Ai grija unde iti parchezi masina. Hingherii auto sunt tot la panda!

Ai grija unde iti parchezi masina. Hingherii auto sunt tot la panda!
Chiar daca in decembrie 2013 Curtea de Apel a dat castig de cauza demersurilor facute de un avocat bucurestean privind anularea hotararilor date de Consiliul Local din Capitala care vizau legalitatea operatiunii de ridicare a masinilor parcate neregulamentar, lucrurile nu s-au schimbat prea mult in tara.
Distribuie pe Facebook

Ridicarea masinilor si blocarea rotilor a devenit un adevarat sport national pentru edilii oraselor bugetofage. Si cum perioada vacantelor se apropie, este bine sa stii din timp ce rezerva bugetara trebuie sa ai pentru a-ti recupera autoturismul din mana hingherilor auto.

Buzunare dezgolite pe litoral

Oho, o saptamana de distractie in Mamaia sau Constanta te va costa. Si nu doar prin prisma consumatiei din cluburi, restaurante si hoteluri. Politistii locali din orasele de pe litoral au gasit o metoda eficienta de a alimenta bugetul local.

Anul trecut, intre 1 mai si 30 septembrie, nu mai putin de 800 de ghinionisti au scos din buzunar cate 600 lei + 25 lei / tariful de depozitare / zi pentru ca au parcat in locuri nepermise. Anul acesta se anunta si mai drastic, in conditiile in care firma contractata de Politia Locala a mai achizitionat doua platforme cu macara pentru ridicarea autoturismelor parcate aiurea in cele doua orase de la malul Marii Negre.

Molcom si sigur

Banatenii lucreaza molcom si sigur in privinta ridicarilor de masini. Te-au prins parcat neregulamentar, platesti cel putin 220 lei + tariful de depozitare de 5 lei / ora. Ai ghinionul sa fi trecut granita si sa intarzii cateva zile? Nu-i bai, mai multi bani la buget! Aceasta pentru ca fiecare zi de depozitare va scoate din buzunarul tau cate 120 lei.

Clujul merge la doua capete

Clujenii nu se incurca atunci cand vine vorba sa stranga bani la buget. Dupa ce in 2011 Curtea de Apel din localitate a anulat hotararile date de Consiliul Local privind ridicarea si blocarea rotilor masinilor parcate neregulamentar, edilii au revenit cu un nou set de legi locale.

Si astfel a revenit moda celor 450 de lei platiti la casierie pentru recuperarea autoturismului sau a celor 400 de lei platiti pentru blocarea rotilor. La cea din urma penalitate, scapi doar cu 50% din suma daca achiti in 48 de ore.

Media anuala de ridicari auto si blocari de roti in Cluj Napoca este de 5000, facand din orasul de pe Somes un adevarat loc de cosmar pentru soferii imprudenti.

Vanatoare nocturna...

... sau un fel de braconaj la autoturisme. Se intampla in Brasov de peste trei ani, dupa ce Regia Auto de Transport care se ocupa de activitatea de ridicari masini a decis sa presteze aceasta activitate 24 de ore din 24. Eficienta? Garantata 100%, in conditiile in care soferul disperat care nu-si mai gaseste autoturismul scoate din buzunar 380 lei pentru recuperarea masinii. Deci, vrei la munte? Casca bine ochii unde parchezi!

Sibiul, buget frumusel

Statutul de capitala culturala europeana detinut cu cativa ani inainte se tine cu ceva cheltuiala. Astfel, daca ai "norocul" sa ti se ridice masina in Sibiu, scoti nu mai putin de 500 de lei din portofel. Media anuala de ridicari: 4000. Incasari bugetare: 2 milioane lei / an .

Cireasa de pe tort

Si ca sa fie treaba treaba, revenim in Ramnicu Valcea, acest oras cu legislatie locala a la Caracal. De luna aceasta, ramnicenii si cei aflati in tranzit trebuie sa stea de sase atunci cand isi parcheaza masina. Parcat intr-un loc nepermis, automobilul tau va "cersi" umil 76 de lei pentru a fi deblocat.

Parcata perfect legal pe marginea unei strazi din oras, hrapareata masina iti va cere cate doi lei / ora pentru stationarea sa. Aceasta pentru ca primarul interimar Ion Gigi Matei a decis sa introduca taxa de parcare publica pe toate strazile orasului.

"Este un chin si o bataie de joc. Inteleg necesitatea parcarilor cu plata. Mi se pare chiar normal acest lucru. Sa extinzi insa masura la tot orasul este absurd. Sunt institutii care nu au locuri de parcare. S-a introdus taxa si la parcarea de la stadion, unde functioneaza Serviciul de Eliberare Permise Auto. Daca vor taxa de parcare pentru toate parcarile din oras, sa renunte la impozite, pana la urma plateam si pentru amenajarea si intretinerea parcarilor", se declara nemultumit Damian Mitu, un tanar intreprinzator din Ramnicu Valcea.

Ideal ar fi ca la final sa iti oferim si numarul de locuri de parcare amenajate in ultimul deceniu in fiecare oras mentionat. Din pacate, nu exista o statistica oficiala prezentata de administratiile locale in acest sens. Iar in multe cazuri, nu exista nici noi locuri de parcare.

Distribuie pe Facebook
mai multe