Motorul rotativ se intoarce in 2022! Mazda ar fi confirmat deja informatia

Motorul rotativ se intoarce in 2022! Mazda ar fi confirmat deja informatia
  • Motorul rotativ se intoarce in 2022
  • Mazda vrea sa-l utilizeze ca range extender pentru MX-30
  • Informatia ar fi fost confirmata deja de niponi
Distribuie pe Facebook

Potrivit celor mai recente informatii, motorul rotativ se intoarce in 2022. Japonezii de la Mazda intentioneaza sa-l foloseasca ca "range extender" pentru primul lor model electric: MX-30.

Motorul rotativ este, fara indoiala, unul dintre cele mai interesante produse pe care le-a dat vreodata industria auto. In 1929, inginerul german Felix Wankel obtinea patentul pentru acest propulsor ingenios iar inceputul anilor '50 a marcat dezvoltarea lui.

Ingenios dar cu siguranta nu perfect, motorul rotativ avea cateva probleme, printre cele mai cunoscute fiind ungerea necorespunzatoare si un consum ridicat de combustibil. In anii '60, Mazda a anunat ca le-a rezolvat si a lansat primul sau model echipat cu acest tip de agregat: Cosmo 110S.

Au urmat si altele, cele mai populare fiind RX-7 si RX-8, aceasta din urma fiind chiar ultima masina cu motor rotativ.

Dupa o pauza de 10 ani, acest tip de propulsor se intoarce. Potrivit celor mai recente informatii, Mazda a confirmat deja ca il readuce la viata ca "range extender" pentru MX-30, primul model electric din istoria companiei.

SUV-ul a fost lansat in 2019 la Tokyo insa autonomia de numai 200 de kilometri - in cel mai bun caz - este considerata prea mica de foarte multi clienti. Tocmai de aceea, Mazda intentioneaza sa o dubleze cu ajutorul motorului rotativ.

In acest fel, japonezii spera ca utilizatorii sa scape de ceea ce se numeste "range anxiety" si, cel mai important, sa se diferentieze de ceilalti producatori care ofera un model 100% electric.

Distribuie pe Facebook
mai multe