Volkswagen reactioneaza la motoarele mici de la Mercedes: "Trendul a avut succes, dar s-a sfarsit."

Volkswagen reactioneaza la motoarele mici de la Mercedes: "Trendul a avut succes, dar s-a sfarsit."
  • Volkswagen este de parere ca motoarele mici nu isi mai au rostul
  • Mercedes a anuntat lansarea unor propulsoare mai mici pentru modelele compacte
  • Unitatile diesel ale masinilor mici vor fi inlocuite cu sisteme hibride
Distribuie pe Facebook

Directorul de brand al Volkswagen a vorbit despre trend-ul dezvoltarii de motoare mici, sau cu alte cuvinte despre downsizeing. Aceste reactii vin la scurt timp dupa ce Mercedes a anuntat ca va lansa unitati de propulsie mai mici pentru modelele din clasa compacta.

Downsizeing-ul a aparut odata cu nevoia constructorilor de automobile de a se supune limitelor de emisii tot mai stricte. Insa, potrivit studiilor motoarele mici si-au atins limitele, iar investitiile in aceasta tehnologie pur si simplu nu isi mai au rostul.

Majoritatea producatorilor au inteles aceasta tendinta, inafara de nemtii de la Mercedes care tocmai au anuntat ca vor dezvolta unitati de propulsie de 1.2 si 1.4 litri pentru modelele din clasa compacta.

Reactiile celorlalti nu au incetat sa apara, cei mai inflacarati fiind conationalii de la Volkswagen. Herbert Diess, directorul de brand al brand-ului din Wolfsburg este de parere ca "Reducerea numarului de cilindri si-a atins scopul. Indiferent ca ne mutam de la 4 la 3 cilindri sau de la 6 la 4 cilindri, am obtinut beneficii si am pastrat calitatile manevrabilitatii. Trendul a avut sens, dar s-a sfarsit. Daca mergem pe motoare mai mici vom avea probleme cu emisiile si costurile."

Constructorul german a fost dealtfel printre primii care au renuntat la aceste motoare. In luna februarie, oficialii anuntau ca locul propulsorului de 1.4 litri in 3 cilindri va fi luat de o unitate de 1.6 litri in 4 cilindri. Dupa ei au urmat si cei de la Renault sau americanii de la General Motors.

Diess a vorbit si despre motoarele diesel regasite la modelele din clasa mica, despre care sustine ca vor fi inlocuite in curand cu unitati hibride. In acest fel s-au evita costuri suplimentare de circa 1.000 de euro pe masina din cauza introducerii noilor teste de emisii.

"Pentru masini de oras, este posibil ca sistemele hibride sa inlocuiasca motoarele diesel si sa ofere aceeasi eficienta pentru mai putini bani. Motorul cu combustie interna are un drum lung in fata, dar pe masura ce ne lovim de limitele termodinamice, costurile hibridizarii vor fi mai mici," a incheiat acesta.

Distribuie pe Facebook
mai multe