Ford Focus ST TDCi vs SEAT Leon FR TDI vs VW Golf GTD: Ce alegi si de ce?

Ford Focus ST TDCi vs SEAT Leon FR TDI vs VW Golf GTD: Ce alegi si de ce?
Ford Focus ST, Opel Astra OPC, Renault Megane RS, SEAT Leon FR, Volkswagen Golf GTI. Exista numeroase optiuni disponibile pentru cei care viseaza la achizitionarea unui hot-hatch, insa numai cateva dintre acestea ofera si o versiune diesel.
Distribuie pe Facebook

Ford Focus ST TDCi

Ford Focus ST Facelift - Galerie Foto

Ford Focus ST Facelift - Galerie Foto

Cel mai nou intrat pe taramul hot-hatch-urilor cu propulsie turbodiesel, modelul Ford Focus ST TDCi se bucura de serviciile unei unitati in patru cilindri, cu capacitate de doi litri si 185 de cai putere in total. Cuplul maxim nu este nici el neglijabil, cei 400 de Newton-Metri avand o contributie majora la realizarea acceleratiei de la 0 la 100 km/h in 8.1 secunde.

De asemenea, rivalul americanilor pentru spaniolul SEAT Leon FR TDI, respectiv germanul Volkswagen Golf GTD se mai mandreste si cu o viteza maxima de 217 kilometri pe ora, principala atractie fiind reprezentata de departe de valoarea din dreptul consumului mediu de carburant: aproximativ 4.4 litri pentru fiecare 100 de kilometri parcursi.

Din pacate, informatiile oficiale cu privire la pretul de pornire al noului Ford Focus ST TDCi lipsesc cu desavarsire pentru moment, insa imposibilitatea de a opta pentru o cutie de viteze cu dublu ambreiaj ar putea reprezenta un factor mult mai important atunci cand vine vorba de decizia achizitionarii unui astfel de automobil.

SEAT Leon FR TDI

Seat Leon SC - Galerie Foto

Seat Leon SC - Galerie Foto

Unul dintre veteranii acestui segment, modelul SEAT Leon FR TDI vine cu o propunere similara la nivel de motorizare, hot-hatch-ul spaniol fiind si el pus in miscare tot de un motor turbodiesel in patru cilindri si cu capacitate de doi litri. Totusi, in cazul de fata, valorile maxime coincid cu un total de "numai" 184 de cai putere si 380 de Newton-Metri.

Chiar daca pe hartie are un mic handicap comparativ cu rivalul sau american, modelul SEAT Leon FR TDI se anunta mai rapid (cel putin) in linie dreapta, cele doar 7.4 secunde necesare realizarii acceleratiei de la 0 la 100 km/h fiind cea mai buna dovada in acest sens. Lucru valabil si pentru viteza maxima de 228 kilometri pe ora, de asemenea.

In ceea ce priveste consumul mediu de carburant, hot-hatch-ul spaniol se lauda ca are nevoie de numai 4.2 litri de motorina pentru a parcurge clasica distanta de 100 de kilometri. Asta in versiunea cu transmisie manuala in sase rapoarte. Nu de alta, dar in cazul in care se opteaza pentru cutia DSG in sase trepte disponibila in mod optional, acul insarcinat cu afisarea consumului urca pana la 4.5 litri la 100 de kilometri.

Volkswagen Golf GTD

Volkswagen Golf GTD

Volkswagen Golf GTD

Introdusa pe piata in urma cu aproximativ patru ani si ajunsa la generatia cu numarul doi, reinterpretarea moderna a clasicului Volkswagen Golf GTD se afla pe aceeasi lungime de unda cu rivalii sai la capitolul propulsie. Altfel spus, si sub capota hot-hatch-ului diesel din Wolfsburg regasim o unitate in patru cilindri, cu capacitate de doi litri.

Asemeni spaniolului SEAT Leon FR TDI, model cu care imparte numeroase componente tehnice si mecanice, noul Volkswagen Golf GTD pune la dispozitia celui aflat la volan pana la 184 de cai putere si 380 de Newton-Metri, cifre arhisuficiente atat pentru o acceleratie de la 0 la 100 km/h in 7.5 secunde, cat si pentru o viteza maxima de 230 de kilometri pe ora.

In functie de transmisia aleasa - clientii au la dispozitie doua optiuni diferite: o cutie manuala cu sase rapoarte sau una automata, cu dublu ambreiaj si acelasi numar de trepte de viteza, consumul mediu de carburant variaza si el tot intre valorile de 4.2, respectiv 4.5 litri la 100 de kilometri.

Concluzia

Cel putin pe foaie, noul Ford Focus ST TDCi se afla in urma concurentilor sai de la SEAT, respectiv Volkswagen. In plus, hot-hatch-ul diesel al producatorului american de automobile mai pierde un duel la capitolul transmisie, din pricina lipsei unei cutii cu dublu ambreiaj. Va reusi oare acesta sa aiba un pret care sa aduca o rasturnare de situatie sau nici unul dintre cele doua detalii nu sunt indeajuns de puternice pentru a inclina balanta in favorea spanionului Leon FR TDI, respectiv germanului Golf GTD? Tu cu cine votezi?

Sondaj

Care este alegerea ta?

Distribuie pe Facebook
Vezi toate pozele (61) Poze Seat Leon SC - Galerie Foto
mai multe