Discutie intre pasionati: Dispare si tractiunea spate de pe modelele super-sport?

A fost o perioada de timp in care reteta supercarului perfect trebuia sa includa neaparat un motor aspirat (cu cat mai multi cilindri in V, bineintes), o transmisie manuala si un sistem de tractiune spate. Avand la dispozitie o astfel de configuratie, era aproape imposibil sa nu simti o stare inexplicabila in momentul in care te aflai la volan, oarecum imposibil sa nu simti sentimentul de bucurie ca faci totul de unul singur si, in acelasi timp, sentimenul de frica - frica, ca vei scapa situatia de sub control si vei sfarsi pe marginea soselei.
Cu cateva exceptii - precum Porsche 959 sau Ferrari F40 de exemplu, majoritatea supercarurilor au ascuns sub capota cate un motor aspirat, care sa puna exclusiv la dispozitia rotilor spate, prin intermediul unei transmisii manuale, cat mai multi cai putere. Vremurile s-au schimbat insa odata cu venirea secolului XXI, Lamborghini fiind probabil primul nume mare care a tradat si a mers pe sistemul de tractiune integrala - iar pentru acest lucru trebuie sa le multumim in special germanilor de la Audi.
De asemenea, aceiasi italieni de la Lamborghini au renuntat complet, in urma cu aproximativ doi-trei ani, si la serviciile transmisiei manuale, in timp ce motorizarile aspirate nu vor mai prinde, cel mai probabil, anul 2020 - daca este sa tinem cont de informatiile care vin dinspre Sant'Agata Bolognese. De asemenea, unitati supraalimentate am putea vedea in curand si in gama Ferrari, o gama care ofera exclusiv supercaruri cu transmisie automata si, mai nou, un automobil cu sistem de tractiune integrala.
Slava Domnului ca nava amiral, noul Ferrari LaFerrari, a scapat de acest tratament, lucru care nu s-a intamplat si in curtea celor de la Porsche. Dupa ce a oferit lumii probabil ultimul supercar old-school din industrie - iar aici ne referim la extraordinarul Porsche Carrera GT, compania din Stuttgart a ales o cu totul alta reteta pentru modelul sau de top 918 Spyder. O reteta care, pe langa binevenitul plus de putere pus la dispozitie de motoarele electrice din dotare, mai include si... transmisie automata, respectiv sistem de tractiune integrala.
Asadar, la acest moment, automobilele de inalta performanta echipate cu transmisie manuala pot fi numarate pe degetele de la o mana, acelasi lucru fiind valabil si pentru cele ce-ascund sub capota un motor aspirat. De asemenea, nici supercarurilor cu sistem de tractiune spate nu le merge mai bine, italienii de la Ferrari si britanicii de la McLaren fiind singurii constructori din acest segment care ofera o gama cuprinsa exclusiv din modele RWD.
Asa cum probabil ti-ai dat deja seama, exista si cateva explicatii pentru aceasta schimbare: transmisia cu dublu ambreiaj este mult mai performanta decat cea manuala, iar performanta cantareste foarte mult atunci cand vine vorba de un supercar. In ceea ce priveste motorizarea supraalimentata, alegerea acesteia este cat se poate de simpla: poti obtine o putere mare din capacitati cilindrice mai mici (fara a stresa prea mult motorul), ofera mai mult cuplu si, nu in ultimul rand, este mai eficienta - din punctul de vedere al consumului redus de carburant.
O rezolvare pentru mergerea in continuare pe configuratia clasica ar fi reducerea masei totale, insa dezvoltarea si / sau utilizarea materialelor ultra-usoare este costisitoare, iar acest lucru se va vedea in pretul final al masinii. Drept urmare, putem afirma fara prea mari probleme ca supercarul viitorului va fi turbo si automat, propulsorul aspirat si transmisia manuala urmand a pierde lupta cu moartea.
Mai ramane insa o speranta. O speranta numita tractiune spate. Dar oare cat va mai rezista si aceasta? Cat va mai trece pana cand sistemul de tractiune integrala va prelua controlul si va reduce la minimum adevarata placere a condusului unui supercar? Ei bine, doar timpul o poate spune: cert este ca Porsche a avut nevoie de mai putin de un deceniu pentru a face trecerea de la supercarul in cea mai pura forma a sa (Carrera GT) la supercarul... computer (918 Spyder).
Ajunsi la final, tinem sa reamintim si alte supercaruri de-a dreptul glorioase, cu o configuratie perfecta, precum McLaren F1, Lamborghini Diablo SV si GT, Pagani Zonda F, Ford GT sau Ferrari F50.
Cum arata supercarul ideal in viziunea ta?
-
Calculator motor / ecu volkswagen polo 9n 1.4 bby 2002 - 2009... 249.99 Lei
Plansa bord, mercedes clasa e (w212), vol pe st (id:578182) 1700 Lei
Turbina ford fiesta 1.0 benzina 2021, cm5g6k682he 968 Lei
-
Conducta admisie mercedes sprinter w906 (2006-2017), vito,... 150 Lei
Corp termostat 04l121111a, audi a4 allroad (8kh, b8) 2.0tdi 184 Lei
Set accesorii, placute frana citroen berlingo (b9) (2008 -... 20 Lei
-
Set placute frana fata trw opel movano b 2010→ gdb1910 276 Lei
Set rulment roata ford transit bus (2006 - 2014) comline... 328 Lei
Ecu vw golf 6 1.6 tdi cayb 90 cai 03l906023ml 5wp42691aa 900 Lei
-
Lampa spate dreapta (tyc110197012 tyc) vw 157.95 Lei
Set 2 boxe / difuzoare chrysler pt cruiser fab. 2000 - 2010... 100 Lei
Senzor detonatie dacia logan [2004 - 2008] sedan 1.6 mt (87 hp) 59 Lei
-
Media player / radio / unitate cd / casetofon opel corsa c... 250 Lei
Cutie transfer fata toyota rav 4 2.2 d-4d automata 4x4 w82 1y131 1000 Lei
Deflector difuzor captare aer vw golf plus 1.4 bud cgga 2008 -... 99.99 Lei
-
Buson umplere ulei skoda fabia 5j [2007 - 2010] hatchback 1.2... 46 Lei
Unitate de comanda,lampa cu descarcare pe gaz seat leon (1p1)... 831 Lei
Interior complet mercedes-benz c-class w204/s204 [2007 - 2012]... 1000 Lei
-
Suport cutie viteze renault scenic 3 2010 monovolum 1.5 dci 150 Lei
Roata janta aliaj 5x112 195 65 15 r15 vw passat b5 1997 - 2001... 299 Lei
Suport motor stanga audi a6 2.7 tdi - (2004 2009) 65 Lei
-
Conducta ulei turbo opel insignia a 2.0 cdti a20dth contucta... 50 Lei
Modul stabilizator tensiune audi a6/s6 iv saloon (4g2, c7,... 180 Lei
Cablu, frana de parcare stanga (814015148 tri) fiat,lancia 55.48 Lei
-
Janta aliaj r17 / 17x7.5j et50.8 cod hb17 jeep grand cherokee... 200 Lei
Jante de aliaj 5x112 pe 18 originale audi q3 f3 din2019 /... 1000 €
Suport motor renault laguna 2 [2001 - 2005] grandtour wagon... 70 Lei
-
Grila / consola centrala bord hyundai coupe gk fab. 2001 -... 100 Lei
Arbore cotit / vibrochen 038l vw touran i 1.9 tdi 90 cai motor... 1100 Lei
Motoras macara vw passat b6 2005-2010 fata stanga 1k0959793g,... 100 Lei
-
Compresor clima opel meriva b 2010-2014 1.7 cdti 13250606 zj2 700 Lei
Broasca haion nty skoda karoq 2017→ 1.0 tsi ezc-sk-084 120 Lei
Maner iexterior usa fata/spate dreapta bmw seria 3 e92/93... 102 Lei
-
4e0807417b bandou stopuri bara spate audi a8 4e motor 3.0tdi... 250 Lei
Skoda fabia benzina 2010 2999 €
Panou comanda aer conditionat ac clima climatronic skoda... 199.99 Lei


