Diesel sau benzina? Studiu de caz pentru noul Audi A6 TDI si TFSI

Diesel sau benzina? Studiu de caz pentru noul Audi A6 TDI si TFSI
Jurnalistii britanici au vrut sa faca o comparatie intre doua modele diferite de motoare, dar pe aceeasi masina. Aici e vorba de Audi A6 cu echipare S-Line, in doua variante de motor V6 de 3.0 litri: TDI biturbo si TFSI. Care sa fie mai bun?
Distribuie pe Facebook

Noul Audi A6 pe care l-am testat si noi anul trecut, dar cu alta motorizare, ofera acum doua propulsoare interesante: un 3.0 V6 pe benzina supraalimentat de o turbina si un 3.0 V6 pe motorina, supraalimentat de doua turbine.

Motorul 3.0 BiTDI produce 308 cp si un cuplu urias de 650 Nm, cifre ce-i asigura o acceleratie de la 0 la 100 km/h in doar 5,1 secunde.

Motorul 3.0 TFSI produce 310 cp si un cuplu de numai 440 Nm, cu mult sub varianta TDI, dar destul cat sa atinga 100 km/h in 6 secunde.

Ambele masini sunt cu tractiune integrala Quattro, dar diferentele se vad in ceea ce priveste silentiozitatea si consumul. Motorul TFSI este mai silentios, dar consuma cu 30% mai mult decat cel pe motorina. Si, chiar daca pretul de achizitie este putin mai mare in cazul motorului TDI, masina castiga la mai multe capitole: performanta si consum.

In final, doar una poate fi castigatoare. Si se pare ca este TDI-ul cu 2 turbine. Deci Audi vrea sa demonstreze ca motorizarile diesel au ajuns deja pe aceeasi treapta ca si cele pe benzina. Daca nu chiar le-au depasit.

Tu ce preferi la o masina: motor pe benzina sau diesel?

Distribuie pe Facebook
mai multe
Publicat în categoria: Versus DATA PUBLICĂRII: 13 Iunie 2013