Do it yourself - DRIFT CAR, ep. 2 - motorul si transmisia

A doua parte de DIY Drift Car se refera la cea mai importanta componenta a masinii: motorul. Data trecuta am dat cateva exemple de masini care se preteaza modificarilor de drift. Ca si studiu de caz, am ales un Nissan Cefiro. Pasii de urmat sunt aceiasi la orice masina, iar acum vom vedea ce motor sa alegem si cum ajunge puterea la roti.
Distribuie pe Facebook

Motorul - inima masinii de drift

Vorbim de Nissan, iar primul lucru care ne trece prin gand este un RB20DET, adica un motor de 2 litri, 6 cilindri in linie, supraalimentat de o turbina ceramica si intercooler. Acest motor este de tip "bolt-on" pe Nissan-ul Cefiro pe care il modificam in aceasta serie. Dar acelasi motor se potriveste si pe alte modele de Nissan prezentate data trecuta ca fiind apte si potrivite de drift. Motorul produce 215 cp stoc la 6400 rpm si are un cuplu de 265 Nm la 3200 rpm.

Do it yourself - DRIFT CAR, ep. 2 - Motorul, transmisia si electronica

Motorul, evident, foarte capabil, a simtit nevoia de cativa cp in plus. Asa ca au inceput modificarile: o pompa de benzina Airtex si o evacuare de 3" Fremuff Dift-Spec, asa, de incalzire... Dupa care, motorul a fost dus la un tuner specializat. O admisie custom a fost montata, cu filtru HKS Super Power Flow, iar galeria de admisie a fost modificata, tot custom, pentru o mai buna inductie a aerului. Intercoolerul nou de aluminiu a primit un kit complet de tevi de aluminiu si furtune Sard. In plus, un regulator de presiune al benzinei tot de la Sard, simultan cu modificarea rampei originale de injectoare. Tot producatorul Sard a dat si un blow-off pentru Nissan. Pentru a regla si presiunea in turbo, un boost-controller Turbosmart, alaturi de un ceas de boost Sard tin in permanenta controlul asupra presiunii, ca nu cumva sa apara detonatii nedorite. Uleiul la motor a fost schimbat cu Double-Ester 100% Sintetic, model Motul V300. Un nou radiator de apa a fost montat, complet din aluminiu, umplut cu antigel Motul Inguel.

Do it yourself - DRIFT CAR, ep. 2 - Motorul, transmisia si electronica

Iata ca numai cu cateva modificari minore, fara a umbla in interiorul motorului sau chiar la turbina, masina a devenit ceva mai puternica - un motor cu o putere in jurul valorii de 300 de cp.

Transmisia

Esential pentru orice masina de drift este diferentialul blocant. A fost montat un diferential Nismo LSD, iar carcasa a fost schimbata cu una de la Nissan Silvia, care, datorita aripioarelor de racire, ajuta foarte mult cand masina merge lateral. In plus, ambreiajul stoc a fost schimbat cu unul metalic cu 6 petale, iar placa de presiune a fost modificata sa reziste la transferuri de putere mai mari. Uleiul de transmisie a fost schimbat cu Motul Gear 300 ce ofera protectie in timpul stresului survenit in timpul driftului.

Do it yourself - DRIFT CAR, ep. 2 - Motorul, transmisia si electronica

Electronica

Coloana vertebrala a oricarei masini este sistemul electric. Iar creierul, de unde pleaca toate comenzile, este ECU - Engine Control Unit. Pentru intregul sistem electric, masina a fost dusa la un tuner specializat pe asa ceva. Electronica a fost schimbata din bara in bara pentru ca noul motor nu este stoc ci provine de la un Skyline R32 GTS. A fost adaugat totodata si un sistem de eliberare rapida, in caz ca motorul necesita servisare majora.

Do it yourself - DRIFT CAR, ep. 2 - Motorul, transmisia si electronica

Dupa ce firele au fost trase si masina a functionat cum trebuie, a fost adaugat la ECU o unitate Nistune, ce permite modificarea parametrilor. Astfel, motorul poate primi mai multa benzina, aer sau diferite alte elemente pot fi modificate. Aceste reglaje fine au fost realizate pe un stand Dyno. Rezultatul a fost de 250 de cp la roata cu interne stoc.

Do it yourself - DRIFT CAR, ep. 2 - Motorul, transmisia si electronica



Va urma: intarirea sasiului, sistemul de franare si suspensie

Distribuie pe Facebook
Vezi toate pozele (22) Poze Do it yourself - DRIFT CAR, ep. 1 - Cum sa alegi masina-proiect?
mai multe