Volkswagen up! 1.0 benzina

"Cel mai mic Volkswagen testat de noi vine de la Midocar"
PUNCTAJ
4TUNING
88
PRIZA LA PUBLIC
86
NOTA CITITORULUI
68
DESPRE TEST SI SUMAR PUNCTAJ
Testat de: Valentin Mănuș
  • Km. la bord: 300
  • Km. efectuati: 120
  • Tipul drumului: asfalt
  • Mediul de condus: urban
  • Conditii meteo: uscat
  • Traseu: Bucuresti
  • Numar de pasageri: 1
  • Bagaje: nu
  • Stil de condus: cuminte
Primul Volkswagen testat de noi. Cei de la Midocar s-au induplecat si ne-au lasat cateva zile cel mai mic membru al familiei VW. E vorba de up!, o masina din clasa "Mini" destinata mediului urban. Au facut oare nemtii si de aceasta data o alegere buna?

Specificatii tehnice

FEMEI Cel mai probabil sa o conduca:
FEMEI
IN ORAS Conceputa sa fie condusa:
IN ORAS
RIDICA O SPRANCEANA Sex-Appeal:
RIDICA O SPRANCEANA
  • Carburant
    benzina
  • Cilindree
    999 cmc
  • Putere
    60 cp
  • Cuplu
    95 Nm
  • 0 - 100 km/h
    14,4 s
  • Viteza maxima
    160 km/h
  • Tractiune
    fata
  • Greutate
    929 kg
  • Consum mixt
    6l/100km
  • Nr. locuri
    4
  • Nr. usi
    5
  • Volum portbagaj
    251 l
  • Euro NCAP
    5*
  • Pret de pornire
    8599 Euro
  • Pret model testat
    10.252 Euro
  • Impozit anual
    40 lei

Exterior

PUNCTAJ 4TUNING
7 /10

up! este o masina menita sa fie practica si eficienta. Este cu adevarat o "masina a poporului", asa cum se numeste marca inca de pe vremea razboiului. Prin urmare, nu s-a pus mare accent pe partea estetica, pe design si nici nu s-a apelat la o armata de ingineri pentru a scoate ceva senzational din "micro-masina" de oras. Si este si normal acest lucru, ca sa mearga mana in mana cu un pret redus si sa fie cat mai accesibila. Asadar, up! e departe de a fi o masina care sa te dea pe spate, impunatoare sau cu forme noi si futuriste. Formele sunt placute, bine proportionate, cu o parte frontala plina, lipsita de grila, si cu un spate drept si curat, cu stopurile incastrate in luneta. Volkswagen up! este masina clasica despre care nu poti spune nici ca e frumoasa, nici ca este urata. E cum trebuie.

Volkswagen up!Veselul up! merita o zi mai insorita de toamna pentru poze.

Volkswagen up!Volkswagen up!

Interior

PUNCTAJ 4TUNING
9 /10

Bord lucios, pe care se vede praful excelent, iar daca ai pus mana pe el, amprentele vor ramane acolo la loc de cinste pana cand va trece o carpa sa le stearga. Simplitatea unei masini tipice de oras se regaseste si la interior. Un panou central mare si vizibil, dar care are doar butoanele de la climatizare si comenzile pentru radio, domina tot bordul. Alte butoane care sa incarce panourile lipsesc cu desavarsire.

Pana si fetele de usi sunt extrem de simple, de plastic, si nu acopera tabla in totalitate. Ba mai mult, geamurile fata sunt electrice, dar fiecare este cu butonul ei. Adica soferul nu poate deschide geamul pasagerului. Din nou, un exemplu de eficienta si simplitate.

Partea negativa vine odata cu ornamentul "glossy" de pe bord. Adica lucios, pe care se vede praful excelent, iar daca ai pus mana pe el, amprentele vor ramane acolo la loc de cinste pana cand va trece o carpa sa le stearga. Ornamente negru-lucios intr-o masina de oras... nu prea le-am gasit rostul. Nu este practic, iar reflexiile si predispunerea la zgarieturi inseamna batai de cap.

Nu ma intelegeti gresit: interiorul pentru o masina din clasa Mini, cu greu il faci eficient si aratos. La up! arata bine, chiar si ornamentele "glossy" (ca sa fim in trend), dar de la aspect si pana la functionalitate, este cale... lunga.

Volkswagen up!

Spatiu

PUNCTAJ 4TUNING
8 /10

Micutul up! are o lungime de 3,54 metri. Poate faptul ca a reusit sa ia un punctaj mare la testele Euro NCAP justifica si spatiul ceva mai mic decat al altor masini din clasa Mini. Portbagajul are o capacitate de 251 de litri, dar se poate mari pana la 959 de litri cu bancheta rabatata. Pasagerii sunt doar 4 la numar si stau destul de comod, dar numai cand e vorba de distante scurte, in oras. Locul pentru picioare, pe bancheta din spate, este bun, dar nu extrem de generos. Pentru cap este loc suficient, chiar daca esti ceva mai... bine hranit. In rest, mai gasim la interior destule spatii pentru depozitare, foarte practice, dar si un torpedou mare. Oricum ai da-o, chiar daca oficial up! este o masina urbana, cine nu mai detine un alt autoturism mai generos, poate sa mearga in drumetii si cu acest atelaj mai mic. Insa in acest caz, cand vrei sa mergi cu prietenele la mare, trebuie sa fiti doar 3 la bord. Nu pentru ca nu ati avea loc voi, ci pentru ca portbagajul se umple cu primele doua gentute pe care le pui acolo.

Volkswagen up!Volkswagen up!

Motor

PUNCTAJ 4TUNING
9 /10

Modelul testat de noi avea o motorizare pe benzina de 1.0 litru si 60 de cp. Cuplul acestui propulsor cu 3 cilindri este de numai 95 Nm disponibil de la 3000 rpm. Cine doreste un mic plus de putere, poate apela la acelasi motor dar care scoate 75 cp, ceva mai scump, evident. Si pentru ca masina are doar 929 kg goala, cei 60 de cp sunt suficienti. Evident, nu avem de-a face cu o masina performanta, asa ca nu o putem compara decat cu alte masini din clasa, nicidecum cu vreun V6 curajos. Ca si masina de oras, up! se conduce excelent, iar motorul, pe cat este de eficient, pe atat este de voinic. La mers normal, de zi cu zi, nu cred ca vei intalni vreodata situatii in care sa tanjesti dupa un plus de putere sau cuplu.

Volkswagen up!

Transmisie

PUNCTAJ 4TUNING
8 /10

Ce as putea sa spun despre o cutie manuala in 5 trepte fabricata de Volkswagen? Nici de bine, nici de rau. Pentru ca, asa cum spuneam si la inceput, up! este o masina practica, nu una de viteza. De asta si lipseste treapta cu numarul 6 din peisaj. Ambreiajul este usor, parca reglat cu gandul la soferii de sex feminin, iar treptele sunt usor de schimbat si precis.

Volkswagen up!

Performante

PUNCTAJ 4TUNING
9 /10

Accelerare: micul up! ajunge de la 0 la 100 km/h in 14,4 secunde. Un timp colosal de mare pentru o masina cu pretentii de sportiva, dar unul previzibil pentru un mini-car. Viteza maxima este de 160 km/h - asta in caz ca te grabesti sa prinzi un bronz la mare pe autostrada, acum pe timp de iarna.

Franare: chiar daca pe spate masina nu are discuri, ci clasicii tamburi, franarea se face destul de bine, pentru ca nu trebuie sa struneasca o greutate foarte mare. Masina vine standard doar cu sisteme ABS si ESP.

Suspensii: surprinzator este faptul ca up! are niste suspensii extrem de confortabile. Impreuna cu izolarea fonica foarte buna, iti da impresia ca esti la bordul unei masini mari si scumpe. La capitolul suspensii, nota 10!

Volkswagen up!

Tinuta de drum

PUNCTAJ 4TUNING
9 /10

Centrul de greutate al lui up! este foarte jos. Masina este compacta, cu un ecartament ingust, dar chiar si asa, sta foarte bine pe asfalt. Nu am scos-o la drum intins si la viteze mari ca sa apreciez cum sta pe partea de ruliu daca virez mai brusc. Dar in oras, in curbe, "tricotaje" printre masini si mai ales parcari la inghesuiala, sta excelent.

Volkswagen up!Masina fara grila de aerisire frontala. Pro sau contra?

Vizibilitate

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

Masina mica, vizibilitate mare. Chiar daca nu ai parte nici de senzori de parcare, nici de camera pentru marsarier, vezi absolut totul de la volanul lui up! Pana si in spate, prin luneta generoasa, dar si pe langa stalpii spate, destul de subtiri incat sa te lase sa te asiguri linistit cand iesi din parcare. Pozitia la volan este buna, iar scaunul se poate ridica nitel, ceea ce iti confera o perspectiva buna in fata, prin parbrizul mare.

Volkswagen up!Volkswagen up!Volkswagen up!

Siguranta

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

Euro NCAP a testat micul up! anul trecut. Atunci a obtinut punctaj maxim de 5 stele in clasa Mini, avand cel mai mare coeficient de siguranta pentru pasagerii adulti, dar si in ceea ce priveste sistemele electronice de siguranta pasiva si activa. Masina vine cu 6 airbaguri standard, sistem ABS si ESP, EBD si asistenta la franarea de urgenta.

Volkswagen up!

Dotari

PUNCTAJ 4TUNING
8 /10

Volkswagen up!Aer conditionat manual. Cine are nevoie de comenzi digitale?

Volkswagen up!Ca sa conduci eficientVolkswagen up!Computer de bordVolkswagen up!Ceasuri de bord digitale

Modelul testat de noi avea echipare "move up!", iar dotarile standard sunt: 2 incinte acustice, ABS-sistem de reglare a fortei de franare, aer conditionat manual, airbag frontal sofer si pasager fata, airbaguri cortina si laterale fata, anvelope 165/70 R14, bancheta spate rabatabila fractionat, bare de protectie in culoarea caroseriei, carcase oglinzi exterioare si manere usi in culoarea caroseriei, caroserie in 4 usi, cheie de contact cu imobilizator electronic, claxon bitonal, consola centrala inclusiv suport pahare fata/spate, geamuri electrice fata, geamuri termoizolante in tenta verde, inchidere centralizata cu telecomanda, insertii crom interior, jante de otel 5Jx14, lampa ceata spate, lumini de drum permanente cu intensitate scazuta, oglinda make-up integrata in parasolar dreapta, oglinda retrovizoare interioara cu sistem manual antiorbire, oglinzi exterioare reglabile manual din interior, pachet fumatori:bricheta si scrumiera fata, podea portbagaj cu adancime variabila, pregatire prindere Isofix pentru fixare scaun pentru copil pe bancheta din spate, radio CD"RCD 215"cu MP3,antena si AUX-IN, roata de rezerva din otel, scaun sofer cu reglaj manual pe verticala, servodirectie elecromecanica, stergator spate cu temporizator, tapiterie stofa "Structure", torpedou inchis, turometru, volan in 3 spite cu reglaj pe inaltime. Modelul cu care ne-am plimbat noi mai avea sistem portabil de infotainment cu sistem de navigatie (pe orice varianta e standard), pregatire telefon cu functie bluetooth, computer de bord, operare sistem audio, cititor carduri micro SD, trainer Think Blue, plansa de bord black pearl si uppgrade la sistemul audio sound "Plus" cu 6 difuzoare.

Volkswagen up!

Consum

PUNCTAJ 4TUNING
9 /10

Mergand cu masina numai in oras, am reusit sa aflam cu exactitate consumul lui up! acolo unde ne intereseaza pe toti, adica in mediul urban. Desi oficial, masina vine cu un consum anuntat de 5,6 litri, lucrurile stau tocmai... invers. Adica 6,5 litri / 100 km consuma cea mai mica masina de la Volkswagen. Dar nu e rau deloc, sa fim seriosi. Poate ca nu consuma ca o masina hibrid, dar consuma cat un diesel, asa ca nu e deloc rau.

Volkswagen up!Consum 100% urban. Oricum, pentru asta este si facut up!

Pret

PUNCTAJ 4TUNING
9 /10

Nu avem clima automata, 4 geamuri electrice, optiuni de confort extrem, interior de piele, nici scaune incalzite si nici multe alte sisteme electronice care ti-ar putea face viata mai usoara. Dar ce avem? Avem un pret mic. Fara indoiala, cea mai ieftina masina VW este up! Si este chiar una dintre cele mai bune oferte de pe piata. Si asta pentru ca masina incepe de la 8.599 Euro cu TVA. Varianta cu echiparea "Move up!" incepe de la 9858 Euro, iar pretul final al masinii testate de noi este de 10.252 Euro cu TVA.

Volkswagen up!Daca tot au implinit 20 de ani, poate au ceva promotii cei de la Midocar...

Special

PUNCTAJ 4TUNING
9 /10

INFOTAINMENT. Suna cam pretentios, nu? Adica este un amestec de informatii si distractie. Sistemul Navigon este de fapt un ecran tactil ce se demonteaza in locul central de pe bord. Odata instalat, poti vedea mai multe informatii despre masina, destul de utile: turometrul si temperatura apei, detalii despre consum si schimbarea optima a treptelor, dar si te invata cum sa conduci eficient. In rest, sistemul este unul de navigatie, dar si de multimedia, la care te poti conecta cu telefonul si asculta muzica. Este un sistem complet, care nu costa mult ca si extra-optiune. Problema este ca toate setarile trebuie facute cand masina sta pe loc, deoarece pozitia ecranului este destul de anevoioasa, si orice reglaje cu degetele in mers prezinta un oarecare pericol.

Volkswagen up!

Concluzii

PUNCTAJ TOTAL
88 / 100

Volkswagen up! este o masina bine realizata. Materialele din interior sunt calitative, iar reducerea costurilor pentru a putea realiza un vehicul accesibil este facuta cu cap, acolo unde trebuie. Daca cineva isi doreste o masina strict pentru oras, atunci aceasta este. Nu pentru ca are un consum redus, pentru ca e sigura si pentru ca are sigla VW ravnita de toata lumea. Ci pentru ca odata urcat la bord, nu vei gasi nimic de reprosat, asa cum vei gasi la alte masini urbane de la alti producatori. Si asta pentru ca Volkswagen se pare ca stie sa faca si masini de oras, la bani putini, dar cu un nivel al calitatii ridicat.

 
  • design exterior
  • spatiu
  • dotari
  • pret
  • consum
  • motor
  • siguranta

SPUNE-TI PAREREA!

NOTA CITITORULUI
68 / 100
Browser-ul tau nu suporta javascript. Te rugam sa-l actualizezi.
Acordă o notă maşinii
Salvează
Punctajul dat de 4Tuning este cat se poate de obiectiv, fiind rezultatul propriei experiente acumulata conducand mai multe masini similare. Punctajul 4Tuning al fiecarei masini este si ca urmare a comparatiei cu alte modele din acelasi segment, niciodata cu masini din alte categorii. Popularitatea unei masini este calculata in functie de numarul de citiri ale articolului, impactul in mediul social online si comentarii. Nota cititorului este media notelor date de vizitatori, in functie de propriile preferinte. Spune-ti si tu parerea despre aceasta masina mai jos.
Da o nota masinii testate

Distribuie pe Facebook


Vezi toate pozele (33) Poze Volkswagen up!
[+] mai multe