Discutie intre pasionati: Dispare si tractiunea spate de pe modelele super-sport?
A fost o perioada de timp in care reteta supercarului perfect trebuia sa includa neaparat un motor aspirat (cu cat mai multi cilindri in V, bineintes), o transmisie manuala si un sistem de tractiune spate. Avand la dispozitie o astfel de configuratie, era aproape imposibil sa nu simti o stare inexplicabila in momentul in care te aflai la volan, oarecum imposibil sa nu simti sentimentul de bucurie ca faci totul de unul singur si, in acelasi timp, sentimenul de frica - frica, ca vei scapa situatia de sub control si vei sfarsi pe marginea soselei.
Cu cateva exceptii - precum Porsche 959 sau Ferrari F40 de exemplu, majoritatea supercarurilor au ascuns sub capota cate un motor aspirat, care sa puna exclusiv la dispozitia rotilor spate, prin intermediul unei transmisii manuale, cat mai multi cai putere. Vremurile s-au schimbat insa odata cu venirea secolului XXI, Lamborghini fiind probabil primul nume mare care a tradat si a mers pe sistemul de tractiune integrala - iar pentru acest lucru trebuie sa le multumim in special germanilor de la Audi.
De asemenea, aceiasi italieni de la Lamborghini au renuntat complet, in urma cu aproximativ doi-trei ani, si la serviciile transmisiei manuale, in timp ce motorizarile aspirate nu vor mai prinde, cel mai probabil, anul 2020 - daca este sa tinem cont de informatiile care vin dinspre Sant'Agata Bolognese. De asemenea, unitati supraalimentate am putea vedea in curand si in gama Ferrari, o gama care ofera exclusiv supercaruri cu transmisie automata si, mai nou, un automobil cu sistem de tractiune integrala.
Slava Domnului ca nava amiral, noul Ferrari LaFerrari, a scapat de acest tratament, lucru care nu s-a intamplat si in curtea celor de la Porsche. Dupa ce a oferit lumii probabil ultimul supercar old-school din industrie - iar aici ne referim la extraordinarul Porsche Carrera GT, compania din Stuttgart a ales o cu totul alta reteta pentru modelul sau de top 918 Spyder. O reteta care, pe langa binevenitul plus de putere pus la dispozitie de motoarele electrice din dotare, mai include si... transmisie automata, respectiv sistem de tractiune integrala.
Asadar, la acest moment, automobilele de inalta performanta echipate cu transmisie manuala pot fi numarate pe degetele de la o mana, acelasi lucru fiind valabil si pentru cele ce-ascund sub capota un motor aspirat. De asemenea, nici supercarurilor cu sistem de tractiune spate nu le merge mai bine, italienii de la Ferrari si britanicii de la McLaren fiind singurii constructori din acest segment care ofera o gama cuprinsa exclusiv din modele RWD.
Asa cum probabil ti-ai dat deja seama, exista si cateva explicatii pentru aceasta schimbare: transmisia cu dublu ambreiaj este mult mai performanta decat cea manuala, iar performanta cantareste foarte mult atunci cand vine vorba de un supercar. In ceea ce priveste motorizarea supraalimentata, alegerea acesteia este cat se poate de simpla: poti obtine o putere mare din capacitati cilindrice mai mici (fara a stresa prea mult motorul), ofera mai mult cuplu si, nu in ultimul rand, este mai eficienta - din punctul de vedere al consumului redus de carburant.
O rezolvare pentru mergerea in continuare pe configuratia clasica ar fi reducerea masei totale, insa dezvoltarea si / sau utilizarea materialelor ultra-usoare este costisitoare, iar acest lucru se va vedea in pretul final al masinii. Drept urmare, putem afirma fara prea mari probleme ca supercarul viitorului va fi turbo si automat, propulsorul aspirat si transmisia manuala urmand a pierde lupta cu moartea.
Mai ramane insa o speranta. O speranta numita tractiune spate. Dar oare cat va mai rezista si aceasta? Cat va mai trece pana cand sistemul de tractiune integrala va prelua controlul si va reduce la minimum adevarata placere a condusului unui supercar? Ei bine, doar timpul o poate spune: cert este ca Porsche a avut nevoie de mai putin de un deceniu pentru a face trecerea de la supercarul in cea mai pura forma a sa (Carrera GT) la supercarul... computer (918 Spyder).
Ajunsi la final, tinem sa reamintim si alte supercaruri de-a dreptul glorioase, cu o configuratie perfecta, precum McLaren F1, Lamborghini Diablo SV si GT, Pagani Zonda F, Ford GT sau Ferrari F50.
Cum arata supercarul ideal in viziunea ta?
- Fiat 500 motor 1200-12v benzina +gpl din fabrica 2013 5890 € Mercedes citan 2016,clima 2016 7500 € Skoda octavia 2 vrs extra dotari laurin&klement 1.6 mpi gpl... 7500 €
- Bmw 520 diesel 2009 8200 € Motor mercedes viano an 2013 euro 5 13685 Lei Vw amarok 2.0 tdi 2011 10999 €
- Bmw 730 diesel euro 5 / 258 cp 2014 24000 € Opel antara 2.0 cdti 2007 4290 € Mini cooper s countryman all4,j.c.works 194cp 2014 12500 €
- Set 4 anvelope de vara noi 235/40r19 96w bridgestone potenza s001 2200 Lei Kia carens euro 5b 2015 7950 € Vw golf 1.6 tdi 2010 3900 €
- Skoda octavia automata, euro 6 2019 10600 € Polita tavita capac portbagaj land rover freelander 1 3 usi... 349.99 Lei Th-10399 blocaj volanta motor ford diesel și benzina 35 Lei
- Peugeot 407 1.6diesel distributie+revizie noi 2006 2500 € Ford focus cabrio 2007 3500 Lei Bmw 118 n47 2008 4500 €
- Dacia sandero 1200 benzina euro 5 2016 4500 € Peugeot 206 1.4gpl a/c electroce 123000km 2007 1899 € Skoda roomster diesel 2013 4350 €
- Nissan leaf tekna special 2019 21150 € Skoda octavia 1.6d 2014 6700 € Mercedes sprinter 163 cp euro 5, stare tehnica perfecta 2012 15800 €
- Vw touran diesel 2011 5790 € Fiat 500 x benzina+gpl 1.6 aspirat navigatie,pilot... 11750 € Skoda yeti 2.0 diesel 2012 6790 €
- Set 4 anvelope vara 17 inch michelin primacy hp 225/50 r17 750 Lei Prelungire bara spate spoiler difuzor vw passat cc 2008-2012... 783 Lei Bandou ornament lampa lampi numar maner clapeta actionare... 299.99 Lei
- Peugeot 307 sw 1.6 hdi 110 cp panoramica climatronic an fab. 2004 11500 Lei Mitsubishi asx euro 5 2012 7950 € Mitsubishi asx 150 cp 2012 7950 €
- Rama grila radiator hyundai ioniq facelift (2019-2022) cod... 270 Lei Opel zafira 1.9 cdti 2005 1999 € Grila aerisire mazda 6 gg ( 2002-2007 ) 50 Lei