaliat in testul trecut cu noul Auris parerea mea despre interior. O sa mai reiau doar aspectele importante si care merita accentuate. Despre interior pot spune ca este la fel ca exteriorul: o alta abordare. Toyota a vrut o alta abordare cam in toate aspectele acestei masini: exterior, interior si motor in special. Si daca la exterior a venit cu un design nou si inedit, la interior a facut acelasi lucru.

Toyota a ales sa faca lucrurile altfel si la interior. Si i-a reusit. Avem guri de aerisire atat rotunde cat si dreptunghiulare, bordul nu este drept sau curbat, ci este format din 4 curbe diferite. Consola centrala are o forma proprie, cu putine butoane si comenzi, iar ceasurile de bord rotunde si ecranul dreptunghiular sunt cam singurele elemente ce tradeaza putin conservatorism. E clar ca cei de la Toyota vor sa faca lucrurile altfel, nu neaparat alegand varianta cea mai usoara, ci dorind sa ofere un aspect pe care nu il mai gasesti in masinile din alte reprezentante auto.

Volanul este imbracat intr-o piele calitativa, la fel fiind si pielea scaunelor care se asorteaza cu bordul prin intermediul unei zone imbracate in acelasi material. Pielea si materialul de pe bord sunt de calitate superioara, insa plasticul din jurul ecranului LCD si cateva ornamente de pe portiere nu sunt la fel de reusite. Ceea ce eu personal apreciez la Toyota este faptul ca nu s-a luat dupa turma si nu a apelat la absolut niciun ornament de interor glossy, sau lucios, cum au mai toti producatorii acum.

Toyota Auris HYBRIDInteriorul echiparii de top, cu tapiterie de piele si bord finisat in acelasi material.

Spatiu

PUNCTAJ 4TUNING
9 /10

Cu un portbagaj ce se afla pe locul 2 in segment, in ceea ce priveste litrajul, putem spune ca Auris TS este o masina incapatoare. Cel putin prin prisma spatiului din spate, care este de 530 de litri sau 1658 de litri cu bancheta culcata. Un sistem interesant propus de Toyota este la felul in care se rabateaza spatarul banchetei fractionate: cu ajutorul unor manere in lateralul portbagajului, extrem de utile si usor de folosit chiar si cu o mana, de oricine.

Toyota Auris HYBRIDPortbagajul are podeaua dreapta chiar si dupa rabatarea banchetei spate, lucru extrem de uril.

Pasagerii sunt si ei destul de rasfatati, putand parcurce distante mari chiar si 5 persoane la bordul masinii. Este de preferat insa ca pasagerii mai inalti sa ocupe locurile din fata, pentru ca forma plafonului lasata spre spate isi va face simtita prezenta in zona capului: este o diferenta de 1,5 cm in favoarea locurilor frontale.

Toyota Auris HYBRIDToyota Auris HYBRID

Toyota Auris HYBRIDToyota Auris HYBRID

Auris sta excelent pe partea de locuri si spatii dedicate depozitarii. Exista locuri in consola centrala, in portiere si in buzunarele scaunelor, insa cel mai interesant este portbagajul cu mai multe compartimente. Orice cap de familie va fi bucuros sa afle ca in Auris poate pune o sumedenie de lucruri care sa nu ocupe locuri importante. De exemplu, sunt spatii speciale pentru kitul legislativ format din extinctor, triunghi reflectorizant si trusa sanitara, dar este destul loc sub podeaua portbagajului care se imparte in doua si pentru sufe, lanturi de iarna, umbrele si multe alte accesorii indispensabile intr-o masina.

Un aspect nou la Auris Touring Sports este modularitatea spatiului din spate. Cu ajutorul unui capac retractabil, portbagajul poate fi izolat in diferite moduri. Iar daca se doreste stabilitatea obiectelor din portbagaj, exista si o plasa de tip rulou care vine in varianta standard si care se poate depozita sub podeaua portbagajului daca nu este utilizata.

Motor

PUNCTAJ 4TUNING
8 /10

Desi am testat in acest sejur 3 motorizari care sunt disponibile pe Auris, 2.0 pe motorina, 1.6 pe benzina si 1.8 HYBRID, prezint aici in detaliu doar varianta hibrida. Propulsorul termic este de 1.8 litri si functioneaza "in colaborare" cu un motor electric care merge pe acumulatori. In total, puterea combinata a celor doua motoare este de 136 cp.

Varianta hibrida propusa de Toyota este de functionare asistata. Mai exact, cand acumulatorii sunt incarcati, pana la o sarcina predefinita, masina va functiona numai pe curent electric, cu ajutorul motorului electric. Cand acumulatorul se epuizeaza, sau soferul are nevoie de mai multa putere, functioneaza ambele motoare.

Toyota Auris HYBRID

Practic, o masina hibrida ii ofera unui motor pe combustie timpi de pauza: la semafor, la viteza mica sau la viteza constanta. In aceste cazuri, motorul electric preia propulsia, in timp ce carburantul este economisit.

Tocmai din acest motiv, pentru a ajuta soferul sa aleaga ce are nevoie, Toyota propune 3 moduri de functionare a motoarelor: EV mode, ECO Mode, Power Mode. In primul mod, masina functioneaza numai cu motorul electric, daca are destula energie din baterii. In modul ECO, masina va face o serie de setari la clima pentru economisirea de carburant si va activa motorul termic doar la nevoie. In modul Power, functioneaza ambele motoare pentru un maximum de putere.

Toyota Auris HYBRID

Transmisie

PUNCTAJ 4TUNING
9 /10

Auris HYBRID este dotat cu transmisie automata CVT. O cutie cu transmisie variabila continuu care se manifesta exact ca o cutie automata traditionala, in ceea ce-l priveste pe sofer. Exista chiar si un mod B la cutie, pentru aplicarea franei de motor. Cutia este usor de folosit si se impaca bine cu motorul hibrid. Este insa destul de zgomotoasa cand accelerezi puternic, dar reactioneaza repede la comenzile soferului.

Toyota Auris HYBRIDExact ca o cutie automata standard, fara posibilitatea unei schimbari manuale. Frana de motor se face prin modul B.

Performante

PUNCTAJ 4TUNING
8 /10

Accelerare: datele oficiale dau un timp decent pentru o astfel de masina din segmentul B. 11,2 secunde de la 0 la 100 km/h si o viteza maxima de 175 km/h.

Franare: Auris are frane cu disc pe toate rotile, asistate evident de ABS, VSC (vehicle stability control), EBD (electronic brake distribution) si BA (brake assist). Franele sunt unul din punctul forte al masinii.

Suspensii: confortabile pe drum denivelat si rigide la viteza mare. Adica exact ce se doreste de la orice masina. Auris TS are o suspensie permisiva chiar si pe drum pietruit, pastrand confortul interior, iar la drum intins, tine masina bine lipita pe asfalt, chiar si in cazul virajelor mai agresive.

Toyota Auris HYBRIDAuris se comporta excelent in virajele luata cu viteza mare.

Tinuta de drum

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

Tot ce tine de felul in care sta pe sosea Auris Touring Sports a fost bine gandit si reglat cu precizie. De la directia care este destul de tare si rapida pentru o masina de familie, pana la comportamentul caroseriei in viraje. Masina nu are deloc tendinta de ruliu sau balans, nici macar la viteza mare, indiferent de viraje, lucru la care nu te-ai astepta din partea unui break destinat mersului la piata si in vacante. Directia precisa si comportamentul in viraje fac din acest Auris variant o masina care iti depaseste asteptarile.

Toyota Auris HYBRIDToyota Auris Touring Sports pe strazile din Palma de Mallorca.

Toyota Auris HYBRIDToyota Auris HYBRID

Vizibilitate

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

Toyota Auris HYBRID

Suprafata vitrata este destul de mare, parbrizul bine gandit si foarte mare, chiar daca reuseste sa continue linia capotei fata, pentru un plus aerodinamic. Insa luneta este cea care surprinde. Pentru ca geamurile laterale urca spre spate destul de mult, insa acestea nu se continua si cu linia inferioara a lunetei. Aceasta coboara pentru a fi mai mare si pentru a-i oferi soferului o vizibilitate excelenta in oglinda retrovizoare. Si oglinzile laterale sunt destul de mari, iar in cazul parcarilor soferul dispune de senzori fata/spate, dar si de o camera de marsarier cu rezolutie buna.

Toyota Auris HYBRID

Pentru cei cu mai putina indemanare la parcarile laterale, Toyota propune un sistem de asistenta cu garare automata. Odata ce apesi butonul, masina gaseste singura un loc liber in lateral de dimensiunea necesara, urmand ca apoi miscarile volanului sa fie preluate de sistem, in timp ce soferul se ocupa doar de acceleratie si franare. Am incercat acest sistem, chiar si in locuri ce pareau la prima vedere imposibile. Si pot spune ca sistemul bate omul.

Siguranta

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

Euro NCAP a testat deja Auris in varianta hatchback si i-a acordat punctaj maxim de siguranta, adica 5 stele. Iar noul Touring Sports nu face exceptie. Si asta pentru ca se bucura in varianta standard de franare asistata de ABS, VSC, EBD, BA si un semnal de franare in caz de urgenta, dar si de sistem Isofix si 7 airbaguri, inclusiv pentru genunchi si de tip cortina.

In plus, masina este dotata cu faruri adaptive cu sistem AFS (Adaptive Front-lighting System), sistem AHB (automatic high beam) de activare automata a fazei lungi de la faruri, oglinda retrovizoare automata, proiectoare de ceata si servo-directie electronica.

Toyota Auris HYBRID

Dotari

PUNCTAJ 4TUNING
9 /10

Varianta testata de noi a lui Auris Touring Sports a fost cu echipare de varf. Masina avea interior de piele gri deschis cu perforatii, scaune incalzite, reglaj lombar electric, clima automata cu 2 zone, sistem de navigatie si multimedia cu ecran tactil Toyota Touch & Go, mufa USB si sistem Bluetooth, 4 geamuri electrice, senzori de ploaie si lumina, volan imbracat in piele, faruri xenon adaptive, proiectoare de ceata, frana de parcare electronica, cotiera de piele fata si spate, comenzi pe volan, pilot automat, senzori de parcare fata si spate, asistenta la parcarea laterala, camera video marsarier, jante pe 17 inch din aliaj cu anvelope de performanta, sistem Smart Entry, faza lunga automata si 6 difuzoare audio. Optional, clientul poate opta pentru un plafon panoramic de sticla, acesta fiind cel mai mare din segment.

Toyota Auris HYBRIDToyota Auris HYBRIDToyota Auris HYBRID

Consum

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

Toyota Auris Touring Sports HYBRID consuma 4,5 litri la 100km in regim mixt. Este consumul real scos de mine dupa ce am parcurs in jur de 200 de kilometri pe drum urban si extra-urban. Probabil ca intr-un Bucuresti foarte aglomerat, acest consum va creste cam pe la 5,2 litri la 100 de kilometri. Insa chiar si asa, este o cifra greu de atins chiar si de catre un propulsor pe motorina dotat cu Start/Stop. Iar acest consum nu tine doar cu portofelul tau, ci si cu natura, pentru ca propulsorul hibrid are emisii de CO2 de doar 84 de grame/kilometru.

Toyota Auris HYBRID

Pret

PUNCTAJ 4TUNING
8 /10

Toyota Auris HYBRID incepe de la 20.561 de Euro in Romania, pentru varianta hatchback. Varianta Touring Sports va fi ceva mai scumpa, insa nu au fost stabilite preturile pana in acest moment.

Desi pare un pret mare la prima vedere pentru o masina din segmentul B, nu trebuie sa uitam ca tehnologia hibrida este in continuare noua si scumpa, insa cei de la Toyota au reusit sa o vanda la un pret accesibil pentru o masa larga de oameni din toata lumea. Cu propulsie hibrida, soferul transmite un mesaj clar de interes fata de natura si fata de cei din jur, dar este si interesat in egala masura de tehnologie si eficienta.

Toyota Auris HYBRIDToyota Auris HYBRIDToyota Auris HYBRIDToyota Auris HYBRID

Toyota Auris HYBRIDToyota Auris HYBRIDToyota Auris HYBRIDToyota Auris HYBRID

Special

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

HYBRID. Este o certitudine ca numarul masinilor hibride este in crestere, chiar si in Romania. Daca momentan, infrastructura si lipsa unor statii de incarcare eficiente nu permit o piata larga pentru vehiculele 100% electrice, masinile cu propulsie hibrida castiga tot mai mult teren. In afara de o fiabilitate crescuta, pentru ca o astfel de masina are mai putine parti in miscare, iar motorul termic este simplu, aspirat, exista factorul consum.

Si dincolo de consum, exista factorul legat de pret. Romania este printre tarile care nu percep taxa de inmatriculare la o masina de tip hibrid. In plus, daca cineva doreste cumpararea unui astfel de autoturism prin Programul Remat, statul mai ajuta si acolo cu ceva bani.

Toyota Auris HYBRIDToyota Auris HYBRID

Concluzii

PUNCTAJ TOTAL
92 / 100

Voi fi scurt. Fara indoiala, Auris TS este printre cele mai reusite masini de tip break din segment. Iar motorizarea hibrida este o mare realizare. Te bucuri de performante decente, in timp ce ai numai avantaje. Daca nu sunt destul de puternice argumente precum consum redus, contributie la curatenia aerului, fiabilitate crescuta, cost de intretinere redus, taxe mai mici sau amortizarea investitiei in doar cativa ani, exista mereu dorinta de a afisa un mesaj. Acela ca nu esti doar un altul care conduce o masina cu motor insetat care polueaza, ci esti un om caruia ii pasa. Si asta face toti banii.

 
  • pozitia manetei de la pilotul automat
  • finisajul catorva elemente de interior
  • performante
  • Toyota Touch & Go
  • sistemul audio
  • confort
  • dotari
  • consum
  • tinuta de drum
  • spatiu
  • design exterior

SPUNE-TI PAREREA!

NOTA CITITORULUI
83 / 100
Browser-ul tau nu suporta javascript. Te rugam sa-l actualizezi.
Acordă o notă maşinii
Salvează
Punctajul dat de 4Tuning este cat se poate de obiectiv, fiind rezultatul propriei experiente acumulata conducand mai multe masini similare. Punctajul 4Tuning al fiecarei masini este si ca urmare a comparatiei cu alte modele din acelasi segment, niciodata cu masini din alte categorii. Popularitatea unei masini este calculata in functie de numarul de citiri ale articolului, impactul in mediul social online si comentarii. Nota cititorului este media notelor date de vizitatori, in functie de propriile preferinte. Spune-ti si tu parerea despre aceasta masina mai jos.
Da o nota masinii testate

Distribuie pe Facebook


Vezi toate pozele (71) Poze Toyota Auris HYBRID
[+] mai multe