Discutie intre pasionati: Dispare si tractiunea spate de pe modelele super-sport?

A fost o perioada de timp in care reteta supercarului perfect trebuia sa includa neaparat un motor aspirat (cu cat mai multi cilindri in V, bineintes), o transmisie manuala si un sistem de tractiune spate. Avand la dispozitie o astfel de configuratie, era aproape imposibil sa nu simti o stare inexplicabila in momentul in care te aflai la volan, oarecum imposibil sa nu simti sentimentul de bucurie ca faci totul de unul singur si, in acelasi timp, sentimenul de frica - frica, ca vei scapa situatia de sub control si vei sfarsi pe marginea soselei.
Cu cateva exceptii - precum Porsche 959 sau Ferrari F40 de exemplu, majoritatea supercarurilor au ascuns sub capota cate un motor aspirat, care sa puna exclusiv la dispozitia rotilor spate, prin intermediul unei transmisii manuale, cat mai multi cai putere. Vremurile s-au schimbat insa odata cu venirea secolului XXI, Lamborghini fiind probabil primul nume mare care a tradat si a mers pe sistemul de tractiune integrala - iar pentru acest lucru trebuie sa le multumim in special germanilor de la Audi.
De asemenea, aceiasi italieni de la Lamborghini au renuntat complet, in urma cu aproximativ doi-trei ani, si la serviciile transmisiei manuale, in timp ce motorizarile aspirate nu vor mai prinde, cel mai probabil, anul 2020 - daca este sa tinem cont de informatiile care vin dinspre Sant'Agata Bolognese. De asemenea, unitati supraalimentate am putea vedea in curand si in gama Ferrari, o gama care ofera exclusiv supercaruri cu transmisie automata si, mai nou, un automobil cu sistem de tractiune integrala.
Slava Domnului ca nava amiral, noul Ferrari LaFerrari, a scapat de acest tratament, lucru care nu s-a intamplat si in curtea celor de la Porsche. Dupa ce a oferit lumii probabil ultimul supercar old-school din industrie - iar aici ne referim la extraordinarul Porsche Carrera GT, compania din Stuttgart a ales o cu totul alta reteta pentru modelul sau de top 918 Spyder. O reteta care, pe langa binevenitul plus de putere pus la dispozitie de motoarele electrice din dotare, mai include si... transmisie automata, respectiv sistem de tractiune integrala.
Asadar, la acest moment, automobilele de inalta performanta echipate cu transmisie manuala pot fi numarate pe degetele de la o mana, acelasi lucru fiind valabil si pentru cele ce-ascund sub capota un motor aspirat. De asemenea, nici supercarurilor cu sistem de tractiune spate nu le merge mai bine, italienii de la Ferrari si britanicii de la McLaren fiind singurii constructori din acest segment care ofera o gama cuprinsa exclusiv din modele RWD.
Asa cum probabil ti-ai dat deja seama, exista si cateva explicatii pentru aceasta schimbare: transmisia cu dublu ambreiaj este mult mai performanta decat cea manuala, iar performanta cantareste foarte mult atunci cand vine vorba de un supercar. In ceea ce priveste motorizarea supraalimentata, alegerea acesteia este cat se poate de simpla: poti obtine o putere mare din capacitati cilindrice mai mici (fara a stresa prea mult motorul), ofera mai mult cuplu si, nu in ultimul rand, este mai eficienta - din punctul de vedere al consumului redus de carburant.
O rezolvare pentru mergerea in continuare pe configuratia clasica ar fi reducerea masei totale, insa dezvoltarea si / sau utilizarea materialelor ultra-usoare este costisitoare, iar acest lucru se va vedea in pretul final al masinii. Drept urmare, putem afirma fara prea mari probleme ca supercarul viitorului va fi turbo si automat, propulsorul aspirat si transmisia manuala urmand a pierde lupta cu moartea.
Mai ramane insa o speranta. O speranta numita tractiune spate. Dar oare cat va mai rezista si aceasta? Cat va mai trece pana cand sistemul de tractiune integrala va prelua controlul si va reduce la minimum adevarata placere a condusului unui supercar? Ei bine, doar timpul o poate spune: cert este ca Porsche a avut nevoie de mai putin de un deceniu pentru a face trecerea de la supercarul in cea mai pura forma a sa (Carrera GT) la supercarul... computer (918 Spyder).
Ajunsi la final, tinem sa reamintim si alte supercaruri de-a dreptul glorioase, cu o configuratie perfecta, precum McLaren F1, Lamborghini Diablo SV si GT, Pagani Zonda F, Ford GT sau Ferrari F50.
Cum arata supercarul ideal in viziunea ta?
-
166007885r 1660000q2d a6220700087 0445110546 bosch injector... 500 Lei
9x2q-9k546-db 9x2q-9k546-da 0445116013 bosch injector citroen... 500 Lei
Radiator apa - chevrolet lacetti 2003 , 96553424 264.13 Lei
-
0445120054 504091504 2855491 0986435545 injector iveco... 130 €
00670051811 a670051811 ihi turbosuflanta alfa romeo stelivio /... 1750 Lei
5801553219 504388756 0986437512 bosch pompa inalta presiune... 3000 Lei
-
Ceasuri bord digitale audi a4 b9 8w / a5 8w / q5 fy (virtual... 4500 Lei
0445118009 a6540700087 bosch injector mercedes a, b, c, cla,... 600 Lei
A2313202701 a2133202904 a2133200104 compresor airmatic... 1000 Lei
-
42609705 3110100000000x compressor a/c chevrolet bolt ev opel... 2500 Lei
0 445 020 195 5801486599 bosch pompa inalta presiune iveco... 600 €
5802204204 5801527202 789499-5003s garrett turbo iveco... 5000 Lei
-
0445010414 55253490 55243307 bosch pompa inalta presiune... 1000 Lei
0445111143 5802846337 bosch injector iveco daily vi 2.3 750 Lei
Jante aliaj 17 zoll marca oxigin, gama vw, audi, seat, skoda,... 2900 Lei
-
9820403480 jx6q-9f593-aa 0445110749 bosch injector citroen... 600 Lei
Jante aliaj 17 zoll originale audi q5 / mercedes / vw/ seat /... 2000 Lei
0445876882 0445110800 166007427r h8201636333 injector... 500 Lei
-
Jante aliaj 16 zoll originale opel astra h 1000 Lei
95521533 55578075 dcri301030 denso injector opel astra j k... 600 Lei
Jante aliaj 16 zoll marca dezent, gama dacia duster, mazda,... 1000 Lei
-
3773781 5042522420 hy40v 504108310 504108308 holset turbo... 2500 Lei
0445020160 0445020292 0445020195 0986437512 bosch pompa inalta... 3000 Lei
166000121r 8201453073 16600-00q2n 0445110652 bosch injector... 500 Lei
-
H8201636333 0445110800 166007427r 0445876882 injector... 500 Lei
Bmw 120 seria 1 /1.6 diesel recent adus si inmatri ro.2025 an... 31500 Lei
Punte spate fiat panda 169 704 Lei
-
504047816 3598718 87803115 504082710 hx35 holset turbosuflanta... 1750 Lei
Sh01-13700 810358-5002 810358-0002 garrett biturbo mazda 3/6... 300 €
0 986 435 655 0 445 124 014 504388750 bosch injector new... 2000 Lei
-
0445120007 0986435508 bosch injector daf /iveco eurocarg /new... 450 Lei
A2133004320 a2133200004 a2133200104 compresor airmatic... 1000 Lei
0445116042 9687454380 1980el 0986435392 bosch injector citroen... 500 Lei
-
5801621241 826996-0002 826996-5002 5801674711 garrett... 5000 Lei
20504348 20745795 207457950 735284-5001s garrett turbosuflanta... 300 €
0986437512 0445020195 0445020292 5801486599r bosch pompa... 3000 Lei


