Discutie intre pasionati: Dispare si tractiunea spate de pe modelele super-sport?

A fost o perioada de timp in care reteta supercarului perfect trebuia sa includa neaparat un motor aspirat (cu cat mai multi cilindri in V, bineintes), o transmisie manuala si un sistem de tractiune spate. Avand la dispozitie o astfel de configuratie, era aproape imposibil sa nu simti o stare inexplicabila in momentul in care te aflai la volan, oarecum imposibil sa nu simti sentimentul de bucurie ca faci totul de unul singur si, in acelasi timp, sentimenul de frica - frica, ca vei scapa situatia de sub control si vei sfarsi pe marginea soselei.
Cu cateva exceptii - precum Porsche 959 sau Ferrari F40 de exemplu, majoritatea supercarurilor au ascuns sub capota cate un motor aspirat, care sa puna exclusiv la dispozitia rotilor spate, prin intermediul unei transmisii manuale, cat mai multi cai putere. Vremurile s-au schimbat insa odata cu venirea secolului XXI, Lamborghini fiind probabil primul nume mare care a tradat si a mers pe sistemul de tractiune integrala - iar pentru acest lucru trebuie sa le multumim in special germanilor de la Audi.
De asemenea, aceiasi italieni de la Lamborghini au renuntat complet, in urma cu aproximativ doi-trei ani, si la serviciile transmisiei manuale, in timp ce motorizarile aspirate nu vor mai prinde, cel mai probabil, anul 2020 - daca este sa tinem cont de informatiile care vin dinspre Sant'Agata Bolognese. De asemenea, unitati supraalimentate am putea vedea in curand si in gama Ferrari, o gama care ofera exclusiv supercaruri cu transmisie automata si, mai nou, un automobil cu sistem de tractiune integrala.
Slava Domnului ca nava amiral, noul Ferrari LaFerrari, a scapat de acest tratament, lucru care nu s-a intamplat si in curtea celor de la Porsche. Dupa ce a oferit lumii probabil ultimul supercar old-school din industrie - iar aici ne referim la extraordinarul Porsche Carrera GT, compania din Stuttgart a ales o cu totul alta reteta pentru modelul sau de top 918 Spyder. O reteta care, pe langa binevenitul plus de putere pus la dispozitie de motoarele electrice din dotare, mai include si... transmisie automata, respectiv sistem de tractiune integrala.
Asadar, la acest moment, automobilele de inalta performanta echipate cu transmisie manuala pot fi numarate pe degetele de la o mana, acelasi lucru fiind valabil si pentru cele ce-ascund sub capota un motor aspirat. De asemenea, nici supercarurilor cu sistem de tractiune spate nu le merge mai bine, italienii de la Ferrari si britanicii de la McLaren fiind singurii constructori din acest segment care ofera o gama cuprinsa exclusiv din modele RWD.
Asa cum probabil ti-ai dat deja seama, exista si cateva explicatii pentru aceasta schimbare: transmisia cu dublu ambreiaj este mult mai performanta decat cea manuala, iar performanta cantareste foarte mult atunci cand vine vorba de un supercar. In ceea ce priveste motorizarea supraalimentata, alegerea acesteia este cat se poate de simpla: poti obtine o putere mare din capacitati cilindrice mai mici (fara a stresa prea mult motorul), ofera mai mult cuplu si, nu in ultimul rand, este mai eficienta - din punctul de vedere al consumului redus de carburant.
O rezolvare pentru mergerea in continuare pe configuratia clasica ar fi reducerea masei totale, insa dezvoltarea si / sau utilizarea materialelor ultra-usoare este costisitoare, iar acest lucru se va vedea in pretul final al masinii. Drept urmare, putem afirma fara prea mari probleme ca supercarul viitorului va fi turbo si automat, propulsorul aspirat si transmisia manuala urmand a pierde lupta cu moartea.
Mai ramane insa o speranta. O speranta numita tractiune spate. Dar oare cat va mai rezista si aceasta? Cat va mai trece pana cand sistemul de tractiune integrala va prelua controlul si va reduce la minimum adevarata placere a condusului unui supercar? Ei bine, doar timpul o poate spune: cert este ca Porsche a avut nevoie de mai putin de un deceniu pentru a face trecerea de la supercarul in cea mai pura forma a sa (Carrera GT) la supercarul... computer (918 Spyder).
Ajunsi la final, tinem sa reamintim si alte supercaruri de-a dreptul glorioase, cu o configuratie perfecta, precum McLaren F1, Lamborghini Diablo SV si GT, Pagani Zonda F, Ford GT sau Ferrari F50.
Cum arata supercarul ideal in viziunea ta?
-
0445110819 8579232 13538579232 bosch injector bmw mini x1 x2... 650 Lei
8200146357 93190346 0445110141 bosch injector nissan opel... 300 Lei
0445010759 55494494 0986437473 pompa inalta presiune opel... 1250 Lei
-
Jante noi originale audi a8 19 inch 1200 €
Peugeot 308 2.0bluehdi 2016 6500 €
A6540700087 0445118009 bosch injector mercedes a, b, c, cla,... 600 Lei
-
Tablou sigurante borna baterie, 6r0937550a, skoda roomster... 180 Lei
Eleron bmw seria 6 m6 f06 f13 gran coupe 2011-2018 v2 330 Lei
Stopuri cu led vw scirocco iii 289 €
-
9060969099 53279880013 53279707130 53279887120 turbo mercedes... 750 Lei
0445020175 5801382396 bosch pompa inalta presiune daf iveco... 1750 Lei
Fiting adblue încălzit cu filtru cod 98001230 300 Lei
-
500061280 504128307r 504128307 2855135 0986435530 bosch... 650 Lei
Cutie de viteze 5+1 f17 opel corsa e 2014-2019 1.4 ecotec 90cp... 2660 Lei
Motor renault clio 2 1.2 16v benzina,twingo,kangoo 1000 Lei
-
A2115000593 a2115000693 3137229008 electroventilator radiator... 450 Lei
0445110939 166007383r hmlgt9558r bosch injector fiat nissan... 800 Lei
Ornament switch maner deschidere haion ford s max wa6 6m21r43404a 200 Lei
-
0445010799 167006205r bosch pompa inalta presiune renault 1.7... 1500 Lei
5801486599 0445020195 bosch pompa inalta presiune iveco... 3000 Lei
2854608 500060544 504091505 0986435552 0445120057 bosch... 650 Lei
-
Presuri originale - audi a6 / 4f ( 06' - 11' ) 100 €
5801453888 500060536 538884015 0986435663 bosch injector iveco... 750 Lei
5801966925 5801645175 borgwarner kkk turbosuflanta tractor... 3500 Lei
-
99485546 2995478 99445057 500363382 500324435 injector iveco... 750 Lei
Bara fata ford focus 3 facelift- (model cu 6 senzori) titanium 1500 Lei
A6510703287 28308779 delphi injector mercedes c cls e glc gle... 500 Lei
-
Kit contact chei honda pantheon 2t (98-02) 125-150cc - honda 150 Lei
Calculator cutie viteze mercedes-benz s-class (2005-2009)... 500 Lei
A1663200204 compresor airmatic mercedes gl-class (x166) gle... 1250 Lei
-
Cotiera toyota auris 2008 hatchback 2.2 d-cat 200 Lei
0445020334 5801848002 5802206691 bosch pompa inalta presiune... 2250 Lei
5801496001 5801454567 500060548 0986435662 injector iveco... 650 Lei
-
12709700221 5801785898 5801966925 borgwarner turbo tractor... 6000 Lei
0986435564 503777309 5042551850 504255185 bosch injector iveco... 750 Lei
167008683r 95518968 a2c80584700 vdo pompa inalta presiune... 1750 Lei


