A facut istorie sub capota legendarului AUDI QUATTRO. Ce se intampla cu motorul in cinci cilindri al nemtilor

A facut istorie sub capota legendarului AUDI QUATTRO. Ce se intampla cu motorul in cinci cilindri al nemtilor
  • Primul motor pe benzina cu cinci cilindri a fost dezvoltat de Audi
  • Face parte din planurile de viitor ale nemtilor
  • Va fi imbunatatit pentru a respecta standardele Euro 7
Distribuie pe Facebook

Un oficial al constructorului din Ingolstadt a vorbit despre viitorul propulsorului turbo cu cinci cilindri. Primul astfel de motor pe benzina a fost dezvoltat de Audi la finalul anilor 1970.

Henry Ford a dezvoltat la finalul anilor '30 un motor cu cinci cilindri pe care sa-l instaleze pe o masina compacta, dar un asemenea model nu a intrat niciodata in productie. Nemtii de la Mercedes-Benz au fost primii care au echipat o masina de serie cu un asemenea propulsor, diesel ce-i drept, in 1974.

Insa conationalii de la Audi se fac "vinovati" pentru lansarea primului propulsor pe benzina cu cinci cilindri in linie, produs in serie. Agregatul cu codul intern 2.1 R5 a fost dezvoltat la finalul anilor '70 si si-a gasit locul sub capota Audi-ului 100 din generatia a doua.

Dupa mai multe imbunatatiri si o turbina, unitatea cu cinci cilindri in linie a facut istorie atat pe strada cat si in Campionatul Mondial de Raliuri, acolo unde a concurat alaturi de legendarul Audi quattro. De ce este atat de special un asemenea motor? Pe scurt, pentru ca este la fel de compact ca si unul cu patru cilindri si la fel de rafinat ca si unul cu sase.

Motor 2.5 TFSI

In prezent, constructorul din Ingolstadt ofera un asemenea propulsor turbo, de 2.5 litri TFSI pe modele ca RS3 Sportback, RS3 Sedan sau TT RS, dar intrebarea pe care si-o pune toata lumea este ce se va intampla cu el pe viitor, in contextul in care majoritatea producatorul apeleaza la downsizing sau electrificare.

Raspunsul vine acum de la Oliver Hoffmann, seful Audi Sport. Oficialul german a declarat intr-un interviu pentru publicatia WhichCar ca motorul cu cinci cilindri in linie face parte din planurile de viitor ale nemtilor de la Audi.

Mai mult decat atat, Hoffmann sustine ca acesta va fi imbunatatit astfel incat sa respecte standardele de emisii Euro 7.

Motor 2.5 TFSI

"Este mai dificil, dar intrebarea nu este doar cat este de dificil. Pentru Euro 7, avem cate un concept pentru fiecare dintre cele patru motoare, dar este o problema de cati bani am nevoie pentru a atinge aceste tinte. Pentru unitatea cu cinci cilindri avem un concept foarte foarte bun care respecta acele standarde," a spus el.

Nu se stie inca exact cum va reusi Audi sa faca acest motor mai prietenos cu mediul inconjurator, dar o modalitate cu siguranta luata in calcul este instalarea unui sistem mild-hybrid.

Distribuie pe Facebook
mai multe
Publicat în categoria: Alte stiri auto DATA PUBLICĂRII: 26 Iulie 2019