Volkswagen reactioneaza la motoarele mici de la Mercedes: "Trendul a avut succes, dar s-a sfarsit."
- Volkswagen este de parere ca motoarele mici nu isi mai au rostul
- Mercedes a anuntat lansarea unor propulsoare mai mici pentru modelele compacte
- Unitatile diesel ale masinilor mici vor fi inlocuite cu sisteme hibride
Directorul de brand al Volkswagen a vorbit despre trend-ul dezvoltarii de motoare mici, sau cu alte cuvinte despre downsizeing. Aceste reactii vin la scurt timp dupa ce Mercedes a anuntat ca va lansa unitati de propulsie mai mici pentru modelele din clasa compacta.
Downsizeing-ul a aparut odata cu nevoia constructorilor de automobile de a se supune limitelor de emisii tot mai stricte. Insa, potrivit studiilor motoarele mici si-au atins limitele, iar investitiile in aceasta tehnologie pur si simplu nu isi mai au rostul.
Majoritatea producatorilor au inteles aceasta tendinta, inafara de nemtii de la Mercedes care tocmai au anuntat ca vor dezvolta unitati de propulsie de 1.2 si 1.4 litri pentru modelele din clasa compacta.
Reactiile celorlalti nu au incetat sa apara, cei mai inflacarati fiind conationalii de la Volkswagen. Herbert Diess, directorul de brand al brand-ului din Wolfsburg este de parere ca "Reducerea numarului de cilindri si-a atins scopul. Indiferent ca ne mutam de la 4 la 3 cilindri sau de la 6 la 4 cilindri, am obtinut beneficii si am pastrat calitatile manevrabilitatii. Trendul a avut sens, dar s-a sfarsit. Daca mergem pe motoare mai mici vom avea probleme cu emisiile si costurile."
Constructorul german a fost dealtfel printre primii care au renuntat la aceste motoare. In luna februarie, oficialii anuntau ca locul propulsorului de 1.4 litri in 3 cilindri va fi luat de o unitate de 1.6 litri in 4 cilindri. Dupa ei au urmat si cei de la Renault sau americanii de la General Motors.
Diess a vorbit si despre motoarele diesel regasite la modelele din clasa mica, despre care sustine ca vor fi inlocuite in curand cu unitati hibride. In acest fel s-au evita costuri suplimentare de circa 1.000 de euro pe masina din cauza introducerii noilor teste de emisii.
"Pentru masini de oras, este posibil ca sistemele hibride sa inlocuiasca motoarele diesel si sa ofere aceeasi eficienta pentru mai putini bani. Motorul cu combustie interna are un drum lung in fata, dar pe masura ce ne lovim de limitele termodinamice, costurile hibridizarii vor fi mai mici," a incheiat acesta.
- Peugeot 206 1.4gpl a/c electroce 123000km 2007 1899 € Kia carens euro 5b 2015 7950 € Mitsubishi asx 150 cp 2012 7950 €
- Vw amarok 2.0 tdi 2011 10999 € Skoda yeti 2.0 diesel 2012 6790 € Kia sportage 1.6 crdi active smartdrive 2012 498 €
- Vw passat gmo 2017 11900 € Peugeot 407 1.6diesel distributie+revizie noi 2006 2500 € Audi q5 quatro 2017 23800 €
- Opel zafira 1.9 cdti 2005 1999 € Polita tavita capac portbagaj land rover freelander 1 3 usi... 349.99 Lei Bmw 118 n47 2008 4500 €
- Vw golf 7 facelift 1.4 tsi 150 cp (distributie curea) rulaj... 13500 € Nissan qashqai 1,2 benzina turbo 2017 11750 € Nissan leaf tekna special 2019 21150 €
- Vw golf 1.6 tdi 2010 3900 € Mini cooper s countryman all4,j.c.works 194cp 2014 12500 € Skoda yeti 2.0 tdi 2010 6890 €
- Citroen c3 1.4diesel euro 5 automat panoramic 2012 6700 € Vw touran diesel 2011 5790 € Dacia duster 4x4 , 1,5 dci 2016 7990 €
- Volvo v50 2.0d 2008 100 Lei Opel antara 2.0 cdti 2007 4290 € Ford s-max 2.0 2011 6200 €
- Bmw 730 diesel euro 5 / 258 cp 2014 24000 € Dacia sandero 1200 benzina euro 5 2016 4500 € Prelungire bara spate spoiler difuzor vw passat cc 2008-2012... 783 Lei
- Mitsubishi asx euro 5 2012 7950 € Bmw 520 diesel 2009 8200 € Bmw x5 3.0d 2011 12900 €
- Vw golf 2.0 tdi 2017 10500 € Mercedes a 160 a160cdi 2010 2900 € Fiat 500 motor 1200-12v benzina +gpl din fabrica 2013 5890 €
- Mercedes sprinter 163 cp euro 5, stare tehnica perfecta 2012 15800 € Set 4 anvelope vara 17 inch michelin primacy hp 225/50 r17 750 Lei Peugeot 307 sw 1.6 hdi 110 cp panoramica climatronic an fab. 2004 11500 Lei