Do it yourself - DRIFT CAR, ep. 1 - masina-proiect

Do it yourself - DRIFT CAR, ep. 1 -  masina-proiect
Da, stim ca te-ai gandit sa te apuci de drift. Nu nega! Ei bine, ne-am decis ca e timpul sa aflii - nu este deloc greu si costisitor! Iti vom prezenta ce au facut si altii, cum au facut... Cum ia nastere o masina de drift, cu toate etapele sale. Esti pregatit?
Distribuie pe Facebook

Despre drift am tot povestit - cum se face, cine-l face si de ce il face. Asa ca vom intra direct in subiect. Ce masina sa aleg pentru un proiect de drift? La unison, vei primi acelasi raspuns - una cu tractiune spate.

O masina de debutant, fara prea multe pretentii, poate fi fabricata si cu un buget de 2000 de Euro, in timp ce una de KOE, cu roll-cage si modificari multiple, poate ajunge chiar si la 20.000 Euro.

BMW E30 - Ursuletul este probabil cea mai la indemana alegere pentru un drifter debutant din Romania. Motivele sunt simple - costuri de achizitie foarte mici, piese de schimb peste tot, motoare puternice foarte variate si ieftine, tractiune spate si autoblocante cate doresti. Nu putini sunt cei care alearga pe urs in Campionatul National de Drift sau in cel European, King of Europe. In plus, un urs este foarte usor - alt avantaj foarte important la o masina de drift.

Do it yourself - DRIFT CAR, ep. 1 - Cum sa alegi masina-proiect?

BMW E36 - succesorul ursului, Pisicuta, este si ea una din masinile preferate pentru drift. Campionul din 2009 de la King of Europe, Adam Kerenyi, a castigat campionatul cu un BMW E36. Tractiune spate, costuri mici, piese uzuale, motoare multe la alegere.

Do it yourself - DRIFT CAR, ep. 1 - Cum sa alegi masina-proiect?

Toyota Corolla AE86 - o masina popularizata de celebrul drifter Keichi Tsuchiya, dar si de seria de desene animate japoneze, Initial D. O Toyota fiabila, cu suspensii reglabile, tractiune spate, motoare foarte bune si in acelasi timp o caroserie echilibrata. Din pacate, popularitatea sa face si ca un AE86 sa fie destul de scump. O masina nu tocmai recomandat incepatorilor.

Do it yourself - DRIFT CAR, ep. 1 - Cum sa alegi masina-proiect?

Nissan Cefiro A31 - o masina sedan populara in Statele Unite si in Japonia, ieftina, dar foarte echilibrata. Este rezultatul unui amestec dintre Skyline si S13. O masina ce permite montarea motoarelor peformante precum SR20DET foarte usor. Din pacate, aproape imposibil de gasit in Romania, insa foarte ieftina.

Do it yourself - DRIFT CAR, ep. 1 - Cum sa alegi masina-proiect?

Nissan S13 - cel mai ieftin Nissan de drift in doua usi. Cu putin noroc vei gasi varianta cu motorul SR20DET stoc, desi majoritatea vin cu KA18 sau KA24, pe care ulterior oricum le vei schimba cu cel de 2.0 turbo. Suspensii reglabile, tractiune spate, fiabilitate, masina turbo, piese usor de procurat. O masina care este intalnita si in Campionatul National de Drift.

Do it yourself - DRIFT CAR, ep. 1 - Cum sa alegi masina-proiect?

Nissan S14 - un Nissan sport ceva mai scump, care insa este des intalnit cu cutie automata. Aceasta poate fi schimbata cu una manuala foarte usor. S14 este o masina foarte buna de drift, usor de ridicat puterea motorului cu piese de tip bolt-on, piese de schimb usor de procurat.

Do it yourself - DRIFT CAR, ep. 1 - Cum sa alegi masina-proiect?

Nissan Skyline - aici putem vorbi de R32, R33, R34. Ceva mai scumpe ca S12 si S14, insa cu motoare excelente, mai puternice si foarte "tunabile". Exista si la noi in campionat 3 Sky-uri, cu motoare de 2.5 Turbo. Un Skyline R32 stoc cu volan pe dreapta poate fi procurat cu un pret de pana in 5000 de Euro, neinmatriculat. Cu putine modificari la diferential si suspensie, poti participa direct la o etapa de drift, cu restul masinii stoc.

Do it yourself - DRIFT CAR, ep. 1 - Cum sa alegi masina-proiect?

Mazda RX-7 - una din cele mai frumoase masini de drift. Din pacate, motorul nu este unul foarte fiabil. Piese din abundenta numai in Japonia din pacate, la preturi destul de piperate. O masina cu tractiune spate, foarte echilibrata, vedeta si in filmul Tokyo Drift, insa este recomandata celor cu un buget mai zdravan.

Do it yourself - DRIFT CAR, ep. 1 - Cum sa alegi masina-proiect?

In afara de aceste exemple, mai sunt masini cu tractiune spate ce pot fi adaptate si modificate pentru drift. Printre acestea mai amintim Ford Sierra, Alfa 75, BMW E34, Mazda RX-8, etc. Insa principalul factor care le trage in jos este greutatea ridicata.

Pentru a ilustra mai bine cum se construieste o masina de drift, tunerii de la Auto Industriya au ales un Nissan Cefiro din 1989 pe care l-au modificat pas cu pas. Vom prezenta si noi etapele pe care acest Nissan le-a trecut pentru a ajunge o masina de drift. Modificarile sunt pur orientative si pot face subiectul oricarui proiect de drift.

Do it yourself - DRIFT CAR, ep. 1 - Cum sa alegi masina-proiect?

Before...

Do it yourself - DRIFT CAR, ep. 1 - Cum sa alegi masina-proiect?

... and after!

Va urma: motorul, diferentialul si electronica.

Distribuie pe Facebook
Vezi toate pozele (22) Poze Do it yourself - DRIFT CAR, ep. 1 - Cum sa alegi masina-proiect?
mai multe