BMW M4 vs Cadillac ATS-V: Ce alegi si de ce?

BMW M4 vs Cadillac ATS-V: Ce alegi si de ce?
Spre deosebire de predecesorul sau, noul BMW M4 Coupe are de infruntat o intreaga serie de provocari pentru a castiga suprematia segmentului. Printre acestea se numara si proaspat lansatul Cadillac ATS-V Coupe, ce propune o reteta extrem de interesanta.
Distribuie pe Facebook

Angular sau rotunjit?

Se spune ca gusturile nu se discuta, insa o alegere tot trebuie sa faci. Iar daca vine vorba de aspectul estetic, deosebirile dintre cele doua automobile sport de clasa medie sunt mai mult decat evidente, noul Cadillac ATS-V promitand un design exterior ce abunda in linii si forme angulare. Asta in timp ce rivalul sau BMW M4 a ales sa mearga pe o caroserie clasica, ceva mai rotunjita.

Cadillac ATS-VNoul Cadillac ATS-V Coupe - Profil fata.Cadillac ATS-VNoul Cadillac ATS-V Coupe - Profil spate.

BMW M3 Sedan si BMW M4 Coupe - GALERIE FOTONoul BMW M4 Coupe - Profil fata.BMW M3 Sedan si BMW M4 Coupe - GALERIE FOTONoul BMW M4 Coupe - Profil spate.

In schimb, ingredientele ce diferenteaza cele doua versiuni de inalta performanta de variantele lor standard sunt in mare parte aceleasi, ambii producatori de automobile preferand sa opteze pentru spoilere fata si spate agresiv stilizate, o capota bombata a motorului (echipata si cu priza de aer, in cazul noului Cadillac ATS-V), aripi laterale proeminente si, nu in ultimul rand, pentru un set de jante de dimensiuni generoase.

Spre deosebire de rivalul sau american, bavarezul BMW M4 se poate lauda si cu un acoperis realizat din fibra de carbon, care amplifica doza de agresivitate vizuala. Asta pe langa rolul sau functional, de coborare a centrului de greutate.

La nivel de interior, asemanarile revin din nou in prim plan, cele doua automobile sport de clasa medie propunand aceeasi reteta fata de variantele lor standard: un volan sport in trei spite si scaune fata cu suport lateral marit.

Cadillac ATS-VNoul Cadillac ATS-V Coupe - Imagine de la interior.

BMW M3 Sedan si M4 Coupe - Galerie FotoNoul BMW M4 Coupe - Imagine de la interior.

V6 versus I6.

In timp ce concluzia legata de aspectul stilistic este de cele mai multe ori subiectiva, cifrele si numerele inscrise in cadrul fisei cu specificatii tehnice stau in picioare la cele mai multe dintre argumente si contraargumente. Fara a mai lungi prea mult povestea, reamintim ca batalia la acest nivel se da intre doua motorizari dotate cu sase cilindri si supraalimentate cu doua turbine de inalta performanta.

Pentru inceput, noul Cadillac ATS-V adopta in compartimentul motor un V6 de 3.6 litri, sinonim cu 455 cai putere si 603 Newton-Metri. Livrarea valorilor maxime se face exclusiv catre rotile spate, fie prin intermediul unei transmisii manuale cu sase rapoarte, fie cu ajutorul unei cutii automate cu opt trepte. Acceleratia de la 0 la 96 km/h se realizeaza in numai 3.9 secunde, in timp ce viteza maxima depaseste 298 kilometri pe ora

Daca vine vorba despre BMW-ul M4, lista cu atractii principale include in cazul de fata o unitate I6 de trei litri, capabila sa produca un total de 425 CP si 550 Nm. Meniul standard este completat si de-aceasta data de o transmisie manuala cu sase rapoarte si un sistem de tractiune spate, o cutie automata - cu sapte trepte si dublu-ambreiaj, ce-i drept - fiind disponibil in mod optional. Rezultatul? Primii 96 km/h vin tot dupa doar 3.9 secunde, viteza maxima fiind in schimb limitata la 250 km/h

Cadillac ATS-VNoul Cadillac ATS-V Coupe in actiune.

BMW M3 Sedan si BMW M4 Coupe - GALERIE FOTONoul BMW M4 Coupe in actiune.

Cum puterea nu inseamna chiar totul, o concluzie la care au ajuns in cele din urma si producatorii auto de peste Ocean, modelul american dispune si de suspensie Magnetic Ride Control, pe cand rivalul sau bavarez se lauda cu un sistem de franare accesorizat cu discuri carbon-ceramice.

Competitia se muta la nivel de sedan-uri, unde se implica si noul Mercedes C63 AMG!

Inainte de a afla cum sta treaba in lumea reala - eventual dintr-un versus care sa-l includa si pe japonezul Lexus RC F Coupe, tinem sa reamintim ca cele doua automobile sport de clasa medie pot fi comandate si intr-o versiune cu patru usi. Nici aceasta nu are o misiune mai usoara, Mercedes avand un acest segment un reprezentant cu motor V8 bi-turbo de patru litri si pana la 510 cai putere, cunoscut sub numele de C63 AMG (S-Model).

Mercedes C63 AMG - Galerie FotoNoul Mercedes C63 AMG, disponibil cu pana la 510 cai putere sub capota.

Revenind insa la intrebarea de la care am pornit, care este favoritul tau? Americanul Cadillac ATS-V sau bavarezul BMW M4? De ce asa, si nu altfel?

Sondaj

Care este favoritul tau?

Distribuie pe Facebook
Vezi toate pozele (41) Poze Mercedes C63 AMG - Galerie Foto
mai multe