Interviu cu Alex Filip, Campionul National de Raliuri la 2WD in ultimii ani
- Echipajul Alex Filip/Bogdan Iancu a iesit castigator in 2012 si 2013
- Masina de concurs este un Renault Clio R3 Evo Maxi
- Filip a debutat ca pilot acum 10 ani
Alex Filip, un pilot experimentat din CNR, ne povesteste cateva detalii despre experienta sa ca pilot la bordul unei masini cu tractiune fata, dar si care au fost momentele cheie din sezonul 2013.
Zapada, gheata, macadam, asfalt, ploaie torentiala, grindina, furtuna, praf cu vizibilitate redusa, canicula. Asa a fost in sezonul 2013 din Campionatul National de
Raliuri, la finalul caruia echipajul Alex. Filip/ Bogdan Iancu a cucerit cel de-al doilea titlu consecutiv cu modelul Renault Clio R3 Evo Maxi, la fix 10 de ani de la debutul ca pilot in raliuri. Calatoria epica din cel mai spectaculos campionat din Romania a inceput la Brasov si a continuat la Timisoara, Tulcea, Cluj, Sibiu, Arad, Bacau, Iasi si Harghita in fata a mii de fani pasionati de lumea sporturilor cu motor.
In randurile de mai jos Alex Filip ne destainuie din experientele din acest an competitional dar si care au fost factorii care au jucat un rol important in castigarea acestui titlu atat de ravnit de catre toti pilotii de raliu din Romania.
Ce a fost diferit la anul competitional 2013 si care au fost momentele marcante ale sezonului?
Sezonul competitional 2013 a fost dominat de foarte multe momente în care a trebuit sa facem fata capriciilor vremii. Am început pe zapada si gheata si am continuat cu ploaie torentiala, praf si canicula, noapte, noroi si grindina. Pot spune ca am concurat in acest an pe absolut toate conditiile meteo posibile. Am pornit cu gandul de a ne mentine titlul de Campioni 2WD, desi stiam ca nu va fi deloc usor in fata unor adversari cu masini mai performante. Cu o strategie foarte bine pusa la punct, am reusit, iar momentul cheie in care am înteles ca titlul nu ne poate scapa decat printr-un ghinion a fost dupa Raliul Sibiului, cea de 5-a etapa a sezonului. A fost un campionat lung, cu 9 etape solicitante, insa sprijinul partenerilor a fost esential si am reusit sa ajungem invingatori la finalul Campionatului National de Raliuri.
La raliu folosesti anvelope Michelin, in viata de zi cu zi, Michelin. Pana si bicicleta iti este echipata cu anvelope ale aceluiasi producator. Spune-mi, cat de mult au contribuit acestea la succesul pilotului si cat de importante sunt pentru siguranta familistului?
Este de notorietate faptul ca un pilot poate castiga cu ajutorul anvelopelor bine alese. si se pare ca noi am ales perfect si anul care tocmai s-a încheiat. Da, am dezvoltat o pasiune pentru brandul Michelin si imi este de neconceput sa echipez masina de competitie, masina de strada sau bicicletele cu alta marca de anvelope, atunci cand aceasta te rasplateste prin rezultate care te uimesc în fiecare zi. Insa pe langa afinitatea fata de omuletul Michelin care poate fi subiectiva, sutele de ore de cercetare pe care inginerii le aloca ma fac sa ma simt în siguranta. Uneori, chiar si cand ma urc în avion am un sentiment mai mare de siguranta atunci cand vad ca aeronava este echipata cu anvelope Michelin. Pentru unele persoane poate parea amuzant, stiu, dar cu siguranta, cine are pasiuni la fel de puternice poate intelege acest fenomenal mix al rationalului, dat de experiente empirice, cu emotionalul, acesta din urma exprimat printr-un sentiment de siguranta deplina. Trebuie sa marturisesc ca nicun alt brand prezent în viata competitionala sau personala nu îmi aduce aduce atata confort emotional.
2014 va aduce mari schimbari în strategia voastra. Ne puteti dezvalui cateva din surprizele pe care le pregatiti fanilor?
Desi nu am lansat public proiectul nostru competitional, imi face o deosebita placere sa povestesc despre proiectul 2014. In acest an vom concura doar in Campionatul European de Raliuri la volanul aceluiasi Renault Clio R3. Etapele pe care le-am selectat sunt: Romania, Grecia, Belgia, Cehia si Elvetia. Obiectivul este de a sosi in primii 10 in categoria 2WD la fiecare dintre aceste raliuri, ceea ce pentru prima noastra participare este un target destul de indraznet. Sper sa fim feriti de ghinioane si sa reusim sa ne intoarcem in tara cu obiectivele indeplinite.
- Audi q5 quatro 2017 23800 € Peugeot 206 1.4gpl a/c electroce 123000km 2007 1899 € Set 4 anvelope vara 17 inch michelin primacy hp 225/50 r17 750 Lei
- Kia carens euro 5b 2015 7950 € Mini cooper s countryman all4,j.c.works 194cp 2014 12500 € Polita tavita capac portbagaj land rover freelander 1 3 usi... 349.99 Lei
- Dacia sandero 1200 benzina euro 5 2016 4500 € Bmw 730 diesel euro 5 / 258 cp 2014 24000 € Ford focus cabrio 2007 3500 Lei
- Motor mercedes viano an 2013 euro 5 13685 Lei Vw golf 2.0 tdi 2017 10500 € Mercedes sprinter 163 cp euro 5, stare tehnica perfecta 2012 15800 €
- Skoda roomster diesel 2013 4350 € Opel antara 2.0 cdti 2007 4290 € Opel zafira 1.9 cdti 2005 1999 €
- Bmw 118 n47 2008 4500 € Peugeot 407 1.6diesel distributie+revizie noi 2006 2500 € Skoda yeti 2.0 tdi 2010 6890 €
- Vw amarok 2.0 tdi 2011 10999 € Peugeot 307 sw 1.6 hdi 110 cp panoramica climatronic an fab. 2004 11500 Lei Bmw 520 diesel 2009 8200 €
- Prelungire bara spate spoiler difuzor vw passat cc 2008-2012... 783 Lei Citroen c3 1.4diesel euro 5 automat panoramic 2012 6700 € Nissan leaf tekna special 2019 21150 €
- Rama grila radiator hyundai ioniq facelift (2019-2022) cod... 270 Lei Set 4 anvelope de vara noi 235/40r19 96w bridgestone potenza s001 2100 Lei Mitsubishi asx 150 cp 2012 7950 €
- Nissan qashqai 1,2 benzina turbo 2017 11750 € Bandou ornament lampa lampi numar maner clapeta actionare... 299.99 Lei Fiat 500 motor 1200-12v benzina +gpl din fabrica 2013 5890 €
- Vw golf 1.6 tdi 2010 3900 € Skoda yeti 2.0 diesel 2012 6790 € Kia sportage 1.6 crdi active smartdrive 2012 498 €
- Vw touran diesel 2011 5790 € Bmw x5 3.0d 2011 12900 € Mitsubishi asx euro 5 2012 7950 €