Dezamagirea vine din Franta: 3 stele de siguranta pentru Renault Megane

  • Volkswagen Golf Sportsvan a fost singura masina cu 5 stele
  • Peugeot 301 si Citroen C-Elysee au avut un comportament similar
  • Renault Megane hatchback a fost depunctat la capitolul sisteme de siguranta
Distribuie pe Facebook

Francezii au fost mereu preocupati de domeniul sigurantei. Pana acum. Se pare ca ultimele teste Euro NCAP demonstreaza contrariul. Mai ales daca ne uitam la rezultatele obtinute de noua generatie de Renault Megane hatchback si alte doua masini din Franta.

Renault Megane 2014 hatchback - 3 stele din 5

Noua generatie de Megane, abia lansata in toata lumea, a reusit sa dezamageasca cumplit in cadrul testelor de siguranta realizate de autoritatea europeana in domeniu, Euro NCAP. Nu se astepta nimeni de la un model precum Megane, care a excelat pana acum in ceea ce priveste siguranta, sa obtina un dezamagitor punctaj de numai 3 stele din totalul de 5 oferite de acestia. Desi masina s-a comportat la impact ca una de 4 stele, a fost depunctata din cauza lipsei unor sisteme electronice esentiale.

Daca in ceea ce priveste siguranta pasagerilor adulti, masina a reusit sa obtina un punctaj de 83%, iar in cazul protectiei copiilor de 78%, noul Megane a fost depunctat serios la celelalte doua capitole: protectia pietonilor, unde a luat doar 60% si sistemele auxiliare de siguranta, unde a beneficiat de un punctaj slab, de 48%, adica sub jumatate.

Chiar daca normele Euro NCAP au devenit din ce in ce mai aspre, nimeni nu se astepta ca masina sa primeasca 3 stele, un rezultat extrem de indepartat chiar si de masina chinezeasca Qoros, care este din acelasi segment compact. De vina pentru aceste rezultate sunt se pare sistemele de siguranta care lipsesc de pe masina in varianta de serie: reminder pentru centurile de siguranta din spate, tetiere active, airbag genunchi, etc.

Francezii la Euro NCAP

Francezii la Euro NCAP

Peugeot 301 si Citroen C-Elysee - 3 stele din 5 pentru gemenii PSA

Cele doua sedanuri subcompacte ale francezilor din grupul PSA Peugeot au avut rezultate similare la testele Euro NCAP. Poate si pentru ca e vorba de aceeasi masina identica, doar cu cateva modificari estetice.

Masina a primit un punctaj de 71% in cazul protectiei pasagerilor, 75% pentru protectia copiilor, un punctaj de 54% pentru protectia in cazul impactului cu un pieton si un dezamagitor punctaj de 33% pentru sistemele auxiliare de siguranta.

In cazul protectiei pasagerilor de pe locurile din fata, zona capului a fost singura protejata adecvat, in rest masina oferind o protectie slaba. Insa depunctarea masiva a venit in cazul sistemelor de asistenta pentru siguranta: masinii ii lipseste un reminder de centura pentru pasager si bancheta spate, tetiere active, airbag de genunchi, sistem de avertizare la schimbarea benzilor de mers si asa mai departe. Dar aceste lucruri nu trebuie sa ne mire, Peugeot 301 fiind un automobil ce rivalizeaza cu Dacia Logan.

Francezii la Euro NCAPFrancezii la Euro NCAP

Alte rezultate dezamagitoare la ultimele testari Euro NCAP

Ford Tourneo Courier a obtinut 4 stele din 5 si MG3 a obtinut numai 3 stele din 5. Masina celor de la Ford s-a comportat bine in cazul protectiei pasagerilor adulti si in cazul copiilor, dar a fost depunctata mai mult pentru protectia oferita pietonilot si lipsa unor sisteme de asistenta mai performante. La fel si in cazul noului model cu care britanicii de la MG vor sa reintre pe piata, MG3, care a reusit sa ia numai 3 stele, pentru ca nu este dotat cu destule sisteme care sa ajute soferul in caz de nevoie.

Francezii la Euro NCAPMG3Francezii la Euro NCAPFord Tourneo Courier

Volkswagen Golf Sportsvan, campionul de 5 stele

Unicul model din grupul testat de Euro NCAP recent care a reusit punctaj maxima este modelul Volkswagen Golf Sportsvan. Masina a obtinut cel mai mare punctaj din teste de 87% pentru protectia pasagerilor, un punctaj de 85% pentru protectia copiilor, la fel, cel mai mare din ultimele masini testate, un punctaj de 62% pentru protectia pietonilor, pe locul 2 dupa Ford Tourneo Courier si un punctaj de 73% pentru sistemele auxiliare de siguranta. In cazul ultimei categorii, aceea dedicata sistemelor electronice sau mecanice de siguranta auxiliara, Volkswagen a reusit cel mai mare punctaj dintre toate masinile testate recent.

Francezii la Euro NCAPVolkswagen Golf Sportsvan, singura masina de 5 stele testata recent

Teste din ce in ce mai aspre sau masini din ce in ce mai nesigure?

Nu ne-am fi asteptat de la o masina de succces precum Renault Megane sa obtina numai 3 puncte din 5. Generatia Renault Megane 1998-1999 a fost testata de Euro NCAP si a primit 4 stele din 5, insa ulterior, aceste masini compacte au fost produse punand mare accent pe siguranta si au obtinut mereu punctaj maxim. Acest lucru ne da de gandit: ori cei de la Renault nu mai pun accent pe siguranta, ori cel de la Euro NCAP au schimbat asa de mult normele de testare, incat e tot mai greu sa vii cu o masina sigura? Desi, daca ne uitam la Volkswagen care a reusit sa plece cu "nota maxima"... se pare ca se poate sa iei punctaj maxim fara probleme.

Distribuie pe Facebook
Vezi toate pozele (11) Poze Francezii la Euro NCAP
mai multe