Editorial: 10 motive pentru care avem un trafic de rahat in Bucuresti

- Politistii care nu isi fac treaba
- Lipsa camerelor de supraveghere trafic
- Amenzile prea mici
Inca din capul locului, sunt sigur ca multi vor spune ca principala cauza a traficului de rahat din Bucuresti este nesimtirea soferilor. Total de acord, dar aceasta lipsa de educatie nu este decat un efect, cauzele fiind altele. Chiar crede cineva ca daca un taximetrist care stationeaza in intersectie pe trecerea de pietoni ar primi o amenda de 2000 de lei, ar mai repeta figura? Niciodata. Cu frumosul nu a fost invatat nimeni, niciodata. Cu atat mai putin, neamul romanesc...
1. Politistii care nu isi fac treaba
In opinia noastra, principala cauza a traficului de rahat si a haosului de pe sosele este faptul ca agentii de circulatie nu isi fac treaba. Daca ploua sau ninge nu o sa vezi picior de militian in intersectii. In schimb, apar pe ruta unei coloane oficiale imediat, fluidizand traficul, dar dispar mai repede ca promisiunile facute de Primari inainte de alegeri, cand trece coloana, lasandu-i pe soferii de rand sa se lupte cu aglomeratia. Din pacate, se fac numai de ochii presei, foarte rar, actiuni impotriva soferilor care nu respecta legea. Politia ar trebui sa iasa in trafic zilnic, in aceleasi intersectii, sa dea amenzi, sa nu ierte pe nimeni si sa educe populatia acolo unde o doare cel mai rau: la buzunar. Daca un sofer care depaseste coloana primeste amenda, a doua zi nu o va mai face.
2. Marcajele benzilor facute aiurea
O alta cauza a aglomeratiei este impartirea benzilor de circulatie. Pe o sosea lata cu 3 benzin pe sens, marcajele sunt facute total aiurea, de parca pe fiecare banda ar circula numai TIR-uri si combine agricole. Adica sunt benzi foarte late. O sosea precum Stefan cel mare, care are 3 benzi pe sens, ar putea avea lejer 4 benzi pe sens, lasand doar prima banda pentru autobuze mai lata.
3. Semafoare sincronizate... NU
Cica Bucurestiul are un sistem destept cu camere si senzori care duc la un centru de comanda in care s-au investit zeci si zeci de milioane de Euro. Poate e doar o legenda, ca se pare ca acei oameni dorm in izmene, aglomeratia este la fel de ani de zile. Semafoarele nu sunt sincronizate, nu poti circula fluid, nu au nicio logica... Si, mai trist este ca nimeni nu s-a gandit sa le aranjeze pe ore, in functie de sens: cand traficul se duce spre centru sa lungeasca culoarea verde, cand traficul se intoarce din centru sa lungeasca pe sensul opus. Dar nu, e prea complicat...
4. Proiecte mari facute cu creiere mici
Una din cauzele aglomeratiei este reprezentata de proiectele marete marca Oprescu, doctorul spagasin. Proiecte de genul podului Basarab, un proiect foarte misto si o idee foarte buna. Pacat ca daca nu o duci pana la capat este egala cu zero. Adica daca nu te gandesti ce faci inainte si dupa pod, esti cu adevarat prost. De fapt esti destept, ca tu ai umflat banii de pe proiect si ce se intampla mai departe, nu te intereseaza. Adica mergi lansat in numar mare dinspre Militari, alaturi de alte mii de masini, intri pe pod si ghici ce: bara la bara. De ce? Ca nimeni nu s-a gandit ca la iesirea de pe pod se sugruma traficul intr-un semafor si intr-o strada cu o banda pe sens...
5. Amenzile prea mici
Da, amenzile sunt prea mici in Romania, oricat de mult se vaita soferii de ele. In Germania, daca parchezi unde nu trebuie, platesti 200 de Euro. Scurt, fara discutii. In Elvetia, daca depasesti viteza legala, platesti 580 de franci. Scurt. Si in Franta, daca treci pe rosu, scoti din buzunar salariul pe ultimele 3 luni. Adica greseala se plateste scump, tocmai, ca a doua oara sa nu o mai repeti. Daca in Romania amenzile s-ar tripla, crezi ca s-ar mai risca vreun smecher sa o ia pe sina de tramvai? Sau ca vreun mitocan si-ar lasa SUV-ul pe avarii blocand circulatia, doar ca isi asteapta femeia? Problema adevarata este insa alta: si acum sunt amenzi, dar nu le aplica nimeni...
6. Lipsa scuarurilor speciale de statii RATB
Pe marile bulevarde, statiile de RATB sunt direct la trotuar. Asta inseamna ca autobuzul si troleul opresc pe prima banda. Cand e aglomeratie, ghici ce se intampla: se blocheaza o banda, masinile incearca sa depaseasca, blocheaza si a doua banda si asa mai departe. Daca ar exista scuaruri speciale in care sa intre autobuzul, lasand libera circulatia, ar fi o idee buna. Cand termina de incarcat pasagerii, autobuzul iese din statie cu semnal dupa ce trece fluxul, fara sa blocheze pe nimeni.
7. Troleibuzele
Troleibuzele sunt o problema majora. Nu sunt nici cu mult prea economice, deoarece consuma curent cat doua sate din Transilvania. Insa sunt mijlocul de transport cel mai ineficient din punct de vedere al traficului. Nu au nici o banda a lor cum are tramvaiul si nici nu se poate plimba de colo-colo precum un autobuz. Troleibuzul merge incetisor, in legea lui si, de multe ori, incurca traficul pentru ca taie benzile in intersectie in ultima secunda, din cauza firelor suspendate. Nu mai bine inlocuim troleibuzele cu autobuze electrice? Nu mai bine inlocuim si tramvaiele cu autobuze electrice si transformam sinele in benzi de circulatie? Doar o idee, nimic mai mult...
8. Pasajele pietonale
Din fericire, media varstei oamenilor din Bucuresti este una destul de... tanara. Adica de ce nu s-ar renunta la multe treceri de pietoni si la semafoare, iar in locul lor pietonii ar trece prin niste pasaje subterane? O sa doara pe cineva un picior daca urca si coboara niste scari? Nu cred. In strainatate, pietonii cam asa traverseaza strazile aglomerate: sunt si mai in siguranta, ofera si un trafic mai fluid masinilor. Si nu e greu deloc de facut.
9. Trotuare prea late
Abia in ultimii ani unele primarii de sector si-au dat seama ca trotuarele sunt extrem de late si ca masinile nu prea au locuri de parcare. Asa ca au mai ingustat zona pietonala si s-au nascut locuri noi de parcare. Nu mai bine se face asa peste tot? Nu mai bine banda care acum e blocata cu masini stationate ilegal se elibereaza si se ia din trotuar o portiune pentru parcari? Chiar si asa, e clar ca Bucurestiul nu prea are suficiente locuri de parcare. Oricum, nu are unde sa le construiasca... De unde si alta idee legata de o taxa suplimentara pentru intrarea in centru cu masina. Stiti voi, ca in orice capitala europeana care se respecta.
10. Lipsa camerelor de supraveghere trafic
Deja visam frumos. La un sistem de supraveghere in intersectii pe baza caruia soferii care incalca legea sa primeasca amenzile acasa. Cum ar fi ca, intr-o zi, toti cei 5488 de soferi care ocolesc statia de tramvai la intersectia cu Iancului sa primeasca o amenda acasa? Sau toti soferii si taximetristii care opresc aiurea sa se trezeasca cu o amenda, pe baza numarului de inmatriculare, amenda acompaniata de o poza? Visam, dar ar fi bine sa implementam curand metoda amenzilor prin camere video, asa cum se intampla in orice tara civilizata.
Idei si propuneri ar fi multe. Dar concluzia e una singura: daca politistii si-ar face treaba, totul s-ar rezolva. Un sofer care nu da prioritate primeste amenda de 3000 de lei. A doua oara nu se va mai intampla. Un sofer care stationeaza si blocheaza prima banda, e vazut de un agent si primeste amenda 1500 de lei. A doua oara nu va mai opri acolo. Un alt sofer primeste amenda 1500 de lei ca a oprit sub semnul de Stationare Interzisa si spune ca nu exista locuri de parcare. A doua oara va lua metroul. Sau va parca ceva mai departe, legal. De fapt, daca ne gandim mai bine, totul se rezuma la politistii care nu isi fac treaba. Poate ca nu primesc destula pregatire, poate ca nu au experienta sau poate ca le este frica de smecherii cu relatii. Daca legea s-ar aplica, asa proasta cum e ea, tot ar fi un pas inainte. Tu ce crezi?
-
Imobilizator / modul inchidere cod 38700-60b00 / 051500-2070... 70 Lei
Magnetou (stator aprindere) complet aprilia rs4 2t (11) -... 150 Lei
Skoda kodiaq dsg 2019 22000 €
-
Dezmembrez,piese vw polo variant verde 1.6 benzina 1999
5801361986 800252-0007 800252-5007s gt2556ns garrett... 2000 Lei
0445010737 55272459 55260837 55274845 pompa inalta alfa romeo... 1000 Lei
-
Opel zafira 2.0 2001 1300 €
Scut motor plastic audi a3 8p 2005 hatchback 2.0 tdi bkd 150 Lei
Skoda roomster benzina 2010 3640 €
-
Stopuri cu led audi a6 4f (09-11) 2192.51 Lei
0445117036 0445117087 5801540213 0986435414 bosch injector... 650 Lei
Jante aliaj 17 zoll marca dezent, gama volvo, cu senzori de... 1500 Lei
-
Ford focus benzina 2014 4650 €
8972391616 injector opel signum vectra 3.0 cdti renault espace... 400 Lei
Far dreapta volkswagen golf 6 plus (2009-2014) 5m2941006c 449 Lei
-
12709700251 5802084424 borgwarner turbosuflanta tractor case... 2600 €
Bara fata completa renault clio 4 1500 Lei
Jante noi 18 inch originale audi a5 8w r18 8w0601025fm 950 €
-
5801453888 500060536 538884015 0986435663 bosch injector iveco... 750 Lei
Cutie viteze opel astra h j zafira b mokka meriva corsa 1.7... 2000 Lei
Chiulasa completa 03l103373j vw multivan t5 (7hm, 7hn) 2.0... 2500 Lei
-
21977918 22254568 22254576 85002179 7485020179 delphi injector... 1250 Lei
Rezervor adblue peugeot 308 ii citroen c4 picasso cod 12674101... 900 Lei
Buton avarii renault clio simbol 1.2 b an fabr. 2010 100 Lei
-
Ford kuga 2.0diesel automata 4x4 xenon piele pilot keyless... 9250 €
Tulumba frana, 2s61-2b195-ch, ford fiesta 5, 1.4tdci (id:189222) 130 Lei
28264951 28489548 96868900 25183186 delphi injector chevrolet... 500 Lei
-
Mercedes e 220 1 2005 3500 €
Carenaj stanga fata vw golf 7 1.6 tdi cod motor clh... 200 Lei
Vw golf 2.0 tdi 2018 10700 €
-
Smart fortwo 1 2011 3500 €
A1663200204 compresor airmatic mercedes gl-class (x166) gle... 1250 Lei
Audi a6 2.0 tdi 177cp full led bi-xenon piele camera navi an... 9900 €
-
Planetara dreapta fata, cod 96348791, chevrolet aveo sedan... 248 Lei
Magnetou (stator aprindere) aprilia mojito 125cc - gilera... 200 Lei
2854608 500060544 504091505 0986435552 0445120057 bosch... 650 Lei


