Cum stii ca esti pe cale sa ramai fara ambreiaj

Cum stii ca esti pe cale sa ramai fara ambreiaj
  • Nu sta cu piciorul stang pe ambreiaj
  • Cand schimbi vitezele, ridica pedala progresiv
  • Nu sta cu ambreiajul apasat atunci cand semaforul este rosu

In acest articol vom vorbi putin despre ambreiajul masinii tale, sau mai bine spus, despre semnele care iti spun ca este timpul sa il verifici, sau in cel mai rau caz sa il schimbi. Daca esti atent la acestea, nu te vei gasi in situatia unei vacante stricate, sau nu vei fi nevoit sa duci masina la service pe platforma, lucru care te-ar costa destul de mult.

Asadar, sa incepem:

1. Pedala si-a schimbat pozitia: in primul rand, fii atent unde prinde pedala de ambreiaj, spre exemplu mult prea sus sau mult prea jos. Daca simti o diferenta notabila brusc, ar cam fi timpul sa duci masina in service pentru o verificare.

2. Daca auzi zgomot la cuplarea ambreiajului, cu alte cuvinte un huruit, trebuie sa stii ca acesta este cauzat in general de rulmentul care s-a uzat peste masura si necesita schimbare urgent.

3. Pedala moale sau tare: in cazul in care te lovesti de acest fenomen, de vina este placa de presiune care incepe sa cedeze, sau altceva din sistemul hidraulic. Oricare ar fi cauza, este necesara o vizita in service.

4. Pedala de ambreiaj blocata: ei bine, daca gasesti pedala blocata, inseamna ca cel mai probabil parghia ce apasa placa de presiune este blocata din mai multe motive. Spre exemplu, aceasta este uzata peste masura, prezinta crapaturi sau pompa hidraulica a cedat.

Elementele unui ambreiaj

5. Umezeala sub pedala: daca vezi ca e umed sub pedala, sau la motor in zona pompei hidraulice, inseamna ca cilindrul hidraulic isi traieste ultimele clipe. Singurul lucru pe care poti sa il faci in acest caz este sa il inlocuiesti cat mai repede, pana nu ramai fara lichid si implicit fara pedala de ambreiaj.

6. Nu mai intra in viteza la rece: in cazul in care nu mai intra usor in prima treapta de viteza sau in marsarier, sau incepe sa caraie cutia de viteze, inseamna ca placa de presiune nu isi mai face treaba bine si nu decupleaza ambreiajul complet de volanta.

7. Motorul se tureaza dar masina nu accelereaza: aceasta este probabil cea mai intalnita situatie, iar de vina este uzura ambreiajului peste limita maxima admisa. Acesta incepe sa patineze, iar motorul nu mai este conectat perfect cu transmisia.

8. Cutia de viteze "agata": daca atunci cand schimbi viteza auzi niste mici agataruri metalice, sa stii ca de vina este tot placa de presiune, iar ambreiajul nu se decupleaza nici in acest caz perfect.

Pentru a nu ajunge in niciuna dintre aceste situatii, incearca sa nu stai NICIODATA cu piciorul stang pe ambreiaj, atunci cand masina este in miscare. Pune piciorul alaturi, in zona destinata "odihnirii" acestuia, si foloseste ambreiajul doar atunci cand trebuie.

Un alt sfat important este sa nu bruschezi ambreiajul la schimbarea treptelor de viteza; ridica pe posibil pedala progresiv. Totodata, nu tine ambreiajul apasat si trepta intai cuplata atunci cand semaforul este rosu, deoarece acesta se uzeaza prematur.

Elementele unui ambreiaj

Ca si incheiere, atunci cand inlocuiesti ambreiajul, instaleaza kitul complet cu placa de presiune si rulment incluse, nu opta pentru varianta cea mai ieftina care presupune sa inlocuiesti numai anumite elemente.

mai multe
Publicat în categoria: Ghidul soferului DATA PUBLICĂRII: 24 Noiembrie 2016