34.600 de modele Mazda, rechemate in service pentru probleme la airbaguri

34.600 de modele Mazda, rechemate in service pentru probleme la airbaguri
  • Nissan, Ford si Chrysler au rechemat masini in service
  • Modelele Mazda fabricate intre 2003 si 2008 sunt afectate
  • Problema se refera la securitatea pasagerilor
Distribuie pe Facebook

Airbagurile realizate de compania Takata au facut sa fie rechemate in service 7 milioane de autoturisme. Dintre acestea, 34.600 de masini sunt Mazda. Iata ce modele si din ce ani de fabricatie sunt afectate de aceasta problema.

Anul 2014 se anunta a fi unul cu foarte multe rechemari in service. De exemplu, mai bine de 7 milioane de automobile au fost rechemate pentru probleme la airbaguri, in timp ce grupul General Motors se lupta in justitie cu multi clienti care ii acuza ca au fabricat masini cu probleme la contact. Indiferent de probleme, producatorii vor sa rezolve defectele si cheama in service toate modelele afectate pentru a le repara fara alte costuri.

In cazul de fata, este vorba de masinile care au montate airbaguri realizate de compania Takata. Printre producatorii care au montate astfel de airbaguri se numara Chrysler, Nissan, Ford si Mazda, cei din urma abia anuntandu-si cifrele exacte si modelele fabricate cu asemenea probleme. Mai precis, investigatiile au demonstrat ca airbagurile au o capsa declansatoare cu probleme ce poate intarzia timpul de reactie in caz de impact si se poate pune astfel in pericol viata celor din interiorul masinii.

Mazda a publicat recent lista modelelor care sunt chemate inapoi in service. E vorba de modelul Mazda 6 fabricate intre 2003 si 2007, Mazda Speed 6 fabricate intre 2006 si 2007, Mazda MPV fabricatie 2004, Mazda RX-8 fabricate intre 2004 si 2008. Aceste modele au tendinta sa aiba probleme din cauza umiditatii, in special in unele zone in care au fost vandute, zone cu o umiditate crescuta: Florida, Hawaii, India sau Puerto Rico.

Desi nu sunt destule informatii cu privire la incidente cauzate de aceasta problema, Mazda spune ca lucreaza la identificarea masinilor cu airbaguri Takata pentru a rezolva problema. Momentan, numai un singur caz de accident in care airbagul a fost declansat cu intarziere din aceasta cauza este oficial inregistrat de Mazda.

Momentan, japonezii nu au publicat un program de rechemare in service pentru ca asteapta datele oficiale pentru toate masinile furnizate de la producatorul de airbaguri, pe tari si orase in care masinile s-au livrat. Oricum, in caz ca esti posesor de asemenea model, poti contacta importatorul Mazda pentru a afla cand te poti duce la service pentru rezolvarea problemei, respectiv inlocuirea airbagurilor.

Distribuie pe Facebook
mai multe