Renault recheama 15.000 de masini pentru reglarea motorului

Renault recheama 15.000 de masini pentru reglarea motorului
  • 15.000 de masini vin in service pentru reglaje
  • Renault a anuntat ca va prezenta un plan de reducere a emisiilor de la Diesel
  • Dacia nu este implicata in scandal
Distribuie pe Facebook

Saptamana trecuta, un nou scandal legat de emisiile poluante parea a fi pe cale sa inceapa. In rolul principal se afla de aceasta data grupul francez Renault.

Sediul companiei a fost supus unor perchezitii, iar suspiciunile pareau a fi aceleasi ca si in cazul Volkswagen. Imediat actiunile au inceput sa scada, iar Renault a anuntat rechemari si a inceput sa dea explicatii cu privire la nivelul noxelor.

15.000 de masini au emisii peste standardele aprobate

Ministrul francez al Mediului, Segolene Royal, a anuntat ca grupul este obligat sa repare sistemul de evacuare al noxelor in cazul a peste 15.000 de autovehicule care au emisii peste datele furnizate.

Acelasi oficial a mai declarat si ca Renault s-a angajat deja sa recheme in service aceste masini pentru a face noi verificari si pentru a interveni asupra sistemului de filtrare a noxelor astfel incat sa se respecte standardele declarate.

Guvernul francez a inceput sa analizeze datele de la mai multi producatori la scurt timp dupa ce Volkswagen a recunoscut ca folosea un soft pentru a manipula datele in timpul testelor de poluare.

Royal a declarat ca in aceasta investigatie nu este vorba doar despre Renault, ci si despre alti constructori auto la care s-au observat discrepante intre emisiile de dioxid de carbon si oxizi de azot declarate si cele reale.

Problemele de la Renault nu sunt nici pe departe la fel de grave ca cele descoperite la Volkswagen toamna trecuta. In cazul francezilor nu a fost vorba despre instalarea unui soft care sa manipuleze teste, ci despre o defectiune la sistemul de filtrare a emisiilor poluante.

Aceste emisii depasesc standardele atunci cand temperatura mediului este foarte ridicata sau foarta scazuta. Asadar, este vorba despre noxe peste cele declarate in documentele de omologare doar in anumite conditii de temperatura.

Declaratiile ministrului francez nu au fost confirmate de Renault. Potrivit Bloomberg, cifra s-ar putea referi doar la piata franceza, pe piata internationala fiind vorba despre un numar mult mai mare de masini care vor trebui rechemate. Printre modelele cu probleme se numara Renault Captur si Renault Espace 5.

Mai multi manageri din cadrul Renault au fost chemati ieri sa dea explicatii in fata unei comisii guvernamentale, insa concluzia discutiilor nu a fost data inca publicitatii.

Renault a anuntat ca va prezenta un plan de reducere a emisiilor Diesel

Ieri, producatorul auto francez a anuntat ca va prezenta in curand un plan de reducere a noxele in cazul automobilelor cu motorizare Diesel.

De altfel, acestea au devenit deja "oaia neagra" din industria auto odata cu declansarea scandalului Dieselgate, iar popularitatea lor este in continua scadere.

Renault a promis ca va veni in saptamanile ce urmeaza cu un plan tehnic prin care masinile Diesel produse de acest grup sa fie mai prietenoase cu mediul.

63% dintre automobilele vandute in Europa de Renault sunt diesel, astfel incat compania este direct interesata in a mentine interesul cumparatorilor pentru acest tip de motorizare.

Raspunsul a fost unul rapid in conditiile in care joia trecuta cotatiile actiunilor Renault la bursa au fost in cadere libera, scazand cu peste 20%.

Odata cu clarificarile date de Guvernul Francez, precum si de oficialii companiei, pretul lor si-a revenit.

Dacia nu este implicata in scandal

Primele informatii legate de un scandal al emisiilor la Renault a dus si la primele ingrijorari legate de compania Automobile Dacia, detinuta de grupul francez.

Directorul comercial al Renault Romania, Jan Ptacek, a subliniat ca Dacia nu este implicata in niciun fel in acest scandal si ca nu exista suspiciuni in legatura cu marca romaneasca.

2015 a fost un an excelent pentru Renault. Vanzarile grupului au atins un nivel record la scara globala - 2,801 milioane de unitati livrate, cu 3,3 procente mai mult fata de anul anterior, fiind al treila an consecutiv in care se inregistreaza cresteri.

Si Dacia a contribuit la acest succes. Anul trecut, marca autohtona a atins si ea un record: peste 550.000 de masini vandute.

Distribuie pe Facebook
mai multe
Publicat în categoria: Alte stiri auto DATA PUBLICĂRII: 19 Ianuarie 2016