Desi conduc o Vectra C Diesel si imi place cuplul mare de la turatii mai joase, as schimba-o oricand pe o benzinara. Zgomotul si vibratiile nu-mi plac de nici o culoare.
man, fara suparare, nu compara mere cu pere. in cazul in care nu ai mers pana acum cu un 3.0 tdi simplu, chiar de generatie veche, nu se pune problema de vibratii sau zgomot. ;)
ba da...tot vibreaza,au mascat mai bine dar este o diferenta mare intre diesel si benzina la zgomot si vibratie.
Poate nu o auzi din interior...dar din exterior si vecinu stie ce motorizare ai
cine i-a dat minus astuia(scuze) clar e un idiot! Benzinarul e mai siletios, clar, nici nu sti ca e pornit daca stai langa el (ma refer la modelele de teapa celor din articol). Tre' sa fi batut in cap sau surd sa nu iti dai seama de treaba asta
@overdrive- Real asta e minte de roman, adica sa dau mult mai multi bani pe combustibil ca sa am SUNET exterior, alte diferente practic neexistand. Si apropo de sunet, dieselul asta nu are deloc un sunet rau, dimpotriva: http://www.youtube.com/watch?v=DjX6Xh0GK6A
Si nu nu il aude vechinul la relanti!
Ai dreptate, nu are un sunet rau deloc! Dar benzinarul tot ramane mai rafinat si vibratiile chit ca negi tu tot exista, in cantitate infima ce e adevarat dar tot mai fin functioneaza un benzinar.....Deci chit ca e minte de roman, sau de tigan sau de neamt, realitatea e una!
@overdrive - Eu am un 535d care are si ceva km (190k)! Chiar si la km astia nu am nicio vibratie, motorul nu se aude nici macar la exterior decat in fata langa capota. NU ma astept ca acest AUDI sa fie mai putin silentios. Performanta dieselului dealtfel este deosebita iar consumul aproape de jumatate. Este foarte adevarat ca este unul din putinele cazuri in care cred ca prefer dieselul.
eu fac 8k-10k km pe an , si normal ca am benzinar , a fost mai ieftina taxa si masina .. dar daca faceam mai multi km de exemplu >20k imi luam diesel 100%
Real asta e minte de roman, adica sa dau mult mai multi bani pe combustibil ca sa am SUNET exterior, alte diferente practic neexistand. Si apropo de sunet, dieselul asta nu are deloc un sunet rau, dimpotriva: http://www.youtube.com/watch?v=DjX6Xh0GK6A
Ce prefer eu la o masina? pai depinde care sunt nevoile mele.. daca fac o gramada de km prefer dieselul daca sunt un passionat de masini si am bani de benzina atunci un benzinar mediu-mare.. totul depinde de persoana si de banii acestuia.. bineinteles ca toti visam la v8-v10-v12 dar cand n-ai bani atunci alegi ce poti sa-ti permiti mai ales sa si-l intretii.
prefer benzina. anvand in vedere ca nu fac mai mult de 13.000 km anual, consider ca e alegerea perfecta pentru mine
conditia este ca motorul pe benzina sa aiba cel putin 150 de cai.
UPDATE: Since shooting this Audi has quietly dropped the 3.0 TFSI supercharged petrol engine from sale. Wonder why..? Asta spun cei care au testa masina. netinand cont de diesel sau benzina eu as alege cel mai bun in acest caz - diesel
Ceea ce comentezi tu "biciclotomata" este faptul ca Audi in functie de vanzari si de piata, acolo vorbim strict de UK lanseaza sau refuza sa mai importe anumite modele de masini si motorizari din motive strict economice! Unul la mana toti taranii cu ceafa lata au TDI oriunde ai vedea cu ochiul si la masini de zeci si sute de mii de euro, toti au TDI, leasing-uri de la 5-7 ani...acolo se vede puterea banului INEXISTENT! Doi la mana 3.0TFSI are o entitate de varf peste el cu acel 4.0TFSI pe S6 si apoi pe RS6 si avand acest aspect in vedere surclaseaza TDI indiferent de situatie mai ales ca pana acolo se poate duce diesel-ul pana in 313 CP sau 350CP pe 4.2TDI pe A8 unde de acolo incep benzinele S/RS! Nu uita un aspect pe lume exista multi cretini care isi cumpara masina doar "sa moara capra vecinului" si preponderent a le conduce incet pe bulevarde sau in fata barurilor si cluburilor "sa se vada" cu toate ca buzunarele lor sunt goale! Toti vor TDI si masina de lux ca atat pot...benzina cere sacrificii si nu poti cere batutilor in cap sa isi cumpere benzina cand ei vor sa "para ca au bani" dar o tin in fata blocului si vor 5L/100km! Tine minte, inainte de criza mergea totul bine, dupa criza 85% din leasing-uri au fost anulate si autoturismele recuperate, asta spune totul! Diferenta e de 0.1km/h pe hartie si in realitate TDI ia bataie...asa ca iti doresc somn usor :http://fastestlaps.com/comparisons/audi_a7_30_tdi_quattro_313_ps-vs-audi_a6_30_tfsi_quattro.html
discursul tau e foarte bun,,,daca vrei o masina sa ai performante sportive,,,alegi un motor pe benzina...nu trebuie sa se supere fanii masinilor diesel,,,,masinile pe motorina scopul lor este in general sa serveasca in a face multi km cu costuri reduse .
aparent tu nu prea le ai cu masinile sunt curios ce masina conduci si ce masini ai condus de vorbesti sau poate nu esti pasionat de masini e si asta o chestie ..daca stau sa ma iau dupa ce zici tu ..ai prefera un diesel peste o benzinara ..nimik rau dar sunt unii dintre noi care adora sunetu unui motor ..cum ar fi un v6/v8/v12 sa il auzi cum efectiv tipa cand urca turatiile compara tu sunetu motorului de la cls diesel cu cls amg ..asculta sunetu unui aston martin db9 asculta sunetu unui brabus SLS alea sunt masini care pur si simplu le-as cumpara pentru sunet sa imi "faca zgomot la consum dublu" cum zici tu ..ca sa te fac sa intelegi cum e chestia asta ..gandeste-te la melodia ta preferata ..ai asculta-o non stop ..eh asa e la mine sunetu ala ..l-as asculta non stop
@Fuckthelaw - Mai inatai INVATA SA CITESTI, am specificat "IN CAZUL DE FATA". Aici nu este vorba de un versus benzina vs motorina la modul general, acest versus il gasesti pe forum, aici este UN CAZ - A6 3.0 TFSI VS A6 3.0 BiTDI. In cazul de fata balanta inclina in vavoarea dieselului.
Daca ai chef de versus Diesel vs Benezina intra pe forum ca este un foarte mare post unde puti sa-ti spui parerea.
Iti dau dreptate, dar mereu exista un dar , visul multora dintre noi ramane benzinaru , sa nu uitam ca diselu nu mai este ce a fost odata sa nu uitam ca cel mai puternic benzinar de la audi nu are decat cu 75 de cai in plus fata de cel mai puternic diselar
eu am avut destul de multe masinii,,,90% benzinare,,,imi place mai mult,,,dupa cum spune Jeremy Clarkson Diesel fuel of the Satan!!! glumesc, e doar o parere personala imi plac mai mult masinile pe benzina,,masinile pe motorina actuale sunt f puternice si au cuplu f mare, deci fiecare achizitioneaza ce tip de masina doreste!!!!
nu iti ei o limuzina diesel sa ai consum mic. Iti cumperi o limuzina benzinara sa ai rafinament, sunet si placere.
La cat costa un A6 ca cele testate, consumul e irelevant.
Real asta e minte de roman, adica sa dau mult mai multi bani pe combustibil ca sa am SUNET exterior, alte diferente practic neexistand. Si apropo de sunet, dieselul asta nu are deloc un sunet rau, dimpotriva: http://www.youtube.com/watch?v=DjX6Xh0GK6A
Sa mergi cu o masina de gen diesel si dupa sa-mi spui ca nu e rafinata! Nu mai comparati cu dieselurile de duzina.
am avut diesel,acum am benzinar,personal sunt 50-50 impartit.benzinarul iti da placerea de a conduce,sunet sportiv,turatiile ma ridicate,dar si dieselul are cuplul lui,trage ca nebunul,dar ai vibratii si sunet de "Tractor"(mai mult la generatiile mai vechi),un plus ar fi consumul scazut care e bun la o masina de zi cu zi.
La categoria de gen vibratiile si sunetul de tractor nu exista!
dieselul asta nu are deloc un sunet rau, dimpotriva: http://www.youtube.com/watch?v=DjX6Xh0GK6A
Ia uitati-va voi cum se aude un 3.0 tdi de Audi cu evacuare Miltek si discutam dupa :)))
Si pentru cine zice ca pentru performante iei benzina, voi chiar sunteti retardati? Voi nu cititi articolul? Scrie clar ca dieselul e mai performant decat benzina in cazul asta!
Deci pana la urma va luati masina pe benzina pentru ce??
Va garantez eu ca trepidatii nu sunt la modelele de lux de la Audi, despre care vorbim aici. Sunetul se rezolva rapid. Cu economia pe care o faci in 6 luni de pe carburant iti pui evacuare "SHPORT" si gata.
Repet, pentru ce alegeti benzina?
Parerea mea de *reta^rd: Degeaba iti pui evacuare "shport" pt ca tot nu auzi nimic de manele! si chiar nu cred ca faci asa mare economie de pe urma carburantului, unde mai pui costuri ridicate de intretinere..........
Esti pe alta planeta deja. Despre ce costuri de intretinere vorbim la masini noi? Ce diferente?
Tot occidentul este manelist, mai putin tu din Romania care asculti Pavarotti.
Din punctul tau de vedere sunt de pe alta planeta, da! Vorbim de masini noi dar nu vor fi in permanenta noi! O revizie e mai scumpa la Diesel decat la benzinar. Motorina e mai scumpa decat benzina, vorbesc strict de romania, sigur ti-au trecut pe la urechi probleme cu injectoare pompe de inalte presiune la Dieseluriel noi si asta in special la VAG. Sunt in domeniu deci crede-ma stiu ce vorbesc. Personal (posibil si din cauza ca sunt in numar redus)nu am auzit de probleme la benzinarele de teapa celui de mai sus. Sistemul common rail inca e cu hibe! Am condus diesel de 240 de cai, sau ceva de genul, si am ramas uimit, dar din cauza problemelor intampinate.....sunt putin sceptic! putin mai mult
In cazul de fata vorbimd e masini noi, in timp vom vedea. Articolul nu tine de masini vechi. Revizia este mai scumpa cu ~200 ron, la o masina de gen chiar nu are importanta. Probleme foarte multe la VAG au avut si au si motoarele pe benzina, 1.4 TSI, 2.0 TSI, etc..
Dieselul de 240CP nu are niciun fel de legatura cu asta.
Sa cada ce!? Daca voi aveti numai cazane si asa sunteti obisnuiti , este treaba voastra, aici vorbim de masini mai serioase si care nu au 250k de km la bord.
la aceeasi capacitate cilindrica benzina are performante mai bune ca dieselul.hai sa nu comparam 1.4 benzina cu 3.0d,si nu toata lumea are bani sa intretina un diesel de 3.0,sau sa plateasca taxe pt el,asa ca un 2.0d,eventual si generatie putin mai veche are vibratiile,si sunetul de diesel.si vorbim de motoare stock nu modif
Bai dar nici tu nu stii citire? Acolo scrie clar 3.0diesel versus 3.0benzina.
Sau compara BMW 320d cu 320i (e46, ca zici ca nu ai bani de d-astea noi). Vezi acolo cum stau cu consumul/puterea. Sau 330i cu 330d, tot e46.
Asta ca vad ca iti plac BMW-urile, dar exemple is peste tot.
daca stam sa o luam dupa consum ...dieselu e mai bun dar totusi diferenta cea mai "mare" care o pot vedea eu intre o benzinara si un diesel ...este potentialul de tuning ...la diesel ce ii faci ? o resoftare si mai atat ..daca schimbi injectoare / turbine si nebunii deja o dai in consum de benzinara ..si lasi un fum in spate zici ca ti-a luat foc masina ..pe cand la benzinara ..aia are 308 cp acolo sau cat ***** zice ..dar o duci in 600 + lejer cu tuningu potrivit ..
Deja vorbesti din filme, de tuning ce dubleaza puterea, nestiind-use inca la acest motor pe benzina daca etse posbil si cat costa. Diferentele de investitii in tuning difera enorm de la motor la motor.
la orice motor pe benzina este posibil un tuning cat despre pret ...fiecare cu buzunaru lui ..e un proces pe etape si trebuie sa sti ce faci si daca esti pasionat de asa ceva ...motorul de mai sus este un v6 turbo ..ca modificari daca vrei sa storci si mai multa putere incepi cu filtrele + axa cu came + evacuarea ...poti trece de la single turbo la biturbo sau pui o turbina mai mare ..automat mai mult aer in cilindru ..necesita mai mult combustibil ..deci injectoarele + pompa de benzina trebuiesc upgradate ..intercooler marit pentru o racire mai buna si asta in limita bunului simt sa zic ..pentru ca daca incepi sa pui pistoane forjate + biele si sa te apuci sa modifici prin motor deja te ia durerea de cap ..totusi ..cum am zis mai sus ..vise sau nu ..filme sau nu ..un benzinar il poti modifica pe cand un diesel mai putin
Eu ti-am zis ca esti paralel cu subiectul. La seriile noi de Audi si BMW computerul este protejat, neavand posibilitatea de resoftare decat cu PB sau stand alone. La actualul S4 le-a luat 2 ani de zile de la aparite sa sparga computerul ca sa-l poata resofta. Pe langa asta de multe ori la diesel obti mai mult si mai usor putere cu Stage 1 si Stage 2 decat la un diesel. Diferentele de tuning atat diesel cat si la benzina sunt enorme si tin de potentialul motorului si accesorile lui. Pe langa asta aici nu este forum de tuning, este o comparatie intre 2 masini stoc pe care 99% din cumapratori nu-i iar interesa tuningul si investitiile de gen.
15 iun 2013, 21:05
+1
Comentariu ascuns în urma voturilor negative. Afişează comentariul »
Am condus numai diesel si am avut numai diesel.Sincer as trece la un benzinar doar ca sa vad cum e.Vorba aia iti iei diesel si faci economie...nu faci nicio economie! Eu mai putin de 8.5-9% nu am scos consumul in oras, motor 1.8tdi.Afara sub 7 nici vorba. La 1.9tdi e aceeasi poveste.Cat despre zgomot si vibratii depinde de tipul de masina.Am stat langa un focus1 tdci si am zis ca e benzina.Per total, oricand as trece la un 1.8 sau 2.0 16v benzina aspirat, dar nu stiu daca as ramane la ea.
Amice, toate motorizarile pe care le pomenesti tu nu au nicio legatura cu motorizarile din testul respectiv. Aici nu este un versus benzina vs diesel, aici sunt comparate 2 motoare de 3.0, foarte apropiate ca performante si foarte tehnologizate.
...si totusi Audi are o motorizare V10 pe R8 cu ceva performante dupa el.Nu se opresc dieselurile la RS6 si nu se reduce totul la RS6 cum scria in cititor mai sus. Si ca sa fiu on topic sunt si eu adeptul benzinarelor supraalimentate chiar daca imi tin sub fund un aspirat de 200+ cp. Maisini diferite, constructii diferite senzatii diferite. Sa nu uitam ca pana la urma totul se reduce si depinde de buget. Voie buna.
In oras nu este relevant daca e diesel sau benzinar daca nu alergi masina ca un dobitoc. Insa daca as avea de parcurs 1000km prefer un 3.0 TDI decat un 3.0 TFSI. Oricum alergi pe autostrada cu un TDI cu siguranta reusesti un consummpe jumate cat un benzinar. Iar un adevarat pasionat de masini sport alege motoarele aspirate. Boom!
Foarte corect, insa nu faci 1000 km/zi sau si mai mult cat ai putea sa faci odata daca calatoresti. Nu ma deranjeaza sa am in oras un consum cu 3l mai mult daca fac 300 km/saptamana.
Ca de obicei se compara mere cu pere. Ori se compara benzina aspirata cu diesel turbo, ori bezina turbo cu diesel biturbo. Benzina este clar peste diesel la performante si consum, dar comparatie trebuie facuta la aceeasi cilindree si acelasi numar de turbine.
Eu as compara mai repede masini de puteri (CP) apropiate. Eventual as lua si in calcul cp/kg. Nu conteaza cate turbine are sau ce este, daca vine vorba de performante avem cp si cuplu, daca vine vorba de consum avem l/km. Simplu.
Scuze, am vrut sa spun ca benzina este peste diesel la performante, in niciun caz la consum :)Insa da, inainte sa compari un motor diesel cu unul de benzina, trebuie sa te asiguri ca au aceeasi cilindree si beneficiaza de acelasi nr. de turbine. Sa compari un 1.8 benzina de 125CP cu un 1.8 TURBO DIESEL de 140CP, si sa spui ca dieselul e mai puternic, e o prostie. Daca pui o turbina la 1.8-ul ala, bate dieselul si la putere si la cuplu.
Voi oricum comentati in necunostinta de cauza.
In cazul de fata vorbim de un motor pe benzina V6 cu compresor motat central superior, iar la diesel sunt 2 turbine nu pentru puterea mare in sine ci plaja mai mare de putere si cuplu. Nici pe benzinar nu merg 2 compresoare si nici nu este nevoie si logic, nici pe diesel nu merita pusa o tubina mai mare in loc de 2 mai mici, mai ales ca este tot un V6. Deci in cazul de fata este total irelevant ca dieselul are 2 turbine, putea sa aibe una singura si mare si 400 CP, dar ar fi mers mult mai prost la un mers normal cotidian.
Hai bah lasa-ne, daca nu stii ce vorbesti nu mai comenta. Da, e adevarat ca 2 turbine se pun pentru imbunatatirea liniaritatii acceleratiei, una pentru turatii joase si una pentru turatii inalte. Dar de aici si pana la a spune prostiile pe care le-ai spus tu e cale lunga. In primul rand, se pun 2 turbine si pe benzinare la fel de bine ca pe dieselare. Uita-te la insignia OPC de ex. In al doilea rand 2 turbine puse pe un motor ii maresc oricum performantele mai mult decat daca ar fi fost una singura, pentru ca nu turbinele nu functioneaza una pana la 2000 de ture si cealalta de la 2000 in sus. Amandoua merg mereu mereu, isi schimba doar raportul de functionare. Prin urmare in mod sigur o masina cu 2 turbine va accelera mai bine si pe toata plaja de turatii decat una cu o singura turbina. Prin urmare comparatia facuta mai sus e eronata. Pupici.
1. Vorbeam de cazul de fata inteligentule, 3.0 TFSI are compresor, nu turbine.
2. Spre deosebire de tine detin o masina cu 2 turbine, iar turbina mica are o contributie foarte mica in turatie mare, fiind extraordinar de utila insa la turatii mici.
O masina echivalenta cu o singura turbina si usor softata trage exact ca a mea, dar este mult mai slaba pana in 2500 de rpm. Dealtfel amandoua softate agresiv (stage 2/3) ajung la aceeasi putere maxima, ~370 CP.
Prin urmare comparatia facuta mai sus este perfect corecta. Pupici.