SUA vs. Europa: Cadillac CTS-V vs. BMW M5

SUA vs. Europa: Cadillac CTS-V vs. BMW M5
Simtindu-se incoltiti de criza economica mondiala si de faptul ca marii constructori auto cad acum ca mustele in lapte, americanii de la Cadillac au facut ce era de facut din a doua lor generatie de CTS-V de care sunt tare mandri. Au pus masina fata in fata cu M5-ul de la BMW.
Trimite unui prieten

Cu ce sa incep comparatia? Daca scriu mai intai despre design si finisari interioare as parea ca sunt ignorant si mi-ati zice ca nu despre asta ar fi vorba in primul rand, daca vorbesc despre motoare o sa se zica ca sunt prea abrupt in abordare, asa ca o sa fiu in tema cu perioada economica dificila pe care o traversam cu totii, mai ales atunci cand este vorba de achizitionarea a doua sedanuri pretentioase, si o sa dau mai intai preturile celor doua modele avute in teste: Cadillac CTS-V - 60.700 de dolari si BMW M5 - 89.325 dolari.

SUA vs. Europa: Cadillac CTS-V vs. BMW M5


Desi primul amanunt al comparatiei ne-a cam zgaltait de pe scaunele noastre, mai ales pretul cerut de nemti pentru versiunea sportiva a Seriei 5, M5-ul, o sa trecem mai departe acolo unde diferentele se simt in continuare, si anume sub capota.

V8 supraalimentat de 556CP

SUA vs. Europa: Cadillac CTS-V vs. BMW M5  SUA vs. Europa: Cadillac CTS-V vs. BMW M5

V10 aspirat de 500CP

SUA vs. Europa: Cadillac CTS-V vs. BMW M5  SUA vs. Europa: Cadillac CTS-V vs. BMW M5


Detaliile tehnice le puteti analiza mai jos:


SUA vs. Europa: Cadillac CTS-V vs. BMW M5

Cadillac-ul din teste vine cu un motor V8 supraalimentat de 6.2 litri si 556CP, in timp ce M5-ul este dotat cu un V10 aspirat de 5.0 litri si 500CP, modelul americanilor fiind insa cu 83 de kilograme mai greu.

Cu aceste date si cu toate sistemele de siguranta pe off, Caddy-ul a accelerat in teste de la 0 la 96 km/h in 4,0 secunde, iar neamtul din Munchen in 4,1 secunde. Crescand miza la sfertul de mila, CTS-V-ul a pupat linia de sosire in 12,3 secunde iar M5-ul in 12,5 secunde, germanul miscandu-se si in acest caz mai lent.


Franarile in schimb sunt la milimetru in cazul ambelor modele, acestea intepenind de la 96 la 0 km/h in 33,2 metri.


Cadilllac-ul CTS-V marcheaza in plus si cu recordul pentru cel mai rapid tur de pista obtinut pe circuitul de la Nurburgring: 7.59.32.


Manevrabilitatea in curbe avantajeaza din nou modelul american, raspunsul de la sosea la sofer al M5-ului neputand echivala cu finetea intalnita pe Seria 3.

Interior CTS-V


SUA vs. Europa: Cadillac CTS-V vs. BMW M5  SUA vs. Europa: Cadillac CTS-V vs. BMW M5 SUA vs. Europa: Cadillac CTS-V vs. BMW M5

Interior M5

SUA vs. Europa: Cadillac CTS-V vs. BMW M5  SUA vs. Europa: Cadillac CTS-V vs. BMW M5 SUA vs. Europa: Cadillac CTS-V vs. BMW M5

In cazul M5-ului putem vorbi de finete dar cu precadere la interior, la acest capitol Cadillac-ul, de altfel plin de materiale si obiecte stralucitoare, fiind cel declarat pierzator.


Date fiind cele de mai sus, desi interiorul ieftin prezent pe CTS-V nu induce deloc acea atmosfera premium cu care un sedan de 60.000 de dolari ar trebui sa se laude, americanii au stiut sa pluseze exact acolo unde diferentele chiar fac diferenta.


Nemtii in schimb, desi te fac sa te simti in interior foarte, foarte confortabil cu toate ca pretul este si el pe masura luxului, motorul V10 nu reuseste sa asigure aceleasi performante ca V8-ul supraalimentat al americanilor.



Trimite unui prieten
Vezi toate pozele (34) Poze Cadillac CTS-V vs. BMW M5
Publicat în categoria: Versus DATA PUBLICĂRII: 16 Mai 2009