Discutie intre pasionati: Dispare si tractiunea spate de pe modelele super-sport? Editorial 16 Octombrie Discutie intre pasionati: Dispare si tractiunea spate de pe modelele super-sport?
Toate comentariile (40):
JDV
JDV
283 comentarii 637 puncte
Singurul avantaj pe care il mai are cutia manuala, este faptul ca " se simte sportiv" din perspectiva soferilor. Alt avantaj nu mai are asupra unei cutii automate de generatie noua, din punct de vedere al performantelor. Si tractiunea spate, este doar pentru a te distra cu ea, deoarece un 911 sau un GT-R este cu 5 masini in fata unui M3 sau unui C63 AMG, datorita tractiunii integrale.
16 oct 2013, 18:36
0
TRAIASCAromania
1624 comentarii 496 puncte
Foarte mare dreptate ai cu cutia manuala...eu am manual dar dupa ce am condus masini cu dumblu ambreaj,mi se pare primitiva orice cutie manuala:)) SI faza cu tractiunea spate...nu va mai tine foarte mult.Eu cu un 540i RWD 307cai am incercat sa ma duc inainte la un AUTOBUZ de la stop cand sa facut verde (pe ploaie cu Tractiunea OFF) si eu am stat pe loc vreo 3 secunde cu rotile patinand pina cand sa miscat masina...ma intrecut autobuzul si inca vreo 3 masini:)) Personal eu cred ca un Subaru Impreza se poate pune si cu un Ferrari in realitate pe strada.Pt ca mai ales la noi,strazile sunt facute din nush ce materiale si pline de praf si nisip,degeaba ai 0-100 in 3.9sec pe o pista de Drag cand scoti 6sec in realitate pe strada. AWD + dual clutch transmisii = viitorul
16 oct 2013, 21:52
0
alpha111
583 comentarii -35 puncte
540i are 286 de cai, am avut eu seria 7 cu acelasi motor si ce masina cu dublu ambreaj ai condus? nu-mi spune ca un m5 5000 v8 cu cutie manuala, ca ma impusc :)))
16 oct 2013, 23:40
-3
1298 comentarii 3108 puncte
Iti este ciudaaaa ca nu ai condus si tu aaa :)))) ( glumesc ! )
16 oct 2013, 23:51
0
alpha111
583 comentarii -35 puncte
serios, frate, inca ii explic omului ca nu poti pune 2 abreaje pe o cutie manuala, si tot nu ma cred, dar nu las :))
17 oct 2013, 00:26
-1
marius3191
63 comentarii 57 puncte
te contrazic...sunt anumite cutii manuale care sunt cuplate la ambreiaje dublu disc...nu este la fel ca cel de la cutiile automate dar este asemanator
17 oct 2013, 12:03
0
alpha111
583 comentarii -35 puncte
altul??!!! nu se poate, da-i un search pe wiki, ieri mi-a venit ideea da a vedea dak este un articol acolo si este, cititi-l bine si nu mai vorbiti prostii, acolo scrie clar ca este montat pe cutii automnate si semiautomate adica cele de competitie toate sunt pe cutii automate , ce plm sunteti asa batuti in cap? nu mai vorbiti prostii ca sunt alti care stiu si cunosc si rad de voi, da-i search si trimite-i si alulia link-ul si zi-mi dak e ca mine sau nu
17 oct 2013, 12:39
-1
marius3191
63 comentarii 57 puncte
dai tu un search pe "wiki" si vezi ce fel de ambreiaj are Porsche Carrera GT...un supercar listat in articol ca fiind "old-school"
17 oct 2013, 13:20
+1
alpha111
583 comentarii -35 puncte
pe aia am mentionot-o si eu futu-ma in ele de masini, dar ala nu are cutie manuala autentica, este,,, sa-i zicem semi-manula are un mecanisms automat care preselecteaza vitezele si prin faptul ca au pus o pedala de ambreaj, pleaca fosrte greu de pe loc, nu-mi mai suciti cuvintele, am spus ca este exceptia care intareste regula, dar mnu are acea cutie manuala cu care suntem obisnuiti, este un hibrid intre manuala si secventiala deci am dreptate eu, am inchis subiectul.(punct) p.s (adica, virgula) inclusiv masinile de rally, unele din ele au o cutie asemanatoare, dar nu este manuala, cum spuneam, am dreptate:D
17 oct 2013, 14:02
-1
marius3191
63 comentarii 57 puncte
vezi ca faci confuzie intre cutie secventiala si cea manuala clasica...Porsche-ul are cutie manuala in H...si fii mai calm si deschis la parerile altora...nu cred ca tocmai tu ai inventat autoturismul si tehnologiile aferente
17 oct 2013, 14:46
-1
alpha111
583 comentarii -35 puncte
ai dreptate tu, le confund, asa este:))) problema este ca pe asta imi bazez dictoratul, motoare si cutii automnate, aia nu este o cutie manuala pe care o ai in audi a4, de exemplu, este un hobrid intre doua tipuri de schimbatoare, iar rezultatul final, nu este unul foarte apreciat, drept urmare este singura din specia ei care a avut succesul sa fie montata pe o masina stradala, pagani huayra mai are ceva de genul, dar, cu o mica exceptie, au renuntat la pedala de ambreaj (nu stiu dak este dual) carreara gt v10 este defapt un concept pt curse,si drept urmare foloseste acele cutii care sunt secvential, automate sau manuale, dar sunt secventiale inainte de afii manuale sau automate, este o mare diferenta intre cutia manuala, asa cum o stim toti si cutia "manuala" din carrera gt v10, crede-ma ca asta invat la scoala, tipuri de motoare, de cutii si modurile de a le cupla, iar cacatul ala de gt v10 este dat ca exemplu, unde scrie clar "nu este o cutie manuala, dar nici automata, este secvential manuala, datorita faptului ca masina nu v-a schimba treptele decat daca soferul o cere CU SAU FARA a fi nevoie de apasarea pedalei de abreaj, dar masina are deja pregatita viteza pe a doua placa de ambreaj care nu este folosita, datorita selectorului de viteze si a CONVERTITORULUI DE CUPLU" intelege ce vrei, sau ce poti
18 oct 2013, 01:11
-2
381 comentarii 502 puncte
Mai omule, nu stiu ce studiezi tu, dar confunzi lucrurile grav de tot. Pe Carrera GT nu e nimic special, nu e nimic hibrid. E MANUALA, E IN H, ARE SINCROANE. Acuma, ce e diferit e ca are ambreiaj dublu disc, ca sa reziste la puterea motorului si are 3 arbori in loc de doi, dar asta e din cauza pozitionarii cutiei direct in spatele motorului, acesta din urma fiind pozitionat central. Arborele cotit e conectat la arborele primar al transmisiei prin un grup conic, apoi arborele primar si arborele secundar sunt fix ca la orice alta cutie manuala in 6 trepte, fara nici o diferenta. DIFERENTA apare ca arborele secundar nu e conectat la un cardan, ci e conectat la un al treilea arbore, un arbore intermediar, care e conectat direct la diferential. DATELE SUNT DIN DOCUMENTATIE OFICIALA PORSCHE AG, nu de pe emisiuni de ***** gen top gear, unde e 90% caterinca. LA ORICE CUTIE MANUALA IN H DE PE LUMEA ASTA POTI SA SCHIMBI FARA AMBREIAJ, CHIAR DACA ARE SINCROANE SI NU CRABOTI ! ! ! Ca daca faci asta la cutie manuala in H cu sincroane si nu iti iese, distrugi sincroanele, e partea a doua. Dar si la cutia cu craboti (indiferent ca e H sau seventiala) daca nu stii sa schimbi distrugi crabotii. Iar CUTIILE SEMI AUTOMATE NU AU NIMIC IN COMUN CU AUTOMATELE HIDRAMATE ! ! ! Sunt tot cutii manuale, tot cu sincroane, tot cu dinti inclinati, tot cu furci selectoare, tot cu ambreiaj, placa si rulment de presiune si cu volanta. Doar ca selectorul de viteze e un tambur canelat (exact tamburul ce il gasesti la motociclete) care apoi modifica miscarea sus jos in miscarile obisnuite ale furcilor selectoare. Si chestia diferita e ca rulmentul de presiune nu e apasat de pedala, ci e apasat de un actuator electro-hidraulic, si acest actuator poate fi actionat si de catre ECU, nu doar de catre sofer.
19 oct 2013, 00:43
+2
381 comentarii 502 puncte
Ce am uitat sa zic la cutia de Carrera GT e metoda in care sunt actionate furcile, practic exista doua cabluri flexibile in loc de unul, chestia asta cu preselectarea e intelesa gresit, e folosita pt a preveni selectoare a doua trepte in acelasi timp. Pt ca cablul preselctor se roteste in timp ce cablul selector face miscarea liniara, toate treptele sunt puse in pozitia de netru, in afara de cea selectata pt schimb, si asadar selectarea concomitenta a doua trepte e imposibil de realizat. Cat despre cutiile automate HIDRAMATE, eu am impresia ca nu tu nu ai vazut cum arata aceste cutii de le confunzi cu manualele. La HIDRAMATE ai CONVERTIZOR DE CUPLU si ai MECANISME PLANETARE pt obtinerea raporturilor de transmisie si au FRANE CU BANDA SI AMBREIAJE. Ca ultimele generatii de automate au in convertizor incorporat si un ambreiaj pt a bloca convertizorul in treapta, e cu totul altceva, principiul de baza nu se schimb, iar mersul cu convertizorul blocat in treapta respectiva doar mareste putin eficienta. ex 7g tronic plus
19 oct 2013, 00:43
0
TRAIASCAromania
1624 comentarii 496 puncte
540i straight pipes....intradevar trebuia sa aiba 286 dar am mers la un dyno si a scos 307cai putere si 325ft/lb cuplu.Inafara de straight pipe eu nu am avut nimic pe ea asa ca numai aia poate fii puterea in plus. Dual clutch am condus Un Golf GTI din 2012,AUDI A6 3.0T,Q7 3.0T ,Maserati Quatroportte si Ferrari F360 modena (nu is 100% ca e DCT dar oricum schimba vitezele ridicol de rapid) Oricum sunt multe transmisii ce schimba foarte rapid chiar fara dual clutch,am ramas impresionat de un X6 3.0d 235cai la cat de rapid schimba vitezele. Dar in schimb am condus un VW bora 1.6 diesel avea vreo 80cai automata...am numarat 10secunde de cand am apasat pedala pina cand a schimbat viteza:))) Eu sustin doar cutiile automate NOI nu cele vechi cu 3-4 viteze
17 oct 2013, 01:05
+3
alpha111
583 comentarii -35 puncte
ahaam... credeam ca poate ai condus un m5 manual :)) oricum, ciudata aliniere de masini ai condus, 360 modena nu avea, aveau pe alte modele, ala era modelul de baza, cu schimbator manual de tip gateway, adica iti pleca levierul din mana dak depasai un anume punct spre viteza corecta , nu este o trasatura a lui ferrari, este mai mult un mod de a face schimbarile mai deosebite si evidentiate, si lamborghini are un gateway si audi r8 mai are un gateway, plus ca are u click placut atunci cand intra in viteza :))
17 oct 2013, 01:42
-1
TRAIASCAromania
1624 comentarii 496 puncte
Am condus foarte multe masini pentru ca am avut o firma in Canada si ne ocupam de modificat masini,mai mult astea scumpe.(dar daca erau prea scumpe le refuzam ca nu ne acopera asigurarea:))) am refuzat un 458 italia Novitec,nici nu am vrut sa ma apropii de ea.Si in plus,in fiecare weekend mergeam la dealeri auto si faceam test-drive,era un hobby ciudat de-al meu....
17 oct 2013, 14:03
+1
alpha111
583 comentarii -35 puncte
bravo tie! si acum esti in canada sau in tara?
17 oct 2013, 14:18
-1
TRAIASCAromania
1624 comentarii 496 puncte
din pacate in Romania...nu stiu de ce tot am sperante ca se poate si in Romania.Nu is intreg la cap:))
17 oct 2013, 23:07
0
33 comentarii 100 puncte
Performanta vs placerea de a conduce
16 oct 2013, 19:14
0
223 comentarii 312 puncte
Personal sunt convins ca tractiunea spate va ramane. Nu ca si tractiune spate tot timpul, dar ca si optiune de activat din computerul de bord. Cert este ca masinile viitoare vor fi mai usoare, mai computerizate si cu motoare de capacitati mai mici (cel putin in Europa). Insa o intrebare lipseste din acest articol................ o intrebare care este esentiala. Cat timp va mai exista sofer? In statele unite, 2 state au legalizat masinile complet automate facute de Google. Cand vine vorba de supercars, soferul va fi un factor important mereu pentru ca aceste masini se conduc din placerea de a conduce...... insa daca vorbim de clasa de supercars de lux (Rolls Royce, Bentley, Maybach) atunci cumparatorii vor opta pentru confort si siguranta, asa ca sigur in 2020 vor iesi modele complete automate care te plimba pe baza unor comenzi vocale.
16 oct 2013, 19:46
+2
alpha111
583 comentarii -35 puncte
rools, v-a intra in faliment, deja le este greu, chiar si cumparati de bmw, bentley, nu stiu ce au de gand sa faca de la vw group, dar nu o sa auzim de bine peste cativa ani in ceea ce-i priveste pe bentley si probabil cel mai regretabil lucru si ceea mai mare "crima" pe are putea s-o faca mercedes benz ag, era sa omoare brandul maybach in favoare clasei s, care oricum concurau in clase diferite:(( deci, in caz ca n-o sa se razgandeasca, nu o sa mai auzim de maybach reformulez, "uciderea" lui maybach este pe locul 2, pe primul loc este prima masina din lume cu motor diesel, aia a fost marea lor crima in industria auto :))) (glumesc)
17 oct 2013, 00:58
-2
Sevastian_Vr6
477 comentarii 299 puncte
Neinteresant pt noi oameni comuni care nu am condus si nici nu cred ca vom conduce un supercar, deci tractiune fata, spate, cutie automata, manuala sau alte ***-uri nu o sa ni le permitem atata timp cat suntem aici si scriem pe 4tuning. Daca cutia automata este peste cea manuala de ce la raliu nu pun cutie automata!? Din anumite puncte de vedere este superioara dar din altele este inferioara. Multi piloti prefera masini fara servo si cu cutie manuala si tractiune spate. Masina trebuie sa o simtim nu sa merga singura. ;) Strict parerea mea. Bafta.
16 oct 2013, 22:24
+6
AdrCos
1522 comentarii 2249 puncte
In raliu sunt cutii segventiale, adica poti sa selectezi doar treapta superioara sau inferioara. Nu este ca la orice masina, diferentele sunt uriase.
17 oct 2013, 17:16
+4
TRAIASCAromania
1624 comentarii 496 puncte
Si ca sa adaug la faza ca intradevar sunt semi-automate nu manuale cutiile la masinile de raliu,ele sunt si straight cut si de aceea huruie asa de tare,dar nu este pierdere de la motor-roti prin cutie. (care e 10%pt manual si 15% pt automat)
17 oct 2013, 23:04
-2
381 comentarii 502 puncte
Pierderea de putere tot o ai, atata tot ca daca ai cutie cu craboti, indiferent ca e in H sau e secventiala, scapi de solicitarea radiala din arbore, aceasta fiind indusa de dintii inclinati. Zgomotul din timpul angrenarii e cauzat de faptul ca suprafata de contact e mai mica decat la inclinati, si de faptul ca presiunea de contact nu e constanta in timpul angrenarii, pratic dintii se lovesc de fiecare data cand angreneaza unul cu celalalt. Pierderea de putere e cauzata de faptul ca trenul de rulare tot de motor e invartit. Prin faptul ca ai scapat de dintii inclinati, ai scapat doar de rulmentii radiali-axiali si i-ai inlocuit cu rulmenti radiali. Dar nu modifici cu absolut nimic pierderile de transmisie. Zgomotul la dintii drepti e cauzat de faptul ca angrenare e imperfecta, practic pt ca sunt concepute sa preia solicitari mari prin soc, au tot timpul un pic de joc in timpul angrenarii, de unde rezulta si zgomotul. Iar faptul ca folosesc craboti, e simplu, crabotii (ghearele) angreneaza doar daca schimbi extrem de repede, ceea ce se si doreste la masinile de curse. Cat despre mecanismul SECVENTIAL, e simplu, furcile selectoare din cutie sunt la fel ca si la cutia clasica in H, doar ca schimbatorul secvential are un tambur canelat ce modifica miscarea liniara sus-jos in miscarile normale ale furcilor selectoare.
18 oct 2013, 04:17
0
12 comentarii 8 puncte
in mare parte, bine punctat.doar ca...angrenajul cilindric cu dinti inclinati induce forte axiale, nu radiale SI are randament mai mic decat angrenajul cilindric cu dinti drepti
23 oct 2013, 19:46
0
j0k3r_E30
862 comentarii 2339 puncte
fara tractiune spate nu ar mai fi distractie...una e sa te distrezi cu RWD si alta e sa te chinui cu un 4WD..cu un RWD faci drifturi si cerculete mult mai frumos,usor si elegant decat cu 4WD...acum ramane de vazut ce ne va aduce viitorul...
16 oct 2013, 22:48
+1
1298 comentarii 3108 puncte
Cred ca noi cei care vorbim aici ( nu vreau sa jignesc pe nimeni ) vorbim degeaba , nust cati din noi vom reusi sa conducem un 918 Spyder , LaFerrari ( stupid nume , extraordinara masina ) sau McLaren sau eu mai stiu ce minunatii ale lumii auto ( sa dea D-zeu sa ajungem sa conducem si dastea :) ) , dar atata timp cat vorbim in necunostinta de cauza nust cat de bine poti sti cum e mai bine asa sau asa....in drifturi tractiunea spate va fi baza , in draguri am mai vazut GT-R de 700 de cai care batea rau masini de o mie si ceva de cai , dar a caror tractiune era pe puntea spate , depinzand de domeniu si la ce e folosita masina respectiva si ce putere are aceasta pot fi folosite multe variante , dar pt ca nu vorbim de competitii ci de supercar-uri de strada cred ca una cu tractiune integrala cutie automata cu nust ce tehnologie pe ea si multe alte chestii de genu' va fi si mai performanta si mai safe si mai ok din multe puncte de vedere , dar oricat ne-am dat cu parerea daca piata merge spre directia asta producatorii vor face masinile asa cum este mai safe si asa cum se si cere mai mult , pt a le putea vinde....
16 oct 2013, 23:11
+3
alpha111
583 comentarii -35 puncte
super sport-uri cu tractiune spate: sls 63 amg, in orice varianta, mai putin sls electric drive pagani huayra, aston martin, viper, corvette, devon gtx (un viper deghizat), koenninggjjdkgsfkjagKGKAegg(II URASC NUMELE) ,zenvo(hyper car-ul din danemarca),ascary(cred ca asa se scrie) marussia(chiar si comunisti au un super car), nooble si cred ca mai sunt , dar nu imi vin in minte acum... tractiunea integrala, are tendinta de a subvira in curbe stranse, nu este atat de sigura precun credeti, inclusiv gtr-ul sibviireaza rau dak cel care il conduce nu stie cum sa-l tina la fel si lamborghini, la fel si audi plus ca o masina cu tractiune integrala este mai grea ca una 2wd, pt ca au unu sau 2 diferentiale in plus parerea mea e ca vor convietui impreuna, puristi vor vrea mereu tractiune stpate, cat despre turbo, sau aspirat. ma doare in **** ce au de gand sa faca, eu vreau doar sa nu renunte la frumusenia aia de 63 amg:(((( care e 6208 nu stiu dc il zic 63, dar nici nu ma intereseaza, mai vreau masini cu motorul ala, sunt ateu, dar ma rog la dumnezeu sa ma auda si sa nu-l scoata din productie, dar prea tarziu, cred ca mi s-au intarit convingerile, deja. l-au scos din productie, doar sls-ul il mai are :((( si ala pt putin timp ca incepe sa se aproprie de sfarsitul ciclului :((( mai ramane dor de 5.5 din slk, apropo, este cam singurul mercedes care numarul corespunde intradevar cu marimea motorului, in rest, cam toate ne pacalesc :)))) 63, e 5.5 45 e 2.0 etc
17 oct 2013, 00:38
-1
1298 comentarii 3108 puncte
Nu e greu frate uite Koenigsegg ...simplu vezi :)) , exerseaza :))
17 oct 2013, 01:50
+3
alpha111
583 comentarii -35 puncte
ko eni g se lknlkjlnlnggg, nu pot lasa-l asa :))))) uneori il nimeresc, dar de mullte ori nu
17 oct 2013, 02:10
0
AdrCos
1522 comentarii 2249 puncte
in clasa Supercar de obicei si masinile cu tractiune integrala au caracter supraviratoriu - Lambo gallardo si Aventador, majoritatea Porsche cu tractiune integrala si asta pentru ca nu sunt 50-50 (tractiune fata-spate) ci sunt variabile. Gallardo cand pleaca blana dupa loc are 80% tractiune spate. Depinde sunt mai multi factori.
17 oct 2013, 17:26
0
menelaus888
736 comentarii -243 puncte
:)))) ce descaltati
17 oct 2013, 08:12
0
1 comentarii 0 puncte
Tractiune spate = Tractiune de actiune :D
17 oct 2013, 10:02
0
381 comentarii 502 puncte
Catre autorul articolului: Daca tot te dai destept si scrii pe site auto, invata ***** care e diferenta dintre diferitele tipuri de transmisii. Stiu, poate e greu, dar automata cu CONVERTIZOR DE CUPLU (AKA HIDRAMATA) nu prea vezi tu la super car-uri. In schimb, vezi o gramada de cutii semi-automate (SMG, CAMBIO CORSA, E-GEAR, F1, WRC etc) -practic cutii de MOTOCICLETA cu AMBREIAJ actionat de un ACTUATOR HIDRAULIC -adica AMBREIAJ CLASIC, DOAR CA PEDALA DE AMBREIAJ E "APASATA" IN MOMENTUL CAND TRAGI DE PADELE. Mai este si TRANSMISIA CU DUBLU AMBREIAJ. Siguuuuuur, o automata proasta de 2 bani, deaia e folosita in masinile de curse din 1983 incoace. Dar asta e a ***** de complexa, si cum pulimea nu e instare sa inteleaga cum functioneaza nici macar jaful lor de cutie manuala de acum 100 de ani, daca le zici de o cutie cu dublu ambreiaj, care practic sunt doua transmisii, fiecare cu ambreiajul ei, in aceeasi carcasa, atunci ei ii zic simplu AUTOMATA. Cat despre toti astia care manca ***** la adresa cutiilor AUTOMATE, sunt curios cati au condus o masina din secolul XXI cu cutie automata. Ca majoritatea au condus doar jafuri de automate din anii `90, hai de capul lor, la care patineaza ambreiajele de le ia ***** ca taranul nu a schimbat uleiul niciodata (doar nu trebuie schimbat niciodata, ca e "fill for life" -sigur, daca for life e maxim 100000km). Pune-ti mana si conduceti si tipurile noi de automate, precum si tipurile noi de semi-automate si de dublu ambreiaj si apoi sa va vad daca mai laudati *****ul manual.
17 oct 2013, 14:25
-1
alpha111
583 comentarii -35 puncte
ai dreptate in legatura cu transmisia manuala, am spus mereu ca o prefer pe cea automata, dar am primit comentarii de gen "transmisia automata e pentru lenesi si cei care nu stiu sa conduca cu ambreajul", dar, transmisia cu dublu ambreaj in proportii de 99 la suta, este sau implica un soi de cutie automata, si stii dc? pt ca una manuala nu poate indeplinii criteriu de baza pt care a fost conceput sistemul cu dublu ambreaj, anume: acele schimbari de rapoarte aproape insesizabil de rapide, plus ca un asfel de sistem pus pe o manuala, ar avea impact major asupra arborelui si asupra pieselor care tin abmreajele in acelasi recipient din cauza socului, iar convertitorul cuplu, este o piesa esentiala pt majoritatea schimbatoarelor automate, indiferent de intrebuintare si indiferent de ce denumire are, in schimbatoarele automate vor exista mereu convertitoare de cuplu, sau piese care sa indeplineasca rolul unui convertitor...
18 oct 2013, 01:30
-1
381 comentarii 502 puncte
Confunzi un pic situatia. Transmisiile cu dublu ambreiaj, de obicei au doi arbori, dinti cu profil inclinat si marea majoritate au craboti ("gheare"), dar exista si cutii cu sincroane. Atata tot ca au doua ambreiaje, unul pentru treptele pare si unul pentru treptele impare. Exista multe animatii si simulari, si daca esti atent, e usor sa iti dai seama cum functioneaza, asta bine inteles daca intelegi extrem de bine cum functioneaza cutiile manuale cu sincroane si cele cu craboti. Mecanismul cu craboti se distruge daca se schimba incet treptele. La craboti trebuie sa schimbi incredibil de repede, si atunci angrenarea e perfecta. Datorita faptului ca ambele trepte sunt angrenate in acelasi timp (una e ambreiata in timp ce cealalata e debreiata), schimbul e treapta e incredibil de rapid. In transmisiile automate clasice, principiul de functionare e complet diferit, deoarece nu utilizeaza arbori cu pinioane, ci utilizeaza mecanisme planetare, ambreiaje si frane cu banda.
18 oct 2013, 03:29
-1
alpha111
583 comentarii -35 puncte
am o intrebare cat se poate de simpla si te rog sa-mi raspunzi cu da sau nu am intrebat mecanicii care se ocupa de masini de competitie din imola deci un didtem double clutch transmition, nu poate sa fie montat de o cutie gen m5 5000 v8, versiunea din anii 2000 ca de aici a plecat de fapt toata discutiia deci, poti monta un dct pe o cutie, 100% manuala si aici ma refer la cutiile fara asistenta electronica care sa gestioneze ambreajele , fara craboti .in italia se foloseste termenul de "discchio con ditta" adica discuri cu degete, posibil sa confund termenii tai pt ca macanica o fac in italiana sau engleza , pe o transmisie perfect normala(clasica 5+1 sau 6+1) , se poate monta? si dak ar monta.o, ca pana la urma nu este imposibil , se modifica si se monteaza, prin absurd sa zicem ce i s-ar intampla la o cutie manuala, atunci cand vei ingrana treptele cu un astfel de ambreaj? deci, intrebarea cat se poate de simpla, raspunde la fel, da, sau nu respecteviv "se distruge sau isi pastreaza integritatea" mecanici de 50 ani in curse, nu au auzit decat de cateva prototipuri care au folosit dct pe o cutie traditionala, cu ei fac si practica, sunt specializatii in revizionarea cutiilor de viteza de tip dura torque dar fac toate neamurile de cutii,
19 oct 2013, 18:34
0
381 comentarii 502 puncte
DA, se poate, dar e data dracului treaba. Poti converti o cutie manuala la o cutie cu dublu ambreiaj, dar e extrem de complexa treaba, si o sa iti trebuiasca unitate mecatronica pt a controla transmisia. DAR, SE POATE. Uite aici un exemplu. Honda a folosit cutia lor manuala clasica de pe motociclete (dau acest exemple ca e mai simplu si mai usor de inteles), si au schimbat modul de actionare a furcilor si bine inteles, in loc de un ambreiaj, au doua ambreiaje. Uite aici filmul, sper sa intelegi: http://www.youtube.com/watch?v=y_CCHJq-LVo SOLUTIA CEA MAI SIMPLA: Iei frumos o transmisie completa DCT de pe M5 F10, si o montezi pe ce masina vrei tu. Softul masinii trebuie putin modificat si cam atat. Disschio con ditta = craboti = dogs (dog box) Zii cum vrei, e acelasi lucru. Inca un lucru, la cutiile DCT puse pe masini, se folosesc sincroane si dinti inclinati, pt schimbari line si pt a elimina zgomotul. La motociclete, nu se folosesc deoarece dintii inclinati au nevoie de rulmenti radial axial, care sunt mai grei, si in acelasi timp dintii inclinati nu rezista la solictari prin soc (induse de schimbarile incredibil de rapide a treptelor) si ca atare se folosesc dinti drepti si craboti, care angreneaza extrem de rapid pinioanele. Zgomotul nu e relevant la motociclete.
20 oct 2013, 01:49
0
330 comentarii 94 puncte
Hm....cutia manuala a disparut? Foarte bine, nu plinge nimeni dupa ea....motoarele aspirate dispar? Sincer nu sint adeptul turbo-ului...ca se obtine putere mai mare din cilindree mai mica? Da dar eu vreau putere mare din cilindree MARE, e vreo problema? Si dispare tractiunea spate? Hm...nu prea ma intereseaza pe mine ca oricum nu voi conduce niciodata masini sport NOI. NU imi voi putea permite asa ceva. Pentru mine tractiunea spate ramine alfa si omega inceputul si sfirsitul. NU va fi nevoie de nimic altceva decit sa imi cumpar mereu masini vechi. Si uite ca in acest fel am rezolvat problema faptului ca nu vor mai produce masini cu tractiune spate... Tractiunea spate este de fapt stilul NORMAL de tractiune al unei masini, asa a fost gindita masina de la bun inceput, prezinta cea mai buna echilibrare si manevrabilitate, rotile de directie nu ar trebui sa faca NICIODATA nimic altceva decit DIRECTIE! tractiunea fata este pentru cei care nu stiu sa conduca....iar 4*4 este mult prea supraestimat...mi-e sila si numai sa vad ca in rotile din fata intra planetare...Sa intelegem ca nici Mercedes sau BMW nu vor mai produce masini RWD? Ei care au ramas ultimele bastioane ale productiei de masini ADEVARATE de aici din Europa? Nu prea cred...
22 oct 2013, 18:14
-1
Comentează şi tu:
Pentru a comenta trebuie să te loghezi. Login »