Masina second-hand a saptamanii: Volkswagen Golf Mk 4 (1997-2006)

Masina second-hand a saptamanii: Volkswagen Golf Mk 4 (1997-2006)
  • Varianta cabrio a fost un Mk3 cu facelift
  • Golf 4 s-a fabricat in 6 tari diferite
  • Au existat 3 variante de caroserie
Trimite unui prieten

Un model popular de masina germana este fara indoiala generatia cu numarul 4 de Volkswagen Golf. Romania este o tara cu numeroase astfel de modele, motiv pentru care piata masinilor second-hand este plina de Golf 4. Iata mai multe detalii despre acest model.

Fara indoiala, cel mai popular model de Golf care circula in Romania este generatia cu numarul 4, fabricate intre 1997 si 2006. La fel ca si celelalte generatii de Golf, de la 1 la 7, si aceasta s-a bucurat de un urias succes mondial, acest model reusind sa devina in anul 2001 cea mai bine vanduta masina la nivel european.

3 variante de caroserie plus doua 'imprumutate'

Volkswagen Golf Mk4 s-a fabricat in 3 variante de caroserie: hatchback cu 3 portiere, hatchback cu 5 portiere si variant, adica break cu 5 portiere. Daca cele doua caroserii hatchback, specifice clasei compacte, au fost disponibile inca de la lansare, versiunea break s-a vandut din 1999. Pe langa aceste caroserii, generatia a 4-a de Golf a avut inca doua modele: cabriolet si sedan.

Volkswagen Golf 4 decapotabil era de fapt un Golf 3 cu facelift. Exact asa cum s-a intamplat si la generatia Mk2, a carui versiune cabriolet era un Mk1 cu facelift. Mai exact, masina cabriolet era un Golf 3, cu foarte putine schimbari la interior, dar cu o parte frontala noua si jante noi, pentru a semana cu generatia contemporana. Masina s-a vandut incepand cu 1998.

Varianta sedan insa nu a mai purtat numele de Golf, ci de Bora sau Jetta pe pietele americane. Modelul Bora era un Golf sedan, avand aceeasi platforma, dar cu cateva modificari pe partea estetica astfel incat sa poata fi vorba de un model separat, chiar daca masina era identica ca si structura sau la interior.

Golf Mk 4Golful Mk4 Cabriolet era un Mk3 cu facelift si alte modificari minore

23 de motorizari diferite

Aceasta generatie de Volkswagen Golf a fost una dotata cu motoare variate. Puterile au fost atat de diversificate, de la 68 la 241 cp, dar la fel si capacitatile motoarelor, de la 14000 cmc la 3200 cmc. Cat despre carburanti, Golf Mk4 a avut 15 motoare pe benzina si 8 propulsoare diesel, dintre care 7 au fost TDI.

Model Fabricatie Motor si capacitate Putere Cuplu motor
1.4 1997–2004 I4 16V 1390 cc 55 kW (75 PS; 74 hp) @ 5000 rpm 128 N·m (94 lb·ft) @ 3300 rpm
1.6 1997–2000 I4 8V 1595 cc 74 kW (101 PS; 99 hp) @ 5600 rpm 145 N·m (107 lb·ft) @ 3800 rpm
1.6 2000–2006 I4 8V 1595 cc 75 kW (102 PS; 101 hp) @ 5600 rpm 148 N·m (109 lb·ft) @ 3800 rpm
1.6 2000–2006 I4 16V 1598 cc 77 kW (105 PS; 103 hp) @ 5700 rpm 148 N·m (109 lb·ft) @ 4500 rpm
1.6 FSI 2001–2006 I4 16V 1598 cc 86 kW (117 PS; 115 hp) @ 5800 rpm 155 N·m (114 lb·ft) @ 4400 rpm
1.8 1997–2003 I4 20V 1781 cc 92 kW (125 PS; 123 hp) @ 5900 rpm 170 N·m (130 lb·ft) @ 3500 rpm
1.8 T 2001-2006 I4 20V 1781 cc 132 kW (179 PS; 177 hp) @ 5500 rpm 235 N·m (173 lb·ft) @ 1950–4700 rpm
2.0 1999–2001 I4 8V 1984 cc 85 kW (116 PS; 114 hp) @ 5200 rpm 170 N·m (130 lb·ft) @ 2400 rpm
2.0 2001–2006 I4 8V 1984 cc 85 kW (116 PS; 114 hp) @ 5400 rpm 172 N·m (127 lb·ft) @ 3200 rpm
2.3 V5 1997–2000 VR5 10V 2324 cc 110 kW (150 PS; 148 hp) @ 6000 rpm 205 N·m (151 lb·ft) @ 3200 rpm
2.3 V5 2000–2003 VR5 20V 2324 cc 125 kW (170 PS; 168 hp) @ 6200 rpm 220 N·m (160 lb·ft) @ 3300 rpm
2.8 VR6 1999–2002 VR6 12V 2792 cc 128 kW (174 PS; 172 hp) @ 5800 rpm 235 N·m (173 lb·ft) @ 4200 rpm
2.8 VR6 1999-2002.5 VR6 24V 2792 cc 150 kW (204 PS; 201 hp) @ 6000 rpm 270 N·m (200 lb·ft) @ 3200 rpm
2.8 VR6 2002.5–2005 VR6 24V 2792 cc 150 kW (204 PS; 201 hp) @ 6000 rpm 270 N·m (200 lb·ft) @ 3200 rpm
3.2 R32 2001–2004 VR6 24V 3189 cc 177 kW (241 PS; 237 hp) @ 6250 rpm 320 N·m (240 lb·ft) @ 2800 rpm
1.9 SDI 1997–2006 I4 8V 1896 cc 50 kW (68 PS; 67 hp) @ 4200 rpm 133 N·m (98 lb·ft) @ 2200–2600 rpm
1.9 TDI 1997–2003 I4 8V 1896 cc 66 kW (90 PS; 89 hp) @ 4000 rpm 210 N·m (150 lb·ft) @ 1900 rpm
1.9 TDI 2000–2006 I4 8V 1896 cc 74 kW (101 PS; 99 hp) @ 4000 rpm 240 N·m (180 lb·ft) @ 1800–2400 rpm
1.9 TDI 1997–2002 I4 8V 1896 cc 81 kW (110 PS; 109 hp) @ 4150 rpm 235 N·m (173 lb·ft) @ 1900 rpm
1.9 TDI 1998–2000 I4 8V 1896 cc 85 kW (116 PS; 114 hp) @ 4000 rpm 285 N·m (210 lb·ft) @ 1900 rpm
1.9 TDI 1999–2001 I4 8V 1896 cc 85 kW (116 PS; 114 hp) @ 4000 rpm 310 N·m (230 lb·ft) @ 1900 rpm
1.9 TDI 2001–2006 I4 8V 1896 cc 96 kW (131 PS; 129 hp) @ 4000 rpm 310 N·m (230 lb·ft) @ 1900 rpm
1.9 TDI 2000–2003 I4 8V 1896 cc 110 kW (150 PS; 148 hp) @ 4000 rpm 320 N·m (240 lb·ft) @ 1900 rpm

Volkswagen Golf 4 s-a vandut si cu tractiune 4x4 numita 4Motion. Au fost mai multe variante dotate cu tractiune integrala, la fel si motorizarile care au fost oferite cu 4Motion. Au existat Golfuri TDI si pe benzina 4x4, insa poate cel mai cunoscut model care s-a vandut numai cu tractiune integrala este cel numit R32. Acesta din urma avea un 4Motion dotat cu diferential Haldex care oferea tractiune 4x4 "on demand", adica atunci cand simtea masina ca este nevoie de tractiune.

Golf Mk 4VW Golf Mk4 Variant cu jante aftermarket

Variantele GTI si R32

Asa cum ii sta bine oricarui Golf, trebuie sa existe si o versiune GTI. In cazul generatiei Mk4, Golful GTI avea sub capota un motor de 1.8 litri si 150 cp, dar si o serie de modificari estetice la exterior, scaune sport, volan si ornamente imbunatatite la interior. Jantele BBS specifice modelului tradau versiunea GTI, la fel si emblema de pe grila fata si din spate. Incepand cu 2002, Golf Mk4 GTI avea 180 cp.

Au existat mai multe versiuni speciale de Golf GTI, cum ar fi editia aniversara de 25 de ani (2002), GTI 337 Edition sau Editia Limitata de 20 de ani din 2003.

Golf Mk 4VW Golf R32

Insa varianta sportiva de top purta numele de R32. O masina dotata cu un motor aspirat V6 de 3200 cmc care oferea 241 cp si un cuplu de 320 Nm, cuplat la o transmisie manuala cu 6 rapoarte si tractiune 4x4 cu diferential Haldex. Masina s-a vandut incepand cu 2003 in Europa, SUA si Australia, avand o sumedenie de dotari de confort si performanta: suspensie independenta pe puntea spate, climatronic, interior cu scaune sport Konig, jante aliaj de 18 inch si frane supra-dimensionate.

Un Golf 4 R32 reuseste sa accelereze de la 0 la 100 km/h in 6.6 secunde cu transmisie manuala sau 6.4 cu cea DSG si sa atinga o viteza maxima de 250 km/h.

Golf Mk 4VW Golf GTI 337 Edition

Motorizari populare ale lui VW Golf 4

Fara indoiala, cele mai cunoscute motorizari care se regasesc in Romania instalate pe Golfurile din a 4-a generatie sunt cele TDI de 1.9 litri si 90, 101 sau 110 cp. Exista si motoare TDI de 131 sau 150 cp, dar ceva mai rar. Pe langa acestea, cele pe benzina de 1.4 sau 1.6 litri care produc 74 sau 105 cp sunt la fel de populare, dar ceva mai gurmande.

Motoarele celebre VR6 care echipau in trecut Golf Mk3 sau Passatul contemporan au fost insa montate doar pe versiuni americane si pe cele sedan, numite Bora sau Jetta. Cele numite V5, cu 5 pistoane de 2.3 litri, s-au dovedit insa in timp a fi niste propulsoare lipsite de fiabilitate si cu un consum relativ mare.

Golf Mk 4

Probleme des intalnite la VW Golf Mk4

Motoarele pe benzina, in special cele de 1.4, in timp mananca ulei din cauza uzurii interne. Motoarele TDI au probleme in timp la turbinele cu geometrie variabila, injectoarele se infunda in timp, valvele EGR cedeaza, debitmetrele se incarca si nu mai citesc corect, volantele la motoarele diesel se descentreaza

Preturile din Romania pentru VW Golf Mk4

Un VW Golf Mk4 bine intretinut, fabricat intre 1999 si 2003, costa intre 2800 si 4000 de Euro. Un exemplar TDI cu putini kilometri poate ajunge si la 4500 de Euro, in timp ce modelele 1.8 Turbo GTI bine ingrijite pot ajunge si la 5500 de Euro in Romania.

Golf Mk 4Toate generatiile de VW Golf

Recomandarea 4Tuning

Versiunea ideala ar fi un Golf Mk4 TDI de 1.9 litri care produce 150 cp si este dotat cu tractiune 4Motion. Insa nici un model diesel care a rulat pe strazile din Romania nu poate fi de incredere, mai ales datorita intretinerii defectuoase cu produse de o calitate slaba. Este si cazul altor motoare TDI de 90 sau 131 cp care sunt extrem de fiabile si economice, dar care, daca nu sunt intretinute corect, cedeaza la fel de repede.

Propunerea noastra este sa iti cumperi un Golf TDI dar pe care sa-l verifici temeinic la service, atat la electronica, facandu-i o diagnoza, cat si pe partea mecanica, inclusiv cea de compresie, test turbina si asa mai departe. Un motor TDI, indiferent de putere, consuma maximum 7 l/100 km in mediul urban, iar la drum intins poti sa obtii chiar si un consum de sub 5 litri.

Avantaje Golf Mk4

- fiabilitate

- motorizari economice

- tractiune 4Motion

- pret redus

- dotari premium (piele, climatronic, navigatie, etc.)

Dezavantaje Golf Mk4

- design demodat

- motorizari uzate

- necesita verificari amanuntite la cumparare

- timbrul de mediu trebuie platit

Golf Mk 4Golf Mk 4

Trimite unui prieten
Vezi toate pozele (8) Poze Golf Mk 4
VW
Publicat în categoria: Ghidul soferului DATA PUBLICĂRII: 10 Iulie 2014