Le-au luat-o din nou inainte nemtilor. Cea mai valoroasa marca auto din lume nu este nici BMW, nici Mercedes

Le-au luat-o din nou inainte nemtilor. Cea mai valoroasa marca auto din lume nu este nici BMW, nici Mercedes
  • Cea mai valoroasa marca auto din lume este compania Toyota
  • BMW si Mercedes au venit pe locurile doi, respectiv trei
  • Primele trei pozitii ale podiumului sunt la fel ca in 2016
Distribuie pe Facebook

In ciuda greutatilor cu care se confrunta, Toyota ramane si in acest an cea mai valoroasa marca auto din lume. Podiumul este completat, in ordine, de germanii de la BMW si Mercedes.

Toyota trece in prezent printr-o perioada mai putin fasta, oficialii japonezi anuntand in urma cu doar cateva saptamani ca profitul companiei a inregistrat in anul fiscal 2016 o scadere de doua cifre.

Si mai grav este ca respectiva criza va continua si in anul 2017, potrivit primelor estimari, de vina pentru aceasta situatie fiind aprecierea yenului, cresterea costurilor cu dezvoltarea, dar si scaderea vanzarilor in SUA.

Exista insa si o veste buna pentru oficialii Toyota: compania japoneza tocmai a fost reconfirmata in pozitia de lider a clasamentului celor mai valoroase marci auto din lume, realizat de WPP si Kantar Millward Brown.

Ca si in anul 2016, podiumul a fost completat, in ordine, de germanii de la BMW si Mercedes, in timp ce Ford si Honda au facut schimb de locuri - americanii au urcat pe patru, in timp ce niponii au coborat pe cinci.

Asemanator ocupantilor pozitilor doi si trei ale clasamentului celor mai valoroase marci auto din lume, companiile Nissan si Audi au reusit sa isi pastreze locurile obtinute in anul 2016: sase, respectiv sapte.

In schimb, Tesla a inregistrat o crestere spectaculoasa si a urcat pana pe opt, depasind astfel atat Land Rover, cat si Porsche - care, desi au castigat la capitolul valoare, au fost nevoite sa se multumeasca cu trepte mai joase ca pana acum.

Fara niciun fel de alta introducere ori prezentare, acestea sunt cele mai valoare zece marci auto din lume, potrivit unui studiu realizat de companiile WPP si Kantar Millward Brown:

Pozitie Marca Valoarea marcii in 2017 (milioane dolari) Evolutia valorii marcii Pozitia marcii in 2016 Pozitia marcii in Top 100 global
1 Toyota 28,660 -3% 1 30
2 BMW 24,559 -8% 2 35
3 Mercedes 23,513 +4% 3 40
4 Ford 13,065 0% 5 83
5 Honda 12,163 -8% 4 91
6 Nissan 11,341 -1% 6 100
7 Audi 9,393 -1% 7 -
8 Tesla 5,876 +32% 10 -
9 Land Rover 5,534 +17% 8 -
10 Porsche 5,141 +16% 9 -
Distribuie pe Facebook
mai multe
Publicat în categoria: Alte stiri auto DATA PUBLICĂRII: 8 Iunie 2017