Pete sau picaturi sub masina? Iata ce scurgeri poate avea masina ta, cum sa le identifici si cum sa le rezolvi

- Lichidul de frana, cea mai grava scurgere dintre toate
- Uleiul cutiilor automate, identic cu cel de servo-directie
- Cum recunoastem fiecare scurgere in parte si de la ce vine?
Automobilele, noi sau vechi, au de multe ori scurgeri de lichide din cauza unor probleme de cele mai multe ori banale. Dar niciodata nu este o idee buna sa lasi problema nerezolvata, pentru ca o defectiune mica, de dimensiunea unei picaturi cazute pe asfalt, poate duce la o reparatie capitala a motorului.
Daca ne uitam pe carosabil, atunci cand mergem pe jos, fie prin spatele blocului, fie prin parcarile de supermarket, o sa vedem o multime de pete si urme lasate in urma de masini. De fapt, se estimeaza ca scurgerile neinsemnate vehiculelor pe carosabil sunt de ordinul miilor de tone anual, iar chimicalele ajung in canalizare odata cu ploaia si de la statiile de epurare revin in canalizare si ulterior in casele oamenilor.
Uleiul de motor, cel mai pierdut lichid de motor
In cazul in care vom analiza petele si scurgerile de pe carosabil, vom realiza ca majoritatea sunt de ulei pentru motor. Scurgerile de ulei sunt in cea mai mare parte cauzate de etansarea proasta a capacului de tacheti, a chiulasei sau a baii de ulei. In timp, garniturile din silicon sau cauciuc cedeaza si pe acolo incepe sa se scurga cate putin ulei. Nu mult, dar destul incat sa nivelul sa scada serios in cateva luni. Petele de ulei pot fi recunoscute usor datorita consistentei: sunt negre si lasa o pelicula groasa pe deget.
Antigelul, cauza petelor mari de sub masina
In cele mai multe cazuri, cand gasim sub masina o pata mai mare, aceasta este cauzata de scurgerea lichidului de racire. Antigelul este mai subtire ca uleiul si mult mai fluid, motiv pentru care orice fisura mica, orice furtun neetans si orice surub nestrans va duce la o scurgere masiva de lichid. Din fericire, scurgerile de antigel pot fi usor identificate deoarece se petrec in fata masinii, imediat sub bara fata, acolo unde este radiatorul.
Lichidul de servo-directie, o problema majora
Automobilele dotate cu servo-directie au un sistem hidraulic format dintr-o pompa si mai multe conducte. Adica este un sistem mai complex care, la masinile mai vechi, cedeaza destul de des. Si asa apar scurgerile de ulei de servo. Pentru ca in conducte circula lichid sub presiune uriasa, orice punct slab va ceda si pe acolo o sa curga tot lichidul din instalatie in cateva minute. Aici ne referim la coliere, la mufe sau la gaturile furtunelor sertizate.
Uleiul din transmisie, cel mai statornic intr-o masina
Cutia de viteze manuala se poate mandri ca este elementul de pe masina noastra care pastreaza cel mai bine lichidul din interior. De obicei, la o cutie de viteze manuala, uleiul se inlocuieste la 80-100.000 de kilometri. Si cum nu are foarte multe garnituri sau orificii prin care poate sa evadeze, uleiul ramane acolo mult si bine. Singurul loc prin care isi poate face iesirea este in zona in care cutia se uneste cu motorul.
Uleiul cutiilor automate, identic cu cel de servo-directie
Masinile cu transmisie automata au si ele un ulei in plus, e vorba de cel hidraulic, similar cu cel folosit in instalatia de servo. Fiind tot un mecanism hidraulic sub presiune, exista riscul, scazut ce-i drept, sa avem scurgeri ale acestui ulei pe care il identificam dupa culoarea visinie.
Lichidul de frana, cea mai grava scurgere dintre toate
Daca ramanem fara ulei in motor ni se aprinde un bec, tragem pe dreapta si rezolvam problema. Daca ramanem fara ulei de servo, la cutie sau fara antigel, nu este nimic grav, nu ne este pusa viata in pericol. Dar daca ramanem fara lichid de frana, riscam sa producem un accident sau chiar mai grav. Motiv pentru care trebuie sa monitorizam mereu masina din acest punct de vedere si sa ne asiguram ca nu exista scurgeri ale lichidului de frana si ca nivelul in rezervor este mereu ridicat.
Benzina, cel mai usor de identificat
Masina poate avea si scurgeri de benzina sau motorina. Din fericire, acestea, pe cat sunt de periculoase, pe atat de usor sunt de identificat. Ori ne creste consumul, ori pierdem din puterea masinii pentru ca pompa nu mai face presiune, ori gasim o balta sub masina pe care, prin miros, o identificam imediat ca fiind de carburant.
Cum recunoastem fiecare scurgere in parte si de la ce vine?
Ulei de motor: petele sau picaturile de ulei se gasesc mereu in cel mai de jos punct al motorului, adica imediat sub baia de ulei. Pentru ca se preling pana gasesc un loc inferior din care sa picure pe carosabil. In afara de locatie, uleiul de motor mai poate fi identificat daca punem mana pe el si vedem ca este extrem de vascos si se intinde uniform pe degete. In plus, culoarea: daca este inchis la culoare este fara indoiala ulei de motor.
Antigelul: petele sau scurgerile de antigel se identifica usor in functie de locatie. Acestea au loc in mare parte in fata masinii, imediat sub radiator. In plus, antigelul este de obicei foarte lichid, are culoare roz, albastra, verde sau mov si se usuca destul de repede.
Uleiul de servo: uleiul sau lichidul de servo-directie, in 50% din cazuri se prelinge pe langa vasul de umplere care se umezeste. In cealalta jumatate de cazuri, lichidul de servo curge la o imbinare intre doua conducte sau langa pompa de servo. Uleiul de servo-directie are o culoare curata si este visiniu in majoritatea cazurilor, fiind identic cu unul de cutie automata.
Uleiul de cutie: nu prea putem face diferenta dintre uleiul de cutie si cel de motor decat prin locatie. Si cel de cutie este negru dupa utilizare indelungata, la fel ca cel de motor. Putem sa ne dam seama daca pata de pe carosabil este de la cutie sau motor doar daca vedem ca aceasta s-a format sub locul in care transmisia se uneste cu motorul. Daca este imediat sub cel mai jos punct al baii de ulei, atunci este de la motor.
Uleiul cutiei de viteze automate: este identic cu cel de servo-directie, adica visiniu la culoare. Numai prin localizarea de sub masina ne putem da seama ca vine de la cutia automata sau verificand nivelul din vasul de servo-directie (acesta se scurge repede daca sunt probleme la servo din cauza presiunii).
Lichidul de frana: cel mai usor identificam scurgerile lichidului de frana prin pozitia urmelor si petelor lasate in urma. Lichidul de frana se scurge de obicei in spatele rotilor, acolo unde conducta intra in etriere. Sau se scurge pe la pompa de frana, imediat sub vasul de incarcare.
Uleiul din diferential: acesta este usor de identificat prin prisma locatiei. Adica daca vedem o pata sub diferential, fie el spate, fata sau central, e clar ca de acolo vine problema. Poate fi din cauza unei garnituri sau din cauza unui buson strans gresit.
Majoritatea acestor scurgeri se rezolva exclusiv doar prin vizita intr-un service si rezolvarea unor probleme legate de etansare, furtune sau prinderi. Dar exista si unele scurgeri care se petrec in timp, adica sunt pierderi de cate o picatura pe luna, care pot fi rezolvate prin adaugarea de ulei sau lichid. In timp insa, problema se va agrava si va duce tot la rezolvarea in service specializat.
Concluzia este ca autoturismul nostru are nevoie de mai multe uleiuri, lubrifianti si lichide diverse pentru a functiona. Motiv pentru care nu strica sa verificam, din cand in cand, nivelul acestora, fie cu joja, fie uitandu-ne atent pe gradatiile vaselor de incarcare. Daca trecem cu ochii o scurgere banala, ne putem trezi cu o problema uriasa si o factura serioasa la service, totul, din cauza unor picaturi ignorate de pe asfalt...
-
99485546 2995478 99445057 500363382 500324435 injector iveco... 750 Lei
Macheta oe cupra formentor 2020→ albastru / gri mat 1:43... 485 Lei
A1663200204 compresor airmatic mercedes gl-class (x166) gle... 1250 Lei
-
Usa dreapta spate skoda superb 2 3t limuzina model 2012 1000 Lei
Usa dreapta spate skoda superb 2 774 Lei
Jante aliaj 16 zoll marca aez, gama mercedes, vw, seat, skoda 950 Lei
-
Încălzitor aerisire motor 55568910 opel insignia zafira c... 80 Lei
Dezmembrez mini one r52 1.6i (1598cc-66kw-90hp) 2004; cabrio
Modul usa dreapta fata skoda octavia 3 cod 5q4959592e 250 Lei
-
Jante noi 18 inch originale skoda kodiaq r18 trinity 980 €
Furtun / conducta cod 28139-26350 hyundai santa fe 1 3.5... 50 Lei
Radiator apa yamaha majesty,mbk skyliner 125 150 180 4t 100 Lei
-
Cutie de transfer hyundai ix35 2014 suv 2.0 diesel 1500 Lei
Bara fata si grila centrala compatibila cu mercedes s-class... 2949 Lei
Capac schimbator viteze dsg laurin & klement oe skoda... 160 Lei
-
Conducta ac kv6h-19n601-ba ford transit connect v408 van 1.5... 299 Lei
5801496001 5801454567 500060548 0986435662 injector iveco... 650 Lei
Chiulasa dacia 1310 1983 - 2004 benzina 400 Lei
-
Diferenţial fata cod 14286440 14286440 bmw x5 e53 [facelift]... 800 Lei
12709700221 5801785898 5801966925 borgwarner turbo tractor... 6000 Lei
Dacia logan hhggg 2007 1250 €
-
Grila aer spate originala audi q7 4l cod 4l0819203 k 30 €
Prelungire splitter bara spate fiat 500 abarth mk1 facelift... 450 Lei
Set articulatie, planetara fiat albea (178) (1996 - 2009)... 168 Lei
-
Chiuloasa completa originala aprilia scarabeo - sport city one... 400 Lei
Skoda kodiaq dsg 2019 22000 €
Toyota rav-4 2.2diesel 4x4 navigatie piele keyless pilot ~... 4300 €
-
Bară spate audi q5 off-road an 2009-2014 cu găuri pentru... 650 Lei
Pompa servodirectie electrica renault clio symbol ,renault kangoo 150 €
Radiator intercooler suzuki suzuki sx4 s-cross 1.4 t 2019... 450 Lei
-
Pompa injectie renault kangoo 1.9 diesel 1997 - 2008 cod... 699.99 Lei
Macheta oe cupra formentor 2020→ cupru mat 1:43 5ff099300b 485 Lei
500061280 504128307r 504128307 2855135 0986435530 bosch... 650 Lei
-
0986435564 503777309 5042551850 504255185 bosch injector iveco... 750 Lei
Bara spate cu stopuri land rover freelander ln 1998 200 Lei
Bandou aripa dreapta spate volkswagen touareg 2012 238 Lei


