7 mituri despre condusul vara, spulberate

7 mituri despre condusul vara, spulberate
Caldura verii afecteaza sistemele electrice si de racire ale masinii tale. Durata de viata a bateriilor se reduce din cauza temperaturilor crescute de sub capota. Asfaltul ncins uzeaza prematur cauciucurile. A
Trimite unui prieten
7 mituri despre condusul vara, spulberate


Caldura verii afecteaza sistemele electrice si de racire ale masinii tale. Durata de viata a bateriilor se reduce din cauza temperaturilor crescute de sub capota. Asfaltul ncins uzeaza prematur cauciucurile. Ar trebui ca pe timp de vara sa folosesti un ulei mai gros? Acestea sunt toate, fie sfaturi babesti, fie informatii care cu siguranta v-au trecut pe la ureche.

Iata cteva lucruri de care rebuie tinut ntr-adevar seama in lunile ncinse de vara atunci cnd se pleaca la drum cu masina.


1)Pornirea caldurii pe timp de vara ajuta la racirea motorului?

Da. Pentru ca, astfel, o parte din temperatura degajata de motor va fi ajutata sa iasa de sub capota mai repede. Asta pana la punctul in care tu nsuti nu o sa fierbi nauntru.

2) Este nevoie vara de un ulei mai gros?

Potrivit constructorilor, raspunsul este da. Dar nu prea gros, adaugam noi. Masinile de astazi sunt fabricate pentru a merge pe ulei subtire (5W-20). Pe timp de vara se poate adauga chiar si 10W-30, dar in niciun caz un ulei de 40. Uleiurile subtiri reduc frictiunea dinauntrul unui motor, dar pe masura ce rulajul creste, este recomandat ca uleiul folosit sa fie din ce in ce mai gros.

3) Ce tip de lichid de racire este necesar pe timp de vara?

Unchiul tau poate o sa-ti recomande apa chioara. Daca el face acest lucru, trebuie stiut ca apa nu are agenti anticoroziune sau aditivi care sa protejeze sistemul de racire.
Fie ca e vreme rece sau calda, este bine sa se foloseasca un amestec de 50%-50% apa (distilata) si lichid de racire. Unele lichide de racire se gasesc deja in forma diluata.

4) Este bine sa alimentezi dimineata cnd benzina este mai rece. Dupa-masa, atunci cnd vremea se ncalzeste iar benzina se dilata, nu primesti de fapt mai putin combustibil pentru aceeasi bani?

Ct se poate de gresit. Diferenta de temperatura din tancurile de benzina aflate sub pamnt este neglijabila, pentru ca acolo temperatura ramne constanta.

5) Este adevarat ca masina consuma mai mult daca se merge cu geamurile deschise dect cu aerul conditionat pornit?


n aceasta ntrebare este un gram de adevar. Niste geamuri deschise la viteze destul de mari genereaza mai multa frictiune la naintare si deci un consum mai mare. in acelasi timp, aerul conditionat reduce puterea motorului cu ctiva cai. Acum depinde de alegerea fiecaruia si de confortul pe care vrea sa l aiba.

6) Daca se folosesc cauciucuri uzate vara si nu unele speciale pentru acest anotimp, acest lucru poate scuti proprietarul de o cheltuiala in plus?

Da, numai ca aici intervine factorul "siguranta". Un cauciuc uzat poate face explozie, iar daca este rulat pe ploaie te poti trezi derapnd ct ai zice peste.

7) Este o idee rea sa te ascunzi in masina pe timpul unei furtuni, pentru ca structura ei metalica poate atrage fulgerele?

Nu e chiar asa. Nu e nicio problema cel putin daca masina in care te afli nu este cea mai nalta pe o arie considerabila. Structura metalica a masinii functioneaza ca un conductor de energie catre pamnt, asta daca nu atingi in acelasi timp vreun obiect din interiorul automobilului.
Este, de asemenea, la fel de sigur sa vorbesti la telefonul mobil pe timp de furtuna atta timp ct acesta nu se ncarca in acel moment la baterie. Acelasi lucru nu poate fi spus si despre cabinele publice de telefon.
Trimite unui prieten
Publicat în categoria: Alte articole DATA PUBLICĂRII: 12 Iunie 2009