Renault recheama 15.000 de masini pentru reglarea motorului
- 15.000 de masini vin in service pentru reglaje
- Renault a anuntat ca va prezenta un plan de reducere a emisiilor de la Diesel
- Dacia nu este implicata in scandal
Saptamana trecuta, un nou scandal legat de emisiile poluante parea a fi pe cale sa inceapa. In rolul principal se afla de aceasta data grupul francez Renault.
Sediul companiei a fost supus unor perchezitii, iar suspiciunile pareau a fi aceleasi ca si in cazul Volkswagen. Imediat actiunile au inceput sa scada, iar Renault a anuntat rechemari si a inceput sa dea explicatii cu privire la nivelul noxelor.
15.000 de masini au emisii peste standardele aprobate
Ministrul francez al Mediului, Segolene Royal, a anuntat ca grupul este obligat sa repare sistemul de evacuare al noxelor in cazul a peste 15.000 de autovehicule care au emisii peste datele furnizate.
Acelasi oficial a mai declarat si ca Renault s-a angajat deja sa recheme in service aceste masini pentru a face noi verificari si pentru a interveni asupra sistemului de filtrare a noxelor astfel incat sa se respecte standardele declarate.
Guvernul francez a inceput sa analizeze datele de la mai multi producatori la scurt timp dupa ce Volkswagen a recunoscut ca folosea un soft pentru a manipula datele in timpul testelor de poluare.
Royal a declarat ca in aceasta investigatie nu este vorba doar despre Renault, ci si despre alti constructori auto la care s-au observat discrepante intre emisiile de dioxid de carbon si oxizi de azot declarate si cele reale.
Problemele de la Renault nu sunt nici pe departe la fel de grave ca cele descoperite la Volkswagen toamna trecuta. In cazul francezilor nu a fost vorba despre instalarea unui soft care sa manipuleze teste, ci despre o defectiune la sistemul de filtrare a emisiilor poluante.
Aceste emisii depasesc standardele atunci cand temperatura mediului este foarte ridicata sau foarta scazuta. Asadar, este vorba despre noxe peste cele declarate in documentele de omologare doar in anumite conditii de temperatura.
Declaratiile ministrului francez nu au fost confirmate de Renault. Potrivit Bloomberg, cifra s-ar putea referi doar la piata franceza, pe piata internationala fiind vorba despre un numar mult mai mare de masini care vor trebui rechemate. Printre modelele cu probleme se numara Renault Captur si Renault Espace 5.
Mai multi manageri din cadrul Renault au fost chemati ieri sa dea explicatii in fata unei comisii guvernamentale, insa concluzia discutiilor nu a fost data inca publicitatii.
Renault a anuntat ca va prezenta un plan de reducere a emisiilor Diesel
Ieri, producatorul auto francez a anuntat ca va prezenta in curand un plan de reducere a noxele in cazul automobilelor cu motorizare Diesel.
De altfel, acestea au devenit deja "oaia neagra" din industria auto odata cu declansarea scandalului Dieselgate, iar popularitatea lor este in continua scadere.
Renault a promis ca va veni in saptamanile ce urmeaza cu un plan tehnic prin care masinile Diesel produse de acest grup sa fie mai prietenoase cu mediul.
63% dintre automobilele vandute in Europa de Renault sunt diesel, astfel incat compania este direct interesata in a mentine interesul cumparatorilor pentru acest tip de motorizare.
Raspunsul a fost unul rapid in conditiile in care joia trecuta cotatiile actiunilor Renault la bursa au fost in cadere libera, scazand cu peste 20%.
Odata cu clarificarile date de Guvernul Francez, precum si de oficialii companiei, pretul lor si-a revenit.
Dacia nu este implicata in scandal
Primele informatii legate de un scandal al emisiilor la Renault a dus si la primele ingrijorari legate de compania Automobile Dacia, detinuta de grupul francez.
Directorul comercial al Renault Romania, Jan Ptacek, a subliniat ca Dacia nu este implicata in niciun fel in acest scandal si ca nu exista suspiciuni in legatura cu marca romaneasca.
2015 a fost un an excelent pentru Renault. Vanzarile grupului au atins un nivel record la scara globala - 2,801 milioane de unitati livrate, cu 3,3 procente mai mult fata de anul anterior, fiind al treila an consecutiv in care se inregistreaza cresteri.
Si Dacia a contribuit la acest succes. Anul trecut, marca autohtona a atins si ea un record: peste 550.000 de masini vandute.
- 8972391616 injector opel signum vectra 3.0 cdti renault espace... 400 Lei Citroen c3 1.4diesel euro 5 automat panoramic 2012 6700 € Vw golf diesel 2012 5790 €
- 0445120125 0445120236 0445120029 0986435522 injector case ih... 650 Lei Opel insignia diesel 2014 7290 € Renault scenic diesel 2011 4999 €
- Polita tavita capac portbagaj land rover freelander 1 3 usi... 349.99 Lei Ford s-max 2.0 2011 6200 € Peugeot 407 1.6diesel distributie+revizie noi 2006 2500 €
- Mitsubishi asx 150 cp 2012 7990 € Volvo v50 2.0d 2008 100 Lei Opel antara 2.0 cdti 2007 4290 €
- Fiat 500 motor 1200-12v benzina +gpl din fabrica 2013 5890 € Nissan leaf tekna special 2019 21150 € Opel astra 1.4 2010 5700 €
- Bara fata completa audi a4 b8 (model cu senzori/spalatori) 300 € Bmw x5 3.0d 2011 12900 € Anvelope iarna 16 inch bridgestone 215/65 r16 audi q3 vw... 1600 Lei
- Skoda octavia automata, euro 6 2019 10600 € Bmw 520 diesel 2009 8200 € Skoda octavia 2 vrs extra dotari laurin&klement 1.6 mpi gpl... 7500 €
- 33800-2u000 continentl 338002u000 injector kia optima proceed... 600 Lei Renault clio rs benzinar 2024 16000 € Mercedes sprinter 163 cp euro 5, stare tehnica perfecta 2012 15890 €
- Vw caravelle diesel 2.0l 2013 9100 € Mini cooper s countryman all4,j.c.works 194cp 2014 12290 € Vw passat 2.0diesel,euro5 2009 3900 €
- Alfa-romeo 156 1.9 jtd 2004 1550 € Vw polo benzinar 2011 3500 € Vw golf 7 facelift 1.4 tsi 150 cp (distributie curea) rulaj... 13500 €
- Opel corsa 1.2i 2003 499 € Skoda karoq diesel 2019 14250 € Opel mokka diesel 2018 10190 €
- Bmw 118 n47 2008 4500 € Vw golf benzina 2011 5790 € Audi a3 2.0, euro5 2010 5100 €