Anvelope noi vs. anvelope resapate - ce sa cumpar?

Foarte multa lume stie o singura diferenta dintre anvelopele noi si cele resapate: diferenta de pret. Insa de ce este aceasta diferenta mare de pret si care sunt avantajele / dezavantajele unei astfel de anvelope, sunt lucruri destul de straine pentru marea majoritate.
Cauciucurile noi
Acestea se fabrica de la 0, asa cum ai face o prajitura cu ciocolata de la 0, framantand aluatul, amestecand ingredientele si punand ornamente la final. Mai precis, materialul elementelor se fabrica din diverse ingrediente care sunt amestecate si iau forma unei anvelope.
Cauciucurile resapate
Acestea sunt ca o prajitura cu capsune, pe care o faci pe baza uneia cu ciocolata. Adica pastrezi blatul si baza, dar in loc de ciocolata, pui capsune. Adica anvelopele resapate au o baza veche a unui cauciuc folosit.
Diferentele dintre cele doua tipuri
Anvelopa noua se face complet in urma unui proces care are loc in acelasi timp: formarea corpului de baza, a peretilor (balon) si a benzii de rulare. Toate acestea se formeaza la cald si se unesc in timpul construirii cauciucului care dureaza sub o ora intr-o fabrica consacrata. Anvelopele resapate se fac dintr-un cauciuc vechi si o banda de rulare noua. E ca si cum ai avea o pereche de adidasi vechi la care le schimbi talpa, decat sa cumperi unii noi din magazin.
Anvelopele resapate sunt mai ieftine decat unele noi
Corect si este normal. La un cauciuc nou, costa mult mai mult fabricarea balonului si a bazei, care are multe elemente si structura metalica sau sintetica, decat banda de rulare. La un cauciuc resapat aceasta baza exista deja, fiind a unui cauciuc vechi, la care se adauga doar banda de rulare noua. Deci un cauciuc resapat este mai ieftin pentru ca are doar banda de rulare noua, in rest, pe dedesubt, este un cauciuc vechi.
Anvelopele resapate sunt mai grele decat unele noi
De obicei, asa este. Pentru ca banda de rulare noua, care urmeaza sa fie lipita pe corpul anvelopei vechi, este mai groasa si se folosesc mai multe materiale adezive. In plus, cauciucul folosit este unul de calitate mai slaba.
Cum se face dintr-un cauciuc uzat, unul care arata ca nou?
Anvelopele folosite se recicleaza. Mai precis, cand aruncam un set de anvelope uzate, sunt sanse ca ele sa devina niste anvelope resapate. Evident, nu toate cauciucurile aruncate pot fi transformate in unele reconstruite. Se aleg anvelopele cu o data de fabricatie mai recenta si care nu prezinta nicio alta uzura in afara de cele la banda de rulare.
O astfel de anvelopa este special tratata si curatata de vechea banda de rulare. Dupa care, la cald, se lipeste o banda de rulare noua si un strat subtire de cauciuc pe peretii laterali, pentru a da o nota de cauciuc nou. Practic, se reia procesul de fabricatie a anvelopei de la etapa in care se monteaza banda de rulare.
Care sunt avantajele si dezavantajele unei anvelope resapate?
Avantajele sunt de fapt... unul singur - pretul mic. Dar dezavantaje sunt ceva mai multe. In primul rand, sunt sanse ca montarea noii benzi de rulare sa nu fie etansa si sa avem scapari de aer sau la viteze mari sa inceapa sa se desprinda putin si sa scape aer. Mai putem intalni anvelope resapate care nu sunt echilibrate cum trebuie si este necesara o mare cantitate de plumb la vulcanizare pentru a le echilibra bine. Avand o greutate mai mare, va exista o influenta negativa asupra consumului masinii noastre. Si, nu in ultimul rand, uzura unei astfel de anvelope este mai mare. Dar pretul mult mai mic este de multe ori un avantaj care eclipseaza aceste dezavantaje...
De ce pot avea probleme anvelopele resapate?
In primul rand, pentru ca sunt diferente dintre materiale si date de fabricatie dintre cele doua parti - baza anvelopei si banda de rulare. In plus, daca anvelopa este mai veche, se pot pierde proprietatile cauciucului original si lipirea sa fie defectuoasa. Pe cand, la anvelopa noua, materialele fiind similare si unirea lor se face la cald in acelasi timp, sunt foarte putine sansele ca banda de rulare sa aiba scapari de aer, sa nu fie echilibrata sau alte defecte. De exemplu, baza unei anvelope resapate poate fin din 2008 iar ea sa fie transformata in cauciuc in 2011. In cei 3 ani de utilizare a cauciucului original, baza de origine isi pierde din rigiditate, structura metalica nu mai este la fel de rezistenta si cauciucul se intareste. E clar ca corpul de baza second-hand, folosit, care este utilizat la o anvelopa resapata nu este la fel de bun ca unul nou.
Deci, eu ce sa aleg?
Poti cumpara anvelope resapate daca nu ai buget pentru un set de anvelope noi. Sau poti cumpara cauciucuri reconstruite daca le folosesti o perioada de timp mai scurta, cum ar fi in sezonul rece. La fel, poti apela la ele daca nu ai de gand sa folosesti masina pentru performante mai mari, cum ar fi viteze de top mari. In principal anvelopele resapate sunt un compromis de buget, dar nu unul de durata. Nu putine sunt cazurile in care lumea cumpara aceste cauciucuri si dupa cateva zile vede ca pierd aer sau ca se uzeaza excesiv de repede. Dar este ceva normal, pentru ca acestea functioneaza dupa vorba "cat dai, atata face". Nu-i de mirare ca unul resapat costa 160 de lei pe 15 toli, pentru Logan de exemplu, in timp ce unul nou incepe de la 250 de lei.
Acum, ramane la latitudinea fiecarui sofer. Insa cateva lucruri sunt clare:
- mai bine cu anvelope resapate de iarna, decat unele noi de vara, in anotimpul rece;
- mai bine cu anvelope resapate cumparate de noi, decat cu unele uzate;
- cel mai bine cu un set de anvelope noi-noute, daca ne permite bugetul.
-
28308779 a6510703287 delphi injector mercedes c cls e glc gle... 500 Lei
Volan citroen c4 grand picasso (2006->) [ua_] 1.6 motorina... 150 Lei
0445876882 0445110800 166007427r h8201636333 injector... 500 Lei
-
5801453888 500060536 538884015 0986435663 bosch injector iveco... 750 Lei
167008683r 95518968 a2c80584700 vdo pompa inalta presiune... 1750 Lei
5801496001 5801454567 500060548 0986435662 injector iveco... 650 Lei
-
0445010759 55494494 0986437473 pompa inalta presiune opel... 1250 Lei
5801966925 5801645175 borgwarner kkk turbosuflanta tractor... 3500 Lei
0445010799 167006205r pompa inalta renault grand scenec iv... 1500 Lei
-
Citroen ds5 2.0bluehdi 2015 6400 €
A1643201404 a1643200204 a1643200304 amk compresor airmatic... 1250 Lei
A2513200704 a2513201204 a2513200904 amk compresor airmatic... 1250 Lei
-
A1663200204 compresor airmatic mercedes gl-class (x166) gle... 1250 Lei
Covorase originale cauciuc audi sq5 (2017 - 2024) 750 Lei
0986435564 503777309 5042551850 504255185 bosch injector iveco... 750 Lei
-
A2213201704 a2213200904 a2213201604 amk compresor airmatic... 1250 Lei
12709700221 5801785898 5801966925 borgwarner turbo tractor... 6000 Lei
H8201636333 0445110800 166007427r 0445876882 injector... 500 Lei
-
9820403480 jx6q-9f593-aa 0445110749 bosch injector citroen... 600 Lei
A8-957 suport pompa servodirectie a4 a6 a8 passat superb 2,8... 100 Lei
0445110111 55192534 55193808 bosch injector alfa romeo fiat... 200 Lei
-
2854608 500060544 504091505 0986435552 0445120057 bosch... 650 Lei
Mercedes 180 benzina 2010 3299 €
Usa spate dreapta mercedes cla cla - - (2013 2018) 1780 Lei
-
A2133004320 a2133200004 a2133200104 compresor airmatic... 1000 Lei
9060969099 53279880013 53279707130 53279887120 turbo mercedes... 750 Lei
0445110819 8579232 13538579232 bosch injector bmw mini x1 x2... 650 Lei
-
99485546 2995478 99445057 500363382 500324435 injector iveco... 750 Lei
A2313202701 a2133202904 a2133200104 compresor airmatic... 1000 Lei
500061280 504128307r 504128307 2855135 0986435530 bosch... 650 Lei
-
Suport etrier chevrolet aveo 1.2 benzina 53kw / 71cp cod motor... 119 Lei
Pompa servodirectie electrica renault clio symbol ,renault kangoo 150 €
3z01011000 a2113200104 a2203200104 a2113200304 compresor... 700 Lei
-
A2133202804 a2133202804 a2133200104 compresor airmatic... 1000 Lei
21977918 22254568 22254576 85002179 7485020179 delphi injector... 1250 Lei
Scaune auto vw eos eos - - (2006 2010) 1200 Lei


