Top 15 masini SH sub 5000 de Euro care merita cumparate de pasionati

Top 15 masini SH sub 5000 de Euro care merita cumparate de pasionati
  • Masinile pasionatilor sunt de obicei cu puteri de peste 200 cp
  • O masina veche poate fi mai calitativa ca una noua
  • Modelele prezentate se gasesc de vanzare in Romania, pe siteuri de anunturi auto
Distribuie pe Facebook

Mai jos o sa va prezentam 15 modele de autoturisme pe care le poti cumpara din Romania, deja inmatriculate, care au preturi de maximum 5000 de Euro. E vorba de masini special alese pentru pasionatii de viteza si adrenalina, acesta fiind singurul criteriu al topului. Nu taxele, nu consumul, nu 'la banii aia imi iau diesel' si nimic altceva.

15. Honda Civic CRX VTi

Masini pentru pasionati de 5000 de EuroUltima generatie de Honda CRX a avut in dotare o motorizare de 1.6 litri aspirat, care producea 160 cp datorita sistemului V-TEC. Masina se numea VTi in Europa si era un hot-hatch veritabil, cu performante demne de invidiat. Mai precis, micuta japoneza reusea sa atinga 100 de km/h in 8 secunde si putea accelera pana la 211 km/h. Dar majoritatea celor care cumparau aceste masini nu prea le lasau asa cum au iesit din fabrica, micul motor de 1.6 reusind sa mai scoata niste cai putere datorita unor mici modificari. Acest motor a fost pus si pe versiunea Del Sol, bucurandu-se de o mare popularitate in randul celor care faceau curse de strada, pentru ca putea ajunge la o turatie de 9000 rpm.

14. Audi TT

Masini pentru pasionati de 5000 de EuroPrima generatie de Audi TT este acum disponibila pentru oricine detine intre 4000 si 5000 de Euro. Modelul s-a vandut cu un motor de 1.8 litri Turbo sau un V6 de 3.2 litri. Cel mai popular este modelul de 1.8 si cu tractiune Quattro care avea din fabrica puteri de pana la 240 cp. Insa motorul supra-alimentat putea fi usor modificat printr-o simpla remapare, astfel incat micul sport-coupe devenea chiar o masina rapida. Chiar daca multa lume spune ca modelul TT este o masina feminina, noi credem ca designul sau este destul de modern si azi si ca poate fi condusa de orice pasionat de viteza caruia ii plac masinile germane. Audi TT a fost disponibil si in varianta decapotabila.

13. Mitsubishi Eclipse

Masini pentru pasionati de 5000 de EuroMitsubishi Eclipse a devenit un model sport extrem de popular si datorita faptului ca in primul film Fast & Furious, actorul Paul Walker conducea un Eclipse din generatia cu numarul 2. Astazi insa, poti cumpara un Eclipse chiar si din generatia 3 sau 4 la sub 5000 de Euro, fiind o masina destul de rara in Europa. Insa "meniul" este acelasi: motoare puternice si o caroserie destul de usoara, coupe sau cabriolet. Generatia din film a fost vanduta si cu un motor 2.0 Turbo de 210 cp, dar si cu tractiune AWD. Insa urmatoarele generatii, chiar daca au avut motorizari mai mari, nu au avut decat tractiune fata.

12. Mazda RX-8

Masini pentru pasionati de 5000 de EuroO alta japoneza extrem de cunoscuta este Mazda RX-8. Dar este o masina care se depreciaza incredibil de mult si de repede, mai ales din cauza faimei negative pe care si-a facut-o motorul rotativ. In Romania, un RX-8 inmatriculat, cu motorul puternic de 241 cp, poate fi cumparat cu sume cuprinse intre 3500 si 5000 de Euro fara probleme. Pesemne ca posesorii au scazut la bani din cauza motorului care este unul mai pretentios. Adica, un motor rotativ are un regim special de functionare: trebuie lasat sa mearga la rece, trebuie sa se incalzeasca, trebuie sa aiba uleiul schimbat des si atunci cand masina este alergata, trebuie facuta revizia mult mai des. Insa, daca esti pasionat, treci peste toate acestea si poti transforma un RX-8 exact ca in poza de mai sus.

11. Volkswagen Golf Mk4 GTI

Masini pentru pasionati de 5000 de EuroVolkswagen Golf Mk4 este o masina des intalnita pe strazile din Romania. Insa variantele originale GTI sunt destul de rare, dar se gasesc de cumparat daca cineva doreste un astfel de model. Golf GTI din a 4-a generatie era dotat cu un motor de 1.8 litri Turbo, acelasi motor care a echipat si alte modele: Polo GTI, Passat, etc. Insa cei 150 cp care veneau in varianta standard puteau fi usor inmultiti pana la aproximativ 210 fara multe modificari, doar din remapare si inlocuirea unor mici elemente la sistemul de admisie. Golfurile GTI de odinioara au fost niste masini extrem de bine realizate si fiabile, fiind recunoscute de pasionati in special multumita jantelor BBS cu care acestea veneau echipate din fabrica.

10. BMW E36 328i Coupe

Masini pentru pasionati de 5000 de EuroGeneratia "Pisicuta" de Seria 3 s-a bucurat de motoare pe benzina foarte bine facute si fiabile. Cel mai mare fiind propulsorul de 2.8 litri, cu exceptia celor de 3.0 sau 3.2 de pe versiunea M3. La bani putini, un pasionat isi poate cumpara azi un Seria 3 cu motorul de 2.8 litri care produce 193 cp. Chiar daca diferenta fata de motorul 2.5 este de un singur cal, cuplul este mai mare si niciodata nu mai trebuie sa stai cu grija ca exista un motor si mai mare, stiind ca ai sub capota maximum ce se poate pune fara a intra pe teritoriul literei 'M'. Un BMW 328i Coupe are diferential autoblocant, dar poate fi gasit la preturi de 3000-4000 de Euro cu dotari interesante precum piele, dublu clima digitala, pilot automat si altele.

9. Toyota MR2

Masini pentru pasionati de 5000 de EuroUn model nu foarte popular in Romania, dar cu destule exemplare aflate pe piata inca sa ai de unde alege. Din pacate, au existat numai 3 generatii de MR2, fiecare avand parte de particularitatile sale. Insa cea mai puternica generatie a fost cea de-a doua, care, in versiunea dedicata pietei japoneze, producea 245 cp din motorul de 2 litri pozitionat in spate. Tractiunea era tot pe puntea spate, ceea ce facea din acest model un rival serios pentru alte masini europene si germane sportive, inclusiv Porsche. Au ajuns in Europa multe modele japoneze pe piata second-hand, insa nu sunt motive clare pentru care acest model este asa de lipsit de popularitate. Cea mai noua generatie a fost o masina mai putin sportiva, avand doar motorul aspirat de 1.8 litri si 140 cp, dar o greutate de numai 996 kg.

8. Nissan 200SX Silvia

Masini pentru pasionati de 5000 de EuroPrintre iubitorii de drift, Nissan 200SX, 240SX sau pur si simplu Silvia, ocupa un loc fruntas. Motor turbo, propulsie si posibilitati infinite de crestere a puterii - astea au fost atuurile care au dus la succesul acestui model sportiv japonez. Motoarele de pe Nissan Silvia aveau chiar si 250 cp pe versiunile japoneze, insa cei care le cumparau mereu le modificau pentru a se bucura de o crestere chiar si de 150 cp. Mai exact, chiar si in ziua de azi, exista mai multe exemplare de Nissan Silvia cu motor de 1.8 sau 2.0 Turbo care au puteri de peste 400 cp. In Romania, un Nissan 200SX inmatriculat costa de la 3500 de Euro in sus.

7. BMW E46 330Ci

Masini pentru pasionati de 5000 de EuroGeneratia E46 de BMW s-a bucurat de un motor de 3.0 litri care oferea 231 cp. Mai presus de aceste era motorul de pe M3 care oferea 343 cp. Insa la o suma de maximum 5000 de Euro gasesti un Seria 3 330Ci in stare buna, care sa-ti ofera doua lucruri importante simultan: confort si performante. Mai exact, poti gasi un BMW cu interior de piele, clima digitala, cutie automata sau manuala, diferential blocant, volan de piele, pilot automat si senzori de lumina sau ploaie, dar chiar si cu navigatie. Un astfel de model cu facelift, in stare buna, costa in jur de 5000 de Euro. Este o masina care, desi are taxe destul de mari, este cea mai buna versiune pentru iubitorii de viteza.

6. Mercedes-Benz W124 400E

Masini pentru pasionati de 5000 de EuroMercedes W124 s-a fabricat intre 1985 si 1996, avand motoare cu o capacitate cuprinsa intre 2 si 5 litri. Visul oricarui pasionat este o masina numita 500E, insa pretul in acest caz este destul de mare, asadar, putem gasi chiar si in Romania, masina dotate cu motorul de 4.2 litri V8 numite 400E. Puterea unui astfel de Mercedes-Benz este de 275 cp, destul incat masina sa rivalizeze cu BMW E34, care avea motorizari similare. Din pacate, sansele sa gasesti in ziua de azi un W124 bine ingrijit si cu putini kilometri sunt minime. Partea buna este ca masinile astea au fost atat de bine facute, incat motoarele nu aveau moarte, asa ca un pasionat trebuie sa-si faca griji doar pentru aspectul estetic si cel interior.

5. Volkswagen Corrado VR6

Masini pentru pasionati de 5000 de EuroUnul din cele mai reusite si frumoase modele de la Volkswagen este considerat si in ziua de azi Corrado. Un 2+2 Coupe care s-a dorit la acea vreme a fi o masina plina de inovatii. Iar versiunea cea mai potenta, dotata cu un motor de 2.9 litri VR6, producea 195 cp si ii dadea acestui bolid compact niste performante decente: sub 8 secunde de acceleratie pana la 100 km/h si o viteza maxima de 245 km/h. In plus, masina se bucura de ceva nemaivazut pana la acea vreme: un eleron electronic ce se ridica manual sau automat, in functie de viteza. In ziua de azi, un Corrado VR6 in stare buna nu este usor de gasit si costa aproximativ 4000 de Euro, iar cele modificate cu bun gust si cu puteri crescute ajung si la 5000 de Euro.

4. Opel Calibra Turbo 4x4

Masini pentru pasionati de 5000 de EuroOpel Calibra a fost la un moment dat o masina preferata de romanii iubitori de curse si viteza. Insa modelul Turbo 4x4 a fost si este in continuare un model destul de rar. Masina avea un motor turbo de 2 litri care oferea 204 cp si tractiune 4x4 cu o cutie manuala in 6 rapoarte, dar cu toate astea, putea atinge 245 km/h si chiar mai mult. Masina, la fel ca si versiunea FWD cu motorul V6 de 2.5 litri avea jante din aliaj cu 5 prezoane, fata de 4 prezoane cat aveau versiunile de 2.0 cu 8 sau 16 supape aspirate, un eleron specific si dotari ceva mai speciale: interior de piele, clima, scauna incalzite, etc. Din pacate, sa gasesti o Calibra Turbo 4x4 in ziua de azi, perfect functionala, sunt sanse slabe. Mai ales ca sistemul 4x4 era unul destul de pretentios. Mai exact, cutia de transfer se uza prematur si se strica daca exista cea mai mica diferenta intre cele 4 anvelope. Mai precis, daca cumva faceai o pana la o roata, trebuia sa le schimbi si pe celelalte, astfel incat toate 4 sa fie mereu identice, atat ca uzura, cat si ca presiune.

3. Volvo 850 T-5

Masini pentru pasionati de 5000 de EuroSuedezii de la Volvo au facut cu modelul 850 multe minuni. Aceasta limuzina de familie, produsa atat in varianta sedan cat si break, s-a bucurat de motorizari care ofereau chiar si 240 de cp pentru versiunea 850 R. Dar aceste versiuni sunt destul de rare, insa un 850 T-5 se gaseste mai usor. Un astfel de model dispunea de motorul de 2 litri turbo care oferea 211 cp si o acceleratie de 7.7 secunde pana la 100 km/h si un top speed de 230 km/h. Versiunea si mai puternica, numita T-5R avea acelasi motor dar de 225 cp si o acceleratie de 6.6 secunde pana la 100 km/h, deloc rau pentru o masina cu tractiune fata si dimensiuni mari. Au fost si modele T-5 dotate cu motoarele de 2.3 litri Turbo ce producea 225 cp si un cuplu de 300 Nm, insa modelul de varf, de 240 cp, din acelasi motor de 2.3 litri, numit 850 T-5R impingea masina cu transmisia manuala pana la un uluitor 265 km/h.

2. Renault Clio RS Sport 182

Masini pentru pasionati de 5000 de EuroAm pus pe locul 2 o masina foarte iubita de pasionati. E vorba de Renault Clio RS Sport 182, adica cu o putere de 182 cp. Masina, la fel ca oricare alt Clio RS pana la generatia actuala, avea un motor de 2 litri aspirat, special modificat de catre diviza Renault Sport, ce-i permitea masinii sa atinga 220 km/h. Insa nu acceleratia si nu viteza de top erau atuurile acestui sub-compact numit si "pocket-rocket", ci intreaga caroserie bine realizata. Masina era ideala pentru raliuri sau circuit, acolo unde se puteau aborda multe viraje. Sasiul masinii era reglat tot de cei de la Renault Sport, la fel si franele si supensiile. Din pacate, un Renault Clio RS nu prea era masina de zi cu zi, fiind destul de rigida, iar la drum intins, motorul fiind aspirat si cutia extrem de scurta, consumul era destul de ridicat. Oricum, un pasionat care iubeste viteza si indemanare, poate cumpara acum un Clio RS 182 cu aproximativ 4000 de Euro in stare buna.

1. BMW E30 325i Coupe

Masini pentru pasionati de 5000 de EuroPoate cea mai ravnita, dorita, iubita si perfecta masina din topul nostru este un clasic BMW E30 Urs, cu motorul original de 2.5 litri. Spunem asta pentru ca nimic, niciodata, nicio alta masina nu poate inlocui sunetul propulsorului de 2.5 litri cu 12 supape care produce 174 cp. Si BMW E30 este o masina extrem de usoara, motiv pentru care aceasta puterea era mai mult decat suficienta pentru orice fel de distractie. Insa cand cumperi un Urs, nu e vorba doar de putere. Ci de aspectul general si de cum se simte toata masina: fara tuning si modificari, cat mai curata si cat mai originala. Si neaparat in varianta coupe! Pentru ca nimic nu-i sta mai bine unui urs decat cu un kit original M-Technik, jante BBS si atat. Noi cam asta am alege daca am avea pana la 5000 de Euro de cheltuit pentru o masina de suflet, de distractie. Ne-am cumpara, daca am gasi, cel mai original 325i Coupe de pe piata, o masina care cu siguranta respecta tot ce tine de pasiune, placere si adrenalina.

Distribuie pe Facebook
Vezi toate pozele (16) Poze Masini pentru pasionati de 5000 de Euro
mai multe