Interviu cu Alex Filip, Campionul National de Raliuri la 2WD in ultimii ani

Interviu cu Alex Filip, Campionul National de Raliuri la 2WD in ultimii ani
  • Echipajul Alex Filip/Bogdan Iancu a iesit castigator in 2012 si 2013
  • Masina de concurs este un Renault Clio R3 Evo Maxi
  • Filip a debutat ca pilot acum 10 ani
Distribuie pe Facebook

Alex Filip, un pilot experimentat din CNR, ne povesteste cateva detalii despre experienta sa ca pilot la bordul unei masini cu tractiune fata, dar si care au fost momentele cheie din sezonul 2013.

Zapada, gheata, macadam, asfalt, ploaie torentiala, grindina, furtuna, praf cu vizibilitate redusa, canicula. Asa a fost in sezonul 2013 din Campionatul National de
Raliuri, la finalul caruia echipajul Alex. Filip/ Bogdan Iancu a cucerit cel de-al doilea titlu consecutiv cu modelul Renault Clio R3 Evo Maxi, la fix 10 de ani de la debutul ca pilot in raliuri. Calatoria epica din cel mai spectaculos campionat din Romania a inceput la Brasov si a continuat la Timisoara, Tulcea, Cluj, Sibiu, Arad, Bacau, Iasi si Harghita in fata a mii de fani pasionati de lumea sporturilor cu motor.

In randurile de mai jos Alex Filip ne destainuie din experientele din acest an competitional dar si care au fost factorii care au jucat un rol important in castigarea acestui titlu atat de ravnit de catre toti pilotii de raliu din Romania.

Alex Filip

Ce a fost diferit la anul competitional 2013 si care au fost momentele marcante ale sezonului?

Sezonul competitional 2013 a fost dominat de foarte multe momente în care a trebuit sa facem fata capriciilor vremii. Am început pe zapada si gheata si am continuat cu ploaie torentiala, praf si canicula, noapte, noroi si grindina. Pot spune ca am concurat in acest an pe absolut toate conditiile meteo posibile. Am pornit cu gandul de a ne mentine titlul de Campioni 2WD, desi stiam ca nu va fi deloc usor in fata unor adversari cu masini mai performante. Cu o strategie foarte bine pusa la punct, am reusit, iar momentul cheie in care am înteles ca titlul nu ne poate scapa decat printr-un ghinion a fost dupa Raliul Sibiului, cea de 5-a etapa a sezonului. A fost un campionat lung, cu 9 etape solicitante, insa sprijinul partenerilor a fost esential si am reusit sa ajungem invingatori la finalul Campionatului National de Raliuri.

Alex Filip

La raliu folosesti anvelope Michelin, in viata de zi cu zi, Michelin. Pana si bicicleta iti este echipata cu anvelope ale aceluiasi producator. Spune-mi, cat de mult au contribuit acestea la succesul pilotului si cat de importante sunt pentru siguranta familistului?

Este de notorietate faptul ca un pilot poate castiga cu ajutorul anvelopelor bine alese. si se pare ca noi am ales perfect si anul care tocmai s-a încheiat. Da, am dezvoltat o pasiune pentru brandul Michelin si imi este de neconceput sa echipez masina de competitie, masina de strada sau bicicletele cu alta marca de anvelope, atunci cand aceasta te rasplateste prin rezultate care te uimesc în fiecare zi. Insa pe langa afinitatea fata de omuletul Michelin care poate fi subiectiva, sutele de ore de cercetare pe care inginerii le aloca ma fac sa ma simt în siguranta. Uneori, chiar si cand ma urc în avion am un sentiment mai mare de siguranta atunci cand vad ca aeronava este echipata cu anvelope Michelin. Pentru unele persoane poate parea amuzant, stiu, dar cu siguranta, cine are pasiuni la fel de puternice poate intelege acest fenomenal mix al rationalului, dat de experiente empirice, cu emotionalul, acesta din urma exprimat printr-un sentiment de siguranta deplina. Trebuie sa marturisesc ca nicun alt brand prezent în viata competitionala sau personala nu îmi aduce aduce atata confort emotional.

Alex Filip

2014 va aduce mari schimbari în strategia voastra. Ne puteti dezvalui cateva din surprizele pe care le pregatiti fanilor?

Desi nu am lansat public proiectul nostru competitional, imi face o deosebita placere sa povestesc despre proiectul 2014. In acest an vom concura doar in Campionatul European de Raliuri la volanul aceluiasi Renault Clio R3. Etapele pe care le-am selectat sunt: Romania, Grecia, Belgia, Cehia si Elvetia. Obiectivul este de a sosi in primii 10 in categoria 2WD la fiecare dintre aceste raliuri, ceea ce pentru prima noastra participare este un target destul de indraznet. Sper sa fim feriti de ghinioane si sa reusim sa ne intoarcem in tara cu obiectivele indeplinite.

Alex Filip

Distribuie pe Facebook
Vezi toate pozele (5) Poze Alex Filip
mai multe