Iar s-a scumpit benzina!

Iar s-a scumpit benzina!
Distribuie pe Facebook
Aureliu-Marius Ghica, Corporate Finance Director The Rompetrol Group (TRG), a declarat nu demult ca pretul benzinei nu ar trebui sa creasca semnificativ in lunile urmatoare. Astazi, pretul benzinei a crescut din nou.
Lukoil a scumpit un sortiment de benzina cu 10 bani, de la 6,22 lei la 6,32 de lei, in timp ce Rompetrol a operat o scumpire de 14 bani.
Cel mai scump sortiment de benzina de la Rompetrol, ALTO 101, a ajuns sa coste 6,58 de lei pe litru, iar benzina EFIX 95 costa 5,94 lei pe litru.
Aureliu-Marius Ghica, Corporate Finance Director The Rompetrol Group (TRG), a declarat nu demult ca pretul benzinei nu ar trebui sa creasca semnificativ in lunile urmatoare, in timp ce consumul de carburanti pe segmentul retail ar putea scadea cu 3% in 2012, o compensare putand fi inregistrata pe segmentul industrial.
De asemenea, reprezentantul TRG a mentionat intentia companiei de a pastra strategia de consolidare a retelei de benzinarii pe care o detine in Romania, considerand inoportuna vanzarea unor unitati, in conditiile unei oferte.

Ghica a declarat ca se poate observa "o stabilizare a cotatiilor. Daca se mentin cursurile, cotatiile, probabil ca si preturile vor fluctua nesemnificativ iar ca trend nu ar trebui sa vedem o evolutie semnificativa. Sa nu ne uitam la fluctuatiile zilnice, saptamanale. Vorbesc de un trend. Depinde si de diverse evolutii internationale: daca nu cresc tensiunile din Golful Persic, daca nu se intampla nimic in Libia. Toate acestea concura la evolutia pretului titeiului. Am luat in calcul un curs de 3,1 lei pentru dolar si 105 dolari pentru barilul de titei. Prognozele difera in general de realitate, pentru ca este o volatilitate crescuta in general, data de factorii macroeconomici, politici. Mai este o problema structurala in Europa, unde sunt putine rafinarii cu capacitati mari. Noi suntem mici spre medii. Pentru comparatie, in Orientul Mijlociu s-au deschis rafinarii de 10 - 15 milioane tone pe an, iar cea mai mare este in India - 36 milioane tone pe an. In Europa nu sunt. OMV Viena are 10 milioane tone pe an, Burgas Lukoil are 8 milioane tone an. Aceste capacitati mici inseamna costuri unitare mari si pe fondul supra capacitatii de rafinare. In Romania au ramas trei rafinarii din zece. Un alt trend este ca nu mai exista piata regionala. Marfa din India ajunge in Europa si SUA. Vin vase mari cu 300.000 tone din India, se vand in Turcia si in alte parti".

Distribuie pe Facebook
mai multe