Desi afectat de scandalul emisiilor, Mercedes-Benz sustine ca nu va renunta la motoarele diesel

Desi afectat de scandalul emisiilor, Mercedes-Benz sustine ca nu va renunta la motoarele diesel
  • Mercedes nu renunta la dezvoltarea de motoare diesel
  • Acesta va oferi sisteme micro-hibrid
  • Nemtii recheama in service 3 milioane de diesel-uri din Europa
Distribuie pe Facebook

Constructorul german de automobile a anuntat ca pe viitor va oferi sisteme micro-hibrid, formate dintr-un motor pe benzina si un pachet electric de 48 de volti. In acelasi timp, nemtii sustin ca nu vor renunta la motoarele diesel.

Scandalul Dieselgate a deschis o adevarata Cutie a Pandorei, iar efectele sale pot fi intalnite chiar si astazi, la mai bine de 2 ani de la momentul izbucnirii. Cel mai recent scandal privind emisiile ii are in prim-plan pe cei mai mari constructori de automobile germani, respectiv Mercedes, BMW, Volkswagen, Audi si Porsche.

Motoare diesel Mercedes

Acestia sunt acuzati ca au vandut motoare diesel care depaseau cu mult normele de emisii, si ca au cazut de comun acord in privinta convertorilor catalitici pe care sa-i foloseasca pentru reducerea emisiilor.

Desigur, toti cei enumerati mai sus au respins orice acuzatii, numai ca majoritatea dintre ei au inceput sa anunte ca vor rechema in service mai multe masini cu motoare diesel din Europa, pentru a le face un update software. Aceasta sustin ei, este o campanie preventiva.

Cei mai afectati sunt nemtii de la Mercedes, care au anuntat ca vor rechema nu mai putin de 3 milioane de masini cu motoare diesel Euro 5 si Euro 6. Ai crede ca acesta este un semnal ca este cazut sa renunte la ele, insa potrivit ultimelor informatii, acestora nici nu le-a trecut prin gand asa ceva.

Motoare diesel Mercedes

Oficialii Mercedes sustin ca pe viitor se vor concentra pe dezvoltarea de sisteme micro-hibrid, insa ca nu vor renunta la motoarele diesel, deoarece spun ei, au gasit solutia pentru ca acestea sa aiba emisii din ce in ce mai mici. "Noua generatie de motoare diesel ofera emisii mai mici si poate contribui la reducerea emisiilor de dioxid de carbon. Nu avem niciun motiv sa renuntam la avantaje," a declarat Dieter Zetche, CEO-ul Daimler.

Cat despre cealalta problema, a sistemelor micro-hibrid, acestea vor fi compuse dintr-un propulsor pe benzina care va fi asistat de un pachet electric de 48 de volti.

Motoare diesel Mercedes

Ola Kallenius, directorul departamentului de cercetare si dezvoltare al Daimler, a spus ca "In viitor vom avea o acoperire in toata gama cu tehnologia de 48 de volti, acompaniata cu sisteme plug-in hybrid. Pe masura ce ne apropiem de tinte tot mai coborate pentru emisiile de dioxid de carbon, aceasta este combinatia potrivita. Asta inseamna sisteme de 48 de volti in volume foarte mari, sisteme plug-in hybrid in volume semnificative si apoi masini electrice."

Distribuie pe Facebook
mai multe