Renault Twizy obtine 6 puncte din 16 la testele Euro NCAP

Renault Twizy obtine 6 puncte din 16 la testele Euro NCAP
  • Renault Twizy a obtinut 6 puncte din 16
  • Masina nu primeste stele de siguranta, primeste puncte
  • Ligier IXO JS Line a primit 2 puncte din 16
Distribuie pe Facebook

Renault a anuntat recent ca modelul sau electric numit Twizy este disponibil in Romania la un pret care incepe de la 7000 de Euro. Simultan, cei de la Euro NCAP au publicat rezultatele testelor realizate pe 4 cvadricicluri.

Renault Twizy este un vehicul numit cvadriciclu greu. Adica un automobil care nu este autoturism, dar nici scuter sau motocicleta. Este practic un vehicul de mici dimensiuni destinat traficului urban ce poate fi o solutie la masinile din segmentul mini, dar si o varianta la scutere sau motociclete. Si ca orice vehicul care se vinde si circula in Europa, autoritatea in domeniul sigurantei rutiere, Euro NCAP, a testat 4 astfel de cvadricicluri.

Categoria in care se incadreaza aceste vehicule se numeste L7e sau L6e, in functie de greutate, si au fost testate ceva mai diferit fata de automobilele normale. Viteza la care s-au facut testele de impact a fost de 50 km/h, chiar daca unele modele nu atingeau nici aceasta viteza de top, si au fost formate din simularea impactului frontal si lateral. Cei de la Euro NCAP au decis ca maximul de puncte sa fie 16, insa niciunul din cele 4 vehicule testate nu s-a apropiat deloc de acest numar.

Crash Test Euro NCAPRenault TwizyCrash Test Euro NCAPClub Car Villager 2+2 LSV

Crash Test Euro NCAPTazzari ZEROCrash Test Euro NCAPLigier IXO JS LINE

Renault Twizy a obtinut 6/16 puncte, Tazzari ZERO 4/16 puncte si Club Car Villager 2+2 LSV, si Ligier IXO JS LINE, cate 2/16 puncte. Aceste cifre ne arata ca aceste vehicule nu sunt foarte sigure in trafic, in cazul unui impact la o viteza de 50 km/h. Nu este clar insa ce trebuie sa aiba o astfel de masinuta mica pentru a putea obtine un rezultat mai bun si sa se apropie de cele 16 puncte oferite de Euro NCAP. Poate o structura de rezistenta mai sanatoasa, dar acest lucru inseamna o greutate mai mare.

Este de apreciat ca Euro NCAP testeaza si astfel de vehicule mai putin populare. Pentru ca numarul celor care le cumpara este in crestere si acestia trebuie sa fie informati asupra nivelului de siguranta. Chiar daca primele cvadricicluri nu au avut mare succes si rezultatele au fost dezamagitoare, poate ca in viitor vom vedea numere mai mari. Cel putin Renault, avem convingerea ca a invatat ceva din aceste teste si urmatoarea generatie de Twizy se va descurca mai bine.

Distribuie pe Facebook
Vezi toate pozele (6) Poze Crash Test Euro NCAP
mai multe