Audi TT 2015 primeste 4 stele din 5 la testele de siguranta Euro NCAP
- Cel mai bun punctaj obtinut a fost la protectia pietonilor
- Sistemele de siguranta au obtinut numai 64%
- Pasagerii au protectie marginala in cazul impactului din spate
Autoritatea europeana in domeniul sigurantei rutiere, Euro NCAP, a realizat primele teste pentru anul 2015. In aceasta sesiune au verificat siguranta a 3 automobile: Audi TT, Renault Trafic si Opel Vivaro. Singurul autoturism testat, modelul TT de la grupul VAG, nu a primit punctaj maxim, ci 4 stele in loc de 5.
Protectia pasagerilor adulti 31,2 puncte / 81%
Compartimentul lui Audi TT a ramas stabil dupa impactul frontal partial. Genunchii si zona femurala au fost protejate corespunzator, atat pentru pasager, cat si pentru sofer. In cazul impactului frontal din plin, pe toata latimea masinii, daca la volan este o femeie care are o inaltime mica, pieptul ii va fi destul de vulnerabil. Aceasta noua etapa de impact total este introdusa incepand cu acest an! In cazul pasagerilor din spate, pentru care Audi sfatuieste sa nu aiba o inaltime mai mare de 1.45 m din motive de siguranta, Euro NCAP a pus acolo niste manechine de test de 1.50 m. Oricum, se pare ca si la acest test masina s-a comportat decent.
La impactul lateral, TT a reusit sa obtina punctaj maxim. Chiar si la impactul cu un stalp sau copac, masina a primit valificativul foarte bun. In cazul unui impact din spate, pasagerii din fata au zona gatului protejata putin, iar cei din spate au aceeasi zona foarte vulnerabila. Masina nu este dotata cu un sistem de franare autonoma la viteza mica, lucrur ce i-a mai scazut din puncte.
Protectia copiilor 33,6 puncte / 68%
Din pacate, nu este destul spatiu in spate la Audi TT pentru a se folosi sistemele de siguranta cu scaunele pasagerilor din fata in pozitie normala de test. Au fost facute diferite teste de Euro NCAP, cu scaunele pozitionate mai in fata si mai in spate, pentru a se stabili nivelul de protectie necesar copiilor. Masina a primit punctaj maxim pentru manechinul care simuleaza un copil de 3 ani. Si in cazul unui impact lateral, in scaune speciale pentru copii, pozitionate cu fata in spate, masina s-a comportat foarte bine. Airbagul din fata poate fi dezactivat pentru a permite montarea unui scaun pe locul pasagerului. Dar in spate, din cauza locului restrand, masina a fost penalizata din cauza ca nu se pot monta toate sistemele pentru copii, in toate pozitiile.
Protectia pietonilor 29,7 puncte / 82%
Audi TT are o capota activa. Senzorii simt cand un pieton este lovit si capota este ridcata de niste pistoane, facand mai mult loc intre suprafata capotei si structurile de rezistenta rigide de dedesubt. Audi a demonstrat ca acest sistem este eficient la diferite viteze si la diferite inaltimi ale pietonilor. La impact, zona capului este protejata foarte bine pe suprafata centrala, dar cu rezultate mai slabe la muchiile laterale si la stalpii parbrizului. Protectia oferita picioarelor de catre bara din fata s-a dovedit a fi buna in toate zonele testate, la fel si de zona frontala a capotei, ambele locuri reusind sa adune scor maxim din partea Euro NCAP.
Sistemele auxiliare de siguranta 8,3 puncte / 64%
Audi TT vine dotat in varianta standard cu sistem de control al stabilitatii, dar si cu reminder pentru centura, atat pentru locurile din fata, cat si pentru cele din spate. Un sistem de limitare a vitezei setat de sofer este optional, dar este asteptat sa fie montat pe majoritatea vehiculelor vandute, motiv pentru care a primit acceptul Euro NCAP. Exista si un sistem de depasire a benzii de rulare care a fost testat si a corespuns cu cerintele autoritatilor. Din pacate, nu exista insa un sistem de franare automat la viteza mica, lucru ce, conform noilor reglementari, a facut ca masina sa piarda ceva puncte.
Masina testata
Audi TT 2.0 TFSI FWD, volan pe dreapta
Tipul masinii: hatchback cu 3 usi din clasa masina sport roadster
Greutate: 1230 kg
- Fiat 500 motor 1200-12v benzina +gpl din fabrica 2013 5890 € Citroen c3 1.4diesel euro 5 automat panoramic 2012 6700 € Bmw 730 diesel euro 5 / 258 cp 2014 24000 €
- Peugeot 407 1.6diesel distributie+revizie noi 2006 2500 € Bmw 520 diesel 2009 8200 € Bmw 118 n47 2008 4500 €
- Vw amarok 2.0 tdi 2011 10999 € Dacia duster 4x4 , 1,5 dci 2016 7990 € Mitsubishi asx euro 5 2012 7950 €
- Peugeot 307 sw 1.6 hdi 110 cp panoramica climatronic an fab. 2004 11500 Lei Vw passat gmo 2017 11900 € Ford s-max 2.0 2011 6200 €
- Nissan qashqai 1,2 benzina turbo 2017 11750 € Mitsubishi asx 150 cp 2012 7950 € Set 4 anvelope vara 17 inch michelin primacy hp 225/50 r17 750 Lei
- Skoda yeti 2.0 tdi 2010 6890 € Opel zafira 1.9 cdti 2005 1999 € Skoda yeti 2.0 diesel 2012 6790 €
- Kia sportage 1.6 crdi active smartdrive 2012 498 € Bmw x5 3.0d 2011 12900 € Polita tavita capac portbagaj land rover freelander 1 3 usi... 349.99 Lei
- Volvo v50 2.0d 2008 100 Lei Vw touran diesel 2011 5790 € Mercedes sprinter 163 cp euro 5, stare tehnica perfecta 2012 15800 €
- Vw golf 7 facelift 1.4 tsi 150 cp (distributie curea) rulaj... 12500 € Kia carens euro 5b 2015 7950 € Audi q5 quatro 2017 23800 €
- Mini cooper s countryman all4,j.c.works 194cp 2014 12500 € Vw golf 2.0 tdi 2017 10500 € Opel antara 2.0 cdti 2007 4290 €
- Prelungire bara spate spoiler difuzor vw passat cc 2008-2012... 783 Lei Vw golf 1.6 tdi 2010 3900 € Mercedes a 160 a160cdi 2010 2900 €
- Nissan leaf tekna special 2019 21150 € Peugeot 206 1.4gpl a/c electroce 123000km 2007 1899 € Dacia sandero 1200 benzina euro 5 2016 4500 €