Top 10 automobile Lancia care ne taie rasuflarea

Top 10 automobile Lancia care ne taie rasuflarea
  • Marca Lancia a produs cele mai frumoase masini pana sa fie cumparata de Fiat
  • Unele exemplare pot avea preturi de milioane de Euro
  • Zagato si Pininfarina au fost principalii carosieri ai marcii
Distribuie pe Facebook

Alaturi de Maserati, Ferrari si Alfa Romeo, Lancia a fost un producator de masini absolut superbe, care s-au remarcat de-a lungul vremii prin caroserii indraznete, dar si victorii in motorsport. Iata care sunt cele mai impresionante masini Lancia realizate vreodata, prin prisma designului.

1938 Lancia Astura Boneschi Cabriolet

Top 10 LanciaO masina unica in lume, prin prisma faptului ca din cele cateva realizate in 1938, numai un singur exemplar realizat de carosierul Carrozzeria Boneschi din Milano a supravietuit pana azi. Masina poarta seria de sasiu 41-3215 si are o caroserie arodinamica spectaculoasa, cu multe elemente inspirate din aviatie, ce transmite ideea de miscare chiar si atunci cand masina sta pe loc. Acest exemplar senzational care valoreaza peste 700.000 de Euro a participat in 2014 si in Romania, la Concursul de Eleganta Sinaia, unde a obtinut, asa cum era de asteptat, marele premiu.

1964 Lancia Flavia Sport Zagato

Top 10 LanciaIn anul 1964, uzina Lancia a colaborat cu Zagato pentru a realiza o masina speciala de curse, bazata pe modelul de serie Flavia, care sa ia startul in cursa Targa Florio. Asa a luat nastere o masina care era cu 220 de kilograme mai usoare ca una de fabrica, ce se remarca prin uriasele prize de aer si trompetele de admisie. Masina a fost scurtata, modificata, si interiorul a fost special gandit pentru curse. In 1964, in cursa Targa Florio, Echipa Lancia a pus in interiorul prototipului Zagato cu numarul 184 echipajul format din Marco Crosina si Fernando Frescobaldi, dar acestia nu au reusit sa termine cursa. Masina este unica in lume si, dupa accident, a fost restaurata de noul posesor, Claudio Maglioli, care a cumparat-o in 1967.

1951 Lancia Aurelia B20 GT Coupe

Top 10 LanciaUnul din cele mai frumoase Coupe-uri ale tuturor timpurilor de pe continetul european este fata indoiala modelul B20 GT Coupe. Lancia Aurelia se vindea inca din 1950 ca si berlina, insa in 1951, dupa ce a fost realizata de catre carosierul Boano, ia nastere B 20 GT Coupe, o masina pentru numai doi pasageri. Varianta coupe avea aceeasi mecanica cai si B 10, adica modelul Aurelia de serie, insa cu un motor mai mare, de 2 litri V6. Dupa designul Boano, masinile de serie erau insa fabricate de catre Pininfarina. Au existat si versiuni speciale de curse, cum ar fi celebra masina care a reusit sa obtina locul secund in cursa Mille Miglia din 1951, condusa de Giovanni Bracco. Modelul B 20 GT Coupe a mai reusit sa obtina locul 1 in clasa la cursa Le Mans, primele 3 pozitii in competitia Targa Florio din 1952 si o victorie istorica in Raliul Liege-Roma-Liege in 1953.

1963 Lancia Flaminia Touring GT 3c

Top 10 LanciaRealizata special de catre Pininfarina pentru Salonul Auto de la Torino din 1963, acest exemplar unic a fost realizat pe o platforma de Flaminia. Noua caroseria realizata de designerul Tom Tjaarda anunta viitorul masinilor Lancia, mai sportive si mai indraznete ca niciodata. Designul unic coupe uimea opinia publica prin stalpul C pozitionat in fata, aripile spate ridicate si o parte frontala similara cu cea a modelului Lancia Flavia. Masina are sasiul cu numarul 826.138.001167 si este dotata cu un motor V6 de 2.8 litri din aluminiu. In prezent, masina se afla in colectia unui pasionat privat si este prezenta la cele mai importante evenimente auto din intreaga lume.

Aurelia B20 GT
Aurelia B20 GT
Lancia Flaminia Touring GT 3c

1954 Lancia Aurelia B24S America Spider

Top 10 LanciaLancia a realizat 240 de exemplare numite Aurelia B24 cu volan pe dreapta si 181 de exemplare cu volan pe stanga, destinate pietei americane. Masinile au inceput sa fie produse in 1954, avand un design realizat de Pininfarina, dupa ce clientii cereau o versiune sport de Aurelia, avand in vedere succesul acestui model in motorsport. Lancia Aurelia B24S America avea suspensie de Dion pe spate si un motor de 2541 cmc care producea 118 cp. Viteza maxima era undeva peste 190 km/h, insa cel mai important aspect era felul in care masina se comporta. Asta si datorita faptului ca transmisia era pe puntea spate si automobilul era perfect echilibrat. In ziua de azi, pretul pentru o masina cu volan pe stanga ajunge si la 1.3 milioane de Euro.

1955 Lancia Aurelia B56 ‘Florida’

Top 10 LanciaUna din cele mai rare modele de Lancia produse vreodata este modelul Aurelia B56 Florida, un model special pentru piata din Statele Unite. Lancia vroia cu ardoare sa intre pe piata america si pentru asta a apelat la Pininfarina pentru a face o limuzina de mari dimensiuni, in stilul masinilor americane Lincoln si Cadillac. Sub capota era un motor V8, o premiera pentru Lancia la acea vreme, iar uriasa masina avea suspensie independenta pe fiecare roata, o alta trasatura inedita. Masina avea linia plafonului extrem de joasa, doua culori separate de ornamente cromate si aripi proeminente. Insa trasatura principala a masinii, o alta noutate pentru Lancia, erau portierele fara rame care se deschideau intr-un mod "suicide". Acest model se adresa pietei premium, asa ca la interior totul era ornat cu piele si lemn de cea mai buna calitate. Din pacate, numai 4 exemplare au fost facute: 3 modele Berline si 1 exemplar Coupe. Insa designul a continuat ulterior pentru realizarea modelului Flaminia Berlina.

1956 Lancia Flaminia Sport Zagato

Top 10 LanciaLancia a lansat in 1956, cu ocazia prezentarii la Salonul Auto de la Torino, modelul Flaminia Zagato, cel mai sportiv model al sau. Acesta purta semnatura clasica Zagato, adica plafonul de tip "double bubble" si o priza de aer pe care o mai aveau si modelele Ferrari. In 1960, masina a primit un design reinnoit si a fost denumita Lancia Flaminia Sport. Aceste masini sportive se bucurau de suspensie de tip double-wishbone pentru puntea fata si de Dion pentru spate cu transmisie montata intre rotile spate, si se vindeau atat in varianta Sport cat si in cea Super Sport. Sub capota din aluminiu se ascundea un motor V6 cu pistoane la 60 de grade de pe Aurelia care in 1966 a fost marit la 2775 cmc, lucru ce a permis o crestere a vitezei maxime la peste 220 km/h.

1956 Lancia Appia GTE Zagato

Top 10 LanciaLancia a fabricat incepand cu 1956 numai 350 de exemplare numita Appia Sport Zagato. Aceasta masina s-a vandut in diverse forme, numita Appia GT, Appia GTS sau Appia GTE, nume care insemna Gran Turismo Esportazione. Zagato a realizat aceste masini numai din metale usoare, ceea ce i-a permis acestui model sa fie dotat cu motorizari mici, in 4 pistoane, care aveau puteri cuprinse intre 48 si 60 cp, dar destul incat masina sa fie una rapida pe viraje. Pretul unui asemenea exemplar este de peste 100.000 de Euro, in functie de stadiul de reconditionare, dar poate sari si de 500.000 de Euro daca are un trecut in motorsport.

1954 Lancia D50 Formula 1

Top 10 LanciaLancia a luat startul in Formula 1, in anii '50, cu monopostul numit D50. O masina care venea cu o multime de inovatii pentru acea vreme: motor descentrat, pozitionat jos pentru a obtine un centru al greutatii coborat, rezervoare laterale pentru o stabilitate mai buna si motor V8 cu 4 carburatoare. Masina a fost realizata de catre Vittorio Jano pentru Lancia in 1954 si a luat startul in prima cursa in acelasi an, in ultima etapa, la Marele Premiu al Spaniei, condusa de Alberto Ascari. Chiar daca a reusit sa se claseze in pole-position, masina a ramas fara ambreiaj dupa numai 10 ture si a abandonat. Lancia D50 a fost realizata in doar 6 exemplare, din care doua se afla acum in muzeul marcii din Italia.

1940 Lancia Astura Colli Spider

Top 10 LanciaInca de cand a fost lansata pe piata, Lancia Astura s-a pozitionat ca o masina touring de lux, dar acest lucru nu i-a impiedicat pe unii clienti sa-si transforme limuzinele in masini veritabile de curse. Unele din cele 2900 de modele Astura au ajuns sa fie recarosate si alergate in competitii de motorsport. De exemplu, primele Astura si-au facut aparitia in cursa Mille Miglia in 1933 si 1934, obtinand cel mai bun loc pozitia a 10-a la general. Abia in 1940 si-a mai facut aparitia la start o Lancia Astura modificata. E vorba de un exemplar cu o caroserie realizata de Colli, special facuta pentru echipa Scuderia Ambrosiana. Motorul de sub capota era modificat si avea 100 cp, frane imbunatatite si aerodinamica promitatoare, dar, cu toate astea, pilotul Luigi Villoresi a avut parte de un accident si nu a terminat cursa. Ulterior, masina a fost cumparata de Franco Cortese care i-a dat-o pilotului englez, John Gordon, care a mai participat cu ea in curse Mille Miglia in 1948 si 1949, dar fara succes. Dupa ce si-a terminat cariera de curse, aceasta Lancia Colli a fost confiscata de politia elvetiana dupa un trafic de droguri intre Elvetia si Italia, dupa care a ajuns pe mana lui Luciano Nicolis care a restaurat-o. In prezent, aceasta opera de arta unicat poate fi admirata in Muzeul Nicolis din Italia.

Distribuie pe Facebook
Vezi toate pozele (10) Poze Top 10 Lancia
mai multe