5 metode prin care Bucurestiul poate scapa de criza parcarilor auto

- Micsorarea benzilor pentru masini
- Transformarea vechilor sine de tren in parcari si sosele
- Locuri de parcare exclusiv cu plata
Bucurestiul are peste 1 milion de automobile, dar numai 200.000 de locuri pentru parcare. Asta inseamna ca mai bine de 5 masini se inghesuie pe acelasi loc. Sau doar una parcheaza regulamentar si patru parcheaza unde apuca... Cam cum se intampla acum.
1. Micsorarea benzilor pentru masini
Nu se stie de ce, insa Romania are unele din cele mai late benzi de circulatie din lume. Adica un bulevard mare cu 3 benzi ar putea avea lejer 4 benzi daca masinile nu s-ar mai lafai in halul asta. Se poate lasa prima banda ceva mai lata, pentru autobuze, iar restul sa fie exact de latimea unei masini mari. Acum, cand un bulevard mare precum Magheru este plin, bara la bara, este loc urias intre randurile de automobile, loc total irosit. Daca benzile s-ar mai compacta, am putea face o banda pentru masini parcate.
2. Transformarea vechilor sine de tren in parcari si sosele
Bucurestiul este brazdat peste tot de sine vechi de tren pe care nu mai circula nicio garnitura de zeci de ani. In Militari, in Pantelimon, in Colentina sau in Aviatiei sunt sine de tren cat vezi cu ochii, parasite, pline de gunoaie si buruieni. De exemplu, intre Iuliu Maniu si bd. Timisoarei, ambele sosele mari vesnic aglomerate, este o linie dreapta si lata de tren. Aceasta s-ar putea transforma lejer in sosea de circulatie, cu locuri de parcare stanga-dreapta, rezolvand astfel doua probleme ale capitalei: aglomeratia in trafic si aglomeratia pentru locurile de parcare.
3. Micsorarea trotuarelor
Autoritatile si-au dat seama ca aceasta e una din solutii pentru a obtine mai multe locuri de parcare. Dar inca sunt zone in care sunt trotuare uriase, complet inutile. Si aceste trotuare mari nu fac bine nimanui: sunt oricum pline de masini parcate aiurea si pietonii nu mai au loc deloc. Mai bine se micsoreaza zona pietonala, dar se delimiteaza bine astfel incat sa treaca lejer doua mame cu carucioare de gemeni unul pe langa celalalt. Si restul trotuarului sa fie transformat in zona de parcare. Este cea mai simpla metoda pentru a obtine locuri noi de parcare cu costuri minime.
4. Locuri de parcare exclusiv cu plata
Soferii romani sunt inca in epoca de piatra si se asteapta ca totul sa fie gratis. Dar uita ca in strainatate nu exista conceptul de parcare publica gratuita, iar acest lucru are niste avantaje. Daca toate locurile de la trotuar ar fi cu bani, folosindu-se un sistem bine pus la punct si soferii care se eschiveaza de la plata ar primi amenzi uriase, am vedea mai putina aglomeratie. De ce?
De exemplu, daca in centru toate locurile ar fi cu plata, soferii si-ar da seama ca nu au alta solutie decat sa puna masina undeva contra cost. Atunci ar incepe sa bage masinile in parcarile deja existente, dar care acum sunt goale pentru ca soferii de azi prefera sa dea 10 ture ca sa gaseasca un loc moca, in loc sa bage la plata. Dar daca ar fi nevoiti sa plateasca, atunci ar apela la parcari subterane sau supraterane precum cele de la Unirii sau Universitate.
5. Benzi moto-velo
In cele mai aglomerate orase o sa vezi mereu benzi speciale pentru biciclete, scutere si motociclete. In Bucuresti si in multe alte orase mari ale Romaniei, numarul celor care vor sa mearga pe doua roti este in crestere. Dar nu prea iti vine sa mergi cu bicicleta prin traficul infernal al capitalei cand e plin de soferi idioti care nu au aflat inca de semnalizator sau de prioritate. Daca ar fi incurajat mersul cu bicicleta sau cu scuterul, numarul celor care ar renunta la masini ar fi din ce in ce mai mare. Asadar, centrul si zonele aglomerate s-ar mai relaxa putin, trotuarele nu ar mai fi asa de sufocate de automobile si am incepe sa semanam cu un oras european. Evident, totul depinde de vointa primariei.
Am putea continua cu multe solutii eficiente si usor de pus in practica, dar totul depinde de dorinta Primariei Bucuresti de a face treaba si de a investi fondurile publice cu cap, nu spre buzunarele celor cu relatii. Romania are automobile multe, dar aglomeratia ar putea fi usor rezolvata daca s-ar dori cu adevarat. Insa, momentan, se pare ca nimeni nu vrea sa avem de-a face cu un oras mai curat si mai aerisit. Suntem un popor masochist.
Foto: Ai Parcat ca un Bou
-
Interior complet mercedes-benz c-class w204/s204 [2007 - 2012]... 1000 Lei
Compresor clima opel meriva b 2010-2014 1.7 cdti 13250606 zj2 700 Lei
Media player / radio / unitate cd / casetofon opel corsa c... 250 Lei
-
Arbore cotit / vibrochen 038l vw touran i 1.9 tdi 90 cai motor... 1100 Lei
Conducta ulei turbo opel insignia a 2.0 cdti a20dth contucta... 50 Lei
Electromotor toyota avensis t25 / rav 4 2.2 d-cat 2005 2006 2007 200 Lei
-
Ecu vw golf 6 1.6 tdi cayb 90 cai 03l906023ml 5wp42691aa 900 Lei
Suport cutie viteze renault scenic 3 2010 monovolum 1.5 dci 150 Lei
Turbina ford fiesta 1.0 benzina 2021, cm5g6k682he 968 Lei
-
Broasca haion nty skoda karoq 2017→ 1.0 tsi ezc-sk-084 120 Lei
Set 2 boxe / difuzoare chrysler pt cruiser fab. 2000 - 2010... 100 Lei
Cutie transfer fata toyota rav 4 2.2 d-4d automata 4x4 w82 1y131 1000 Lei
-
Calculator motor / ecu volkswagen polo 9n 1.4 bby 2002 - 2009... 249.99 Lei
Modul stabilizator tensiune audi a6/s6 iv saloon (4g2, c7,... 180 Lei
Grila / consola centrala bord hyundai coupe gk fab. 2001 -... 100 Lei
-
Unitate de comanda,lampa cu descarcare pe gaz seat leon (1p1)... 831 Lei
Panou comanda aer conditionat ac clima climatronic skoda... 199.99 Lei
Janta aliaj r17 / 17x7.5j et50.8 cod hb17 jeep grand cherokee... 200 Lei
-
Suport motor renault laguna 2 [2001 - 2005] grandtour wagon... 70 Lei
Maner iexterior usa fata/spate dreapta bmw seria 3 e92/93... 102 Lei
Roata janta aliaj 5x112 195 65 15 r15 vw passat b5 1997 - 2001... 299 Lei
-
Senzor detonatie dacia logan [2004 - 2008] sedan 1.6 mt (87 hp) 59 Lei
Set rulment roata ford transit bus (2006 - 2014) comline... 328 Lei
Corp termostat 04l121111a, audi a4 allroad (8kh, b8) 2.0tdi 184 Lei
-
Jante de aliaj 5x112 pe 18 originale audi q3 f3 din2019 /... 1000 €
Buson umplere ulei skoda fabia 5j [2007 - 2010] hatchback 1.2... 46 Lei
Deflector difuzor captare aer vw golf plus 1.4 bud cgga 2008 -... 99.99 Lei
-
Plansa bord, mercedes clasa e (w212), vol pe st (id:578182) 1700 Lei
Lampa spate dreapta (tyc110197012 tyc) vw 157.95 Lei
Conducta admisie mercedes sprinter w906 (2006-2017), vito,... 150 Lei
-
Set placute frana fata trw opel movano b 2010→ gdb1910 276 Lei
Set accesorii, placute frana citroen berlingo (b9) (2008 -... 20 Lei
Motoras macara vw passat b6 2005-2010 fata stanga 1k0959793g,... 100 Lei
-
Cablu, frana de parcare stanga (814015148 tri) fiat,lancia 55.48 Lei
4e0807417b bandou stopuri bara spate audi a8 4e motor 3.0tdi... 250 Lei
Suport motor stanga audi a6 2.7 tdi - (2004 2009) 65 Lei


